Ateho  Elekma

B20 nokka-akselin päittäisvälys

  • 17 Vastauksia
  • 5961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 nokka-akselin päittäisvälys
« Vastaus #15 : 16.03.2017, 14:03:37 »
Tuo nokka näyttää muutenkin että sitä on hioskeltu, tuo mutteripää on aika viistetty, ei minun mielestäni kuulu olla tommonen. Oletko harkinnut suosiolla hommata uusi kunnon nokka ? Ei sitten jäisi vaivaamaan mieltä ::)

Minä taidan omaan pataan vaihtaa tommoisen GT-motorssin (?) 2C4- hiotun nokan, jota suositeltiin viritystopikissa. Halpa ja ilmeisen hyvältä kuullostaa. Kai niitä muitakin profiileja saa.


Tuosta teräslaipasta, niin itse kyllä laittaisin sen vanhan messinkisen vaikka toistepäin sinne takaisin, messinki tosiaan antaa myöten tarvittaessa, teräslaippa vaan tuhoaa loputkin nokasta/koneesta mikäli tuon välyksen kanssa on ongelmaa. Päittäislaakerihan se on siellä, ja laakerit on hyvä olla pehmeämpiä.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2017, 14:07:03 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: B20 nokka-akselin päittäisvälys
« Vastaus #16 : 16.03.2017, 14:57:28 »
Tuota(kuvassa alempi) on varmaan joo jossain elämänsä vaiheessa hiottu, kun perusympyrä on vajaa pari milliä esim tuota C:tä pienempi. Liekö sitten muutenkaan enää K:n arvoissa muutakuin noston osalta...

Tuohon kierteen viisteeseen veikkaan että ois väärille kierteille väännetty tms joskus ja korjattu isontamalla viistettä ::)

Taidan jättää tämän kuitenkin hyllynkoristeeksi ja laittaa toistaiseksi ton toisessa aiheessa mainitsemani C:n, ei nyt tähän hätään budjetti veny enää uuteen nokkaan.
Ellei joku ehdottomasti halua vaihtaa tuota miun C-nokkaa D tai K:hon ;D

Edit: Amassa kiinniolleessa koneessa oli myös teräksinen päätylevy nokassa, ollut varmaan ainakin viimeiset 20 vuotta eikä siinä nokan puolessa näkynyt kulumaa ::)
« Viimeksi muokattu: 16.03.2017, 15:34:03 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akselin päittäisvälys
« Vastaus #17 : 16.03.2017, 20:19:31 »
Mulla on aikanaan siniseltä tiskiltä ostettu tuo päittäislevy, se on teräksinen.

 

Ateho  Elekma