Keskustelu pistää miettimään, miten noin yleensäottaen mahtaa käydä yksityistuonti-Audin tai VW:n tekniset korjausaktiot? Suomi-autoon korjataan, mutta samanlaiseen käytettynä tuotuunko sitten ei vai?
BlueEfficiency nelosdieselien surullisenkuuluisien suuttimien vaihto tapahtui kyllä Veholla tehtaan piikkiin ostopaikasta riippumatta, koska tehdas oli virheensä luvannut korjata. Se on eri juttu, että toisinaan valveutuneimmat omistajat huomaavat korjauskierroksen olleen Saksassa jo käynnissä hyvän aikaa ennen Suomessa alkaa sama hoito. Käytetyn ostajalla on tuossa tilanteessa helpompi löytää jo korjattu yksilö Saksasta.
Yhden tapauksen merkkifoorumilta tiedän, jossa pahan arviointivirheen vuoksi myytiin takuuautona käytetty, joka oli Suomeen päästyään ehtinyt sotkea vedet ja öljyt sekaisin. Saksalainen myyjä ehdotti jopa kaupan purkua ja auton noutoa Suomesta omalla kustannuksellaan, mutta ostaja oli hakenut juuri mieleisensä ja ehtinyt aloittaa verotusprosessin, joten sovittiin että Veho avaa ja remontoi koneen takuuseen. Eri tapaus, mutta osoittaa, että kun asiakkaasta pidetään huolta, ei valtakunnan rajoilla ole merkitystä.