Kulkukoira  Proturbo

Strömberg kaasarin korjaus ohje

  • 40 Vastauksia
  • 31079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Holle64

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #15 : 25.05.2011, 13:10:37 »
Mikäs tukossa, kun rintapeltiä vasten oleva tyhjäkäynnin seosruuvilla ei vaikutusta? Käydä rytkyttelee samanlailla vaikka se olisi kiinni taikka kädessä. Joutuu säätämään neulalla käynnistymisen ja siedettävän tyhjäkäynnin takia niin rikkaalle, että pöläyttää mustaa polkaistaessa. Ja bensa maistuu...

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #16 : 25.05.2011, 15:11:44 »
http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith%20stromberg%20tech%20tips.htm


Siinäpä kans jotaki säätöohjeita lontoon kielellä.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #17 : 30.01.2012, 17:45:17 »
pistänpä tänne samaan kysymyksen että mistä saa römpässä säädettyä seoksia kun pitäisi saada vähän rikkaamalle. toinen ruuvi on siinä vieressä mihin menee virranjakan alipaine letku ja toinen on sitten kaasarin kyljessä..

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #18 : 30.01.2012, 19:14:22 »
pistänpä tänne samaan kysymyksen että mistä saa römpässä säädettyä seoksia kun pitäisi saada vähän rikkaamalle. toinen ruuvi on siinä vieressä mihin menee virranjakan alipaine letku ja toinen on sitten kaasarin kyljessä..

Jos kaasuttimessa ei ole kohokammion pohjassa sellaista isoa sormin kierrettävää seosruuvia, niin sitten tarvitaan erikoistyökalut, jolla suutinputkea saa säädettyä hieman alemmas. Joskus näitä vehkeitä on saanut Biltemasta, mutta en tiedä onko enää. Vanhoilla kunnon korjaamoilla näitä luulisi myös olevan.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #19 : 30.01.2012, 19:22:45 »
kiitoksia tiedosta pitänee huomenna ruuvailla seokset kohilleen..  olen luullut että se iso ruuvi on joku kaasarin tyhjennys ruuvi :D

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #20 : 30.01.2012, 19:25:25 »
Niin siis kaikissa niissä siellä on sellainen tulppa, mutta joissain malleissa on sellainen noin 2cm pitkä ulkoneva ruuvi, jonka päässä on pykälät mistä saa sormin hyvin kiinni. Siinä ihan päässä on myös ura suorapäistä ruuvvaria varten.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #21 : 30.01.2012, 20:06:34 »
jep semmoinen sieltä löytyy.. ja eikös se niin mene että auki päin menee rikkaammalle ja kiinni päin laihemmalle

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #22 : 31.01.2012, 07:32:29 »
Joo niin se toimii. Ei varmaan 1/4 kierrosta enempää kannata kiertää yhdellä kertaa.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #23 : 31.01.2012, 10:11:48 »
kiitokset infosta..

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #24 : 31.01.2012, 12:16:23 »
sitä neulaa pystyy myös säätämään,kunhan löysää kiristysruuvia ja siirtää neulaa ylös/alas. ei paljoa,mutta luulisi riittävän.ettei tarvi suutinputkeen koskee.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #25 : 07.06.2012, 17:21:25 »
Mulla pitäisi taas saada seos laihemmalle, kun häkä arvot olivat 8 ja ilmeisesti toivottu arvo olisi 4 pinnassa. Kummasta tuossa on seos helpompi säätää? Nostamalla neulaa ylös vai suutinputkea säätämällä? Itse en löytänyt kaasarin pohjasta muuta kuin 6 kpl talttameisseli ruuveja, joilla pohja on kiinni ja semmoinen tulppa. Pitääkö se tulppa irroittaa ennenkuin se suutinputken säätöruuvipaljastuu? Vai mikä jippo tuossa on?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #26 : 10.06.2012, 17:21:45 »
Mulla pitäisi taas saada seos laihemmalle, kun häkä arvot olivat 8 ja ilmeisesti toivottu arvo olisi 4 pinnassa. Kummasta tuossa on seos helpompi säätää? Nostamalla neulaa ylös vai suutinputkea säätämällä? Itse en löytänyt kaasarin pohjasta muuta kuin 6 kpl talttameisseli ruuveja, joilla pohja on kiinni ja semmoinen tulppa. Pitääkö se tulppa irroittaa ennenkuin se suutinputken säätöruuvipaljastuu? Vai mikä jippo tuossa on?
Jos käy liian rikkaalla, on neulaa laskettava alemmas tai vastaavasti suutinputkea nostettava. Mitä pienempi rako niiden välissä on, sitä laihemmalla ollaan. Kun seossäätö tehdään kuluneella neulalla ja suutinputkella, ei ajossa välttämättä ole enää soppa kohillaan vaan on passattava sen mukaan sopivaksi.

Suutinputken nostamiseen on oma työkalunsa niitä varten joissa kaasarin pohjassa ei ole valmista säätöruuvia vaan tulppa. Jos sellaista ei ole käytössä, on ainoa vaihtoehto purkaa kaasari irti, ottaa pohja irti ja joko painaa tai naputella putkea ylös. Uudemmassa versiossa ei ole enää tulppaakaan pohjassa ja siinä on säädettävä neula ja sitä käännetään yläkautta vaimennusöljyntäyttöaukon kautta omalla työkalullaan. Voi olla, että pohjatulpalla varustetussakin on säädettävä neula. Tällaisessa toinen vaihtoehto neulan säätämiseen on ottaa kansi auki, luisti käteen, löysätä neulan lukkoruuvia ja kääntää alakautta neulaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #27 : 10.06.2012, 19:53:27 »


Kannataa vakavasti harkita sekä suutinputken ja neulan uusimista, kummatkin kuluvat ajan myötä ja seos rikastuu. omia aikojaan. Eivät maksa kauheita. Ja jos kaasarin kyljessä on tuo lämpötilakompensaattori, kannattaa se ruuvata irti ja puhdistaa.

Poissa Janne H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #28 : 02.07.2013, 11:34:48 »
Koska kaikista kysmyksistä ei kannata aloittaa omaa aihetta ajattelin kysellä samasta asiasta kuin viestiketjun alussa.

Eli omassa Amassa tyhjäkäynnin kierrokset ovat liikkeelle lähtiessä n. 700- 800, mutta koneen lämmettyä, esim moottoritiellä ajamisen jälkeen, nousevat n. 1300 kieppeille. Onko kyseessä vika, epätasaiset säädöt vai ominaisuus? If its not broken don't try to fix it?

Muuten B20 ja Strömbergi toimivat ihan hyvin, mitä nyt sammuttaessa hörähtävät hieman ylimääräistä.



En ole vielä ehtinyt perehtyä tuohon kaasariin, mutta mikähän siinä mahtaa mättää, kun tyhjäkäyntiä käy kylmänä normaali kierroksilla ja sitten kun ajaa lämpimäksi, niin pyrkii käymään suuremmilla kierroksilla?
Amazon -70 zenjavolvoamazon.blogspot.com

“The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed.”
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #29 : 02.07.2013, 13:19:17 »
Mulla olis säätö työkalu, voisin vaikka luopua siitä. yv.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo