RallyBaron  Samppasport

Kulmiksen taivaspaikka

  • 1077 Vastauksia
  • 135230 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1065 : 10.04.2024, 13:18:20 »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1066 : 10.04.2024, 19:23:13 »
Joo pitää katsoa mihin ratkaisuun päädyn. Sain tuossa näyn, että jos sorvaisi letkun päähän vaan sopivan kauluksen ja painaisi sen soikeaksi, ikään kuin Fordin logon muotoon. Sopisi hyvin tyyliin polkimien muodon kanssa.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1067 : 25.04.2024, 19:51:35 »
Joo tuulettimen putket ja niiden pää tuli ja meni. Eka yritys meni sudeksi ja sitten en ole vielä keksinyt uutta vaihtoehtoa.

Jotain kuitenkin menestykselläkin, eli tein kannenpultteja varten erikoistyökalun ja jälkikiristin kannet. Menikin aika paljon ja melkein tarvii vielä kiristää uudestaankin joskus. Ohjausakseli ja öljynsuodatin ovat siis sen verran tiellä, että suoralla varrella ei kaikkiin pultteihin päässyt käsiksi.


Sitten muutaman harjoituskappaleen jälkeen sain onnistuneesti tehtyä lattialle "kuramatot".








Reunat vähän kipartuivat ylös päin ja jätinkin matot nyt vanerilevyn alle painumaan, jos vaikka oikenisivat.

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1068 : 27.04.2024, 05:04:07 »
On kyllä hienoa seurailtavaa kun kaikki mitä vaan voi tehdään itte ja vielä viimoisen päälle. Eipä taitaisi kyllä noita mattojakaan mistään ihan helpolla valmiina löytää. Komeeta tekemistä..... O0

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1069 : 27.04.2024, 09:32:09 »
Jotain kuitenkin menestykselläkin, eli tein kannenpultteja varten erikoistyökalun ja jälkikiristin kannet. Menikin aika paljon ja melkein tarvii vielä kiristää uudestaankin joskus. Ohjausakseli ja öljynsuodatin ovat siis sen verran tiellä, että suoralla varrella ei kaikkiin pultteihin päässyt käsiksi.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sehän on kuin lentomoottorin pyttyavain.  O0
https://www.aircraft-tool.com/detail?id=3882-1%2F2


« Viimeksi muokattu: 27.04.2024, 09:35:50 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1070 : 27.04.2024, 19:14:27 »
On kyllä hienoa seurailtavaa kun kaikki mitä vaan voi tehdään itte ja vielä viimoisen päälle. Eipä taitaisi kyllä noita mattojakaan mistään ihan helpolla valmiina löytää. Komeeta tekemistä..... O0

Kiitos vaan. Varmaan samat fiilikset, mitä kaikilla sun projektia seuraavilla ;)

Sehän on kuin lentomoottorin pyttyavain.  O0
https://www.aircraft-tool.com/detail?id=3882-1%2F2

Katos vaan. Mä ammensin inspiraationi diesel-Volvon suutinputkien kiristystyökalusta :)


Sellainenkin seikka jäi mainitsematta, että tilasin Laukkanenmotorsportin kautta tiheämmän perävälityksen. Nykyinen on niin harva, että laatikko, tai lähinnä kai turbiini ei oikein sovellu sen kaveriksi.  Jokunen viikko menee toimituksessa, niin saas nähdä koska pääsee asentamaan.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1071 : 28.04.2024, 11:25:20 »
Jos perä on liian pitkä, niin ensihätään ajelee kakkosella.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1072 : 28.04.2024, 12:30:21 »
Jos perä on liian pitkä, niin ensihätään ajelee kakkosella.

Juu näin o. Se on muutenkin hyvä vaihde. Ykkönen ulisee ja kolmonen luistaa :D

Ensihätään tein muutoksia kikcdownvaijerin kinetiikkaan lisäämällä siihen iskua. Nyt vaijeri saa olla tyhjäkäynnillä ihan löysimmillään ja vastaavasti isomalla kaasulla liikkuu enemmän, niin vaihtaa herkemmin kolmosen pois, kun kiihdyttää. Tuntuu toimivan hieman paremmin.

Ohjausakselin kolina ei vaan ota loppuakseen. ilmeisesti akselin laakereiden esijännitys ei ole riittävä ja akseli pääsee kolisemaan. Laitoin laakereiden alle shimmiä ja toisen jousen, niin pitää vielä testata.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2024, 15:25:49 kirjoittanut Kulmamies »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1073 : 28.04.2024, 14:51:50 »
Ohjausakselin kolina ei vaan ota loppuakseen. ilmeisesti akselin laakereiden esijännitys ei ole riittävä ja akseli pääsee kolisemaan. Laitoin laakereiden alle shimmiä ja toisen jousen, niin pitää vielä testata.

Jipii!! Tämä oli ratkaisu kolinaan Nyt se ääni loistaa poissaolollaan, mutta seuraava alkoi häiritsemään :D Vaihdekepin vapautinnappi särisi ja tein sen alle paksusta nahasta "läpivientikumin", niin se auttoi.

Ai että tämän kanssa ajeleminen alkaa olla mukavaa. Vähäsen on levoton ja uraherkkä maantiellä, mutta se voi olla ihan ominaisuuskin, tai sitten ohjauskulmat ovat liikaa pielessä  :sundaydriver:

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1074 : tänään kello 07:56:09 »
Kuinka hyvin Holley on oppinut tavoille?
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1075 : tänään kello 09:50:52 »
Kuinka hyvin Holley on oppinut tavoille?

Se on kyllä kertakaikkisen hyvä systeemi. Käyttöönotto oli tosi helppoa, eikä sen koommin ole tarvinnut tehdä mitään ja kaikki toimii tosi hienosti. Just katoin, niin matka-ajossa seos on 14 just niin kuin ohjelma pyytää.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1076 : tänään kello 10:34:41 »
Se on mukava kuulla, että toimii.
Mitä olen amerikan henkilöiden kommentteja ja kokemuksia lukenut niin eivät saa toimimaan kunnolla mitenkään, no eivät ne aina saa edes kaasareita toimimaan kunnolla.
Mutta on hyvä tietää, että toimii, jos joskus innostun Sniper 2:n hommaamaan.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1077 : tänään kello 18:52:38 »
Tajusin edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen, että 14 seos on tällaiselle moottorille varmaan vähän turhan laiha, joten muutin pyynnön kolmeentoista. Samalla siinä säädellessäni tutkin mitä muuta jännää sieltä löytyy ja säädin "ryyppyä" vähän rikkaammalle. Jos vaikka kylmän koneen starttaus vähän lyhenisi, kun tuollaiseen vanhaan valurautaiseen imusarjaan menee varmaan eka kahvikupillinen bensaa ja sitten vasta riittää sylintereille asti :D

 

Elekma  Autoracing