Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2695
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #300 : 24.11.2019, 20:59:57 »
Niin, mutta eikö se akku ala lämpenemään kun sitä lataa. Silloinhan virranotto paranee.
Hitusen lämpenee, mutta ei sillä ole merkitystä kesäaikaan. Akun "kihnuttaminen" täyteen vaatii työvuoron verran tyhjäkäyntiä tai latauksen ulkoisella laturilla yön yli. Tähän perusyhtälöön ei vaikuta millä lataat.

Tuskin tarvitsee joka kuukausi ladata, mutta jos kolme tai neljä kertaa vuoteen, niin saa akun käyttöiän tuplattua tai triplattua aiemmin kerrotusta 3-4 vuodesta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #301 : 19.12.2019, 21:49:24 »
Ei nyt traktori,mutta täällä voisi olla vinkkejä:
Minkä laittaa moottorinlämmittimeksi bobcattiin? Kyseessä ilmajäähdytteinen moottori. Käyntiinlähtö ei ole ongelma kun laittaa pumpulta pakkosyötön päälle,mutta saisi öljyt olla plussan puolella kun käynnistetään koska tarkoitus olisi pidempään pitää tuota laitetta lumitöissä. Imusarjahehkukaan ei ole käytössä,mutta eipä sitä ole edellisen omistajan mukaan koskaan kaivannutkaan kun aina lähtee käyntiin. Kovilla pakkasilla tuskin tulee ajeltua,kun hytti on kylmä ja harvemmin lunta sataa pakkasen ollessa kova.

Säteilylämmitintä miettinyt,mutta siitä suurin osa menee harakoille. Myös öljypohjan irroitus kävi mielessä,että olisi sen ympärille hitsattu glycolille vesitila johon olisi laitettu kierteellä oleva vastus,mutta öljypohjaa ei mahdu ottamaan pois ellei irrota moottoria. Hellan paistolevy myös käynyt mielessä. Nuo paistolevyt ja säteilijät kuuleman mukaan ovat syksyisin välillä sytyttäneet koneita palamaan,kun kesällä on polttoainetta ja öljyä valunut vastukselle ja syksyllä laitetaan piuhan päähän ilman että vastusta on putsattu. Kai se voi talvellakin sen verran vuotaa että palaisi. Tänään myös ilmawebastoa tuttu ehdotti,mutta eli 400e hinta on aika kova. Kuten yli 200e tankin/hydraulisäiliön lämmittimistä.

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #302 : 19.12.2019, 22:11:14 »
Mites kuplien lämmitys oliko niissä öljypohjan lämmitys
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #303 : 19.12.2019, 22:35:31 »
Ei nyt traktori,mutta täällä voisi olla vinkkejä:
Minkä laittaa moottorinlämmittimeksi bobcattiin? Kyseessä ilmajäähdytteinen moottori. Käyntiinlähtö ei ole ongelma kun laittaa pumpulta pakkosyötön päälle,mutta saisi öljyt olla plussan puolella kun käynnistetään koska tarkoitus olisi pidempään pitää tuota laitetta lumitöissä. Imusarjahehkukaan ei ole käytössä,mutta eipä sitä ole edellisen omistajan mukaan koskaan kaivannutkaan kun aina lähtee käyntiin. Kovilla pakkasilla tuskin tulee ajeltua,kun hytti on kylmä ja harvemmin lunta sataa pakkasen ollessa kova.

Säteilylämmitintä miettinyt,mutta siitä suurin osa menee harakoille. Myös öljypohjan irroitus kävi mielessä,että olisi sen ympärille hitsattu glycolille vesitila johon olisi laitettu kierteellä oleva vastus,mutta öljypohjaa ei mahdu ottamaan pois ellei irrota moottoria. Hellan paistolevy myös käynyt mielessä. Nuo paistolevyt ja säteilijät kuuleman mukaan ovat syksyisin välillä sytyttäneet koneita palamaan,kun kesällä on polttoainetta ja öljyä valunut vastukselle ja syksyllä laitetaan piuhan päähän ilman että vastusta on putsattu. Kai se voi talvellakin sen verran vuotaa että palaisi. Tänään myös ilmawebastoa tuttu ehdotti,mutta eli 400e hinta on aika kova. Kuten yli 200e tankin/hydraulisäiliön lämmittimistä.

