Carcom Oy  Elekma

740 b200et ei käynnisty

  • 74 Vastauksia
  • 13874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
740 b200et ei käynnisty
« : 10.09.2012, 17:42:55 »
Elikkä sellanen ongelma olis että kone ei lähde millään käyntiin enään. Vaihdoin moottorin toiseen samanlaiseen ja sen jälkeen vika tuli.
Tai oikeastaan ensin vika oli sellainen että kylmänä käynnisty ja ajon jälkeen kun on lämmin niin ei enään käynnistynyt. tai käynnisty mutta kävi muutaman sekunnin ja sammu ku seinään. Kun kylmänä lähti käymään niin kävi perhanan rikkaalla ku mustaa tunki putkesta ajaessa.
Sitten parin koe ajo lenkin jälkeen ei enään käynnisty millään. Bensa kyllä tuoksuu mutta kipinää ei tule kun yritin puolasta suoraan maihin.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Alussa taisi olla rikastus suuttimen ja lämpöanturin johdot väärin päin kun jostain luin että ei kuulu mennä töpselien väri väriin.
voiko johtojen väärin kytkeminen vaurioittaa jotain että ei enään käynnisty

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #1 : 10.09.2012, 17:44:12 »
Ei lienet vaurioita.

Onhan vauhtipyörä oikeassa asennossa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #2 : 10.09.2012, 17:57:57 »
Autolla on ajettu jo vävän matkaa ja lähti laakista käymään moottorin vaihdon jälkeen.
Joten luulis vauhtipyörän olevan oikeassa asennossa.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #3 : 10.09.2012, 21:16:33 »
Nytten on tarkistettu että vauhtipyörä on oikeassa asennossa. Ajoitusmerkit kohdalleen ja nasta näkyy startin aukon keskikohdalla.
Virran jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu ja nytten kipinä tulee näköjään jo tulpalle.
Polttoaine haisee kyllä aina starttauksen jälkeen.
Immua mittailin ton FAQkkiin laitetun ohjeen mukaan niin  6-7 arvot oli ensin 20 ohmia ja seuraavan kerran 50ohmia ja ohjeessa lukee

Immu läppä paikallaan 500-1100 ohmia ,6 ja 9 navat ja kun liikuttaa läppää 8-200 ohmia,navat 6 ja 7.
Yleisesti vanhoissa ja toimivissa immuissa nuo 6-7 arvot ovat noin 30- 200ohm. Jos tuo alkuarvo on jossain 50 ohm paikkeilla, voidaan varmaan vielä katsoa toimivaksi. Ei kyllä mikään uudenveroinen mutta käyntihäikkää ei pitäisi sen takia olla.

Muut arvot osu kyllä aikalailla kohilleen

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #4 : 10.09.2012, 21:21:52 »
Paljonko antaa moottorinlämpötila-anturin resistanssiksi kylmänä?

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #5 : 10.09.2012, 21:33:51 »
Mittaan sen seuraavaksi kun pääsen tallille
mutta sekin kyllä vaihdettii toimivasta koneesta
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 11:05:32 kirjoittanut pultsari_ »

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #6 : 12.09.2012, 16:58:59 »
Toi ruiskun lämpötila anturi näyttää 2333 ohmia talli lämposenä

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #7 : 12.09.2012, 17:16:50 »
Sitä luokkaa pitääkin näyttää.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #8 : 12.09.2012, 19:06:31 »
Kuuluuko niiden lämpöanturin johdon ja rikastus suuttimen johdon nyt oikeasti olla niin että ei väri väriin. Eli suuttimelle musta johto vaikka suuttimen runko sininen ja lämpöanturille sininen johto vaikka runko musta. Kuulostaa vaan niin järjettömältä toi että ei väri väriin

Ja sitten miten oireilee viallinen kaasuläppä hässäkkä ja ilmamäärämittari?
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 19:18:52 kirjoittanut pultsari_ »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #9 : 12.09.2012, 21:47:03 »
Kuuluuko niiden lämpöanturin johdon ja rikastus suuttimen johdon nyt oikeasti olla niin että ei väri väriin. Eli suuttimelle musta johto vaikka suuttimen runko sininen ja lämpöanturille sininen johto vaikka runko musta. Kuulostaa vaan niin järjettömältä toi että ei väri väriin

Ja sitten miten oireilee viallinen kaasuläppä hässäkkä ja ilmamäärämittari?
Ihan oikeesti.

Seosvikojahan nuo aiheuttaa, immu on oikeastaan ainoa seokseen jatkuvasti vaikuttava osa tässä kokoonpanossa, ja siis toiminnan kannalta täysin korvaamaton.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #10 : 13.09.2012, 07:51:14 »
eilen auto lähti käyntiin tulppien vaihdon jälkeen mutta käy edelleen melko rikkaalla. Mustaa tulee putkesta. Vähän oli epätasaista käyntiä. Kun kaasua oli painamassa meinas sammua. Mutta sitten kun sillein pumppas kaasupoljinta ni otti kierroksia. Ja kun rupes käymään tyhjäkäyntiä niin sytytysennakko oli joku 18 astetta kun strobolla katto. Eihän sen noin paljoa pitäisi olla?

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #11 : 13.09.2012, 13:02:03 »
Ihan ilmainen neuvo tähän väliin...
Motikan osat alkaa oleen aikas loppu...
Vaiha vaikka lh-2.4 sinne ja meet niin ettei takavalot näy...

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #12 : 13.09.2012, 21:09:09 »
Ihan ilmainen neuvo tähän väliin...
Motikan osat alkaa oleen aikas loppu...
Vaiha vaikka lh-2.4 sinne ja meet niin ettei takavalot näy...

Hyi hyi... :nohnoh
Eihän mikään voita kunnon bensankatkuista aamustarttia motronic-ohjatulla turboseiskalla?  ;D
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #13 : 13.09.2012, 22:30:00 »
Mistä voi johtua tuo suuri sytytysennakko jos sitä ei kerta voi säätää mitenkään. Virran jakajan kääntely ei auta mitään.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200et ei käynnisty
« Vastaus #14 : 14.09.2012, 20:08:56 »
Tänään vaihdoin ilmamäärämittarin toiseen eikä oikeestaan vaikutusta mihinkään. Koitin ajaa niin hyytyi kun moottori lämpesi. kierrokset vaan tippu ja sammu. Eikä enään käynnistynyt. Ei edes lupaillut yhtään. Sitten auto seisoi tunnin ja lähti taas laakista käyntiin.

 

Carcom Oy  Elekma