Samppasport  Futurez

viritetty b20 ei käynnisty

  • 24 Vastauksia
  • 7318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #15 : 28.03.2016, 02:07:33 »
Kiitos vastauksista! Nokka on 100% varmuudella oikein asennettu ja tiedän että se akseli on helppo saada väärään asentoon, päivittelen huomenna sitten että onko auto saatu käyntiin  :)
Volvo 142 '71

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #16 : 28.03.2016, 06:49:23 »
Vaihda vielä konkka ja jännitteensäädin jos ei lähde. Kaikkien johtojen liitokset myös, että virta kulkee.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa kio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #17 : 28.03.2016, 09:25:43 »
Kävi hisse amazoni tallissa viime kesänä, aivan samat ongelmat, potkii pätkii lyö tulta imusarjasta mutta ei lähde käyntiin. Vika löytyi kampiakselin hihnapyörästä,  väkärä joka pitää sen paikoillaan puuttui kokonaan ja oli muuttanut asentoa että ajoitus pielessä

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #18 : 29.03.2016, 20:11:48 »
Käyntiin lähti! Volvon korjaamokäsikirjasta katoin virranjakajan akselin asennon kun ykköspytty on ykk:ssa,oli 2 hammasta pielessä.
Sitten seurasin jotain ohjetta minkä netistä löysin että miten saa ennakon säädettyä niin että auton pitäisi startata, Sitten faija avuksi suihkimaan starttisprayta kaasareihin samalla kun sahaan ja avot!
Olin jo vaihtamassa vakio strömppää paikoilleen kun mietin "äh, soitan faijan talliin suihkimaan tota starttispraytä ennenkun vaihan kaasarit"
Pienen säätelyn jälkeen löytyi jonkinlainen tyhjäkäynti, käytin paikallaan reilu 20 min 2000-3000 rmp ja sitten sisäänajamaan nokkaa!
Jonkinlaisissa säädöissä on kun pystyy ajamaan ainakin 1500-4000 rpm välillä puolikaasulla ja alle, muita kierroslukuja en ole koittanut enkä ole täyskaasulla kiihdytellyt (no kerran oli pakko  ;D ).
Ei näillä kierrosluvuilla nakuta, yski kaasareista eikä pauku putkessa, hyvä lähtökohta!
En tiiä miks tota f-nokkaa on haukuttu, sillä + kevennetyllä vauhtipyörällä ei ole mitään ongelmia ajaa, tyytyväinen olen vaikka tämä on mun käyttöauto. Kiitos kaikille jotka jelppi!  :)
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 20:14:59 kirjoittanut -masaa »
Volvo 142 '71

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #19 : 29.03.2016, 20:53:41 »
Mullakin f ja tuplat, kevennetty vauhtis, jne jne ja ihan hyvä on kruisailla. Sul on loistava kesä tiedossa kun hoppu on nyt jo kasassa
940 classic

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #20 : 30.03.2016, 22:04:13 »
Olisi vielä kysymys kaasareiden säätämisestä:
Mitä nämä ympyröidyt säätöruuvit tekevät?
Netistä löysin vain räjäytyskuvan missä luki "bypass screw"
Mutta säätääkö se siis paljonko ilmaa tyhjäkäyntiseoksessa on, vai bensaa?
Muistanko edes oikein että ruuvit vaikuttavat tyhjäkäyntiseokseen?

Pultit ympyröity surkeasti, kännykällä tässä töhrin  :D
« Viimeksi muokattu: 30.03.2016, 22:08:02 kirjoittanut -masaa »
Volvo 142 '71

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #21 : 30.03.2016, 23:28:32 »
Hyvä että pelaa ! Kyllä nää yleensä käyvät , jos kipinä , ja bensa tulee samalla vuosikymmenellä  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #22 : 31.03.2016, 13:59:38 »
"Mutta säätääkö se siis paljonko ilmaa tyhjäkäyntiseoksessa on, vai bensaa?"

Oikeasti tietty molempia  :D  Mutta hakemasi vastaus on bensaa ja sen saat.

Läppien/luistien toki pitää olla ensinnä pyttyjen kesken synkassa tai tarkemmin sylinterikohtaisten virtausten, että jotain järkeä säädellä.

Yleisesti aukipäin laihenee so. ohivirtaus lisääntyy.

Fiksummat neuvoo paremmin ja varmaan jossain muussa topikissa, kuin tässä käyntiinlähtötopikissa, joka on jo vähänniinku case closed :)

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #23 : 31.03.2016, 14:22:46 »
Kiitos paljon! Enää en tänne postaile mutta ajattelin vielä tuota kysäistä kerran kun tämä liittyi topicin autoon  :)
Volvo 142 '71

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1117
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: viritetty b20 ei käynnisty
« Vastaus #24 : 16.05.2016, 13:14:18 »
En tiennytkään että Oy Strömberg Ab suomalainen sähköteknisen alan yritys on valmistanut kaasareita.

Sen sijaan Brittiläinen Zenith-Stromberg carburettors on niitä tehnyt   ::).
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Samppasport  Futurez