Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2400 : 07.07.2017, 11:23:52 »
Ei taida auttaa lehtijousen kanssa?  ???
Vanhakeulaisessa on kierrejouset, jollei ole vaihdettu koko kehtoa uudempaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2401 : 07.07.2017, 13:09:07 »
Vanhakeulaisessa on kierrejouset, jollei ole vaihdettu koko kehtoa uudempaan.
Aivan -91  :facepalm:
Multilinkistä kun puhe tulee aina mieleen kuitujousi

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2402 : 08.07.2017, 14:23:25 »
Vaikken moisia autoja omistakkaan, mut tulevaisuutta ajatellen.. Onko tuommosen 2-evoluution multilinkkiä mahdollista vaihtaa päikseen semmoseen vanhempaan missä on kierrejouset ja normaalit iskarit?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2403 : 08.07.2017, 14:34:24 »
Kiinnityspisteet on samat, joten periaatteessa. En kyllä keksi mitään etua moisesta  :D päinvastoin

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2404 : 08.07.2017, 15:56:58 »
Kiinnityspisteet on samat, joten periaatteessa. En kyllä keksi mitään etua moisesta  :D päinvastoin

Ajattelin asiaa säädettävän alustan kannalta. Ja nivothan maksaa samanverran kun noi kokonaiset 960:pit :D

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2405 : 08.07.2017, 17:17:38 »
Iskarien tilalle coilitolpat ja komposiittijousta ohuemmaks tai heittää koko keksinnön kuikkaan?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2406 : 08.07.2017, 18:27:52 »
Iskarien tilalle coilitolpat ja komposiittijousta ohuemmaks tai heittää koko keksinnön kuikkaan?

Löytyykö noihin coileja valmiina, ilman soveltamista? Tai joku mille pitäs muokata kiinnike mut massat kohtais esim. BC raasinki.

Kuulemma niitä nivojen kiinnikepisteitä ei ole suunniteltu kantamaan sitä koko perän painoa, tiedä mitä siitä tulis jos sen repis kokonaan pois sen poikittaisjousen.

Saati mitä katsastussetä sanoo muokatuista kiinnityksistä.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2407 : 08.07.2017, 19:18:24 »
Ihan normi kiinnikkeet iskareille. Jousta ei voi poistaa, jos katsastaa haluaa  :D

Poissa håkan740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo 740 turbo
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2408 : 11.07.2017, 17:34:47 »
Onkos kellään tullut vastaavaa vastaan.

Ostin tuossa bc-racingin br alustan -89 mallisen 740.pin alle. Tiedän, että alustasarja on hitsattava oolkaniveliin kiinni ja tiedän myös sen olevan "harmaata aluetta" katsastusmiesten parissa. Tosiaan auton viedessäni leimalle  hylsyhän tuli juuri tästä syystä. Maahantuoja kehotti käymään jossain toisessa konttorissa ja kyselin asiaa kahdesta muusta konttorista, joissa muutosta pidettiin laillisena.

Ongelma tuli kuitenkin vastaan, kun konttorilta joka hylkäsi auton laitettiin erikoismaininta trafiin, jonka takia en voi viedä autoa muualle, kuin heille katsastukseen.

Olen nyt paininut kuukauden konttorin kanssa asiasta ja he eivät ole olleet kovin yhteistyöhaluisia. Otin maahantuojaan yhteyttä ja he pitivät tapausta myös hyvin outona ja pyysivät lähettämään tarkat tiedot asiasta jolloin he voisivat olla suoraan yhteydessä trafiin ja alkaa selvittää asiaa.

Mites muilla mennyt bc-racingin muutoskatsastukset?


Poissa Ledinauha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2409 : 11.07.2017, 19:53:09 »
Lainaus käyttäjältä: TRAFI/66404/03.04.03.00/2015
3.3 Ohjauslaitteet
Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä
näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei
saa korjata tai muuttaa hitsaamalla
tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.

Ei tuossa sinänsä mitään epäselvää tai harmaata ole, aika selvästi laiton muutos.

