Ateho  Elekma

Ahtopainemittarin ja muiden mittareiden asennus-topic. Koskee kaikkia malleja.

  • 290 Vastauksia
  • 165269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Kuten otsikko kertoo, tänne kaikki ohjeet ja kysymykset aiheeseen liittyen.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 16:55:39 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
S60 T5

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Tuli itse laitettua omaan S80 -00 ahtopainemittari. Kysymyksiä saa esittää jos jollain tulee ongelmia mittarin laitossa :)
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
s60 ja v70N asennus ohjeet. http://www.youtube.com/watch?v=HgO8nzf1caY

semmonen huomio vain että tuo linkki on bensa koneeseen.
tuohon omaan dieseliin joutu ainaki laittamaan erilailla.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Mistäs kannattas ottaa sauhut mittarille V70mk2:ssa. Imusarjan päästä lähtevä letku ois vissiin yks paikka, mut ei viittis mittarin letkua jatkaa.
Oisko tossa kuskin puolen seudulla joku letku minkä väliin laittas. Noista letkuista jos johonki sais ni riittäs mittarilta letkun pituus ::)
Mittarin valolle virrat valokytkimeltä vai siitä sulakerasian pohjasta (paikka nro.1), mitä tolla videolla näky?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 13:47:20 kirjoittanut eetukka »
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Mistäs kannattas ottaa sauhut mittarille V70mk2:ssa. Imusarjan päästä lähtevä letku ois vissiin yks paikka, mut ei viittis mittarin letkua jatkaa.
Oisko tossa kuskin puolen seudulla joku letku minkä väliin laittas. Noista letkuista jos johonki sais ni riittäs mittarilta letkun pituus ::)
Mittarin valolle virrat valokytkimeltä vai siitä sulakerasian pohjasta (paikka nro.1), mitä tolla videolla näky?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Seuraa, että mikä noista menee ahtimen kompurapesän kylkeen kiinni...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Nyt ku tarkemmin muistelen ni ex V70mk1:ssä otin paineet tosta coolerin ja imusarjan välillä olevasta putkesta lähtevästä letkusta.
Tässä taitas olla nimenomaan toi punasella pallolla merkattu letku sama? Kait sitä tosta vois haarottaa V:>
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Nyt ku tarkemmin muistelen ni ex V70mk1:ssä otin paineet tosta coolerin ja imusarjan välillä olevasta putkesta lähtevästä letkusta.
Tässä taitas olla nimenomaan toi punasella pallolla merkattu letku sama? Kait sitä tosta vois haarottaa V:>
Punainen on ainakin bensakoneessa muistaakseni juuri se, johon tulee jatkuva ahtopaine turbolta...

Mutta ainakin siitä kuulerin ja imusarjan välisestä putkesta saat paineet...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Mistäs kannattas ottaa sauhut mittarille V70mk2:ssa. Imusarjan päästä lähtevä letku ois vissiin yks paikka, mut ei viittis mittarin letkua jatkaa.
Oisko tossa kuskin puolen seudulla joku letku minkä väliin laittas. Noista letkuista jos johonki sais ni riittäs mittarilta letkun pituus ::)
Mittarin valolle virrat valokytkimeltä vai siitä sulakerasian pohjasta (paikka nro.1), mitä tolla videolla näky?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tosta ku otat sen-> http://www.youtube.com/watch?v=HgO8nzf1caY&feature=player_detailpage#t=147s
Punanen menee kompuran kylkeen, keltanen hukkiksen kellolle ja sininen menee imuputkeen noista letkuista.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 16:47:29 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Tänään pitäisi asentaa omaan Mk1 V70 ahtopainemittari, en nyt ole kyllä kerinnyt ihmetellä mistä sähköt saa mittarille taikka mistä kannattaa ottaa. Että saisko siihen jotain pientä vinkkiä teiltä ketä niitä on asentanut ennenkin.

Ja paine otetaan ilmeisesti sitten turbon ja imusarjan/kaasuläpän välistä.

Jos tässä päivän mittaa saisi vastauksia olisin kiitollinen:)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Tänään pitäisi asentaa omaan Mk1 V70 ahtopainemittari, en nyt ole kyllä kerinnyt ihmetellä mistä sähköt saa mittarille taikka mistä kannattaa ottaa. Että saisko siihen jotain pientä vinkkiä teiltä ketä niitä on asentanut ennenkin.

Ja paine otetaan ilmeisesti sitten turbon ja imusarjan/kaasuläpän välistä.

Jos tässä päivän mittaa saisi vastauksia olisin kiitollinen:)
Ite otin sähköt mittarivalon himmentimeltä, saa ahtomittariakin sitten samalla himmennettyä jos alkaa häikäistä 8)
Tuossa hommassa on lähes pakollinen olla yleismittari mukana, muuten ei oikeita piuhoja kovin herkästi löydä...
Ellei ole tarve himmentää, niin valokatkaisijalta saa myös hienosti virran...
Rosvoliittimet on oivia tuossa hommassa.

Paine tosiaan siitä kaasuläpän päältä "jakotukista", eli sellainen ylöspäin sojottava tötterö, jossa on muutamia letkulähtöjä tulpattuna...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Ite otin sähköt mittarivalon himmentimeltä, saa ahtomittariakin sitten samalla himmennettyä jos alkaa häikäistä 8)
Tuossa hommassa on lähes pakollinen olla yleismittari mukana, muuten ei oikeita piuhoja kovin herkästi löydä...
Ellei ole tarve himmentää, niin valokatkaisijalta saa myös hienosti virran...
Rosvoliittimet on oivia tuossa hommassa.

Paine tosiaan siitä kaasuläpän päältä "jakotukista", eli sellainen ylöspäin sojottava tötterö, jossa on muutamia letkulähtöjä tulpattuna...

OK kiitos! Paljon kannatta tuota aikaa varata tekemiseen? Elikkä kyseessä on tämä BSR`n mittari http://www.bsr.se/docs/turbo_gauge_544601.pdf  Meinaako tuo kaavio että kolmeen eri lähtöön saa vetää virrat?  :P
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
OK kiitos! Paljon kannatta tuota aikaa varata tekemiseen? Elikkä kyseessä on tämä BSR`n mittari http://www.bsr.se/docs/turbo_gauge_544601.pdf  Meinaako tuo kaavio että kolmeen eri lähtöön saa vetää virrat?  :P
Tuossa on kai jokin vaihdettava taustavalon väri tms?
Eli tuolle pitää vetää jatkuva virta sekä heräte, jatkuvaa virtaa tarvitsee vissiin valon värin muistamiseen...

Eniten hommassa menee aikaa letkun vedossa kabiiniin. Sehän kannattaa vetää sieltä kuskinpuolelta löytyvää putkea pitkin. Eli sulakerasian alta lähtee tulipellin läpi sellainen haitariputki, se tulee kuskin jalkatilaan suunnilleen polkimien yläpuolelle...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Tuossa on kai jokin vaihdettava taustavalon väri tms?
Eli tuolle pitää vetää jatkuva virta sekä heräte, jatkuvaa virtaa tarvitsee vissiin valon värin muistamiseen...

Eniten hommassa menee aikaa letkun vedossa kabiiniin. Sehän kannattaa vetää sieltä kuskinpuolelta löytyvää putkea pitkin. Eli sulakerasian alta lähtee tulipellin läpi sellainen haitariputki, se tulee kuskin jalkatilaan suunnilleen polkimien yläpuolelle...

Jep juuri näin, elikkä vedän piuhan akulle ja letkun samasta läpiviennistä konetilaan ja otan herätteen tupakansytyttimestä(on kuulemma paras kun sille on oma sulakekkin, osas toi mekaanikko äsken kertoa)

Töistä kauppaan ostamaan piuhaa ja rosvoliittimiä! Jos menee perseeleen ilmottelen miten paljon ottaa kaaliin ja missä meni vikaan  8)
Kiitos avusta!!!

edit:liikaa typoo..
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 13:28:01 kirjoittanut heikinheimo »
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
kaikkihan tekee omat sähköliitokset miten haluaa mutta en suosittele käyttämään rosvoliittimiä. ehkä nopeampi asentaa mutta haitat tulee jonku ajan kuluttua.

itse ainakin laitan kaikki liitokset tinaamalla tai kunnon abiko liittimillä. ja kunnon suojaukset kutistesukalla.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Samppasport  Futurez