Ateho  Elekma

Äänestys

Lippa?

Anna olla vaan...
4 (28.6%)
Lipalla
10 (71.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 13

Äänestys päättynyt: 07.05.2012, 15:26:36

Volvo C70 T5 -98

  • 315 Vastauksia
  • 128602 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #270 : 04.03.2015, 01:23:27 »
Sinänsä ei mikään ihme, että lasit meni vähän väkisin huuruun....


C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #271 : 05.03.2015, 23:10:47 »
Sinänsä ei mikään ihme, että lasit meni vähän väkisin huuruun....

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Et ole ainoa jolle kennon vaihto tulee eteen.
Oliko vaikea irrottaa? Mistä olet uutta katsonut?

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #272 : 06.03.2015, 00:53:29 »
Keijolla on vahva fiilis että se uusi kenno on jo katsottu, ostettu ja asennettu kerran toi vanha on tuossa lattialla  :D Palvelevasta varaosaliikkeestä hakee Hella/Behrin tekeleen niin on hyvä :)

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #273 : 06.03.2015, 01:11:37 »
Keijolla on vahva fiilis että se uusi kenno on jo katsottu, ostettu ja asennettu kerran toi vanha on tuossa lattialla  :D Palvelevasta varaosaliikkeestä hakee Hella/Behrin tekeleen niin on hyvä :)

ja tiivisteet Volvolta, kennon mukana tulevat on hyvät tai sitten täyttä kuraa ja kovettuvat parissa kuukaudessa.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #274 : 06.03.2015, 05:48:29 »
Korjataan sitten: katsoit

Eikös noista hellan tiivisteistä sitte ole mihinkään jos sen kennon mukana tulee omat?

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #275 : 06.03.2015, 12:10:36 »
Nissenin kenno sinne tuli laitettu, mukana tuli o-renkaat ja kennon ympärille tiivistenauha. Niillä mentiin. Kennon ostin fixukselta.

Vaihto ei ole mikään paha homma, vaikka onhan se aina ikävää hommaa könytä siellä jalkatiloissa. Reilu tunti taisi mennä, kun en ollut ennen vaihtanut.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #276 : 06.03.2015, 13:42:00 »
Nissenin kenno sinne tuli laitettu, mukana tuli o-renkaat ja kennon ympärille tiivistenauha. Niillä mentiin. Kennon ostin fixukselta.

Vaihto ei ole mikään paha homma, vaikka onhan se aina ikävää hommaa könytä siellä jalkatiloissa. Reilu tunti taisi mennä, kun en ollut ennen vaihtanut.

Kun vaan muistaa irroittaa putkien takaa sen pikkasen lukitusruuvin sieltä näkymättömistä.
Piru kun unohdin ja revin jo putket soikeaksi kun ei irronnu  :'(
S80 Executive D5 AWD

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #277 : 10.03.2015, 00:31:07 »
Korjataan sitten: katsoit

Eikös noista hellan tiivisteistä sitte ole mihinkään jos sen kennon mukana tulee omat?

Hella/Behr tiivisteet kovettui puolessa vuodessa, ja vedet lattialle tippa kerrallaan, toista kertaa en halua testata onko hyvät vai huonot.
Käsipätkässä käytin Nissenin kennoa ja siinä tiivisteet taas oli ok.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #278 : 21.03.2015, 23:01:54 »
Torstaina käyty leimalla ja ekaa kertaa minun omistuksessa ei mennyt leimasta.... Vasen ulompi raidetangonpää väljä. Noh, Fixukselta uus Lemförderin raidetangonpää ja 2 tuntia myöhemmin olikin jo leimassa. Ajettavuuteen en kyllä huomannut mitään eroa.

Tänään tuli sitten ahkeroitua toi GLT:n kaasuläppäkotelo paikoilleen.

S70 GLT:n kaasuläppäkotelo, 960 3.0 litrasen sileä kaasuläppä ja do88:lta sopiva silikonimutka.


Homma alkoi imusarjan irroituksella, samalla irrotin ja putsasin myös tuon huohotinpöntön vaikkei siellä mitään ollutkaan.


S70 GLT:n kaasuläppä.


Ja tilalle vaihdettu 960 3.0 litrasen sileä kaasuläppä.


Rinnakkain. Kaasuläppien poikkipinta-alalla on 44% kokoero.


GLT:n tiiviste imusarjaa vasten, eli tuo sisään jäävä osuus pitää vinguttaa pois, jotta kaasuläppä mahtuu kääntymään. Jos ei tiedä montako sylinteriä koneessa on, niin sen voi näppärästi tarkistaa tuolta imusarjan sisälle valetusta numerosta.  ;D


Ja valmis.


Tönärillä hieman mittailin noita kannen ja imusarjan portteja, niin hieman sai ottaa myös niistä imusarjassa pois.


Kerran oli jo imusarja takaisin paikoillaan, kun huomasin, että tuossa uudessa tiivisteessä on vasemmassa reunassa reikä väärässä kohtaa. Siihen sain kuitenkin löytyä uuden reiän...


Alempi ahtoputki myös do88:lta.


Alkuperäinen tuloilmaputki ei enää mahdu paikoilleen, mutta sille pitää patendoida jotain kun löydän sopivaa letkua. Kenties jotain puruimurin letkua...


Mutta muuten läjässä.  :)



Kauhean pitkää koeajoa en ehtinyt suorittaan, mutta ensivaikutelmat on hyvät. Mielestäni näitä vaijerikaasullisia on aina saanut ajaa "reilulla" kaasulla ja kaasu tuntunut jotenkin laiskalta. Nyt on kyllä kaasunvaste aivan eri, hieman jopa pitää opetella lähtemään liikkeelle erilailla. Normaalissa ajossa menee aivan pintakaasulla ja vastaa kaasuun paljon nopeammin, mielestäni kaasu tuntuu nyt sellaiselta kun sen olisi pitänyt tuntua jo tehtaalta lähtiessä.  :)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 10:16:58 kirjoittanut TMOS »

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #279 : 22.03.2015, 09:14:17 »
Syykin siihen suht selkeä.. Eli nyt about 20% kaasuläpän aukeamisella varmasti miltei puolet enemmän virtausta.. Nyt semmoinen herkemmän oloinen kone, mut sitten taas 70-100% alue taitaa olla yks ja sama.. Eli käytännössä täyskaasu jo tuolla 70% tienoilla. Näin siis ainakin ilman isompia ahtoja... Asia muuttunee kun ilmaa pakotetaan isompaa määrää läpästä läpi :)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 09:16:04 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #280 : 22.03.2015, 09:32:43 »
Syykin siihen suht selkeä.. Eli nyt about 20% kaasuläpän aukeamisella varmasti miltei puolet enemmän virtausta.. Nyt semmoinen herkemmän oloinen kone, mut sitten taas 70-100% alue taitaa olla yks ja sama.. Eli käytännössä täyskaasu jo tuolla 70% tienoilla. Näin siis ainakin ilman isompia ahtoja... Asia muuttunee kun ilmaa pakotetaan isompaa määrää läpästä läpi :)

Juu sehän on selvä.  :) Tosin kyllä se täyskaasu on edelleen siellä kun läppä on vaakatasossa, vaikka ilmaa saattaa mennä läpi vanhan läpän täyskaasulla nyt jo pienemmällä läpän kulmalla. Kyllä läppä täysin auki isommasta reiästä enemmän ilmaa mahtuu. Mutta on tuo fluid dynamics niin jännä juttu, että ilman cad-mallia on paha sanoa onko kaasuauki 1,2 barin paineella hyötyä vai peräti haittaa.  :) Kohta kun saa kesärenkaat alle ja luottaa, että ahtoletkut pysyy kiinni, niin voi koittaa enemmän vetoja.

Mutta tähän mennessä ainakin tyytyväinen.  8)




C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #281 : 07.04.2015, 19:48:27 »
Tuli uudet kesärenkaat tänään, kasvatin profiilia 5 pinnaa, joten nyt 225/40/19.

Enää ei jäänyt paljoa jousilautaseen matkaa.


"No fat chicks, will rub" Ei vaan, ihan sopivasti täyttää kaaret.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #282 : 07.04.2015, 21:58:08 »
onko tua eka kuva otettu rengas ilmas?

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #283 : 07.04.2015, 22:41:04 »
onko tua eka kuva otettu rengas ilmas?

Jep?
« Viimeksi muokattu: 15.04.2015, 00:17:49 kirjoittanut TMOS »

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 T5 -98
« Vastaus #284 : 15.04.2015, 00:38:02 »
Alkoi lapsettamaan ja tilasin HKS SSQV kiinakopion ja siihen silikoni t-haaran.  :)) Tiedossa oli, että nämä kiinakopiot saattavat vuotaa, joten päätin purkaa dumpin heti kun se saapui postista.

Tuollainen murkula.


Ja osiksi, tässä alipainepuoli.


Venttiivarrenkumi aivan kuiva, tuo näkyvä täplä on liimaa.


Toinen pää ja sen tiiviste. Kun vettiili oli vielä kasassa, niin ihan jo puhaltamalla venttiili vuosi näiden "lohkojen" välistä. Joten ensitöikseni hion kaikki liitospinnat sileiksi.


Kasatessa käytin Sili Gaskettia. Jousen päällystin vaseliinilla ja venttiivarrenkumiin laitoin reilusti tahnamaista silikonia. Myös kaikki muutkin osat tuli suihkittua silikonilla.


Miltä teidän aamiaispöydässä näyttää?


Enää en saanut venttiiliä vuotamaan millään, tiedä sitten kauanko pysyy tiiviinä.

Sieltä löytyi paikka dumpille, ei tarvinnut mitään letkuja pätkiä. Vakio by-passin tilalle tuli peitelevyn 6,5 mm vahvasta alumiinista ja tiivisteeksi 1 mm kumilevyä. Niistä ei tullut napattua kuvaa....


Samalla tuli vielä hieman putkenpäätä korjailtua. Tässä kun ei ole kuin yksi läpihuutava vaimennin, niin pakokaasut eivät paljon matkalla jäähdy vaan tulevat melko kuumina ihan ulos asti. Oli puskuri tuolta alta hieman sulanut ja otti kiinni putkenpäähän, tästä aiheutui ikävä natina. Leikkasin pienen palan puskuria pois ja nidoin alumiinistä pienen "lämpöpellin".


Päätä siirsin sisäänpäin noin 20 mm, mielestäni parempi näin.



Ja dumppi toimii nyt niin kuin pitääkin, on tyhjäkäynnillä kiinni ja aukeaa riittävän aikaisin. Melko vislauksen se pitää kun täysiltä ahdoilta päästää, voi olla, että pitää tuo vislaava "nozzle" ottaa pois.  ;D

Näillä mennään.  :)
« Viimeksi muokattu: 15.04.2015, 01:47:38 kirjoittanut TMOS »

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy