Futurez  Kulkukoira

EVRY:t ja muut modit

  • 170 Vastauksia
  • 120294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #120 : 01.03.2016, 17:18:06 »
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #121 : 01.03.2016, 22:25:44 »
Elikkäs evry modiin tarvitaan tälläset?
http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bin/shop.cgi?action=prodshow&usr=a3khcrjas2avntvl6sn1915k41&prodid=2695%20102

http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bin/shop.cgi?action=prodshow&usr=a3khcrjas2avntvl6sn1915k41&prodid=1N4148

Ja katkasia. Tuntuu että tosta puuttuu nyt jotain oleellista.. Johdot viel tietenki.
ei siihen tarvi ku potikan ja pari diodia. Karkeasti.. Voi siihen lyödä vaikka mitä muuta kylkeen. V2T:ltä täältä foorumilta kannattaa ostaa jos haluaa hyvän evryn.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #122 : 03.03.2016, 06:43:50 »
Boomtownille laitettu hiukan ohjeita ja ostoslistan :-D

Ja muuna kommenttina,  niin tuollainen 10-kierroksen potikka ei ole suositeltava, sillä kun sitä aikansa pyörittelee,  katoaa se säätöarvo kokonaan mielestä, eli ei tiedä onko kääntänyt 2-kierrosta vai 8-kierrosta... Eli tuon tilalle 1-kierroksen vekotin, molempiin evryyn sekä ahtomodeen.

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #123 : 03.03.2016, 07:20:02 »
Boomtownille laitettu hiukan ohjeita ja ostoslistan :-D

Ja muuna kommenttina,  niin tuollainen 10-kierroksen potikka ei ole suositeltava, sillä kun sitä aikansa pyörittelee,  katoaa se säätöarvo kokonaan mielestä, eli ei tiedä onko kääntänyt 2-kierrosta vai 8-kierrosta... Eli tuon tilalle 1-kierroksen vekotin, molempiin evryyn sekä ahtomodeen.

Suuri kiitos tästä. Tuli suora listä millä voi kävellä kauppaan :)
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #124 : 02.04.2016, 13:28:11 »
Moi! Olenko nyt ymmärtänyt oikein tämän evry ja ahtomodin rakentamisen?

Mulla on map anturin piuhojen välissä johdotukset katkasijan kautta 10k ohm potikalle, eli onko ahtomodi näin simppeli?

Mulla on vedetty jo muuten piuhat katjasijan kautta evrylle, eli 56ohm vastus -> 2 diodia rinnan eripäin kytkettynä -> 220ohm potikka?

Mikä liitin se on mihin se evry kytketään, sielä pumpulla on enemmän ja vähemmän niitä liittimiä, ne numerot on tiedossa mutta onko se se 3 napanen liitin? Sielähän on ainakin 2 ja 3 napainen liitin, sielä suht alhaalla pahassa paikassa?

Kiitän ja kumarran jos meni oikein, ostin nyt kerralla myös toisen 10 kilosen potikan ja 100ohmisen potikan ja lisää noita diodeja ja vastuksia jos meni pieleen kun ne ei montaa senttiä kappaleelta maksa.

Kaikki liitokset on tehty juotos + kutiste sukka tyylillä ja komponentit ja potkat on kolvattu piirilevyyn ja piirilevy hanskalokerossa ap9 sähkörasiassa.

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #125 : 02.04.2016, 13:35:37 »
Se liitin on 8 napainen, sijaitsee alipainepumpun alla. Tuon näköinen. Tää kuva on kakkoskoppasesta mutta samoilla seuduilla ykköskoppasessa.



Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #126 : 02.04.2016, 13:42:04 »
Kiitos! Taas olisin mennyt kusemaan kun jostain luin että 3 napainen liitin, oli pakko varmistaa. Onneks varmistin.

Täytyypä lähteä etsiskelemään.

Jossain vaiheessa evry ja ahtomodit tarkoitus kytkeä niin että lähtevät päälle vasta käynnistyksen jälkeen.

Harmi kun ei tullut suuntauduttua tuola ammattikorkeessa elektroniikkaan muuten ois voinu tehdä vaikka mitä ohjelmoitavia juttuja, nykyään kun nuo piiritkään ei maksa paljon mitään. Siihen ois voinu ottaa sit mausteeks toivomuskaasun signaalin ja moottorin lämpötilan ettei pääse kylmää konetta edes polettamaan.

Sähkövoimatekniikan puolella kun ei paljoa elektroniikan komponenteista puhuta :D

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa tjahonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #127 : 02.04.2016, 15:16:22 »



Ite uhrasin vanhan 20e evryn et sain liittimet pumpun johdoille kun ei sinne kädet mahdu kolvaamaan niin on myös helppo ottaa pois jos tarvetta eikä jää jälkiä. Mapin piuhoihin laitoin rosvoliittimillä.

V2T kiitokset, hyvin pelaa! =)

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #128 : 02.04.2016, 15:25:50 »


Ite uhrasin vanhan 20e evryn et sain liittimet pumpun johdoille kun ei sinne kädet mahdu kolvaamaan niin on myös helppo ottaa pois jos tarvetta eikä jää jälkiä. Mapin piuhoihin laitoin rosvoliittimillä.

V2T kiitokset, hyvin pelaa! =)


Saako noita liittimiä vielä jostain tilattu?
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa tjahonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #129 : 02.04.2016, 15:44:29 »
ebaystä tilasin power chip tuning boxin tai jonkun vastaavan ja siitä otin noi liittimet eli otin sen evryn pois ja kolvasin siihen V2T:ltä ostetun evryn. Pelkkiä liittimiä en löytänyt tai en osannut hakea ni päädyin tilamaan koko boxin.

Edit. http://www.ebay.de/itm/Chiptuning-Power-Chip-Box-fur-Volvo-850-S70-S80-V70-2-5l-TDI-30PS-Leistung-/161942940101?fits=Make%3AVolvo&hash=item25b48d29c5:m:mpGh7rLw8iSshCXJtAMbDNA

Tuossa vastaava minkä ostin, tosin sillon oli halvempi.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2016, 15:47:08 kirjoittanut tjahonen »

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #130 : 02.04.2016, 15:53:57 »
ebaystä tilasin power chip tuning boxin tai jonkun vastaavan ja siitä otin noi liittimet eli otin sen evryn pois ja kolvasin siihen V2T:ltä ostetun evryn. Pelkkiä liittimiä en löytänyt tai en osannut hakea ni päädyin tilamaan koko boxin.

Edit. http://www.ebay.de/itm/Chiptuning-Power-Chip-Box-fur-Volvo-850-S70-S80-V70-2-5l-TDI-30PS-Leistung-/161942940101?fits=Make%3AVolvo&hash=item25b48d29c5:m:mpGh7rLw8iSshCXJtAMbDNA

Tuossa vastaava minkä ostin, tosin sillon oli halvempi.


Tämä selvä.. Mulla on kans V2T ervy/ahto modi pöydällä odottaas asennusta. Ensin tarttis vissiin toi putki muokata? Katti tyhjäks ja suoraa putkee tilalle puskuriin asti. Niin yhellä pötöllä tietenkin.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #131 : 04.04.2016, 07:23:09 »
Saako noita liittimiä vielä jostain tilattu?

Aikaisemmin tilailin noita liittimiä Finjectorilta mutta alkoi tulla käyttäjiltä palautetta että lukitukset olivat hiukan erillaisia, eli liitintä olisi pitänyt alkaa muokkaan jonkinverran että saa paikalle.

ja siis joillekkin meni heittämällä, joillekkin taas ei. Ja hinta kun oli noin 40€ per liitinpari (jos muistan oikein)
ja aikamoinen savotta johtojen liittämisellä, päätin että itse en noita liittimiä tyrkytä mukaan bokseihini...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #132 : 04.04.2016, 07:28:35 »
Moi! Olenko nyt ymmärtänyt oikein tämän evry ja ahtomodin rakentamisen?

Mulla on map anturin piuhojen välissä johdotukset katkasijan kautta 10k ohm potikalle, eli onko ahtomodi näin simppeli?

-VinskiMo

Kytkennät ovat bueno, ainoastaan tuo ahtomoden katkaisija on sellainen 50/60 koska periaatteessa tätä ei tarvi, sillä ei herätä mitään vikaa käynnistyksen yhteydessä, ja ilman evryä, siis kun evry on katkaisijalta pois päältä, ei nosta ahtoja kovin korkealle.

mutta siis kuitenkin ihan käyttäjän oma asia haluaako ahtomoden sekä evrymoden molemmat katkasijalle, ja ratkaisuhan on tollainen 2-napainen minivipukytkin, eli siis sellainen mihin saa kaksi itsenäistä laitetta kytkettyä (evry/ahto)  :)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #133 : 04.04.2016, 15:09:38 »
Jees...

Eli johdotin tosiaan evryn ja ahtomodin napin kautta varuiks, toiset katkasijat löytyy myös piilosta moottorinohjaus boksin luota leimaa varten.



Sattu nyt huonosti otettua kuvia pumpun ja mapin kytkennöistä tai loppu tuloksesta mutta komponenteista levyllä nappasin kuvan.



Tossa vielä jollekkin kuva miten itse tein evryn ja ahtomodin, molemmat toimivat just niikun pitää.



Hintaa koko setille tuli 7,5€... + tarvikkeet

20kpl tyhjiä piirilevyjä 1,80€ ebaysta, eli 9snt tähän.
5kpl 56ohm metallikalvovastus 1€, Partcolta eli 20snt tähän.
4kpl 1N4148 Diodeja 20snt, Partcolta eli 10snt tähän.
1kpl 220ohm potentiometri 3€, partcolta.
1kpl 10kohm potentiometri 3€, partcolta
5kpl kytkimiä 68snt ebaysta, eli 14snt tähän
1kpl ap9 kalvorasia, 1€, SLO:sta

Tehoja tuli mukavasti lisää ja savua saa potikasta kääntämällä  :2funny:

Edit. Laitetaan nyt tänne ne partcon numerot potikoille niin ei tarvitse kaikkien kysyä erikseen:

100ohm=http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=5325 / P6MLIN 100R

220ohm=http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=5326 / P6MLIN 220R

10kohm=http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=5411 / P4MLIN 10K

-VinskiMo
« Viimeksi muokattu: 21.04.2016, 09:25:08 kirjoittanut VinskiMo »
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Kuningas Mammona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • -TPPR-
    • Team Pinsiön Paroni Racing
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #134 : 13.09.2016, 11:18:20 »
Onkohan mahdollista että meikäläiseltä olisi mennyt potikka tai joku komponenteista rikki, kun ei ahdot nouse?  :'(
Ahtaa sen 0.9-1.1 kiloa oli modi päällä tai ei, syötöt on kyllä kohdillaan modit päällä.
Tuossa tovi sitten säätelin potikoita, kunnes moottori meni vikatilaan, käväisi varmaan potikka nolla-asennossa, kun ei tuota varovastusta ole kai asennettu. Vikakoodin nollaus ja luku poisti vikatilan, mutta ahtomodi ei pelitä..
Nyt on neuvot paikallaan ja en noista sähköistä ja modeista juuri tiedä, joten selittäkää kuin tyhmälle   ;D
Volvo 855 2.5 TDi
TPPR yhteisprojekti 740 V8
Ex: Corolla hatch '96
Instagram: KuningasMammona

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy