Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2100 : 08.11.2015, 00:27:18 »
Motonetin korkeepaineet on kyllä iha kuraa verrattuna vaikka kyb normi kaasuihin.

Muutaman kympin kun laittaa lisää per kpl ni ei tartte uusia ostaa joka vuosi.
En ihan täysin allekirjoita, mulla on 945:ssa yhä jopa turhankin tymäkästi vaimentavat korkeapaineet, ne on vasta noin 8v/150tkm tuolla ollu, ja autolla vedetty mm traikkua aika paljon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2101 : 08.11.2015, 09:02:16 »
Minulla ysissä edessä perus motonetin kaasut. Pintakovat "tärskäyttäjät", jotka isommissa heitoissa ovat ihan liian löysät jopa vakioalustaan.

Paskat, vanhat oli paremmat (liekkö alkup.)

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2102 : 08.11.2015, 10:49:47 »
En ihan täysin allekirjoita, mulla on 945:ssa yhä jopa turhankin tymäkästi vaimentavat korkeapaineet, ne on vasta noin 8v/150tkm tuolla ollu, ja autolla vedetty mm traikkua aika paljon.

Toisilla on vaan enemmän arpaonnea..

Motonetin lip gas iskareita oon ottanut pois kolisemasta ainakin 3 autosta. Päällepäin näyttivät ihan uusilta mutta ensimmäinen 10cm sisäänpäin täysin tyhjää. Siitä kohtaa toiminta ulos ja sisään ihan ok.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2103 : 08.11.2015, 13:16:36 »
En ota kantaa kenenkään kokemuksiin mutta ne motonetin korkeapainekaasut ovat kyllä erittäin mietoja kaasuiskareita oman kokemuksen mukaan, myin ne pois samana kesänä kuin ostinkin.

Itsellä joskus ollut laikatussa takapäässä KYB kaasut ja nostovoima oli mitattuna muistaakseni n. 15kg/kpl enemmän kuin motonetin "korkeapaineisissa". Olisivatko olleet jotain TRW kuraa nuo motonetit.

Se nostovoimahan on helppo mitata painamalla vaikka puoleenväliin henkilövaakaa vasten.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2015, 13:18:08 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2104 : 08.11.2015, 21:55:57 »
Bilsteinin B4 ei kannata 7 tai 940 perään pistää. Kolisee hetken päästä, tästä maailmallakin juttua ja täälläkin foorumilla kahdesta autosta nakattu helv...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2105 : 08.11.2015, 23:47:32 »
Ja mun mielestä laikatussa perässä Kybin Gas-a-Justit on ryskyt. ;D Mitähän näihin sit kannattais laittaa? B6, Sach Super Touring?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2106 : 08.11.2015, 23:59:15 »
Toisilla on vaan enemmän arpaonnea..
Tai sitten Sachs tekee kelposiakin osia, tai teki sillon melki 10v sitten.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2107 : 09.11.2015, 00:14:35 »
Ja mun mielestä laikatussa perässä Kybin Gas-a-Justit on ryskyt. ;D Mitähän näihin sit kannattais laittaa? B6, Sach Super Touring?

Ostin normi KYB (made in Japan) harmaat, öljyiskarit ja yksiputkiset (vai miten se sanotaan).

Ns. ihan perus pumput:
-ei hypytä enään perää kun sutii
-vakioo jämäkämpi
-huomattavasti mukavempi kuin Bilstein B8
-pitoa aivan eri tavalla kovaa ajettaessa vs B8
-Hintalaatuna noita KYB perus laatupumppuja saa n. 6kpl kahden B8 hinnalla.

Ne made in Czech "mustat kybit" voi kyllä työntää roskikseen ainakin omien kokemusten perusteella.
Suurimmassa osassa niissä mitään stanssausta KYB. Vain KYB tarra = KYB luultavasti ostanut joltain halpistuottajalta ja lisänneet tarrat.

Edessä mulla B4 Bilsteinit, vakiota jämäkemmät, mutta silti tosi mukavat.

Tämä itselle vain käyttis.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Nunna

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2108 : 09.11.2015, 00:18:22 »
Lueskelin parisen kymmentä ensimmäistä ja vimest sivua ja en törmänny yhteenkään perusteelliseen argumenttiin kuinka paljon pystyy 740 vakio jousia vakio iskareilla laikkaamaan että tulos olisi fiksun ja hyvän näköistä?

Mielessä olisi tietenkin sitten matalampien jousien vaihdatus mutta laikka on ensi-sijainen vaihtoehto, että jos saisi kokemuksia. Auto on pääosin kaupunki ajossa joten melko tonttiin saa valua että onko se 1 kierros tarpeeksi. Auttakee tyhmempää  :D


Auto on siis 740 porrasperä :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2109 : 09.11.2015, 00:19:28 »
Lueskelin parisen kymmentä ensimmäistä ja vimest sivua ja en törmänny yhteenkään perusteelliseen argumenttiin kuinka paljon pystyy 740 vakio jousia vakio iskareilla laikkaamaan että tulos olisi fiksun ja hyvän näköistä?

Mielessä olisi tietenkin sitten matalampien jousien vaihdatus mutta laikka on ensi-sijainen vaihtoehto, että jos saisi kokemuksia. Auto on pääosin kaupunki ajossa joten melko tonttiin saa valua että onko se 1 kierros tarpeeksi. Auttakee tyhmempää  :D


Auto on siis 740 porrasperä :D

Kierros aika hyvä/maksimi vakioilla. :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Nunna

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2110 : 09.11.2015, 00:22:53 »
Kierros aika hyvä/maksimi vakioilla. :)

Vau, olipa nopia vastaus, noh se on sit kierros napattava poies :p


kiitos vastauksesta :)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2111 : 09.11.2015, 00:27:20 »
Bilsteinin B4 ei kannata 7 tai 940 perään pistää. Kolisee hetken päästä, tästä maailmallakin juttua ja täälläkin foorumilla kahdesta autosta nakattu helv...
Täällä oli B4 kanssa sama "probleema", mutta kun iskarit käytti irti ja laitteli uudestaan paikoilleen, ei ole viimeiseen 5000 km kolissut pätkän vertaa

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2112 : 09.11.2015, 00:37:48 »
Täällä oli B4 kanssa sama "probleema", mutta kun iskarit käytti irti ja laitteli uudestaan paikoilleen, ei ole viimeiseen 5000 km kolissut pätkän vertaa

Mikko pisti kahdet takuuseen. Sit vaihto KYBeihin ja mää niitä mun biltsui säädin vaikka miten, mut aina kolisi...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2113 : 09.11.2015, 14:08:16 »
Mulla on edessä B4:set ja takana sach advantancet... Ihan toimiva setti kierroksen laikatuilla jousilla, takana kuormajouset vielä

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2114 : 09.11.2015, 14:12:25 »
Toisilla on vaan enemmän arpaonnea..

Motonetin lip gas iskareita oon ottanut pois kolisemasta ainakin 3 autosta. Päällepäin näyttivät ihan uusilta mutta ensimmäinen 10cm sisäänpäin täysin tyhjää. Siitä kohtaa toiminta ulos ja sisään ihan ok.
noi LiP:it kyllä kierrän kaukaa, vajaa 1tkm ja ensimmäinen rupes koliseen.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Futurez  Kulkukoira