Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Hukkaportit.

  • 53 Vastauksia
  • 34686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #30 : 15.08.2013, 21:55:31 »
Just tuollaisia 38mm Tial-kopioita suoraan Kiinasta tilattuna on ollut käytössä kaks kappaletta eri autoissa. Ja 50mm perinteisen mallinen HKS-kopioportti on käytössä farkussa. Toimivia värkkejä ilman kummoista säätöä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kkdmotorsport

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #31 : 16.08.2013, 19:16:51 »
Kyllä.. Tai no KKD:n ei ole kiillotettu. Toisaalta bongasin KKD:n kallen sanovan että hetken aikaa agentti etsi kelvollisia hukkiksia kiinasta. Kun noissa kuulemma tosi paljon eroja jäljessä sisällä, siis kiinalaisten valmistajien kesken.

Ostin kkd:ltä omani ja näytti siistiltä, liekkö kaikki samanlaisia vaiko ei. Pari kymppiä otin turpaan verrattuna ebay.

Katsotaan miten toimii, palaan heti astialle kun saa auton tallista pihalle!  :)
Neljäs tehas oli missä laatu kohillaan. Päällepäin noissa ei ollu mitää eroo

Kyllä suoraan kiinasta tilattu :P.
KKD tuskin myy samassa paketissa ja logot kiinni olevana..
Joo en myy logoilla ja orkkis paketissa. Siit tulis linnaa
Ahtimet jokaiseen kulkuneuvoon www.pirkanmaanturbo.fi
Laadukkaat pakosarjat yms www.kkdmotorsport.com

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #32 : 17.08.2013, 03:34:08 »
Tänään saapui tuo meikäläisen aito Turbosmart 45mm (14PSI).. Tuossa nyt alkuun vertailuksi muutama kuva:











Havaintoja mitä tein kun vertasin tohon aikaisemmin linkitetyn kiinaversion kuviin..

-Työnjälki yleisesti vähän siistimpää
-Jouset on maalaamatonta kamaa ja niissä on värikoodit (kiinaversiossa mustaksimaalattu (?) ja ei värikoodeja
-Kalvo on sellasta melko jykevää ja kangasmaista. Sellasta "punotun" palonkestävän tekstiilin tuntusta. Kun kiinaversiossa jotain silikoonivalua?
-Kellon alla oleva levy on kinukissa tasainen, kun tuossa taas se on lautasmainen (eli ulkolaidoissa pysty/viisto pokkaukset)
-Mukana turbosmart ohje cd ja tarra
-Paketissa oleva tuotekooditarra hieman erilainen
-Mulla molemmat v-band laipat samanlaiset ja niissä on numerokoodit. Kinukissa eriparia ja ei numeroita? Sekä mulla laippojen pultit mustat 12.9

Eli kyllä noita erovaisuuksia löytää jos pääsee hypistelemään aitoa ja kinukkia tai vertailemaan hyvistä kuvista.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #33 : 17.08.2013, 09:31:32 »
Mitäs tuommone tötterö maksaa?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #34 : 17.08.2013, 11:51:01 »
Mitäs tuommone tötterö maksaa?

Samanverran kuin hyväkuntoinen katsastettu 2 satanen Volvo.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #35 : 17.08.2013, 13:45:54 »
Samanverran kuin hyväkuntoinen katsastettu 2 satanen Volvo.

No ei onneksi ihan niin paljoa  :buck2: Sen verran kumminkin että alunperin ajattelin että ainakaan uutena en merkkihukkista osta koska ne on niin törky hintasia. Mutta nyt kumminkin pari iltaa kun hajusuolaa haisteli ja hengitti paperipussiin niin raaskin tilata ton.. Hieman kun on köyhä ja pihi niin joutuu pari kertaa harkita noin kalliita yksittäisiä osia..

Mutta asiaan joo. Hinnathan löytää nopeasti esim. loistavien yhteistyökumppaneiden sivuilta..

KKD: http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1330455264&k=1330455030

Futurez: http://www.futurez.fi/fi/shop/turboahtimet-oheislaitteet/hukkaportit/show_pr/22839/45mm-ulkoinen-hukkaportti-turbosmart-hypergate

Pro Turbo: http://www.proturbo.fi/tarvikkeet/tarvike.htm

Mamasan: http://shop.mamasan.fi/product/show/3433/hukkaportit/1954/turbosmart-hyper-gate45-hukkaportti

Itse kumminkin otin köyhyyskortin esiin ja tilasin euroopasta. Eli tälläkertaa ei lompakko taipunut mitenkään tukemaan suomalaista yrittäjyyttä. Pahoittelen. Säästin kolmenumeroisia summia..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #36 : 16.09.2013, 09:00:04 »
Samanverran kuin hyväkuntoinen katsastettu 2 satanen Volvo.

