Futurez  Kulkukoira

Päästöhuijaukset (VW & muut)

  • 484 Vastauksia
  • 134564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #90 : 28.09.2015, 18:17:16 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/rajut-tulokset-vain-yksi-merkki-selvitti-uudet-paastotestit/GdcUysB6

"Ylivoimaisesti pahiten rajan ylittivät Volvot, sitten järjestyksessä Renaultit, Hyundait, Audit ja Opelit. Mercedekset menivät vain hitusen yli rajan.

BMW selvitti ainoana merkkinä kunnialla uuden testin. Sen dieselit alittivat selvästi 80 milligramman rajan."


  :2funny:

Mites nyt suu pannaan?
Mites se pitäisi panna :idiot2:
Haitko jo kääretortun juhlan kunniaksi, vai peräti käpykakun...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #91 : 28.09.2015, 19:21:33 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/rajut-tulokset-vain-yksi-merkki-selvitti-uudet-paastotestit/GdcUysB6

"Ylivoimaisesti pahiten rajan ylittivät Volvot, sitten järjestyksessä Renaultit, Hyundait, Audit ja Opelit. Mercedekset menivät vain hitusen yli rajan.

BMW selvitti ainoana merkkinä kunnialla uuden testin. Sen dieselit alittivat selvästi 80 milligramman rajan."


  :2funny:

Mites nyt suu pannaan?
Tässähän on laitettava suu suppuun ja Volvo myynti. Täytynee seuraavaksi laittaa punainen X3 niin pääsee pile-danin ym kovien kaverien liigaan. Takana tulevat ei sitten haistelekkaan typen oksidien vaan Eau de Colognen tuoksua.  :2funny:
Edit hymiö lisätty niin ei mene vittuiluksi.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2015, 20:33:20 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #92 : 28.09.2015, 19:46:52 »
Nyt kun jenkeissä porukat haastamassa Volkkaria oikeuteen niin rupesin miettimään että mitä paskan vertaa yksilötasolla sillä on että autossa on huijaussofta. Melkein ennemmin semmoinen kuin että pitää käydä täyttämässä sitä kusisäiliötä. Isossa mittakaavassa paha että huijataan mittauksissa, mutta se on valtion ja valmistajan asia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #93 : 28.09.2015, 19:58:20 »
Mites se pitäisi panna :idiot2:
Haitko jo kääretortun juhlan kunniaksi, vai peräti käpykakun...

Volvosta ei sitten voikaan keskustella volvo-palstalla, vaan tärkeämpää on vittuilu.

Hyvin te vedätte :)



Ribbe on asian ytimessä, kuluttajalle yksi lysti, ellei käy ilmi että vaikuttaa myös kulutukseen?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #94 : 28.09.2015, 20:35:28 »

Ribbe on asian ytimessä, kuluttajalle yksi lysti, ellei käy ilmi että vaikuttaa myös kulutukseen?
Eikö se mennyt niin että huijaus softalla  ajettavuus säilyy sekä kulutus pysyy kurissa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #95 : 28.09.2015, 21:43:36 »
Ribbe on asian ytimessä, kuluttajalle yksi lysti, ellei käy ilmi että vaikuttaa myös kulutukseen?
vaikka softa vaikuttaisi vähän kulutukseen, niin ei se auto enempää kuluta nyt kuin ennen paljastusta :). Aika kauan ollu jo se trendi ettei eu-kulutus aina kerro oikeaa kulutusta :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #96 : 28.09.2015, 21:54:33 »
vaikka softa vaikuttaisi vähän kulutukseen, niin ei se auto enempää kuluta nyt kuin ennen paljastusta :). Aika kauan ollu jo se trendi ettei eu-kulutus aina kerro oikeaa kulutusta :)

Toki näin. Mutta siinä olisi se lyömäase kuluttajilla valmistajaa vastaan: tietoisesti huijaamalla mukamas kuluttaa vähän. NOx päästö nyt tuskin kenelläkään ostopäätökseen vaikuttaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #97 : 28.09.2015, 22:23:10 »
vaikka softa vaikuttaisi vähän kulutukseen, niin ei se auto enempää kuluta nyt kuin ennen paljastusta :). Aika kauan ollu jo se trendi ettei eu-kulutus aina kerro oikeaa kulutusta :)

Tuskin ryhtyvät pissapönttöjä asentelemaan kun arviot kustannuksista ovat niin suuret. Muuttavat siis softaa ja kulutus nousee tai kulkupuoli heikkenee eli korvauksia kuluttajille tiedossa ainakin jenkeissä. Ensimmäiset joukkokanteet nostettu ja tulee olemaan ultimate shöw. Itse uskon että eivät kulkupuolesta tingi kun se saisi VW kuskit näyttämään ihan uunoilta. Jenkeissä VW kuskit ovat esittäneet jo sellaisiakin kysymyksiä kuin että antaako VW bensa-auton tilalle..

Tuo nyt mikään ihme ole että Volvot sen kummemmin kuin muutkaan ei tosielämässä mene normeihin. Mutta kukaan ei ole kärynnyt niin päivänselvästä vilpistä kuin VW. He ovat myös suurin ja mahtavin dieselkeisari joka erehtyi vieläpä keulimaan TDI:n ympäristöystävällisyydellä niin varmaan teurastetaan malliksi. Top dog kun piestään niin muut vikisee sen jälkeen selällään maassa
 ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #98 : 28.09.2015, 22:27:42 »
NOx päästö nyt tuskin kenelläkään ostopäätökseen vaikuttaa.

Merten takana kuulemma nimenomaan vaikuttaa. Ponihännät pahoittaneet mielensä oikein kunnolla kun on selvinnyt että eco pirssi jota ovat kavereillekin suositelleet onkin anti-eco. Nyt kannattaa muistaa että jenkkien ja euroopan välillä on se ero että siellä ihmisiä nimenomaan huolettaa lähiympäristö eli hiukkaset. Hiilidioksidihommissa eurooppa lienee pikkumoottoreineen aivan omalla sivullaan

http://www.autonews.com/article/20150921/RETAIL03/150929978/volkswagen-tdi-owners-sound-off-on-twitter
« Viimeksi muokattu: 28.09.2015, 22:33:27 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #99 : 28.09.2015, 22:29:55 »
Enpä hämmästyisi, elleivät kanteet jäisi asiakkaiden nostamiin? Isot rahat ovat pelissä myös muilla valmistajilla ja myyjillä, joiden kannalta markkinoita on manipuloitu laittomasti miljoonilla norminvastaisilla autoilla, joita ei olisi pitänyt olla kaupassa ollenkaan.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #100 : 28.09.2015, 22:35:51 »
Merten takana kuulemma nimenomaan vaikuttaa. Ponihännät pahoittaneet mielensä oikein kunnolla kun on selvinnyt että eco pirssi onkin anti-eco.
En vielä rajaisi laskeuma-aluetta, koska muistelen näiden moottorien aikana voimassaolleen US-normin olevan NOx päästöiltään aika lailla samaa tasoa EU6:n kanssa? Jos muistan oikein, se mikä ylittää US-normin 40-kertaisesti, ylittää myös EU6 normin suunnilleen 40-kertaisesti.

Ja mikä ylittää EU6 normin 40-kertaisesti, ylittää EU5 normin suunnilleen 20-kertaisesti. Saksasta kuuluu vähän samansuuntaista arvailua. mutta sitähän emme tiedä, onko tuo normaaliliikenteessä ylittyvä päästö CO2-päästön tavoin normin ja reaalimaailman poikkeavuutta, vai indikaatio myös EU5 mittauksen vedätyksestä:

www.autobild.de/artikel/vw-abgasskandal-aktuelle-news-und-hintergruende---update-6077591.html

Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #101 : 28.09.2015, 22:53:48 »
Enpä hämmästyisi, elleivät kanteet jäisi asiakkaiden nostamiin? Isot rahat ovat pelissä myös muilla valmistajilla ja myyjillä, joiden kannalta markkinoita on manipuloitu laittomasti miljoonilla norminvastaisilla autoilla, joita ei olisi pitänyt olla kaupassa ollenkaan.

No tämä on niin herkullisen kiehtova soppa että tästä riittää oikeusjuttua ja luettavaa vielä pitkään. Sijoittajatkin tulevat vaatimaan korvauksia ja ties vaikka ketkä jotka välillisestikään kärsivät. On kuulemma jo sanonta että jenkeissä on kahdenlaisia asianajajia: niitä jotka ovat sekaantuneet VW dieselgateen ja niitä jotka tulevat sekaantumaan ;D

On kyllä uskomatonta että VW voitonmarssi näin nyt alkoi kakistelemaan. Taitaa Toyota kiittää ja kumartaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #102 : 28.09.2015, 23:22:07 »
En vielä rajaisi laskeuma-aluetta, koska muistelen näiden moottorien aikana voimassaolleen US-normin olevan NOx päästöiltään aika lailla samaa tasoa EU6:n kanssa? Jos muistan oikein, se mikä ylittää US-normin 40-kertaisesti, ylittää myös EU6 normin suunnilleen 40-kertaisesti.

Ja mikä ylittää EU6 normin 40-kertaisesti, ylittää EU5 normin suunnilleen 20-kertaisesti. Saksasta kuuluu vähän samansuuntaista arvailua. mutta sitähän emme tiedä, onko tuo normaaliliikenteessä ylittyvä päästö CO2-päästön tavoin normin ja reaalimaailman poikkeavuutta, vai indikaatio myös EU5 mittauksen vedätyksestä:

www.autobild.de/artikel/vw-abgasskandal-aktuelle-news-und-hintergruende---update-6077591.html

Muistelet väärin. Tästä aiheesta löytyy oikein wikipedia sivusto rehellisellä Lontoonkielellä:
The VW and Audi cars identified as violators had been certified to meet either the US EPA Tier 2 / Bin 5 emissions standard or the California LEV-II ULEV standard.[26] Either standard requires that nitrogen oxide emissions not exceed 0.07 grams per mile (0.043 g/km) for engines at full useful life which is defined as either 120,000 miles (190,000 km) or 150,000 miles (240,000 km) depending on the vehicle and optional certification choices.[27][28]

This nitrogen oxide emission standard is among the tightest on vehicles in the world. For comparison, the contemporary European standards known as Euro 5 (2010–2014 models) and Euro 6 (2015 models) only limit nitrogen oxide emissions to 0.29 grams per mile (0.18 g/km) and 0.13 grams per mile (0.08 g/km) respectively.[29]
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #103 : 29.09.2015, 09:55:52 »
Merten takana kuulemma nimenomaan vaikuttaa. Ponihännät pahoittaneet mielensä oikein kunnolla kun on selvinnyt että eco pirssi jota ovat kavereillekin suositelleet onkin anti-eco. Nyt kannattaa muistaa että jenkkien ja euroopan välillä on se ero että siellä ihmisiä nimenomaan huolettaa lähiympäristö eli hiukkaset. Hiilidioksidihommissa eurooppa lienee pikkumoottoreineen aivan omalla sivullaan

http://www.autonews.com/article/20150921/RETAIL03/150929978/volkswagen-tdi-owners-sound-off-on-twitter

Ihan oikeastiko, vaiko nyt vaikuttaa, kun tuli tämä huijaustapa julki? :)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #104 : 29.09.2015, 13:11:58 »
Ihan oikeastiko, vaiko nyt vaikuttaa, kun tuli tämä huijaustapa julki? :)

Arvaan, että jollekin pienelle ryhmälle on vaikuttanut aiemminkin, mutta tuo ryhmä on kummasti kasvanut... :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo