KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 883349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2670 : 23.03.2021, 21:10:24 »
B4 voi olla kyllä löysät ysin/seiskan alla, kun vastaavat alkuperäistä.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2021, 21:14:26 kirjoittanut Chall »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2671 : 23.03.2021, 21:15:25 »
Mä laitoin yhteen jo kauan sitten myytyyn seiskaan 240:n kaasuiskarit ja Lesjön - 40mm madallusjouset. Oli oikein näppärä paketti
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2672 : 19.04.2021, 10:52:25 »
Kysäsen täältä niin ei tarvitse uutta lankaa.

Eli onko järkeä laittaa BC coilit vai kikkailenko paikalle jotku kuormajousi + korkeapainekaasu combot? Kyseessä 940 sedani joka hitusen hiertää takaa uusilla leveämmillä vanteilla, epäilen suuresti että takapään jouset ovat tehtaalla vuonna -96 asennetut ja vaikka edellinen omistaja kovasti kehui ajettavuutta koska oli "juuri vaihtanut iskarit" niin sen verran rähmäset nuo iskareitten pultit että ei siellä kukaan moneen vuoteen ole käynyt...

Ja en siis mitään mahottoman budget ratkaisua ole hakemassa, BCt voin ostaa mutta kun alustan muokkauksesta ei ole aiempaa kokemusta niin mietin että onko ns. turhaa laittaa eurot sinne ja murehtia muutoskatsastusta kun autolla ei ajeta rataa eikä siitä ole (ainakaan viellä) tarkoitus tehdä mitään maantiehöylää eli korkeus pysyisi samana, mutta sitten toisaalta saisipahan coileilla säätää juuri omaan käyttöön sopivan.

Haluaisin vain mahdollisimman fiksulla tavalla toteuttaa jämäkkyyttä ja pienentää perän liikerataa, tällä hetkellä saan yhdellä kädellä konttia painamalla yli 5cm liikettä, pompuissa saattaa jopa pakoputkikin hipaista tienpintaa, eli jotain pakko tehdä  ;D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7583
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2673 : 19.04.2021, 11:06:47 »
Jollei ole tarkoitus madaltaa, niin laittaisin taakse farkun vakiojouset. Jos parempaa iskaria haluaa, niin vaikka Bilstein B6 tai Gazit. BC:n iskarin säätöalue ei ole kovin kummoinen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2674 : 19.04.2021, 11:28:11 »
Samaa mieltä Lankun kanssa. Takapää jää aika matalaksi BCn kamoilla (jopa yläasennossa) ja tosiaan ei mikään unelma säätää. Sedanin kuormajouset ja vakioiskarit oli ihan ok normiajossa. Hiukan sporttisemmalla iskarilla olisi varmaan saanut vielä paremmaksi.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2675 : 19.04.2021, 11:39:21 »
Jollei ole tarkoitus madaltaa, niin laittaisin taakse farkun vakiojouset. Jos parempaa iskaria haluaa, niin vaikka Bilstein B6 tai Gazit. BC:n iskarin säätöalue ei ole kovin kummoinen.

Juu ei ole tarkoitus madaltaa mutta onko nyt sitten niin että tuo alkuperäinen sedanin jousi menettänyt ajan myötä sen verran elämäntahtoaan että siinä on jo semmoinen ajan patinan tuottama madallus  ::) Kun omaan silmään tuo nykyinen korkeus olisi melko bueno niin vähän mietityttää että pomppaako se farkun jousella sitte kohti taivasta, noh ei kai sekää haittaa, näyttää sille sitten vähän rälläkkää kunnes vajoaa takaisin nykyasentoon.

Onko kellään kokemuksia noista mätänetin korkeapaineista? KYBit vissiin ovat mutta onko mistään kotoisin? Noita Bilsun B6 iskareitahan on ilmeisesti saatavilla kahta eri versiota taakse, osanrolla B36-1274 sekä B46-1662 ja hinta eroa 21€/tolppa, ainakin jmtechillä. Onko muita kuin hinta eroja? Bilsteinin oma sivusto ei auttanut.

Kiitoskset vastauksesta anyway, pitääpi kulkea tämä työpäivä mietintämyssy päässä   :D

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 594
700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2676 : 19.04.2021, 16:31:23 »
Itse kaipailisin suosituksia kanssa takaiskareista, mutta lyhyemmistä kun vakiot, ois tarkotus laittaa sedaniin farkun vakiot laikattuna ja pitäs saaha sit pysymään jouset kupeissaan, vieläkö porukka laittanu niitä opel astran takaiskareita vai onko löytyny parempia lyhyempiä kuin ne.  :idiot2:
vai meneekö sitten leimasta läpi jonkinlaiset koukut/rajoittimet laitettuna jousiin, että pysyvät kupeissaan paikoillaan?
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2677 : 19.04.2021, 18:39:42 »
Itse kaipailisin suosituksia kanssa takaiskareista, mutta lyhyemmistä kun vakiot, ois tarkotus laittaa sedaniin farkun vakiot laikattuna ja pitäs saaha sit pysymään jouset kupeissaan, vieläkö porukka laittanu niitä opel astran takaiskareita vai onko löytyny parempia lyhyempiä kuin ne.  :idiot2:
vai meneekö sitten leimasta läpi jonkinlaiset koukut/rajoittimet laitettuna jousiin, että pysyvät kupeissaan paikoillaan?

