Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 740 B230F lastutus

  • 20 Vastauksia
  • 12938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Volvo 740 B230F lastutus
« Vastaus #15 : 10.05.2013, 08:43:27 »
Jahas. että senverran ajettu. Sitten ainakin öljyjä on vaihdettu säännöllisesti ja ne eivät ole olleet mitään "laakerinpesuvesiä"tippaöljynä. ;) Ja eihän sellaista enää saakaan mistään tynnyrin pohjalta. Eihän ne 230 sarjan myllyt varsinaisesti laiskoja ole kunhan ovat kunnossa ja säädöissään. Tosin ei niillä kyllä pahemmin kumiakaan polteta, eneminkin kytkintä. ;) Niin että kerran käytetty kannentiiviste? Ei nyt ihan heti ole tuollaista tullut vastaan, aikoinaan kyllä tuplat päällekkäin, ajateltu varmaan että pitäisi paremmin ja silikonia välissä sopivasti, eivät ihan tukkineet öljykanavia. Niin erikoinen on homma, jos sitten ei rahat menneet jo muihin moottorinosiin ja kannentiiviste oli hiljan uusittu ennestään.
Se on mahdollista saada pitämään tiivistämällä liekkirenkaiden ympäristö tiivistetahnalla jota joskus pitää kyllä käyttää uudenkin tiivisteen kanssa jos alkuperäisessä on erillinen lämpötahna ja tarvikkeessa ei  ja ko. konetyyppi on erityisen vaativa tämän suhteen. Muuten eivät kannentiivisteet ole tarkoitettu kerrosrakenteensa takia käytettäväksi kuin sen yhden kerran. Vanhat kuparitiivisteet ovat eri asia kun ne voi ns blöijata eli lämpökäsitellä uudenveroisiksi, kuten periaatteessa metallitiivisteet yleensäkin.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 B230F lastutus
« Vastaus #16 : 10.05.2013, 12:37:15 »
Samaa mieltä, kyllä 230äffä peruspirteä käyttöpeliin on, kunhan on kunnossa ja sitä ohjataan oikein  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740 B230F lastutus
« Vastaus #17 : 10.05.2013, 14:11:32 »
Joo jos on tottunut ajamaan b200k+aw yhdistelmällä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 B230F lastutus
« Vastaus #18 : 11.05.2013, 09:06:10 »
Joo jos on tottunut ajamaan b200k+aw yhdistelmällä.
en ole tottunut tuomoisella yhdistelmällä ajamaan, edellinen volvo oli 740 B200ET ja paremmalla bensalastulla ja ahtoja nostettu, mutta se siitä sitten
Jahas. että senverran ajettu. Sitten ainakin öljyjä on vaihdettu säännöllisesti ja ne eivät ole olleet mitään "laakerinpesuvesiä"tippaöljynä. ;) Ja eihän sellaista enää saakaan mistään tynnyrin pohjalta. Eihän ne 230 sarjan myllyt varsinaisesti laiskoja ole kunhan ovat kunnossa ja säädöissään. Tosin ei niillä kyllä pahemmin kumiakaan polteta, eneminkin kytkintä. ;) Niin että kerran käytetty kannentiiviste? Ei nyt ihan heti ole tuollaista tullut vastaan, aikoinaan kyllä tuplat päällekkäin, ajateltu varmaan että pitäisi paremmin ja silikonia välissä sopivasti, eivät ihan tukkineet öljykanavia. Niin erikoinen on homma, jos sitten ei rahat menneet jo muihin moottorinosiin ja kannentiiviste oli hiljan uusittu ennestään.
Se on mahdollista saada pitämään tiivistämällä liekkirenkaiden ympäristö tiivistetahnalla jota joskus pitää kyllä käyttää uudenkin tiivisteen kanssa jos alkuperäisessä on erillinen lämpötahna ja tarvikkeessa ei  ja ko. konetyyppi on erityisen vaativa tämän suhteen. Muuten eivät kannentiivisteet ole tarkoitettu kerrosrakenteensa takia käytettäväksi kuin sen yhden kerran. Vanhat kuparitiivisteet ovat eri asia kun ne voi ns blöijata eli lämpökäsitellä uudenveroisiksi, kuten periaatteessa metallitiivisteet yleensäkin.
mikäl yhtään tiedän auton edelistä omistajaa kenellä oli liikenteessä niin epäilen sit säänölistäöljyjen vaitoa hyvin vahvasti. kun ei kerran osannut sähköjäkään tehä sillain että auto lähtis käyntiin. mutta kuitenkin kannentiiviste oli hapantunut ja vuotin. mutta no lohdutaudun sillä että auto on ollu jollain autosähkö insinöörillä ennemin ajossa kun minulle tuli. eli tietää paljon mutta ei osaa tehä mitään tai tekis päin helvettiä saatika osaa käyttää sitä tietoo
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740 B230F lastutus
« Vastaus #19 : 12.05.2013, 18:58:36 »
en ole tottunut tuomoisella yhdistelmällä ajamaan, edellinen volvo oli 740 B200ET ja paremmalla bensalastulla ja ahtoja nostettu, mutta se siitä

Lähinnä viesti oli tarkoitettu Hembalandille, kun kehtaa mennä b230f:ää pirteäksi haukkumaan.  :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Volvo 740 B230F lastutus
« Vastaus #20 : 12.05.2013, 23:12:52 »
Lähinnä viesti oli tarkoitettu Hembalandille, kun kehtaa mennä b230f:ää pirteäksi haukkumaan.  :2funny:
kylllähän tuo omasta mielestänikin on aika pirteä mutta ei toiki pahitteeks olis muutama 10 hp lisää ja muutamat nm lisää :3/4 jättää sen:
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

Autoracing  KL-varaosat