Avataanpa uusi topicci tälle ongelmalle.
Otsikon auto antaa vikakoodia BCM0095 (communication control modules) ja DEM0006 (feed pump) - ja noiden ilmaantuessa neliveto + luistonesto putoavat pois päältä. (ja ruudussa "ajonvakautusjärjestelmä vaatii huollon")
Kaikki alkoi n.1kk sitten, kun värkkiin vaihdettiin kuljettajanpuolen raidetangonpää. Yllätys, ettei se mennyt tismalleen originaaliin "kohtaan" - vaan ratti jäi vinoon - jolloin antoi koodin BCM0106 (steering wheel/wheel alignment).
Ei siinä mitään, käytin vehkeen Vianorilla nelipyöräsuuntauksessa - jolloinka myös ratin asento saatiin luonnollisesti parsittua. Nollasin vikakoodit omalla PPC-Diagnostic toolilla. Hyvä. (sinne oli jo tossakohden tullut lisääkin koodeja - BCM0109 (communication control modules), SAS0007 (steering wheel angle signal IX) & SAS000E (steering wheel angle sensor).
Nuo kaikki poistuivat hienosti - kuten asiaan kuuluikin tuossakohden, kun kyseessä olevat ongelmat oli korjattu.
Sen jälkeen rupesi kuitenkin pikapuoleen antamaan epäsäännöllisesti tuota BCM0095 koodia ja nyt siis myös tuota DEM0006 koodia.
Onko nyt kokemusta, mistä kautta lähtisin syyllistä etsimään? Anturivikaa? Liittimissä mätää...?
Ensimmäisenä en nyt olisi ostamassa uutta HALDEX pumppua (DEM0006 koodin mukaan) - kun jonkinlainen kutina on munissa (ei lähde salvalla), että tää kaikki juontaa nyt jollain tapaa juurensa tuohon raidetangonpään vaihtoon. (sitä ei siis vaihdettu liikkeessä - vaan ihan perhepiirissä)
Nyt sitten tänäaamuna kun oli kevyt pakkasaamu, nollasin koodit töihin lähtiessä - ja kas, ongelma ei tullut takaisin heti. Eli auto ainakin hetken on taas AWD ja ajonvakautuksella varustettu..
Eilen sensijaan v*ttuili ihan urakalla, kun keli oli mallia loskapaskavesilöllö..
Kertokaa viisaammat? Ei olisi himoa koko kärryä purkaa saatikka turhia osaostoksia tehdä.