Hommaat toiset tolpat jotka jumppaat aina leimalle?  ::)

Yks vaihtoehto olisi tietysti väittää niitä olka-akseleita tolppineen tehdastekoisiksi? Ei varmaan enää tuossa tapauksessa auta, mutta eikös tehdastekoisia alustan osia saa ruuvata kiinni lähes niin paljon kuin sielu sietää?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2410 : 17.07.2017, 21:37:48 »
Laitatko huvikses vielä hyväksyntälapuista kuvat, niin käy ilmi tarkemmin että mitä se kertoo tuosta alustasetistä? Ja toisaalta olisipa hienoa kuulla trafin mielipide asiaan, että joku konttori alkaa käskemään että ei voi hyväksyä kun heidän asemalla  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa håkan740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo 740 turbo
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2411 : 07.08.2017, 11:58:01 »
Joo no siis eihän ne hyväksyntälaput eroa millään mihinkään muihin autoihin annettavista hyväksyntä lapuista. Lopputulema keissillehän oli ihan naurettava riita katsastusmiehen kanssa, kun kyseinen henkilö kieltää kaiken mitä on sanonut ja kieltää kysyneensä trafista mitään lausuntoa, mutta samalla sanoo että kysyi sillon ekalla kerralla trafista. No pyysin, että hän kysyisi mulle uudestaan mustaavalkoisella trafilta, kun maahantuojan mukaan samasta asiasta on jo aikaisemmin taisteltu trafin kanssa ja tultu siihen päätökseen että olisi laillinen muutos. Eihän tästä tullut kun riitaa ja kaveri alkoi mua haukkumaan valehtelijaksi ja meni touhu niin lapselliseksi, että kävi jo mielessä kopan vaihto. Noo maahantuoja pyysi sitten, että katsastusmies olisi heihin yhteydessä, mutta tämäkään ei katsastus miehelle käynyt. Homma on mennyt jo niin naurettavalle tasolle, ettei tässä ole mitään järkeä ja olen alkanut haalia vakio alustan osia itselleni katsastusta varten.

Poissa håkan740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo 740 turbo
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2412 : 07.08.2017, 12:03:24 »
Ei tuossa sinänsä mitään epäselvää tai harmaata ole, aika selvästi laiton muutos.

Hommaat toiset tolpat jotka jumppaat aina leimalle?  ::)

Yks vaihtoehto olisi tietysti väittää niitä olka-akseleita tolppineen tehdastekoisiksi? Ei varmaan enää tuossa tapauksessa auta, mutta eikös tehdastekoisia alustan osia saa ruuvata kiinni lähes niin paljon kuin sielu sietää?

joo näinhän se on että tehdasvalmisteisia saa ruuvata kiinni niin paljon kuin sielu sietää, mutta asia ei ole ihan noin yksi selitteinen kuin tuossa yllä mainitsit sillä toinen konttori tulkitsi asiaa seuraavasti. Mikäli alustasarja on asennettu tehtaan ohjeiden mukaisesti ja mulla on ne ohjeet esittää katsastuksen yhteydessä ja hitsi on kunnollinen(eikä sitä olla jälkikäsitelty hiomalla tms.) muutos olisi laillinen.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2413 : 07.08.2017, 15:13:57 »
http://www.retroturbo.com/?product=volvo-740-940-parallel-steering-angle-kit-txr

Tästä sarjasta kokemusta? Ei olis pahan hintanen, mietityttää vaan että "gives 45° degrees of steering angle". Eikös näissä käänny fillarit jo melkein sen verran vakiona? ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Rewire

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2414 : 08.08.2017, 21:18:34 »
Moi! Ostin tuossa aikasemmin kesällä tuon tuningstudion gts-perfomance  alustasarjan 940mppii. Takapää tippui sopivasti mutta etupää näyttää hölmön korkealta. Onko kukaan kokeillut rälläköidä näitä etujousia (mitä ei kyllä kovin mielellään tekisi), tai onko jossain myynnissä enemmän madaltavia jousia. Itse en ole oikein mitään löytänyt ja tarve olisi tosiaan pelkästään etujousille.

 

Elekma  Autoracing