Proturbo  Autodiagnoosi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2340 : 28.02.2017, 16:43:11 »
juu,ulkohalkaisija on tiedossa.eikö kellään ole irti ja tyhjänä tolppaa???
Kyllä, mutta toisella paikkakunnalla. Viikonloppuna voin mitata jos silloin on tarvetta vielä.

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2341 : 28.02.2017, 17:45:59 »
Kyllä, mutta toisella paikkakunnalla. Viikonloppuna voin mitata jos silloin on tarvetta vielä.
juu ei olla jäniksen selässä :pomo: :pomo:

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2342 : 05.03.2017, 18:49:34 »
Ulkohalkasia muistaakseni 5.2cm. Siitä materiaalivahvuus pois eli 2-3mm niin sisähalkasia on 4.9cm. Tähän nyt ei kannata todellakaan täysin luottaa..
Putsaamaton tolppa: ulko 53-54mm, eli puhtaana/ruosteettomana voisi olla toi 52mm. Sisä 47mm.

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2343 : 06.03.2017, 09:47:39 »
Putsaamaton tolppa: ulko 53-54mm, eli puhtaana/ruosteettomana voisi olla toi 52mm. Sisä 47mm.
kiitti!!

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2344 : 08.03.2017, 16:55:14 »
Putsaamaton tolppa: ulko 53-54mm, eli puhtaana/ruosteettomana voisi olla toi 52mm. Sisä 47mm.

Ei nuo mun arviot sitten aivan täysin metsään osunut. Hyvä kun korjasit.  :)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2345 : 08.03.2017, 17:20:55 »
Onko 200 sarjan ja 700 sarjan etutolppien sisähalkaisiat samat? Jos ei, niin paljonko pienempi halkasia 200 sarjalaisessa on?

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2346 : 08.03.2017, 23:25:51 »
Iskareita voi käyttää ristiin niin on se ainakin tosi lähellä samaa. Uskaltaisin sanoa, että ne lukitusmutterit on samat, ja väittäisin myös että putket on pituutta (ja jousilautasta) lukuunottamati samaa tavaraa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2347 : 09.03.2017, 01:08:01 »
Iskareita voi käyttää ristiin niin on se ainakin tosi lähellä samaa. Uskaltaisin sanoa, että ne lukitusmutterit on samat, ja väittäisin myös että putket on pituutta (ja jousilautasta) lukuunottamati samaa tavaraa.

Ai, mäkun muistelin että joskus kun asensin 240 iskarit 740 tolppiin, niin olivat jonkiverran liika väljät.. Taikka sitten dementia iskee.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2348 : 09.03.2017, 04:42:09 »
Minulla on tallissa 740 tolpat, jotka on lyhennetty 240 iskunvaimentimille, eli niissä ei tarvitse holkkia korjaamaan pituuseroa. Muuten ne iskarit kyllä sopii. Pitääkin laittaa myyntiin

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2349 : 09.03.2017, 05:35:59 »
Kiitoksia.  :)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2350 : 09.03.2017, 17:58:54 »
Kun täällä puhutaan iskareista, niin mainittakoon, että siinä ysin tolpassa olleen bilstein iskarin halkaisija oli 44mm, eli ei niin tiukka sovitus.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2351 : 09.03.2017, 18:04:39 »
Kun täällä puhutaan iskareista, niin mainittakoon, että siinä ysin tolpassa olleen bilstein iskarin halkaisija oli 44mm, eli ei niin tiukka sovitus.
Jep. Ainakin "motonet merkitön" ja Monroet ovat putkeensa väljät.

Kysytäänpäs vaihteeksi. Onko kenelläkään edes arvaavaa "mutu-tuntumaa", mikä olisi hyvä camber-arvo ns. "taksimodilla"? Vai käännänkö vain molemmin puolin senverran, mitä pystyy ja molemmin puolin sama lukema?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2352 : 09.03.2017, 19:02:05 »
Jep. Ainakin "motonet merkitön" ja Monroet ovat putkeensa väljät.

Kysytäänpäs vaihteeksi. Onko kenelläkään edes arvaavaa "mutu-tuntumaa", mikä olisi hyvä camber-arvo ns. "taksimodilla"? Vai käännänkö vain molemmin puolin senverran, mitä pystyy ja molemmin puolin sama lukema?

Kaikki mikä tulee positiiviselta camberilta negatiiviselle on voittoa. Valkosessa oli jotain +2 reilusti ja nykyisessä jotain 1-1.5. Projekti topikista selviäisi tarkka mitta.
Mieluiten mahd. lähelle samaa, mutta ei joku 0.2 tunnu missään. Sen verran uusissakin on toleranssia jo tehtaalta.  :idiot2:

Sinänsä hassua kun nissanissa oli +4 eikä kuluttanut rengasta. Oli kyllä nautinto ajaa.  8)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2353 : 09.03.2017, 20:26:54 »
Sinänsä hassua kun nissanissa oli +4 eikä kuluttanut rengasta. Oli kyllä nautinto ajaa.  8)
Sama juttu oli aikanaan omassa Alfa-Romeossa. Edessä pyörät ihan "sisälle kallellaan", mutta ainoastaan kaupungissa oli ohjaus tahmean nihkeä. Vauhdin kasvaessa teki mieli kasvattaa sitä lisää.

Poissa Volvod24

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2354 : 18.03.2017, 19:03:24 »
Osaako joku sanoa kuinka saada multilink perää maata kohden? 960 vm95.

 

Futurez  Kulkukoira