Autoracing  KL-varaosat

Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?

  • 50 Vastauksia
  • 21277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #15 : 03.03.2015, 21:22:56 »
soita free technics kaarina .kysy heikolalta apuja suuttimien koosta..

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #16 : 03.03.2015, 21:43:00 »
Faija tais joskus soitella sinne ja muisteli että joku 6x tyhjäkäynti suutin olisi kuulemma lähellä totuutta, uskon että näin on.
Kävi hyvä tuuri kun löyty tämmönen sivu http://www.jokkis.net/pulinaboxi/pb_index.php?th=4&msg=23651 jossa keskusteltiin samasta aiheesta ja olipa vielä suuttimen koot mainittu 8)

K-nokka-akseli 36 kurkut, 150 pää, 125 ilma, 62 tyhjä, 40 kiihdytys, 180 neula

ja

R-nokka-akseli 36 kurkut, 160 pää, 160 ilma, 70 tyhjä, 40 kiihdytys, 180 neula

jos noilla pärjäisi?

« Viimeksi muokattu: 04.03.2015, 20:10:12 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #17 : 12.03.2015, 03:02:08 »
Kele että sai tuota misab:n uudistunutta sivustoa tonkia löytääkseen taulukon. Tässä.
Jäitä housuun!

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #18 : 12.03.2015, 19:11:02 »
Kiitos, täytyy tallentaa kovalevylle tälläkertaa. ;)

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #19 : 14.03.2015, 21:12:03 »
Laitoin 62 suuttimet Solexeihin kiinni ja nyt ootellaan kevättä että pääsee räjäyttään käymään tuon härvelin. :nälkä:

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #20 : 16.03.2015, 22:05:14 »
Tässä pitkä stoori solexien sielunelämästä jos joudut ihmettelemään säätöjö. Ranskaksi, mutta kääntynee kuukkelin kääntäjällä lontooksi.

http://philippe.boursin.perso.sfr.fr/bonus/solex/solex.htm

Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #21 : 19.03.2015, 18:01:57 »
Tuo sivu oli jostain pystykaasarista, nyt olikin kyse vaakatuplista. ;)

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #22 : 27.03.2015, 20:15:27 »
Kaikki koneet on yksilöitä(puristukset venttiilikoot,venttiilien muotoilu ja seetit,kanavien koot ja muotoilut ja sitäkautta virtaukset,pakosarja imusarja jopa putkisto jne jne.) jotta niillä tiedoilla mitä suuttimia/suutinputkia/sisäkurkkuja muut on suurinpiirtein samanlaisissa kokoonpanoissa käyttäneet ei saa kuin suurinpiirtein sinnepäin olevan lähtökohdan mitä voi joutua muuttamaan paljonkin ennenkun ollaan just tahi liki kohillaan ;)
« Viimeksi muokattu: 27.03.2015, 20:18:20 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #23 : 27.03.2015, 21:52:33 »
Joo niinhän se tuppaa olemaan, pistin tos viikonloppuna weberiin suutinta tilaukseen niin jos vaikka sais pelittämään tuon härvelin kunhan postiluukku kolahtaa.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #24 : 31.03.2015, 20:51:47 »
Nyt kolahti suuttimet postilaatikkoon ja menin testaamaan...ei perkele toimi. >:( 60-55 tyhjäsuuttimilla joutuu ruuvaan seosruuvin kiinni että kävisi edes jotenkin tyhjää, aiemmin oli 55-50 suuttimilla reilu pari kierrosta auki. Erehdyin katsomaan kaasuttimeen koneen käydessä ja huomasin että ensiökurkku jäätyy. :buck2: Joutuu varmaan väsäilemään jotain lämmitysboxia tai dieselöimään koko paskan ettei tarvi kaasaria sulatella tai no nakuttaahan se nytkin joten ihan sama. Meinasi aivoista verisuoni katketa viimeistään siinä vaiheessa kun suutin putosi rungon ja lokarin väliin.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #25 : 31.03.2015, 21:56:25 »
Onko lyhyt vai pitkä imusarja  ja onko sulla lämpönauhaa  pakosarjas .

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #26 : 31.03.2015, 22:24:18 »
Semmonen Misabin pysty imusarja DGV kaasarille ja ei ole lämpönauhaa pakosarjassa. Tässä oli aiemmin niin että imusarja lepäsi pakosarjan päällä mutta sitten rälläköin tavaraa pois ettei osuisi ja lämmittäisi niin paljoa, ei olisi ehkä kannattanut. Täytyy hommata joku imuilmanlämmityssysteemi.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #27 : 31.03.2015, 23:05:34 »
 Millanen ilmanpuhdistin kotelo .saako imusarjaan lisää tavaraa laitettua jollain hitsarilla .koita lämmittää puhaltimella imusarjaa .toimiiko sitten hyvin ..oliko pelti vai valusarja

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #28 : 01.04.2015, 16:04:12 »
Kökköä kaasarin kanavissa,kyllä pitäs tuon kokosilla tyhäkäyntisuuttimilla olla  hyvin säädettävissään tyhjäkäyntiseos kohdilleen,jossain muualla mättää,liiallisesta jäätämisestä tällä kelillä varsinkaan paikallaan käyden tuskin on kyse vaikka kurkku huurtuu ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kaasuttimen säädöistä johtuva ongelma vai mikä?
« Vastaus #29 : 01.04.2015, 17:22:54 »
Kromi vapari putsari eikä ole lämmitysputkia, valurauta pakosarja... Aiemmin tää "toimi" mutta kun talvella sylinterikannen vaihdon jälkeen rupes vittuilee, ei oikein meinannu toimia edes lämpimässä hallissa. Kaasarissa ei ollu mitään paskaa sisällä kun sinne katoin mutta ei sitä tiiä onko kuitenkin jotain lähteny liikkeelle kun kaasari oli pöydällä kyljellään ym.
Kaasarin läpän päälle oli kertyny jäähilettä kun sitä ihmettelin ja kun kylmällä koneella lähtee ajamaan niin parin sadan metrin jälkeen kun pysähtyy risteykseen niin meinaa sammua ja ei meinaa enää ryyppykään auttaa. Kun sammuttaa koneen muutamaksi minuutiksi niin on kuin eri auto seuraavan kerran käynnistettäessä. Kylmänä tyhjäkäynti on matalampi kuin lämpimänä ja kylmällä ilmalla joskus epäröi pintakaasulla ja hyytyy kun painaa reippaammin kaasua. Täytyy penkoa hyllyjä jos löytyisi Weberi joka ei ole läppäakseliltaan väljä niin jos sen pesisi ja iskis kii.
Varmaan kirottu tää auto kun ei ole ikinä moottori toiminu kunnolla.  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 01.04.2015, 17:30:12 kirjoittanut Automasentaja »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo