Mulla pitäisi taas saada seos laihemmalle, kun häkä arvot olivat 8 ja ilmeisesti toivottu arvo olisi 4 pinnassa. Kummasta tuossa on seos helpompi säätää? Nostamalla neulaa ylös vai suutinputkea säätämällä? Itse en löytänyt kaasarin pohjasta muuta kuin 6 kpl talttameisseli ruuveja, joilla pohja on kiinni ja semmoinen tulppa. Pitääkö se tulppa irroittaa ennenkuin se suutinputken säätöruuvipaljastuu? Vai mikä jippo tuossa on?
Jos käy liian rikkaalla, on neulaa laskettava alemmas tai vastaavasti suutinputkea nostettava. Mitä pienempi rako niiden välissä on, sitä laihemmalla ollaan. Kun seossäätö tehdään kuluneella neulalla ja suutinputkella, ei ajossa välttämättä ole enää soppa kohillaan vaan on passattava sen mukaan sopivaksi.
Suutinputken nostamiseen on oma työkalunsa niitä varten joissa kaasarin pohjassa ei ole valmista säätöruuvia vaan tulppa. Jos sellaista ei ole käytössä, on ainoa vaihtoehto purkaa kaasari irti, ottaa pohja irti ja joko painaa tai naputella putkea ylös. Uudemmassa versiossa ei ole enää tulppaakaan pohjassa ja siinä on säädettävä neula ja sitä käännetään yläkautta vaimennusöljyntäyttöaukon kautta omalla työkalullaan. Voi olla, että pohjatulpalla varustetussakin on säädettävä neula. Tällaisessa toinen vaihtoehto neulan säätämiseen on ottaa kansi auki, luisti käteen, löysätä neulan lukkoruuvia ja kääntää alakautta neulaa.