Noita ilma "webastoja" saa kiinasta alle sadanviidenkympin, mutta tiedä sitten onko yhtään paloturvallisempi ratkaisu kuin nuotio moottorin alle.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2695
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #304 : 19.12.2019, 22:42:24 »
Noita ilma "webastoja" saa kiinasta alle sadanviidenkympin, mutta tiedä sitten onko yhtään paloturvallisempi ratkaisu kuin nuotio moottorin alle.
Miten ilmawebastolla lämmitetään moottoriöljyt? Siten kait, että vedetään pressu koko bobcatin yli ja weba tulille. Rakennuspuhallin hoitaa myös saman homman.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #305 : 19.12.2019, 22:46:09 »
Eihän ne traktorinkaan moottoriöljyt kovin lämpimiksi taida mennä edes lohkolämmittimellä. Tarpeeksi hyvän viskositeetin öljyt ja konetta ei heti aja täysikaasulla, niin ei kai se hajoa. Monessakin traktorissa on varmaan myös vaihdelaatikon öljyt aika kylmät pakkasessa. Kuten koneiden hydrauliikkaöljyt monesti pakkasen puolella.

Ihan hyvin voi käynnistää tuollaisen moottorin -10 pakkasessakin kylmänä.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2019, 22:48:18 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #306 : 19.12.2019, 22:47:13 »
Miten ilmawebastolla lämmitetään moottoriöljyt? Siten kait, että vedetään pressu koko bobcatin yli ja weba tulille. Rakennuspuhallin hoitaa myös saman homman.
Ilmawebastoa tuo kysyjä oli miettinyt. ja jättänyt sikseen, kun oli arvokas. Siihen vastasin.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #307 : 19.12.2019, 23:03:13 »
Miten ilmawebastolla lämmitetään moottoriöljyt? Siten kait, että vedetään pressu koko bobcatin yli ja weba tulille. Rakennuspuhallin hoitaa myös saman homman.

Ei moottoriöljyä sinänsä lämmitäkkään,mutta koko konehuonetta jos saisi lämpimämmäksi kun tukkisi "konepellin" ilmaritilät. Auton sisätilan lämppäriä käytin jo kerran kubotassa,mutta siinä moottori on yhtä hyvin tuulelta peitossa kun prätkässä. Bobcatissa se on sentään vastaavasti suojassa kun autossa.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #308 : 19.12.2019, 23:05:32 »
Eihän ne traktorinkaan moottoriöljyt kovin lämpimiksi taida mennä edes lohkolämmittimellä. Tarpeeksi hyvän viskositeetin öljyt ja konetta ei heti aja täysikaasulla, niin ei kai se hajoa. Monessakin traktorissa on varmaan myös vaihdelaatikon öljyt aika kylmät pakkasessa. Kuten koneiden hydrauliikkaöljyt monesti pakkasen puolella.

Ihan hyvin voi käynnistää tuollaisen moottorin -10 pakkasessakin kylmänä.

Ei mene joo,eikä ole tarkoituskaan saada niitä mihinkään +30 asteeseen vaan riittäisi kun olisi plussalla ja mahdollisimman pienellä palamisen riskillä ja vartioimisen vähyydellä. Jos moottoriin keksin jonkun lämmityksen,niin sitten hydrauliöljylle voisi sen lämmitysmaton hommatakkin. Ei vaan kiinnostaisi ostaa niitä nyt yhtä moottorille ja toista hydrauliöljylle kun rahaa palaisi yli 500e yhteensä eikä tuota mattoa saisi ehkä riittävän hyvin öljypohjaa vasten laitettua ahtaassa välissä.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019, 00:16:40 kirjoittanut sukka »

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #309 : 21.12.2019, 13:53:39 »
Mulla on omassa käyttis berlingossa säteilylämmitin öljypohjassa. -30 ku on pakkasta ja pari tuntia lämmitin päällä nii käyntiääni on ku laittas kesällä käymään vaik ei ois eberi ollu päällä.

Mikä bobcatti on kyseessä? Töiden puolesta niiden kans oo tekemisissä mut noita ilmajäähdytettyjä näkee  todella harvoin. Ton ikäsissä ja aika paljon uudemmissakin bobcateissa on joka paikassa öljynä ihan perinteinen 10w30 mineraaliöljy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #310 : 21.12.2019, 14:08:14 »
Eikö se jo auttaisi kun tukkisi sen jäähdytysilmanottoaukon?

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #311 : 21.12.2019, 22:49:47 »
Tilasin noita 300w tankinlämmitys mattoja 4 kpl kiinasta,tulee 2kk päästä suunnilleen... Katsotaan toimiiko nuo,mutta jos ei niin sitten varmaan ensi talveksi säteilijä.
Tämä talvi mennään ilman lämmitintä tai sisätilanpuhallinta öljypohjaa vasten käyttäen jos tarve vaatii.

Vaihdoin öljyt ja suodattimen,aika tiheä vaihtoväli bobcatin huoltokirjan mukaan= 50 tuntia

Pitäisi service manual tilata vielä,harmittaa vaan kun jenkkilästä postikulut tuplaavat kirjan hinnan.

Penkin päälle laitettava lämmitinmatto pitäisi myös laitella paikalleen ja usb-latausportti puhelimelle. Ja kubotaan vaihtaa hytin lämmitin kun vanhassa ei puhallin toimi. Tosin eipä kubotaa käytetä ennen kevättä,mutta saahan se olla valmiina kevään räntäsateita varten.

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #312 : 25.07.2020, 16:09:07 »
Nyykkärin ts 100 -02 missä taka-akselin stefa, heti renkaan takana vai jossain syvemmällä?  ???

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #313 : 11.09.2021, 20:14:07 »
Aiemmin postailemani Fordi lähti tänään käymään ihan toiseen malliin 8). Tein puristusmittauksen keväällä, ja todettiin että kaikissa jotain sanomista. Jo heti toissa viikolla koitti se päivä kun sain kannen nykäistyä pöydälle tutkimuksiin :D Tänä kesänä kaikki käynnistykset +30°c:ssa suoritettua lukuun ottamatta tehtiin pilotin avustuksella, eli tilanne huononi koko ajan. Kannesta löytyi pahasti vuosien varrella vettä saaneet venttiilit, jonka aiheuttamia jälkiä löytyi myös kannesta. Tilasin kiertokanki.com:ista kannen korjaussarjan (venttiilit, jouset, tiivisteet n.90€) ja yläpään tiivisteet (n.120€) ja käytin kannen Jämsässä Kanstiecilla koneistuksessa. Eilen illalla aloitin venttiilien asennuksella ja tänään laitoin käyntikuntoon. Lähes tulkoon säikähdin kun ilmatessa kone yskähti käynnistymisen merkiksi :D pistin suutin putket kunnolla kiinni ja ka, sehän pärähti samantien tulille! Jokseenkin hieno fiilis :)














Muutama foto purun jäljiltä
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #314 : 07.02.2022, 18:13:23 »



Täältä löytyi tallainenkin palsta. Sehän sopii kun traktori on ollut mökillä lumi/polttopuukoneena jo 16 vuotta.
13 vuotta ajelin Zetor 4711:lla ja kolme vuotta sitten hankin 365 Massikan.
Massikassa on lämmin hytti vanhoille luille ja etukuormaajaa voi käyttää moneen hyödylliseen :)
XC60 D4 AWD -16

 

Autoracing  KL-varaosat