Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 374 Vastauksia
  • 164849 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Miten isot venttiilit vakio 530 seeteille?
« Vastaus #120 : 07.10.2014, 20:22:36 »
Moro

Ois tarkoitus alkaa tekeen elämäni ensimmäinen virikansi ja nyt muutama kyssäri :)
Miten isot venttiilit menee 530 kannen vakio seeteille,saako tehtyä R-seetiä vai millaista seetiä alan asiantuntijat  suosii??
Imukanavaa ei varmaan tarvi kummoisesti muokata mutta tuo pakokanava näyttää aika ahtaalta :/
Tehoa ois tarkoitus ottaa koneesta ajan kanssa 500-600hv,voi olla että joutuu hommaamaan toisenki aihion koneistettavaksi :D

TeemuJ
« Viimeksi muokattu: 07.10.2014, 20:24:10 kirjoittanut Mata76 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten isot venttiilit vakio 530 seeteille?
« Vastaus #121 : 17.10.2014, 22:11:42 »
Moro

Ois tarkoitus alkaa tekeen elämäni ensimmäinen virikansi ja nyt muutama kyssäri :)
Miten isot venttiilit menee 530 kannen vakio seeteille,saako tehtyä R-seetiä vai millaista seetiä alan asiantuntijat  suosii??
Imukanavaa ei varmaan tarvi kummoisesti muokata mutta tuo pakokanava näyttää aika ahtaalta :/
Tehoa ois tarkoitus ottaa koneesta ajan kanssa 500-600hv,voi olla että joutuu hommaamaan toisenki aihion koneistettavaksi :D

TeemuJ
asiantuntija en ole mutta jotain osaan vastata..46/38 venat menee omille seetirenkaille. R-seetit on ihan hyvät. 500-600hp taitaa jo vaatia 2-venttiili kannesta ja sen avartamisesta tietämystä ja mittalaitteita. Myös nokka on avainasemassa varsinkin noilla tehoilla.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Pitäis lähipäivinä aloittaa kannen porttaus ja kiillotus.  Omaan turbovolvoon tarkoitus tehdä "vähän" hengittävämpi kansi. Saas nähä et miten onnistuu. 
940 -97 B230fk+M90

Poissa JankkiR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
https://www.dropbox.com/s/4sty1vaubox53r0/20141026_122955.jpg?dl=0

Tiivisteen mukaan avarrettu portaattomaks, alkuperäinen muotoilu on silti pyritty säilyttämään. Seetien alapuolelta siistitty ja kevyt kiillotus. Mitäpä on porukat mieltä, nimittäin eka kansi jota viilalla pyyhkässy.

Tosin näissähän on hyvä muistaa, että viritys on onnistunut jos tehot ei tipu yli puolella  ;D

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
https://www.dropbox.com/s/4sty1vaubox53r0/20141026_122955.jpg?dl=0

Tiivisteen mukaan avarrettu portaattomaks, alkuperäinen muotoilu on silti pyritty säilyttämään. Seetien alapuolelta siistitty ja kevyt kiillotus. Mitäpä on porukat mieltä, nimittäin eka kansi jota viilalla pyyhkässy.

Tosin näissähän on hyvä muistaa, että viritys on onnistunut jos tehot ei tipu yli puolella  ;D

Kiillotus ei ole paras vaihtoehto imu kanaviin, polttoaine pisaroituu pinnalle.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Kiillotus ei ole paras vaihtoehto imu kanaviin, polttoaine pisaroituu pinnalle.
Näyttäs kyl pakokanavalta
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Kiillotus ei ole paras vaihtoehto imu kanaviin, polttoaine pisaroituu pinnalle.

Ruottissa näkyy paljonkin harrastavan imu ja pakopuolen kiillotusta. Kyllähän nuo paikallisetkin sepät kehuneet hyväksi ja edulliseksi virittelemiseksi.

Laitas kuvaa enempi noista kanavista. Aika hillitysti tehty äkkiseltään
seetit ja ventiilin hionnat, kunnon jouset kaveriksi  8)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Ei ruiskukoneissa ole ongelmaa pisaroitumisesta, varsinkaan kun suihku ei oo 10cm kauempana venttiilistä. 70-luvun kaasarivirityksistä juurtunu käsite johon vielä meidänkin jälkeläiset uskoo.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Mulla kansiseppä oli vetäny aika karkeeks imupuolen, ruiskukoneen kansi.
Eipä kai sillä niin väliä noissa..

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ei ruiskukoneissa ole ongelmaa pisaroitumisesta, varsinkaan kun suihku ei oo 10cm kauempana venttiilistä. 70-luvun kaasarivirityksistä juurtunu käsite johon vielä meidänkin jälkeläiset uskoo.

Mistä se kanavan pinta tietää, että mistä polttoaineen syöttötavasta on kyse?

Pisaroitumista tapahtuu pienillä virtausnopeuksilla, ja pakokaasupäästöt mitataan pienillä virtausnopeuksilla, joten nykyvehkeissä kanavan "karkeus" on tärkeämpää, kuin ennen -78 rekisteröidyissä.

Kuvan kaltaisessa kombinaatiossa ruiskusuuttimen etäisyys imuventtiilin lautasesta on noin 25cm.

donnari

  • Vieras
Ei se tiedäkkään,mutta mietippäs nyt uusiksi itsekki...
Kaasarissa bensa "lorisee"monen mutkan kautta sylinteriin,kun se ruiskussa tulee n.3bar paineella sumuna yleensä venttiiliin suunnattuna.noin niinku karkeasti selitettynä...
Kyllä ne kanavat sietää kiillottamisen,ei mulla ainakaan oo koskaan ollut ongelmaa pisaroitumisista.
Monella taitaa porttausopit perustua edelleenkin jenkkien kirjallisuuteen ajalta kun isoisä kaasarin keksi ;)tai sitten on katsellu jonku amatöörin tekemää "kisakantta"
Pieni virtausnopeus viittaa huonoon muotoiluun :o
« Viimeksi muokattu: 07.11.2014, 13:17:26 kirjoittanut donnari »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ei se tiedäkkään,mutta mietippäs nyt uusiksi itsekki...
Kaasarissa bensa "lorisee"monen mutkan kautta sylinteriin,kun se ruiskussa tulee n.3bar paineella sumuna yleensä venttiiliin suunnattuna.noin niinku karkeasti selitettynä...
Kyllä ne kanavat sietää kiillottamisen,ei mulla ainakaan oo koskaan ollut ongelmaa pisaroitumisista.
Monella taitaa porttausopit perustua edelleenkin jenkkien kirjallisuuteen ajalta kun isoisä kaasarin keksi ;)tai sitten on katsellu jonku amatöörin tekemää "kisakantta"
Pieni virtausnopeus viittaa huonoon muotoiluun :o
Kaasarit emulsoivat seoksen ennen hajotinta.
3baaria on nimellisarvo.
Ruiskusuutin suihkuttaa pelkkää pensaa.

EDIT: Korjattu pääsuutin pois ja laitettu tilalle hajotin.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014, 16:34:32 kirjoittanut järviin »

donnari

  • Vieras
Jep,bensanpaine voi olla hiukan alle tai reilusti ylikin.
Voi se suihkuttaa viinaakin,ilma ei pisaroidu.
Ei jaksa inttää,sulla voi pisaroitua mulla ei oo ollu sellasia ongelmia minkään moottorin kans merkistä riippumatta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Jep,bensanpaine voi olla hiukan alle tai reilusti ylikin.
Olet ymmärtänyt bensalinjan painevärähtelyn.

Voi se suihkuttaa viinaakin,ilma ei pisaroidu.
Miten niin ilma ei pisaroidu? Ilma on nesteiden seos jossakin lämpötilassa...  :o

Ei jaksa inttää,sulla voi pisaroitua mulla ei oo ollu sellasia ongelmia minkään moottorin kans merkistä riippumatta.
Miten olet todentanut tuon?

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
täytyyhän kaasarista tullut emuluusio seos viellä sekottua kanavassa virtaavaan ilmaan

 

Elekma  Autoracing