Kulkukoira  Proturbo

DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt työn alla mm. MB W163, W124, Micra K11, Golf MK3

  • 495 Vastauksia
  • 137293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Mul oli tollanen 2020 hybridi farkku corolla viikon käytös kun oma auto oli maalaukses. Pakko sanoa että aivan järjettömän huonot penkit ja moottori todella tehoton. Auto ei herättänyt mitään tunteita paitsi ulkomuoto on onnistunut. Viikon ajossa keskikulutus oli 9 pintaan kaupunki ajossa. Pidin sitä kovana lukemana hybridille. Toki talvi varmaan vaikutti asiaan.
Kuulostaa ettei sinun kaasujalka ole oikein sopinut sijaisautoon. Muistan Top gearin testin. Radalla tojotoa hybridillä täysiä ja perässä V8 koneisellä M3 BMW:llä. BMW kulutti vähemmän siinä ajossa. Noilla pitäisi päästä keskusta pyörityksessä todella pieniin lukuihin.

Tuommoinen Corolla on nätti peli. Ja järkevä valinta jos hakee vain pommin varmaan käyttistä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Muistan Top gearin testin. Radalla tojotoa hybridillä täysiä ja perässä V8 koneisellä M3 BMW:llä. BMW kulutti vähemmän siinä ajossa.

Ja samasta syystä uuden kulutusnormin seurauksena kaikki kaksipyttyiset ja super pienet vapari moottorit hävisivät...
Kuten Fiatin kaks pyttynen päristin, vei todellisuudessa enemmän bensaa kun nelipyttynen versio... Mutta näytti kauniilta labrassa ja eu testeissä. Saatiin automerkin päästöjä alemmas.

Liian pientä moottoria joutuu ajamaan niin kovilla kuormituksilla nurkissakin, että (hieman) isompi moottori vie vähemmän.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Ja samasta syystä uuden kulutusnormin seurauksena kaikki kaksipyttyiset ja super pienet vapari moottorit hävisivät...
Kuten Fiatin kaks pyttynen päristin, vei todellisuudessa enemmän bensaa kun nelipyttynen versio... Mutta näytti kauniilta labrassa ja eu testeissä. Saatiin automerkin päästöjä alemmas.

Liian pientä moottoria joutuu ajamaan niin kovilla kuormituksilla nurkissakin, että (hieman) isompi moottori vie vähemmän.
Mutta edelleen jos näistä tojotan hybrideistä puhuu niin kulutus on pienempi kuin vastaavan ei hybridin. Se oma ajotyyli vaikuttaa todella paljon. Oma S90 vie omalla ajotyylillä ihan järjettömästi. Vanhaan työpaikkaan työmatkoilla keskikulutus oli tasan 10l satasella. Vähän kun viitsi miettiä liikkeelle lähtöjä niin putosi alle 8 litran.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Mutta edelleen jos näistä tojotan hybrideistä puhuu niin kulutus on pienempi kuin vastaavan ei hybridin.

Tiedän. Atkinson ja laihaseos kone auttaa.

9 kulutukseen taitaa vaatii pakkaset (vaikka pakoputkessa oleva lämmönvaihdin lämmittää kyllä nopeasti ja kivasti) ja kaasu pohjassa pari kilsaa. Sitten sammutuksen vielä kylmänä.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Tässäpä tietoja ja ensivaikutelmia uudesta työmatkahöyläimestäni. Ja verrokkina saa toimia se edellinen höyläin (Corsa).





Räpsygalleria:
https://flic.kr/s/aHsmWz5fqs
Kulutusseuranta:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1305793.html

Varustelutaso on perustasosta yksi pykälä ylöspäin eli Active. Lisävarusteita tuli seuraavasti (suluissa omat kommenttini):
- Metalliväri (500€, 8W7 Dark Blue)
- Plus-paketti (1320 eurolla saa siis seuraavat: Navi, "avaimeton" käyttö, ratinlämmitys, 15" aluvanteet, taakse sähkölasit ja paremmat oviverhoilut, isompi keskinäyttö, himmentyvä taustapeili, sadetunnistin, sumuvalot)
- Roiskelevysarja eteen ja taakse (120€ - aika turhakkeet, mutta myyjä nää jostain syystä halusi myydä :P)
- Hybridipaketti (Tämä mystisesti nimetty 590 euron arvoinen paketti on siis talvirenkaat aluvanteilla ja 5 kumimattoa)
- Moottorin ja sisätilan lämmittimet (n. 663 euroa, DEFA:n tuotteet kyseessä)

Talvikumeiksi valitsin nastarenkaat. Tarjolla oli Continental tai Hakkapeliitta 9 - otin jälkimmäiset. Kesäpyörät näyttivät olevan ContiEcoContact 6:t.

Otin auton "Toyota vuodeksi Jousto-rahoituksella" -tarjouksella. Kyseessä on (nimestään huolimatta) 5 vuoden osamaksusopimus 1700 euron käsirahalla ja taatulla hyvityshinnalla. Ajomääräksi sovittu 20 tkm vuodessa. KK-erä muodostuu jotakuinkin näin:
- Rahoitus 237,41
- Huoltosopimus 28,62
- Vakuutus 47,52
=> Yhteensä 313,55 €/kk

Sovittuun ajomäärään nähden ylikilometrejä saa tulla sopimuskaudella 5000. Huoltosopimuksessa ylikilometrisakko on 0.02 euroa ja alikilometrihyvitys 0.01 euroa. Noita sovelletaan jos ylitys tai alitus on yli 5 tkm.

Vakuutus on IF:in tuote, jostakin syystä sen sai halvemmalla Aritan tiskiltä kuin vaikkapa IF:in verkkokaupasta. Sisältää liikennevakuutuksen lisäksi rahoituskaskon 200 euron omavastuulla, lunastusturvan ja lasiturvan.

Taustatarina:

Aloitetaan tarina alkusyksystä. Työmatka-autokseni päätyi perheessä muutaman kuukauden viihtynyt Corsa vuosimallia 2008. Tekniikkana 1.2-litrainen vapaastihengittävä bensakone ja manuaalivaihteisto. Ominaisuuksiltaan periaatteessa ihan ok ikäisekseen pikkuautoksi, erityismainintana hyvä turvavarustelu - jopa ajonvakautus löytyi. Aamuin illoin tuolla ajelin töihin ja takaisin, ja siinä viikkojen kuluessa alkoi muutama ärsytyksen aihe nousemaan esiin.

Ergonomia. Pahin puute oli kaasupolkimen asento, joka pakotti kaasujalan epämukavaan asentoon. Vakionopeussäädintäkään ei ollut, joten siinähän sitä jalkaa sitten täytyi jäkittää kaiken aikaa. Kyllä nopeuden pitäminen kuuluu tänä päivänä tietokoneen päänvaivaksi.

Vaihteisto. Myös välityssuhteen valinta kuuluu mielestäni tietokoneen tehtäviin. Liikkeellelähtö kaasu- ja kytkinpolkimien taidokkaalla yhteiskäytöllä ei myöskään tuota itselleni minkäänlaista iloa. Varsin tympeää puuhaa koettaa kerta toisensa jälkeen koettaa saada aikaiseksi hyvä, tasainen ja ripeä liikkeellelähtö. Kylmänä moottorin veto oli tietyllä kierrosalueella epätasainen ja kytkinkin ravisteli - tekniikan lämmettyä nuo vaivat toki poistuivat.

Kulutus. Kuvittelin että pikkuinen Corsa olisi tosi taloudellinen auto. Pikkuauto pienellä koneella ja kovalla askilla. Sitkeävetoinen, laiskanpulskea - sellainen hyvä ja taloudellinen käyttöauto... Tankkauksista laskettu kulutus vaan oli kerta toisensa jälkeen pettymys. Optimiolosuhteissa hissuttelemalla pääsi juuri ja juuri alle kuuden litran. Seiskalla, jopa kasilla alkavia lukemiakin esiintyi - kamalia lukemia suhteessa auton ominaisuuksiin. Linkki kulutusseurantaani: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1222887.html

Käyttökustannukset. Polttoainekulujen lisäksi ikääntyvän auton huolto- ja korjauskustannukset alkoivat tuntua kohtuuttomilta. Tein Excel-taulukon kustannusvertailua varten... Lopputuloksena oli, että Corsalla ajaminen oli siihen asti maksanut keskimäärin 362 euroa kuukaudessa.

