Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ysilankkukartanon takaluukun keskuslukitus ja anatomia

  • 1 Vastauksia
  • 1169 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
 vm -93 farkun  takaluukku kränää. Ei aukea kun sisältä, keskuslukitus lukitsee kyllä mutta ei avaa.

 Roplasin eilen hetken aikaa, ja sain sen toimimaan ihan normaalisti sekä sisältä että ulkoa, mut, kun käyttää keskuslukitusta niin vika  taas päällä- avautuu vain sisältä.

 Tänään jatkoin ropaamista ja vika tuntuis paikallistuvan lukkopatruunan kohdalle, mistä se lukitusmoottorin käyttövivusto on nivelöity lukolle. Lukkoopatruuna on niin mätä että se vivuston nivel on plopsahtanut pois paikaltaan, eipä ihme että ei jaksa avata lukkoa.

 Korjaus ilmeisesti tarvittis uutta lukkopatruunaa, toi nykyinen on tosiaaan niin rapean näköinen että sitä tuskin saaa enää toimimaan. Eiköhän noita jostain löytyne, mutta tähän liittyen

 kysymys nro 1:

 Toi ulkopuolinen muovihässäkkä, missä on lukon pesä, takaluukun kahva, rekisterikilven  valot jne.
 Onko se muulla kiinni kun niillä neljällä sisältä päin aukevalla 13mm pultilla? ( Niin mun diagnoosi siis olis että ton koko paketin joutuu irrottamaan lukkopatruunan vaihtoa varten. Siis se peräluukun lukko, se mihin avain ulkoa pitäs mennnä. )
 
 kysymys nro 2:
 Sen ulkopuolisen kahvan, mistä peräluukun ulkoa pitäs avautua. Muistaako joku lonkalta pitäskö sen käyttövivun, siis sen kun menee alas sinne lukitusmekanismille, olla samassa tapissa kiinni kun sen luukun sisäpuolisen aukaisuvivun? Tää jälkimmäinen toimii luotettavasti, siinä on vaan se hahlo kun painaa tappia. Pitäskö ton ulkopuolisen vivun hahlon olla samassa tapissa?
 
 Jotenkin toi on vähän hämärän näköinen zydeemi, se ei ihan mulle avautunut mitä sen ulkopuolisen avausvivun painikkeen pitäs käyttää. Eilen kun  se oli  hetken aikaa toiminnassa  en  oikeestaan nähnyt kunnolla missä se edes oli, mut se toimi :D ja tatsi oli ihan  oikea. Siis  siihen saakka että keskuslukituksella lukittaminen taas sotki toiminnan. Vähän keljun ahtaaseen tilaan tungettu toi, sinne näkyvyys on hiukan heikko.
 En ihmettelis vaikka tuolta olis irronnut joku välitysosa tai vipu, toi koko homma oili tosiaan vähän hämärän näköinen sen  luukun ulkopuolisen kahvan osalta.  ???

---

 Samassa sysyssä tuli purettua kuskin puoleisen takaoven pahvit ja rasvattua liikkuvat osat lukituksesta, keskuslukituksesta ja huvin vuoksi ikkunaveiveistä.
 Tossa oli  sama vika, keskuslukitus lukitsee kyllä mut ei aukea muuta kun  ovesta sisäpuolelta. Tän kohdalla viaks paljastu vaan  se että on laittaneet tehtaalla niin paskaa  rasvaa ettei kestä kun 19 vuotta ennen kun jumittuu- paineilma ja CRC ehjäs lukon toiminnnan normaaliksi. :D






« Viimeksi muokattu: 20.10.2012, 15:21:53 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Ysilankkukartanon takaluukun keskuslukitus ja anatomia
« Vastaus #1 : 20.10.2012, 15:32:21 »
 OT
 joskus tullu ihmeteltyä ton takalasin pyyhkimen toimintaa- että tän ikäsessä ja näkösessä suht hyvin sisäänajetusas poikien autossa se edelleen toimii kun sveitsiläinen käkikello.
 No, enpä enää ihmettele- aiemmin ei ole tarvinnut purkaa tota peräluukkua, enkä tienny mitä se on syönyt. Nykyäänhän tollasella määrällä rautaa ja liikkuvia osia tehdään kai hammastanko tai koko etupään tuennat kinneriin mitä tossa on lasinpyyhkijöissä. On overkillejä, ja sitten on volovo. :D toi on ihan törkeän järeä mekanismi mikä siinä on, huh.

 No, tulipahan varmuuden vuoks lisättyä salvaa liikkuviin osiin, jos taas menis seuraavat 19 vuotta. :D

enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy