Kulkukoira  Proturbo

Päästöhuijaukset (VW & muut)

  • 484 Vastauksia
  • 134647 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6029
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #75 : 24.09.2015, 14:53:49 »
Villi arvaus että kosahtaa vielä moneen muuhunkin merkkiin :)

Vahva epäilys että 99% diesel-moottorien valmistajista...
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #76 : 24.09.2015, 15:24:02 »
Vagarenalla joku on jo sovitellut foliohattua päähänsä... :idiot2:

"
Minusta tässä asiassa on jotain muutakin kuin vain vilppi, jos mietitään hieman tarkemmin muutamaa asiaa:

-Miksi amerikkalaiset justiin tutkivat volkkaria tarkemmin?
-Miksi auton piti olla juuri Saksalainen?
-Miksi tutkijat olivat tietojenmukaan ns. epävirallisia jotka asian ensin huomasivat?
-Mihin tällä ilmiannolla pyritään ensi sijaisesti, onko pääsyy, liika saastuttaminen, asiakkaiden petkuttamisen paljastus, valtioiden välinen politiikka, sattuma jne.. 

Sitten:
-Olisko tutkijat kenties saaneet jostakin vihiä asiasta (tietovuoto)?
-Moniko tämän asian tiimoilla äkkirikastuu?
-Miten Saksalainen voikaan ajatella että kiinni jäänti olisi mahdotonta??
-Vaikutus maidenväliseen suhteeseen ottaen huomioon asian arkaluontoisuus

Eli kyseessä on tooodeella mittavasta asiasta kuin vain pelkästä päästöistä ja kukin voi vain arvailla mitä tuleman pitää. Saksahan on yhtä kuin Eu ameriikkalaisesta näkökulmasta."
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 18:39:53 kirjoittanut Osxu »
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #77 : 24.09.2015, 15:38:49 »
Vahva epäilys että 99% diesel-moottorien valmistajista...

Tässä taas sekoitetaan iloisesti tarkoituksellinen huijaus testissä ja se, että testiolosuhteiden tulosta on mahdoton saavuttaa tiellä.

Koskien EU:n päästörajoja:

But according to the latest research from Brussels-based Transport & Environment, only one in 10 new diesel cars sold in Europe meets the standards for emissions for nitrous oxides (NOx).

"New diesel cars should be achieving 80mg of NOx per kilometre, typically an average diesel is producing five times more than that at the present time," said Greg Archer, a former UK government adviser and now head of clean vehicles at Transport & Environment.


Ja selvästi EURO6-mittaustapaa pitää muuttaa, jos se poikkeaa kaikkien osalta noin paljon todellisuudesta. Esimerkiksi USA:ssa BMW X5:ssä, joka siis oli VW:n kanssa testissä, on AdBlue-käytössä, mutta sitten Euroopassa ei, koska Euroopan testin pääsee läpi ilman tuota (kalliimpaa) järjestelmää.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 15:41:05 kirjoittanut Rodion »

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #78 : 24.09.2015, 17:21:58 »
Tuo päästöhuijaushan periaatteessa jo vuosi sitten paljastui ja huhtikuussa alkoi VW Usa:ssa kutsumaan autoja ohjelmistopäivitykseen päästöjen vuoksi.

Lähteenä Volvon ja Bemarin suhteen oli Teknikens Värld. Tosin Volvosta ei ole muualta kuulunut.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #79 : 24.09.2015, 20:52:37 »
Meanwhile in Finland:
Maahantuojajärjestön tyyppi kommentoi VW diesel kohua tuoreeltaan tv uutisissa sanomalla ylimielisesti että kyllä ne suomalaisten autot kuluttaa huomenna saman kuin tänäänkin. Uskomattomanta kuluttajien ja asiakkaiden aliarvioimista minun mielestä! Maailmanlaajuinen kohu tästä huijauksesta jolla voi olla arvaamattomia vaikutuksia ihan euroopan talouteenkin -vaikutukset saksaan ehkä jopa pahemma kuin kreikan sotku- niin näiden mielestä suomalaisia ei kiinnosta mikään muu kuin polttoaineen kulutus. Ketään suomalaista ei ilmeisesti heidän mielestään kiinnosta se paljon puhuttu ympäristön ja ilmaston suojelu. Hmm..

Samaan aikaan sanotaan että itse VW on hoitanut puhjenneen kriisin oppikirjamaisesti. Pyysi syvästi anteeksi joka oli ainut oikea teko. Jenkeissä oli vissiin ollut joku 2016 Passat TDI party heti uutispommin jälkeisenä päivänä niin VW USA toimitusjohtaja oli hypänny lauteille ja sanonu heti että "me ollaan ryssitty". Passatista ei vissiin oltu turinoitu :)

« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 20:57:50 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #80 : 24.09.2015, 20:54:54 »
Tuo päästöhuijaushan periaatteessa jo vuosi sitten paljastui ja huhtikuussa alkoi VW Usa:ssa kutsumaan autoja ohjelmistopäivitykseen päästöjen vuoksi.

Lähteenä Volvon ja Bemarin suhteen oli Teknikens Värld. Tosin Volvosta ei ole muualta kuulunut.

Ja nämä toimet EPA katsoi riittämättömiksi, lähinnä muodollisiksi. Ois kannattanu tuolloin viimeistään alkaa VW:n niitä pissapönttöjä virittelemään peräkonttiin 8)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #81 : 26.09.2015, 22:53:42 »
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/26/sveitsi-asetti-volkswagenin-vilunkiautoja-myyntikieltoon/201512520/304

Myyntikielto Sveitsissä kaikille VAG menopeleille joissa huijaridiesel.. Pieni markkina mutta sitäkin näkyvämpi. Tai no, kyllähän 180000 autoa on jo jonkinmoinen määrä. Tuon verran vissiin maahantuojien ja autoliikkeiden varastoissa.

Suomessa ei uskalleta tollaista tehdä ellei ajoneuvo satu olemaan atomipommiin rinnastettava riski ;D
« Viimeksi muokattu: 26.09.2015, 22:58:58 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #82 : 27.09.2015, 00:30:59 »
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/26/sveitsi-asetti-volkswagenin-vilunkiautoja-myyntikieltoon/201512520/304

Myyntikielto Sveitsissä kaikille VAG menopeleille joissa huijaridiesel.. Pieni markkina mutta sitäkin näkyvämpi. Tai no, kyllähän 180000 autoa on jo jonkinmoinen määrä. Tuon verran vissiin maahantuojien ja autoliikkeiden varastoissa.

Kyllä tuokin jo jossain tuntuu.. Ainakin autoliikkeiden pussissa jos ei muualla  :D Tiedä sitten vaativatko autoliikkeet/maahatuojat korvausta ansionmenetyksistä jne..  ???

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #83 : 28.09.2015, 12:53:59 »
Tuntuu rymistelevän tänäänkin 7% alamäkeä. Suomalaiset eivät vissiin vieläkään tunne käsitettä "putoava puukko" kun ovat kuulemma innolla ostaneet osaketta nyt kun se on "halpunut". Samaan aikaan institutionaaliset sijoittajat asettelevat sijoituskieltoja esim. velkakirjoihin.. Tästä syystä VW rahoituskulut eli esim. äärimmäisen tärkeät asiakkaiden luototuskulut saattavat pompsahtaa eli hittiä tulee nyt joka suunnasta

edit: moniko muuten tietää että eu kovistelee brittejä siitä että eivät ole saaneet NOx tilannetta kuriin suurkaupungeissaan? vissiin joku syyte oikein asetettu. nyt kun sitten kärähti yksi valmistaja tietoisesta NOx huijauksesta niin kyllä alkaa remeli heilua.. Ja jollei tässä ole epäonnea tarpeeksi niin syyskuun alussa New York:ssa tuli voimaan uusi laki joka antaa mahdollisuuden heittää vankilaan yritysjohtajia. Voi olla ettei lakituvassa kovin usein kuulla "en muista" vastausta
« Viimeksi muokattu: 28.09.2015, 13:01:51 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #84 : 28.09.2015, 13:04:28 »
Tässä taas sekoitetaan iloisesti tarkoituksellinen huijaus testissä ja se, että testiolosuhteiden tulosta on mahdoton saavuttaa tiellä.

Ei välttämättä. Ainakin vahvojen huhupuheiden mukaan samaa huijausalgoritmiä löytyy vähän sieltä sun täältä, missä pohjimmiltaan samaan ECUa on käytetty...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #85 : 28.09.2015, 14:12:24 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/rajut-tulokset-vain-yksi-merkki-selvitti-uudet-paastotestit/GdcUysB6

"Ylivoimaisesti pahiten rajan ylittivät Volvot, sitten järjestyksessä Renaultit, Hyundait, Audit ja Opelit. Mercedekset menivät vain hitusen yli rajan.

BMW selvitti ainoana merkkinä kunnialla uuden testin. Sen dieselit alittivat selvästi 80 milligramman rajan."


  :2funny:

Mites nyt suu pannaan?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #86 : 28.09.2015, 14:39:21 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/rajut-tulokset-vain-yksi-merkki-selvitti-uudet-paastotestit/GdcUysB6

"Ylivoimaisesti pahiten rajan ylittivät Volvot, sitten järjestyksessä Renaultit, Hyundait, Audit ja Opelit. Mercedekset menivät vain hitusen yli rajan.

BMW selvitti ainoana merkkinä kunnialla uuden testin. Sen dieselit alittivat selvästi 80 milligramman rajan."


  :2funny:

Mites nyt suu pannaan?
Pari viestiä ylempänä oli että uusi X3 ei päässyt noihin rajoihin ettei kannata liikaa huudella BMW lasit päässä :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #87 : 28.09.2015, 14:44:39 »
Pari viestiä ylempänä oli että uusi X3 ei päässyt noihin rajoihin ettei kannata liikaa huudella BMW lasit päässä :)

Niin kauan kannattaa huudella, kunnes pamahtaa.

Voihan olla, että BMW:llä on ainoana merkkinä käytössään myös uuden WLTP-syklin tunnistus:

Vanhaa mittaustapaa ollaan korvaamassa WLTP-testillä (World-Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), joka noudattaa paremmin oikeita ajo-olosuhteita ja ajotapoja. ICCT käytti tätä mittausta testeissään.

Tai sitten X3:n mittauksessa on vain sattunut katutesteissä hiukkasloukun poltto päälle, tai muu karkea virhe.

Mitäs kommenttia Volvosta? Uusi mittaustapa: päästörajat paukkuu pahiten. Vanha mittaustapa: puhdas kuin pulmunen?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #88 : 28.09.2015, 15:32:48 »
Lisää vihaisia volvoilijoita liikenteeseen! :2funny:

Kyllähän tämän tiesi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #89 : 28.09.2015, 17:07:10 »
Pah, WLTP kahden vuoden päästä jos silloinkaan. Näyttää että ei silloinkaan ;D

Mutta vain VW on kärynnyt tänäpänä ja tunnustanut tekosensa. Ilmeisesti jo 2007 Bosch alleviivannut VW:lle että näiden softien käyttö tieliikenteessä on sitten laitonta, muistakaath se. Hyvin oli ymmärretty kun kaliforniaan alkoivat dumppaamaan ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Ateho  Elekma