RallyBaron  Samppasport

Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”

  • 218 Vastauksia
  • 144156 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #210 : 05.03.2020, 17:48:54 »
Kyllä tämä näytille pitää saada. Eli kansalaisvelvollisuus suoritettu.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #211 : 05.03.2020, 17:58:08 »
Annoin kanssa äänen jo ennen kuin täältä tästä luin  O0
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #212 : 06.03.2020, 06:48:38 »
Ääni annettu  O0

Poissa karza11

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #213 : 01.01.2022, 17:12:43 »
Tuliko tähän lopulta hammastanko?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #214 : 22.01.2022, 19:45:50 »
Tuliko tähän lopulta hammastanko?
Lopullisesta en vielä tiedä.  :idiot2: Viime kesän ajokausi päättyi jo syyskuussa simpukasta pikkuhiljaa kasvaneen öljyvuodon vuoksi. Hammastanko kävi sen jälkeen koesovituksessa, mutta olin tehnyt öljynsuodattimelle menevät putket siten, että liikkumatilaa hammastangon kanssa olisi jäänyt puoli centtiä... Projekti on vielä vaiheessa, simpukan aion joka tapauksessa korjata, tuli se sitten tähän tai isän 1973 GL:ään.

Mainittakoon sen verran, että PV päätyi keväällä uuteen kotiin toimittuaan ensin hääautona...


Nyt on vähän enemmän tilaa auton ympärillä häärätä ja tila pysyy jopa plussan puolella talvisinkin. Aikaa on vaan mennyt muuhunkin...


Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #216 : 16.03.2022, 08:44:55 »
Ääni annettu! Volvo näytille!

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #217 : 08.06.2022, 20:42:55 »
Kiitokset kaikille äänestäjille. Ei vaan riittäneet äänet osastolle pääsyyn ja ehkä hyvä niin. Mieli ois tehnyt päästä, mutta olisi joutunut lähtemään trailerilla...

Viime kesänä ohjaustehostimesta alkoi vuotamaan öljyä hiljalleen ja laitoin seisontaan, kun vuoto yhtenä päivänä paheni ja öljy saavutti katalysaattorin. Talven aikana tuli tehostin vaihdettua ja muistikirjan omaisesti totean, että E36:n tankoon sopii 740:n ZF:n sisäpäät jos tulee tarvetta. Niiden jatkoksi takavedon ulkopäät, jotka puolestaan sopii 140:n olkavarsiin suoraan. Mutta joo, huhtikuussa otin liikenteeseen ja totesin melko nopeasti, että öljyä vuotaa edelleen aika reilusti koneen etupäästä. Vieroksuin outoa kurinaa tyhjäkäynnillä, mutta ajattelin sen loppuvan, kun tehostin ilmautuu ajaessa kunnolla. Uusin toisen öljynsuodattimelle menevän letkun ja sorvasin uuden nipan, jolla jäi yksi liitos pois. Koeajo osoitti, ettei vuoto kuitenkaan tullut ao. paikoista ja se outo ääni kuuluu edelleen. Laturin- / tehostimen hihnan irroitus ei ääntä poista, joten se tulee jostain muualta. Kuuluu selvimmin moottorin etupäästä, vähän kuin joku kavitoisi. Öljyvuoto löytyi, sitä tulee yhden öljypohjan ruuvin kannan alta, jossa ei pitäisi olla painetta ensinkään. Tämän hetkinen arvaus on, että öljypohja on halennut siten, että öljynpaineanturin kanavasta on nyt ylimääräinen reitti sille yhdelle ruuville ja ilmeisesti myös öljytilaan, josta tulee kurina käydessä. Öljyä tulee siis ihan vanana ulos, kun moottorin käynnistää. Sammuttamisen jälkeen kuuluu vielä yksi kurahdus... Jotta suuremmilta vahingoilta vältytään PV joutui seisontaan odottamaan moottorin irrotusta. Tämän kesän ajeluiksi tuli siis toistaiseksi noin 40 km.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Vastaus #218 : 11.04.2024, 18:22:11 »
Kesän 2022 ajelut jöi vähille, 2023 tuli muutama tuhat lisää. Nyt kirjasin huoltokirjaan noin 18tkm kohdalle öljynvaihdon ja termostaatin uusin. Öljyvuoto tuli korjailtua toissa talvena ja säästyi koneen poisnostamiselta. Ohjauslaitteet kun purki pois edestä ja pääsi kunnolla näkemään, niin vuodon syy oli öljypohjannpääkanavaan tehty tulppa, joka oli varauksena öljynpainemittarille, jota ei koskaan tullut. Ei ois saanut korjattua ilman purkamista, koska ei edes näkynyt.

Tammesta tehdyn "FIN" lätkän sais kanssa entistää, muuten ei mitään suurempia. Viime viikkojen vapaa ajat putsailtu ja vahailtu, toukokuussa suunta kohti Classic Motor Showta. Pientä käytön jälkeäon väkisin tullut 6 kesän ja lähes 18tkm aikana, mutta eiköhän tämän vielä näytille kehtaa viedä.

 

Futurez  Kulkukoira