Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: InlineFour - 13.09.2011, 20:52:20
-
Siinäpä se. Joku jolla on ollut molemmat lohkot kätösillä, kertokaapas pari asiaa.
Miten öljyjäähyt on toteutettu turbolohkossa? Meneekö siellä öljykanava
jossa on reiät ruiskujen kohdalla, ja ruiskuille tehty kiinnitysreiät lohkoon?
Vai onko öljyruiskut pultattu lohkoon, ja niiden välillä kulkee sitten putki, joka on porattu
toisesta päästään jonnekkin öljykanavaan mistä se ottaa öljyn?
Ts: pystyykö d24-lohkoon lisäämään jäljestäpäin öljyruiskuja järjellisellä vaivalla?
Toinen kiva. Missä on öljynpaluu vakiona turbodeekussa. Ei ole tullut ikinä itse katsottua...
Jos se on lohkossa, onko vaparin lohkossa optiota lisätä sitä jälkeenpäin.
Kiitoksia jos joku viitsii valaista maailmaani.
-
öljypohjaan tulee öljynpaluu vakiona kiinni.
Öljyruiskuille on oma kanava lohkonsisällä, eli jokainen ruutta on pultattu kiinni lohkoon yksikseen.
-
Siinäpä se. Joku jolla on ollut molemmat lohkot kätösillä, kertokaapas pari asiaa.
Miten öljyjäähyt on toteutettu turbolohkossa? Meneekö siellä öljykanava
jossa on reiät ruiskujen kohdalla, ja ruiskuille tehty kiinnitysreiät lohkoon?
Vai onko öljyruiskut pultattu lohkoon, ja niiden välillä kulkee sitten putki, joka on porattu
toisesta päästään jonnekkin öljykanavaan mistä se ottaa öljyn?
Ts: pystyykö d24-lohkoon lisäämään jäljestäpäin öljyruiskuja järjellisellä vaivalla?
Toinen kiva. Missä on öljynpaluu vakiona turbodeekussa. Ei ole tullut ikinä itse katsottua...
Jos se on lohkossa, onko vaparin lohkossa optiota lisätä sitä jälkeenpäin.
Kiitoksia jos joku viitsii valaista maailmaani.
Vaparin lohkoa mulla ei ole ollut ikinä niin paljon auki että olis päässyt tutkimaan mutta tic lohko oli just viime talvena levällään.
Öljyruiskut on pultattu suoraan lohkoon kiinni, eli siis niin että kampikammion puolelle on koneistettu ölykanavan kohdalle tasaiset paikat joissa reikä öljykanavaan, johon ruiskut siis tökätään. Kiinnitystä varten vieressä on vielä pienemmät reiät joissa muistaakseni m6 kierre. Luulisin että sama kavana löytyy myös vaparin lohkosta, joten ne siihenkin voisi koneistaa? tosin varmaa tietoa ei ole. Eli Lyhyemmin sanottuna, vaihtoehto A :D
Turbon öljynpaluu menee öljypohjaan alunperin. Ja siihen niitä on onnistuneesti tehty myös jälkeenpäin.
-
Selvä, kiitoksia havainnoista -H-
On jotain suunnitelman tynkää, tiedustelen onko vaparin lohko
tehtävissä turbolohkoa vastaavaksi. Tuntuu jostain kumman syystä vaparin lohkot
oleman parempikuntoisia lähes järjestäen..
-
Selvä, kiitoksia havainnoista -H-
On jotain suunnitelman tynkää, tiedustelen onko vaparin lohko
tehtävissä turbolohkoa vastaavaksi. Tuntuu jostain kumman syystä vaparin lohkot
oleman parempikuntoisia lähes järjestäen..
Yhtäkkiä ainakin sanoisi että on, mutta kannattaa tosiaan tutkia miten se öljykanava menee vaparissa, jos saa vaparin lohkon käsiinsä. Tuskin niissä kuitenkaan eroa on.
Mutta kannattaa sekin laskeskella ja kysellä mitä tulee maksamaan ne öljyruiskut ja koneistukset. Sinne kun pitää koneistaa kuitenkin ne tasaiset pinnat ruiskuille sekä ne kaksi reikää/ruutta ja kierteet kiinnitysruuveille.
Ja sitten pitää olla myös turbokoneen männät, että niissä on ne kolot ruiskuille.
-
Vaparikoneita/lohkoja saattaa myös saadakin vähän halvemmalla kuin TD lohkoja :P
-
Jep, tiedetään tuo mäntä homma.
Toi lohkohomma on oikeastaan ainut epäselvä asia.
Öljyruiskut ostan joka tapauksessa uudet, käytetyt ovat kuitenkin kuluneita joka tapauksessa.
-
Lisäkysymyksiä sarjassamme lohkoerot.
92/93 vaihtui jakopään kiristys vesipumpulta kiristinpyörälle.
Muuttuiko lohko tässä kohtaa? Vai käykö vesipumput ristiin,
ja saako vanhemman lohkon muutettua kiristimelle?
-
Lisäkysymyksiä sarjassamme lohkoerot.
92/93 vaihtui jakopään kiristys vesipumpulta kiristinpyörälle.
Muuttuiko lohko tässä kohtaa? Vai käykö vesipumput ristiin,
ja saako vanhemman lohkon muutettua kiristimelle?
Lohkossa ei muistaakseni ole tuolla saralla eroa. Se kiristin tulee kanteen kiinni ja sen pinnapultin saa otettua pois.
Yhden jakopään muuttanut uudesta vanhaksi ja hyvin pelaa.
-
Lohkossa ei muistaakseni ole tuolla saralla eroa. Se kiristin tulee kanteen kiinni ja sen pinnapultin saa otettua pois.
Yhden jakopään muuttanut uudesta vanhaksi ja hyvin pelaa.
Okei, kiitoksia hyvin paljon :hg:
Liitty kysymys siihen että on yks vanhempi lohko tiedossa, ja olis
hyvä kun nykyisen, ja sen lohkon osat tarvittaessa kävis päittäin.
Hihnahan on kiristimellisessä hampaan pidempi, mutta näin niinkun
pääosin.
-
olisiko hyviä vinkkejä pitäs TD koneen tilalle laittaa tdic kone joka on raaka eli kaikki apulaitteet pumppua lukuun ottamassta pitäs vaihtaa vanhasta
onko joku juttu mitä pitäs tietää
onko niissä joitan eroa td kone vm91 ja tdic kone vm 94 (http://romppanen.kuvat.fi/kuvat/kone+pois.jpg)
-
minkäs kokoista letkua (sisä halkaisija) ootte käyttäny tossa öljynpaluussa??
-
olisiko hyviä vinkkejä pitäs TD koneen tilalle laittaa tdic kone joka on raaka eli kaikki apulaitteet pumppua lukuun ottamassta pitäs vaihtaa vanhasta
onko joku juttu mitä pitäs tietää
onko niissä joitan eroa td kone vm91 ja tdic kone vm 94
Joku voi korjata, mutta ei kai noissa muuta eroa olla kuin imusarja ja välijäähdytin?
-
minkäs kokoista letkua (sisä halkaisija) ootte käyttäny tossa öljynpaluussa??
Hyvä olisi jos paluuputki olisi saman kokoista kuin turbon laakeripesässä oleva reikä on. Joku 16mm riittäisi ainakin.