Eikös ne Bilsteinin B8 tolpat ole mallia lyhyemmät, vai pitääkö saada mallia halvat ja motonetin tiskiltä?

Itse vielle kyselisin nuista Bilsteineistä että onko kellää tiedossa mistä edullisinta hankkia, löytyykö esim. jotain sakemannin sivustoa mistä saa halvemmalla kuin suomesta?

Niin ja onko eteen mitään vakio jousta jäykempää? Tällä langalla vissiin jo mainittiin että deekun jousen ainoa ero perus bensa mallin omiin oli pituus, ei langan vahvuus?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2678 : 19.04.2021, 18:40:03 »
vai meneekö sitten leimasta läpi jonkinlaiset koukut/rajoittimet laitettuna jousiin, että pysyvät kupeissaan paikoillaan?

Tukivarsien hitsaaminenhan on laitonta, mutta tokko jostain klemmareista on tullut kellekään sanomista, tai ainakaan hylkyä...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 594
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2679 : 19.04.2021, 19:54:57 »
Eikös ne Bilsteinin B8 tolpat ole mallia lyhyemmät, vai pitääkö saada mallia halvat ja motonetin tiskiltä?

Mielellään sais olla sitä mallia, tulevaisuudessa sitten vaikka säädettävää alustaa tai jotain..  :D
« Viimeksi muokattu: 19.04.2021, 19:56:53 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 594
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2680 : 19.04.2021, 19:55:51 »
Eikös ne Bilsteinin B8 tolpat ole mallia lyhyemmät, vai pitääkö saada mallia halvat ja motonetin tiskiltä?

Mielellään sais olla sitä mallia, tulevaisuudessa sitten vaikka säädettävää alustaa tai jotain..  :D
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2681 : 19.04.2021, 23:13:36 »
Taka-akselista ne leimalla nostaa, eli sen suhteen ei mitään väliä pysyykö paikoillaan. Reilusti lyhennetty jousi myös palaa paikoileen, vaikka jostain ns hyppäisi.

Mulla on 99 saab etuiskarit takana 940, on todella napakat. Mutta sitten vain reilulla madalluksella oleviin, on reippaasti orkkista lyhyemmät.

Voin mitata kuinka paljon lyhyemmät huomenna jos muistan.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2682 : 19.04.2021, 23:37:28 »
Taka-akselista ne leimalla nostaa, eli sen suhteen ei mitään väliä pysyykö paikoillaan. Reilusti lyhennetty jousi myös palaa paikoileen, vaikka jostain ns hyppäisi.

Mulla on 99 saab etuiskarit takana 940, on todella napakat. Mutta sitten vain reilulla madalluksella oleviin, on reippaasti orkkista lyhyemmät.

Voin mitata kuinka paljon lyhyemmät huomenna jos muistan.

Mittaa jos muistat, saavat sitten muut sen tiedon, itse en ajatellut madaltaa kuin ehkä sen sentin tai kaksi, mutta jos about suurinpiirtein lähes melkein vakio korkuista jousta löytyisi joka vain vähän vahvempi, toki kaikki pulmat tällä hetkellä takana niin ehkä tyydyn vain volvon vakioihin mutta uusiin, kai nekin piristävät sitä keulaa vs vuoden 96 vieterit  :D

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2683 : 19.04.2021, 23:49:32 »
Mittaa jos muistat, saavat sitten muut sen tiedon, itse en ajatellut madaltaa kuin ehkä sen sentin tai kaksi, mutta jos about suurinpiirtein lähes melkein vakio korkuista jousta löytyisi joka vain vähän vahvempi, toki kaikki pulmat tällä hetkellä takana niin ehkä tyydyn vain volvon vakioihin mutta uusiin, kai nekin piristävät sitä keulaa vs vuoden 96 vieterit  :D
Rälläkällä pois pätkää jousista, jäykkenee ja madaltuu. Tommonen 2cm madallus nyt ei vaikuta katsastukseen tai muutenkaan.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 594
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2684 : 20.04.2021, 01:05:57 »
Taka-akselista ne leimalla nostaa, eli sen suhteen ei mitään väliä pysyykö paikoillaan. Reilusti lyhennetty jousi myös palaa paikoileen, vaikka jostain ns hyppäisi.

Mulla on 99 saab etuiskarit takana 940, on todella napakat. Mutta sitten vain reilulla madalluksella oleviin, on reippaasti orkkista lyhyemmät.

Voin mitata kuinka paljon lyhyemmät huomenna jos muistan.

Käykö nää saabin iskarit suoraan kiinni vai joutuuko modaamaan jotenkii? Ja mittaa vaan jos kehtaat!  8)
Paljos sulla on sitten madallettu?
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

 

Carcom Oy  Ateho