Elekma  Autoracing

Gyrden -86 kaasari 240

  • 132 Vastauksia
  • 43040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 rojektia)
« Vastaus #105 : 05.07.2018, 13:41:19 »
Auto katsastettu ja heittämällä leima paperiin. 8) Ilmeisesti kaasutinremppa ja säädötkin onnistuneet ihan ok päästöistä päätellen.


Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #106 : 13.09.2018, 20:12:59 »
Päivitelläänpä ajankuluksi. Helmat sisältä päin ja oven sisukset kyllästetty kotelosuojalla näin ennen syys ja talvi kelejä. Varaosa-autosta sain snow capit ja ne maalasin mustaksi wrinkle maalilla ja laittelin paikoilleen. Vielä kun orkkis volvon c-kasetti mankan löytäisi alalokeroon. 8) Nyt paikoillaan joku gm.n c-kasetti mankka.


Varaosa-autosta löytyi myös komeat ajovalojen suojamuovit. :P


Yleiskuvaa snow cappien kanssa. Jotain lisä hilpetta pitäisi vielä keksiä.


Nyt viimein näissäkin uudet puslat prässätty ja massattu. Vaihtaa tässä lähipäivinä alle.

Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #107 : 21.09.2018, 20:23:49 »
Nyt on ylätukivarret ja panhardi vaihdettu uusiin. :P Kyllähän nuo näköjään joutiki vaihtaa kun alkuperäset oli. Heti tuntuu jämäkämmälle ajella eikä liikkelle lähdössä nytkähdä. Takatukivarren puslat oli suht ok vielä.




Uusi ja vanha ylätukivarsi. 8)
« Viimeksi muokattu: 21.09.2018, 20:29:02 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #108 : 22.09.2018, 15:33:52 »
Nyt on ylätukivarret ja panhardi vaihdettu uusiin. :P Kyllähän nuo näköjään joutiki vaihtaa kun alkuperäset oli. Heti tuntuu jämäkämmälle ajella eikä liikkelle lähdössä nytkähdä. Takatukivarren puslat oli suht ok vielä.




Uusi ja vanha ylätukivarsi. 8)

Paljon makso uudet ja mistä ostit? Omaanki ajattelin mieluusti ostaa uudet.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #109 : 22.09.2018, 16:01:43 »
Paljon makso uudet ja mistä ostit? Omaanki ajattelin mieluusti ostaa uudet.
Nuo ylätukivarret ja panhardi on siis peräisin toisesta 240. Ne hiottu/hiekkapuhallettu, sinkkimaali ja massa päälle ja uudet puslat prässäsin. Eli ovat siis kunnostetut vanhat eivät siis uudet. Hintaa puslille tuli karvan alle 40€ (6kpl)+maalit yms.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 16:03:36 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #110 : 22.09.2018, 20:18:26 »
Okei, pitää katsoa onko omat missä kunnossa että saako vielä millaset. Tuntuu niin paksu massa olevan päällä että ei oikeen erota kuntoa. Volvolta panhardin puslat oli joku 60€ kappale jos en väärin muista :D kuitenki jätin ottamatta hinnan takia, akselin isot puslat ostin volvolta, odottaa asennusta.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #111 : 23.09.2018, 00:15:06 »
Okei, pitää katsoa onko omat missä kunnossa että saako vielä millaset. Tuntuu niin paksu massa olevan päällä että ei oikeen erota kuntoa. Volvolta panhardin puslat oli joku 60€ kappale jos en väärin muista :D kuitenki jätin ottamatta hinnan takia, akselin isot puslat ostin volvolta, odottaa asennusta.
Onpa ollu puslilla hintaa :D Nykyään tulee hommattua yleensä toiset osat jostain ja kunnostellu ne sitten ajan kanssa. Nopea vain vaihtaa sitten vanhat osat ehjiin. Eipähän auto seiso pitkään pukeilla. Varsinkin jos on ajossa tai muuten tilat rajalliset.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2018, 00:17:55 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #112 : 16.10.2018, 01:13:15 »
Kaverilta sain vm.78 242 vanhan flathoodin ruutumaskin, josta oli jo kehys poikki. 86 vuoden "pappamaskista" irroittelin kehyksen ja rupesin näytä naittamaan yhteen. Flathoodin maski kun ei suoraan passaa uudempaan konepeltiin kun jää liian syvälle. Saisipahan tehtyä komean ruutumaskin keulaan. 8)


242 maskista keskiosa irti


Yläreunasta leikkasin n. 1cm reunasta pois. Pappamaskin kehyksestä alakiinnikkeet oli leikkattava pois.


Osien mallailua. Teipillä vielä yhdessä. Aika hyvin sopi yhteen ja kenoviivakin istuu hyvin keskelle. Vielä pientä säätöä ja jollain liimattava/kiinnitettävä yhteen. Miten lie muut näytä muokanneet/ yhdistelleet?

« Viimeksi muokattu: 16.10.2018, 01:15:34 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #113 : 16.10.2018, 13:34:23 »
Parilla ruuvilla ja sikaflexiä kehyksen ja ritilän saumaan tuli omaan laitettua :P
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #114 : 18.10.2018, 07:18:37 »
Itse tein joskus samanlaisen epoksilla liimaten
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #115 : 12.01.2019, 17:42:34 »
530-kanteen venttiilien putsausta ja kiillottelua. Kaasutin/imusarja ja pakosarja hommaa suunniteltava, jotta osaa alkaa kanavia yms värkkäämään.






« Viimeksi muokattu: 12.01.2019, 21:42:27 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #116 : 25.01.2019, 22:52:43 »
530- kanavien kairausta ja siistimistä aloiteltu. Vielä on siistittävä ja kiillotettava pakokanavat. Imuihin hiottava tasainen mattapinta jne.

Onhan näissä melkosta pykälää ja valu jälkeä tehtaan jäliltä.


Imukanavia avarrettu ja muotoiltu vähän paremmin virtaavaksi. Sisäkurvi lähes koskematon(siistitty) ja ulkokurviin tein vähän tilaa venttiililautasen yläpuolelle. Mutkasta myös sisäseinät tasoiteltu samaan linjaan muun kanavan kanssa.


Pakokanavissa sama. Toki ovat vähän suora linjaisemmat. Venttiilin ohjurin päät ajelin samaan tasoon katon kanssa.


Palotilaan pientä siistimistä.

Imusarja/kaasutin hommaa mietittävä vielä.

« Viimeksi muokattu: 03.03.2019, 21:18:34 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240
« Vastaus #117 : 03.03.2019, 21:14:46 »
Orkkis C-kasetti mankka hommattu ja laiteltu paikoilleen.
Lohkon otin kylmästä ulko varastosta sisälle lämpimään. Jostain syystä alko kertaalleen maalattu miranoli lohkeilla irti, vaikka oli puhdas ja tinnerillä pesty. Karvalaikalla taas maalit pois ja maalattava uusiksi. Laittaako sitten taas sutilla miranooli tms. vaikko kuumankesto spraymaali? Mielipiteitä/kokemuksia kestävyydestä?



Sylintereiden hoonausta suunnittellut myös. Vanhat jäljet kyllä näkyy ja ok kunnossa muutenkin, uudet männänrenkaat tulee kuiteskin.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2019, 23:03:05 kirjoittanut Gyrde »
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #118 : 08.03.2019, 13:11:06 »
Mulla olis portattu 530. Kanavia ohjurin kohtaa nostettu n.5mm ja saman verran levitetty. Pitä yv. jos on kiinnostusta kannelle
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Gyrden -86 kaasari 240 (B230 puuhastelua)
« Vastaus #119 : 17.03.2019, 18:20:05 »
Vähä nysvätty tehä etiäppäin.


Lohko maalattu uusiksi.


Pakokanavia vielä viilasin ja kiillottelin.


Imukanava taas pitää olla mattapintainen jottein polttoaine-ilmaseos pisaroidu kanavassa. Äly välähti ja laitoin 8mm pultin ohjuriin suojaksi ja hiekkapuhalsin kanavan kevyesti puhallus kannulla.


Tuli ihan siisti ja tasainen pinta.

Eiköhän nuo kanavat jo vältä tälle kannelle.
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

 

Autoracing  KL-varaosat