On muuten sieläpäin halpoja autoja, tai Likosella hyvän hintanen hukkis  :2funny:

/B
Täh?

Poissa o-pp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #37 : 18.09.2013, 00:17:32 »
Joo, ei ehkä hyväkuntoinen, mutta ajokuntoinen  ;D

Jos ajatellaan tuollaista jousi-kalvo -toimilaitetta yleisesti, kun kyseessä lienee 100 vuotta tjsp. vanha keksintö: mikä on muuttunut, että perustellusti voidaan sanoa hukkaporttien olevan keskenään niin kovin erilaisia?



« Viimeksi muokattu: 01.08.2017, 21:27:52 kirjoittanut o-pp »

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #38 : 18.09.2013, 01:32:26 »
Kuten tossa vertailtiin aikaisemmin samanlaisen portin aitoa versiota ja kiinalaista niin onhan niissä jonkunverran eroja (lähinnä materiaaleissa ja työnjäljessä). Esimerkiksi kalvo joka on kriittisimpiä osia niin oli ihan erilaista materiaalia. Toki aidoissa on merkkilisää ja suunnittelulisää.

Kyllähän se kiinalaisen halvan hinnan selittää että ensin on joku iso firma kehitellyt pitkään uutta porttia ja sitten kiinalainen kopioi suoraan. Siinä ei kiinalaiselle "suunnittelutyölle" jää paljoa hintaa.. Sekä kiinalaisten materiaali ja valmistuskustannukset luultavasti moninkertaisesti pienemmät.

Useimmiten kiinalaiset kyllä pelittää ihan kelvollisesti. Mutta itse ainakin nyt tälläkertaa valitsin aidon. Saapahan mielenrauhan että on ainakin tiivis,toimiva ja pitkäikäinen portti. Ja joo, se makso jonkunmatkaa alle 400e kotiinkannettuna. Sillä ei vielä montaa kelvollista autoa saa.. Toki pari kiinalaista porttia saa.

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa o-pp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #39 : 18.09.2013, 09:33:34 »
Kuten tossa vertailtiin aikaisemmin samanlaisen portin aitoa versiota ja kiinalaista niin onhan niissä jonkunverran eroja (lähinnä materiaaleissa ja työnjäljessä). Esimerkiksi kalvo joka on kriittisimpiä osia niin oli ihan erilaista materiaalia. Toki aidoissa on merkkilisää ja suunnittelulisää.

Kyllähän se kiinalaisen halvan hinnan selittää että ensin on joku iso firma kehitellyt pitkään uutta porttia ja sitten kiinalainen kopioi suoraan. Siinä ei kiinalaiselle "suunnittelutyölle" jää paljoa hintaa.. Sekä kiinalaisten materiaali ja valmistuskustannukset luultavasti moninkertaisesti pienemmät.

Useimmiten kiinalaiset kyllä pelittää ihan kelvollisesti. Mutta itse ainakin nyt tälläkertaa valitsin aidon. Saapahan mielenrauhan että on ainakin tiivis,toimiva ja pitkäikäinen portti. Ja joo, se makso jonkunmatkaa alle 400e kotiinkannettuna. Sillä ei vielä montaa kelvollista autoa saa.. Toki pari kiinalaista porttia saa.

Kiina nyt on mitä on ja tuotteen voi valmistaa joko hyvin tai huonosti. Hain enemmänkin sitä, että ovatko nuo hukkaportit kehittyneet jollain tapaa viime vuosina? Poislukien muotoilu. Vaikkapa juuri Tialin tuotteet ennen ja nyt? Jos uudet mallit ovat oikeasti toiminnallisesti ja kestävyydeltään parempia kuin vanhat, niin alan ymmärtää mainittua "pitkää kehitystyötä", joka toki tuo tuotteelle lisähintaa, jonka kiinalaiset sitten omalla toimintamallillaan välttävät.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #40 : 18.09.2013, 09:51:51 »
On muuten sieläpäin halpoja autoja, tai Likosella hyvän hintanen hukkis  :2funny:

/B

No 60 mm Tial KKD:n verkkokaupassa 670,40 €

http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1270669626&k=1277476190

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #41 : 18.09.2013, 10:08:23 »
Saapahan mielenrauhan että on ainakin tiivis,toimiva ja pitkäikäinen portti.

Mulla on kokemusta ainoastaan noista HKS GT2 kopioista mistä oon tykänny ku ei isoja checkkauksia vaadi ja toimii hyvin. Tosin toi viimeisin oli jostain käsittämättömästä syystä niin tiivis et itse kalvon alle puhaltamalla ei vuotanut ollenkaan, joten sen joutu purkamaan ja hiomaan venttiilin varren tiivisteen sen verta väljäks et sai vähän vuotoa ja herkkyyttä porttiin. Täysin tiivis portti ei toimi.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #42 : 18.09.2013, 14:32:12 »
No 60 mm Tial KKD:n verkkokaupassa 670,40 €

http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1270669626&k=1277476190

Nyt puhuttiinkin 45mm Turbosmartista..

Mutta joo. Onhan noissa kehitystyötä tapahtunut. Esimerkiksi se että aikaisemmin hukkaportit oli oikeastaan aina laippakiinnityksillä ja aika yksinkertasilla koteloilla/pesillä. Nykyään on lähes kaikki v-band kiinnityksellä ja koteloihin on saatu muotoa/suuntaa. Kellojen muotoiluja/rakenteita on saatu muutettua sen verran että ne on nykyään paljon pienempiä ja vie näin ollen vähemmän tilaa. Turbosmarteissa esim jousenvaihtoa varten ei tarvitse irroittaa yhtään ruuvvia. Tialit on pienentynyt fyysisti paljon (kumminkin virtaus parantunut) ja niissä on vesijäähdytys.

Joku joskus noita on virtausmittaillut. Esim. 50mm nykymallinen Turbosmart oli virrannnut enemmän kun tuo jo hieman vanhahko HKS 60mm malli (olikos se just GT2).

Vähän sama kun vertaisi turboahtimia. Onhan turbokin jo pirun vanha keksintö ja loppujenlopuksi hyvin yksinkertainen kapistus. Silti nekin on vuosien varrella kehittynyt ja merkkien välillä on todella paljon eroja. Niissäkin laatu maksaa.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #43 : 18.09.2013, 16:15:21 »
Nyt puhuttiinkin 45mm Turbosmartista..

Mutta joo. Onhan noissa kehitystyötä tapahtunut. Esimerkiksi se että aikaisemmin hukkaportit oli oikeastaan aina laippakiinnityksillä ja aika yksinkertasilla koteloilla/pesillä. Nykyään on lähes kaikki v-band kiinnityksellä ja koteloihin on saatu muotoa/suuntaa. Kellojen muotoiluja/rakenteita on saatu muutettua sen verran että ne on nykyään paljon pienempiä ja vie näin ollen vähemmän tilaa. Turbosmarteissa esim jousenvaihtoa varten ei tarvitse irroittaa yhtään ruuvvia. Tialit on pienentynyt fyysisti paljon (kumminkin virtaus parantunut) ja niissä on vesijäähdytys.

Joku joskus noita on virtausmittaillut. Esim. 50mm nykymallinen Turbosmart oli virrannnut enemmän kun tuo jo hieman vanhahko HKS 60mm malli (olikos se just GT2).

Vähän sama kun vertaisi turboahtimia. Onhan turbokin jo pirun vanha keksintö ja loppujenlopuksi hyvin yksinkertainen kapistus. Silti nekin on vuosien varrella kehittynyt ja merkkien välillä on todella paljon eroja. Niissäkin laatu maksaa.

Mulle on kerrottu virtausmittauksista joissa merkistä riippumatta venttiilin koko on karkeasti ratkaissut virtauksen eikä porttejen välillä ole suuria eroja ollut, ainakaan perinteisellä venttiilillä toimivissa porteissa. Turboneticsin se kääntyvällä läpällä oleva sit taas virtaa reippaasti paremmin. Tosin loppuviimein ton portin virtauksen merkitykseenkin on aikasta monta koulukuntaa. Sama juttu kun noiden V-bandejen kanssa, toiset ei voi sietää niitä ja itse pidän niitä ihan enstex parhaana keksintönä. Tosin monille toi V-band kammo on tullu kun ei ihmiset osaa käyttää niitä oikein, suurin osa ongelmista tulee ylikiristämisen takia. Meinaan pannan kun kerran ylikiristää niin se on silloin jo rikki. Ja noissa kun ei ole tuntoa ollenkaan niin kuin laippa kiinnityksessä käytetyissä pulteissa, oikea momentti on huomattavasti ennen kuin panta pohjaa.

Loppuviimein pääasia että on itse tyytyväinen lopputulokseen.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Hukkaportit.
« Vastaus #44 : 06.07.2015, 01:46:10 »
Alkas olemaan T6 pakosarja valmiina ja nyt tässä mietin taas hukkiksia.

Ostaisiko yhden ison kunnollisen vai kaksi pientä. Kiihoittaa ajatus molemmille pulsseille omat ja lokarista läpi ulkoilmaan.

http://www.ebay.com/itm/TurboSmart-Ultragate-WG38-38mm-External-Universal-Wastegate-7PSI-Blue-or-Black-/181787790382?hash=item2a53658c2e&vxp=mtr

Lienekkö aitoja? Jos olisi niin tuollaiset laittaisin

Kuitenkin KKDeellä aito maksaa sen 400e niin rohkenen kovasti epäillä noiden aitoutta.  :D
« Viimeksi muokattu: 06.07.2015, 02:05:46 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Kulkukoira  Proturbo