Syötin samaan taulukkoon muutamia muitakin vaihtoehtoja. Yllätyksekseni huomasin, että upouudella autolla ajaminen ei näyttäisi tulevan kovin paljoa kalliimmaksi. Vaihtoehdoista mielenkiintoisin oli Yaris 1.5 Hybrid: Kokonaiskustannukset 385 €/kk (tuohon laskettu mukaan 1700 euron vaihtohyvitys Corsasta). Totesin että eihän vanhalla pikkuautolla ajamisessa olisi mitään järkeä! (Disclaimer: Vuosittaiset kilometrini ovat nykytiedon valossa hieman enemmän kuin aikoinaan noissa laskelmissa käytin)

Jos Corsa olisi ilmainen ja siitä ei koskaan hajoaisi mitään (ainakaan mitään kallista...), tulisi sillä ajaminen maksamaan n. 230 €/kk. Mutta kun se ei ollut ilmainen ja meikäläisen tuurilla siitä tasan tarkkaan joka vuosi hajoaa jotain kallista... Totesin että paljon järkevämpää maksaa hieman lisää ja ajella takuunalaisella pelillä ja täydellä vakuutusturvalla, pääsee paljon helpommalla. Aktiivinen ja passiivinen turvallisuuskin on uudessa ihan eri luokkaa vanhaan verrattuna. Yaris 1.5 Hybrid siis lähti tilaukseen 4.9. ja luovutushan oli 24.11.2021.

Pari poimintaa muista katselemistani vaihtoehdoista:
- "Melkein uusi vuodeksi": Vuoden 2020 Renault Zoe sähköauto olisi tullut jopa hieman edullisemmaksi kuin Yaris. Kiinnosti kovastikin, mutta tippui lopulta pois kun luin testejä - esim. lämmityslaite on ko. mallissa ilmeisesti luvattoman huono.
- Dacia Sandero: Edullinen ja mielestäni hyvännäköinen auto. Vanhanaikainen tekniikka eli iso kulutus nostaisi kustannukset Yarista kovemmiksi => Ei jatkoon.

Ensivaikutelmat, kun takana pari päivää työmatkasuhailua:
- Vaivaton ja miellyttävä ajettava, kuten Toyotan hybridit ovat
- Kuskin paikalla viihtyy ihan hienosti sen 23-27 minuuttia kerrallaan mitä työmatkani kestävät...
- Rengasmeteli ei yllättäen tuntunut ollenkaan pahalta, vaikka alla on siis Hakkapeliitta 9:t. Corsa oli mielestäni äänekkäämpi.
- Ovipeilit ovat valtavat, taakse näkee niistä erinomaisesti
- Rengaspainevalo loimottaa mittaristossa, pitää tutustua saako sen siitä itse pois vai tarviiko käyttää huollossa...
=> Mittaristossa rengaspainenäytössä luki jotain toimintahäiriöstä ja kehotti jälleenmyyjäänkin ottamaan yhteyttä, pelottavaa...
=> Valitsin asetuksista "Tunnista jokainen pyörä ja paikka" (tai jotain sen tyylistä) ja ajelin taajamasuhailua muutaman minuutin
=> Varoitusvalo sammui ja paineet ilmestyivät rengaspainenäyttöön => Success!
- Kännyköille hyvä lokero lämppärin säätimien päällä ja avaimet saa kivasti vaihdekepin edessä olevaan lokeroon
- Corollan jäljiltä kaikki hallintalaitteet vaikuttivat varsin tutuilta, mutta pari pientä eroakin bongasin... Kaukovaloavustin toimii "päinvastoin" ja vakkarin napit ovat eri järjestyksessä.
- Ajovalot vaikuttavat aika heikoilta
- Melko vakaasti etenee kaikissa tilanteissa, myös lumessa ja sohjossa. Ainakin pienissä nopeuksissa ajonvakautus antaa liukkaalla pinnalla auton puskea mielestäni hieman liikaa ennenkuin puuttuu peliin.
- Kaistallapitoavustin oli aika levoton tuolla pimeällä ja sateisella valtatiellä
- Adaptiivinen vakkari toimi ihan normaalisti pienimuotoisesta räntä/lumisateesta ja sohjosta huolimatta
- Kulutus nyt auton mielestä 4.9 (tankkauksesta alkaen). Ilman esilämmitystä, ajo enimmäkseen sohjoista/vetistä 6-tietä ja hieman kaupunkisuhailua. Oletettavasti tuon pitäisi tuosta vielä laskea...
- Tuntuu oikeinkin pirteältä Corsan jälkeen. 3-pyttyisen sympaattinen pörinä ei ole mielestäni liian voimakas.
- EV-modeen siirtymisen eli polttomoottorin sammumisen voi joissakin tilanteissa havaita pienenä nytkähdyksenä - mielestäni vaimon Corollassa (1.8 Hybrid) vastaavaa ei esiinny.
- Ratin säätimet ovat hyvät. Muutkin hallintalaitteet ihan ok, mutta ratin lämmityksen ja automaattivalojen katkaisimet ovat ärsyttävästi piilossa vasemman polven edessä, jonne omasta mielestäni ei pitäisi sijoittaa mitään katkaisimia missään autossa.
- Ratinlämmitys on periaatteessa ihan mukava varuste. Pidän kyllä hieman omituisena, että koko kehä ei lämpene tässäkään... Lämpenevä alue on sentään vähän isompi kuin Corsassa oli.
- Äänentoisto riittävän hyvä minulle, kyllä tuolla musiikkia jaksaa kuunnella. FM-radion kuuluvuus vaikuttaa varsin hyvältä, hieman parempi kuin Corsassa. Puhelimen paritin BT:llä, mutta en ole sitä vielä ehtinyt testaamaan ollenkaan.
- Tuulilasinpyyhkimet saa nostettua pystyyn myös lepoasennossa (kuten Corollassakin) => Hyvä juttu talvella. Jossakin vaiheessa taisi olla jonkinlainen muotisuuntaus että pyyhkimet menevät lepoasennossa ärsyttävästi jonnekin konepellin takareunan alle piiloon.

Edeltäjäänsä (siis Corsaan) verrattuna en ole vielä keksinyt Yariksesta mitään, mikä olisi huonommin. Hinta-laatusuhde vaikuttaa toistaiseksi erittäin hyvältä.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2022, 02:03:44 kirjoittanut dneproshin »

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Hyvää pohdintaa, jopa tämmöisen isoista autoista pitävän mielestä nämä jotkut pikkuautot ovat varsin inhimillisiä. Tommosella tavan vm2018 Yariksella, ja samanikäisellä I10 HuiHailla ajelin Skoteissa pitkät maantie/moottoritierupeamat, ei ollenkaan pöllömpiä laitteita. (vuokra-autoja, Yaris ihan pakasta vedetty)
Aina välillä tulee pyöriteltyä näitä samoja asioita mielessä kuin ketjun aloittajakin, sillä erolla ettei noista talouden käyttiksistä saa enää mitään. Lähinnä käyttö-, ja romutusarvo niillä, joista se käyttöarvo huomattavasti isompi.

Itsensä tuntien saattaisin pidemmässä juoksussa ikävystyä liian hyvän auton kanssa, takavuosien pränikän V70:n kanssa oli aivan sikamaisen tylsää elämää. Ajoit ja tankkasit, välillä siniselle huoltoon.  :buck2: Nyt on toki aikaa vierähtänyt melkein 20v ja käyttiksien ropaamisen sijasta voisin käyttää energiani kesäbiilien rassailuun sekä niillä huristeluun.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Tuota ei monikaan laske että paljonko aikaa ja rahaa siihen vanhempaan käyttöautoon laittaa. Tietty voi sanoa että tojotat on aika tylsiä, mutta ne on aika varmoja valintoja. Eri asia olisi se harrasteauton laittaminen, se on nimensä mukaisesti harrastus. Eikä maailma kaadu vaikka joku päivä ei jaksakkaan talliin mennä ruuvaamaan.

Tämä mukava topicci lukea kun joku laskenut tätä asiaa, varsinkin käyttöauton kannalta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Tiedän. Atkinson ja laihaseos kone auttaa.

9 kulutukseen taitaa vaatii pakkaset (vaikka pakoputkessa oleva lämmönvaihdin lämmittää kyllä nopeasti ja kivasti) ja kaasu pohjassa pari kilsaa. Sitten sammutuksen vielä kylmänä.  :D

Tästä tulikin mieleen että 1.8 Hybridi-Corollassa ei vissiin tuota lämmönvaihdinta ole, tai näin muistelisin jostain lukeneeni. 2.0 hybrid lienee uudempaa suunnittelua, ja siitä mainittu lämmönvaihdin löytyisi. Yariksen 1.5:nen mylly sit lukemani perusteella on yhdellä pytyllä lyhennetty versio tuosta 2-litraisesta. En ole merkittävää eroa huomannut lämpenemisnopeudessa näissä meidän perheen toitskuissa. Lämppärit niissä muuten ok, mutta laseja eivät jaksa automaattiasennossa pitää huuruttomina kovemmilla pakkasilla. Joutuu etsimään käsisäätöjä tai laittamaan hetkeksi huurunpoistoasennon päälle.

B30A:n kommenttiin viitaten:
Kyllä nykyaikaiset pikkuautotkin ovat ihan inhimillisiä kulkupelejä, soveltuvat minunkin mielestäni muuhunkin kuin pelkkään kaupunkisuhailuun.

Meidän perheessä käyttöautot eivät siis tällä hetkellä toimi harrasteautoina, ja hyvä niin. Tuota 740:stä saa laitella niin paljon ku huvittaa, ja just silloin kun huvittaa. Tai on tossa tuo yks ML-Mersu vielä tallintukkeena, siitä kun vielä pääsis eroon…

Mutta siis - yhtään tuota entistä Opelia väheksymättä - miksi käyttäisin vähäistä vapaa-aikaani sen tylsän käyttiksen laittamiseen, kun rahansäästökin on siinä hommassa vähän niin ja näin… Tietty jonkinlainen yhdistetty käyttö/harrasteautokin voi joissakin tapauksissa olla hyvä vaihtoehto… Meidän perheen tapauksessa sellaiseksi soveltuvan auton löytäminen on hieman haasteellista… Tuo 740 olisi muuten ihan ok siihen käyttöön, mutta rouva ei sillä suostu ajamaan jostain syystä :P

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
1.8 on joo vanhaa tekniikkaa ja 2.0 uutta.
Samoin 2.5 camry ja rav4
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Toyotat toimivat kuten kuuluukin, niistä ei sen kummempaa raportoitavaa... Tai käytin Corollaa 15 tkm huollossa, maksoi 220 euroa. Öljyn ja suodattimen vaihto ja tarkistuksia... Lisätyönä yhden sulakkeen vaihto, olikohan 7 euroa ekstraa tuli siitä. Olisin itse vaihtanut mutta kun ei ollut sopivia low-profile sulakkeita itselläni...

Muita puuhastelujani voi katsella instagramista:
https://www.instagram.com/dneproshin/

...tai Youtubesta:
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8bVHkS2I5OjpPikiHrA

Olen siis jopa Micraa laitellut aikani kuluksi:
https://www.instagram.com/micrak11gx/

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt Youtubessakin materiaalia...
« Vastaus #355 : 14.08.2022, 17:40:37 »
DIY-puuhasteluja olen siis laitellut Youtubeen myös, käykää katsomassa jos kiinnostaa :)

Tässä viimeisin, skootteriin uutta kumia alle:
https://www.youtube.com/watch?v=FWiAorRoV2M

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt Youtubessakin materiaalia...
« Vastaus #356 : 15.08.2022, 07:56:05 »
Heh tuo happokylvetys Micran puskurin sisällä oli inspiroiva :D
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt Youtubessakin materiaalia...
« Vastaus #357 : 15.08.2022, 08:44:43 »
Heh tuo happokylvetys Micran puskurin sisällä oli inspiroiva :D

Ei löytynyt tarpeeksi pitkää astiaa missä olis voinu kylvettää noita pitempiä keppejä (siis vakaaja/panhard-tankoja) :P Puskuri osoittautui vesitiiviiksi, joten otin hyötykäyttöön…

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt Youtubessakin materiaalia...
« Vastaus #358 : 15.08.2022, 17:22:25 »
Tässä vielä tämä kuva mihin Mustalaatikko viittasi. Vakaaja ja panhard takapuskurissa sitruunahappokylvyssä.


Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Toyotat toimivat kuten kuuluukin, niistä ei sen kummempaa raportoitavaa... Tai käytin Corollaa 15 tkm huollossa, maksoi 220 euroa. Öljyn ja suodattimen vaihto ja tarkistuksia... Lisätyönä yhden sulakkeen vaihto, olikohan 7 euroa ekstraa tuli siitä. Olisin itse vaihtanut mutta kun ei ollut sopivia low-profile sulakkeita itselläni...

Muita puuhastelujani voi katsella instagramista:
https://www.instagram.com/dneproshin/

...tai Youtubesta:
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8bVHkS2I5OjpPikiHrA

Olen siis jopa Micraa laitellut aikani kuluksi:
https://www.instagram.com/micrak11gx/
Pistin tilaten vastapalveluksena ;)
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy