Elekma  Autoracing

b20 sitkeä käyntihäiriö

  • 37 Vastauksia
  • 10661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
b20 sitkeä käyntihäiriö
« : 15.11.2015, 19:59:34 »
Mikä vaivaa b20 -70 amazonia, n. 3000rpm alle hytkyy ja rykii ihan mahettomasti. Tyhjäkäynti vatkaavaa, tasakaasullakin hieman nykii. Ei aivastale mihinkään suuntaan, ja käy kuitenkin kaikilla. Vetoja kuitenkin on ihan hyvin kun kierrättää.
Vaihdettua / Kokeiltua:

-Tulpat, tulpanjohdot, jakajankansi + pyörijä.
-3 eri virranjakajaa kokeiltu
-3 eri kaasaria kokeiltu
-Ei imuvuotoja, jarrutehostinkin tulpattu, ei vaikutusta.
-Sytkä on kohdallaan, ja järjestys oikein.
-Kansiremontinkin tein, venttiiit hiottu ja seetipinnat ajettu, ei vaikutusta.
-Jakopäässä merkit kohdallaan.
-Tankki putsattu, ja uusi pensapumppu
-Puristuksia joka pytyssä 9 kieppeillä

Historiasta ei tietoa, seissyt reilu 10 vuotta navetan vintillä kun ostin ja siitä lähtien käynnyt huonosti.
Leimasin ja oon ajellut n. 500km noin, eikä ole muuttunut mihinkään suuntaan vika.

Miten oireilee jos fiiberipyörä on keskiöstä irti?

Nyt ei käy enää alle 3000rpm ollenkaan. Jos saa kierroksia härnättyä ni rupee aivastelemaan imusarjaan. Syttyä käänsin myöhemmälle ni sitten paukku jo putkessa.

Miten voi mokoma maamoottori noin vängätä vastaan  :idiot2:

Paperia kun pitää pakoputken edessä, ni yrittää imeä putkeen päin sitä...

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #1 : 15.11.2015, 20:14:06 »
Jotenkin tulee oireista mieleen ettei saa tarpeeksi bensaa? Käykö ryyppy päällä paremmin?
Minkä väriset on tulpat?
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #2 : 15.11.2015, 20:18:15 »
Juu seoksia on säädelty ja ei vaikutusta vaikka nostaa neulan ihan ylös. Ryyppy päällä käy samalla lailla.
Laitoin tuossa kiinni olleen strömbergin ysisatku saappiin, ja siinä pelaa ettei mitään. Nyt paikallaan SU, eikä ollut mitään vaikutusta käyntiin tuolla vaihdolla...

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #3 : 15.11.2015, 20:19:15 »
Ja tulpat kahvinruskeat  8)

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #4 : 15.11.2015, 20:24:13 »
Joskus kävi niin että kampuran hihnapyörästä kiila oli suoristunut ja hihnapyörä oli väärässä asennossa YKK nähden. Vaikka sytkän sääti asteikon mukaan kohdalleen niin todellisuudessa ennakko oli jotain ihan muuta. Silloin syytä vatkaavalle käynnille haettiin pitkään ja hartaasti.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #5 : 15.11.2015, 20:34:05 »
Bensapumpun olet uusinut mutta onko suodatin auki?
Kauan seisseessä autossa tulee sitä skeidaa tankista ja putkista todella paljon,onko suodatin ennen pumppua? Ettei pumppu ole täynnä jotain saastaa.
Nää on nyt vaan tämmöstä arvailua...
Sitten mulla vanha kakssatku nikotteli kun bensaputkessa oli vuoto ja veti ilmaa siitä ja moottori ei saanut tarpeeksi bensaa..
« Viimeksi muokattu: 15.11.2015, 20:40:09 kirjoittanut Kivinjuh »
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #6 : 15.11.2015, 20:43:03 »
Hihnapyörä oli irti kun jakopään katoin, siinä oli se väkänen ehjä mikä meni kampuran kiilauraan. Eli on oikein sekin.

Pensalinjaa on puhalleltu auki joo, alunperin ei ollut putsaria muualla kun pumpussa verkko. Laitoin uuen suodattimen ennen pumppua.

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #7 : 15.11.2015, 20:44:14 »
Täytyykin tuo pensaputken vuoto elimoida vielä, laittaa imua vaikka pensakannusta..!

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #8 : 15.11.2015, 20:50:18 »
Mulla oli Amazoni kans seissyt 20v, siinä oli tankin päässä jokin tukos, puhalsin letkusta tankkiin päin niin oikein tunsi kun sieltä joku tukos aukesi liekö sielläkin joku sihti?
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #9 : 15.11.2015, 20:53:39 »
Ainakin pensamittarinanturin kun nappasin tankin päältä pois, ni näky pelkkä imuputken pää melkein tankin pohjalla eikä sihtiä ollekaan  :) Sitä kautta sai hyvin imuroitua roskat ja rojut pois...

Poissa Ramazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #10 : 16.11.2015, 11:51:25 »
Pieni reikä bensaletkussa/-putkessa esim. akselin ylityksen kohdalla aiheuttaa kanssa mielenkiintoisia käynti ongelmia.
Volvo hörhö ... since 1987... alkaa vissiin mennä vakavaksi :)
PV51 -38 mr, PV 544 Sport -64 mr (11234 E)
Ramazon -69 ("134351 S"), Amazon -69 (131341 S)
745 -88 B230FT + AW71 (USA) RIP, V70 2,5T -00

Poissa astonmartin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #11 : 16.11.2015, 18:35:38 »
Hain joskus Ruotsista 140 sarjan Volvon vuodelta 1969. Meni ihan hyvin kun pyöri pikkukylällä testiajoa.

Isommalla tiellä huomattiin, ettei voinut nostaa nopeutta yli 80 Km/h kun sakkasi kone. Ei muuta kuin kotiin max. 8-kymppiä.

Kotona tarkastellessa huomattiin että bensapumpun sihti oli tukossa. Vanhan mallinen bens.pumppu, josta onnistui sihdin irroittamaan.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #12 : 17.11.2015, 15:21:32 »
Itsellänikin amukassa käyntioireita, aivastelee ja paukuttelee, vaeltelee, eikä tahdo millään startata. Seokset mittarin mukaan ihan tapissa ylirikkaalla kokoajan. Kaasarit HS6:t, purin tänään nuo juuttuvat kokonaan, ja kappas löytyi toisesta neulaventtiilin kolosesta pieni roska :idiot2: Samoin tulpat kävin läpi ja säädin kärkivälit 0,7mm. Johan rupesi kone hyrräämään taas nätisti.

Ihan vaan vinkkinä, jos mitään apua :hello:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa cad60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #13 : 17.11.2015, 20:22:00 »
Katoppa onko jakaja oikein asennettu?  Kone käy vaikka olisi 180 astetta pielessä... ???
Itse jakaja ei mene kuin yhteen kohtaan koska on epäkesko... mutta se käyttöakseli käy miten vaan...
Jos 180 astetta pielessä niin 1 ja 4 pois pelistä ja ja joutuu antaan kierroksia et pysyy käynnissä .... kokeiltu juttu ..
Helppo tarkistaa kun ottaa öljykorkin pois ja katsoo venttiilien liikkeet ja sytytysennakon ja jakajan asennon  keskenään.   :)
Itsellä kävi juuri mäin kun kasasin koneen, kävi mutta huonosti....

Poissa Ässä.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: b20 sitkeä käyntihäiriö
« Vastaus #14 : 22.11.2015, 18:10:33 »
Nonniin nyt on tilanne taas palannut lähtöruutuun.
Virranjakajan pöytä pääsi välillä ottamaan maita, siitä johtu aivastelut ja paukkumiset.
Nyt toinen ehjästä hyvin käyvästä napattu jakaja paikallaan.

Käy, ja ottaa hyvin kierroksia. Tismalleen samanlainen käynti kun ennen remonttejakin.
Eli tyhjäkäynti laukkaa, alle 1500rpm ei mitään vääntöä. Paikaltaan lähtiessä pitää kierrättää paljon että jaksaa lähteä...
Kierroksilla pelaa ettei mitään.
Sytkälampulla katottu syttykin kohilleen, ja vaikka syttyä käänteleekin ni ei vaikutusta tuoho laukkaamiseen.

Laitoin imuakin pensakannusta pumpulle, ei vaikutusta. En ymmärrä enään?

Miten oireilee jos siitä fiiberipyörästä alkaa keskiö irtoamaan? Nokka ei oo irti mulla ollut, se olis ollut helppo nykästä pois kun kansikin oli irti... Sillon kurkin vaan että kulumaa ei näkynnyt nokassa...

 

Elekma  Autoracing