Tervehdys vaan kaikille foorumilaisille!
Päivänajovalojen rakentelu kiinnostaa minuakin ja seuraavanlaisia ajatuksia on tullut mieleen...
Auto on -10 mallinen V70 D3
Autossahan valokytkin ei ole perinteistä -80 lukua vaan ilmeisesti LIN-väylän päässä?
Tämä aiheuttaa ilmeisesti perinteisten lisävalosarjojen kanssa ongelmia ohjauksen kanssa, mutta toisaalta saattaisi tarjota uusia mahdollisuuksiakin kytkentään?
Olisiko seuraavanlainen kytkentä mahdollinen?
Ajatuksena siis että auton omia sumuvaloja käytetään sekä päivänajovaloina että tarvittaessa sumuvaloina.
Ohjelmointi aluksi niin että valokytkimen 0-asennossa kaikki valot pimeänä (Volvo ryöstää siitä n.100e?!).
Mikroprosessori haistelemaan valokytkimen signaalia kytkimen 0-asennossa ja siitä ohjaus päivänajovaloille? Joutuisiko rakentamaan ulkoisen releohjauksen sumuvaloille vai voisiko sumuvalokytkimeltä lähtevään johtoon antaa signaalin/pulssin sumuvalojen sytyttämistä varten? Sumuvaloista tarkoitus tehdä tietoisesti täysin laittomat päivänajovalot vaihtamalla sinne ledpolttimot. En kuitenkaan haluaisi luopua sumuvaloistakaan, vaikka niistä ei juuri hyötyä olekaan vaan haluaisin säilyttää auton valojärjestelmän suht ennallaan, joten jos homman saisi toimimaan niin, että sumuvalot olisivat normaalisti käytettävissä kun ajovalokytkin on parkki- tai valoasennossa ja kytkimeen syttyy aina sumuvalojen palaessa (päivänajovaloinakin) ledmerkkivalo niin systeemi olisi minun mieleen.
Kysyin Volvolta, onnistuisiko ohjelmallisesti hoitaa koko homma (oletuksena vain sumuvalot päälle kun ajovalokytkin 0-asennossa), mutta ei kuulemma onnistunu, joten ei auta ku alkaa askartelemaan ja aiheeseen perehtymään.