RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2475 : 23.11.2017, 19:51:07 »
;D

Mulla oli 745 perä nii matalana et perän koppa painu sinne kehdon sisälle ja levitti sitä.

Nyt ei olla madaltamassa (pthyi), vaan kartoitetaan tilantarvetta kaikissa kuviteltavissa olevissa tilanteissa. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2476 : 23.11.2017, 19:58:54 »
Nyt ei olla madaltamassa (pthyi), vaan kartoitetaan tilantarvetta kaikissa kuviteltavissa olevissa tilanteissa. :)

Roger.. sain käsityksen ensin et max madallus ja mikä mahtuu pyörimään..

Noh tunkilla toinen puoli ylös keulasta ni putoo melkohyvin takakulma.

Itellä isoin rengastus takana 215 45 17 49 et vanteilla joissa 25mm speiceri.  Eikä ottanu kii ajossa. Max kuormalla ehkä sisälokariin

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2477 : 24.11.2017, 20:18:45 »
Itellä isoin rengastus takana 215 45 17 49 et vanteilla joissa 25mm speiceri.  Eikä ottanu kii ajossa. Max kuormalla ehkä sisälokariin

Eikös tuolla setupilla päästä aika likelle vakio-ET:ä?

215 on itelläkin pyöriny ilman ongelmia, mutta jos tuosta levittäs vähän ulospäin.

Taitaa tosin kuulua enemmän Mahtuuko -topikkiin...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2478 : 25.11.2017, 13:37:19 »
Eikös tuolla setupilla päästä aika likelle vakio-ET:ä?

215 on itelläkin pyöriny ilman ongelmia, mutta jos tuosta levittäs vähän ulospäin.

Taitaa tosin kuulua enemmän Mahtuuko -topikkiin...

Riippuu tieten vanteen leveydestä mahtuuko vai ei.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2479 : 27.11.2017, 00:18:33 »
Mulla on sedanissa aivan rahtusen lyhennety kuormajousi, perä on korkeammalla kun sulla. Oli kyllä lyhentämättömällä aivan yhtä kamala.


Olisko sulla laittaa kuvaa noilla kuormajousilla?

Tässä kuva 1.5kierrosta lyhyemmillä tuoreilla vakiojousilla. Pysyvät hyvin kupissaan, kun perän nostaa ylös. Olisi riittänyt 3/4 lyhennys. Nyt perä ui pikkasen liian alhaalla, kun keulaa pitäi saada ylemmäs.



745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2480 : 27.11.2017, 20:35:58 »
Löytyi kesäinen vanteiden värifiilistelykuva, valitettavasti luurin kuvanlaatu ei vastaa edellisen luurin aikaisia  ::). Takajousista on katkastu sillain, että siitä lähti ehkä varttikierros sen "tasaisen" kierroksen lisäksi, ts todella vähän. Edessä katkomattomat lesjöt, kuvassa takakontti tyhjä.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2017, 20:38:03 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2481 : 02.12.2017, 11:56:17 »
Jäikö tvs sulla vielä vara lyhentää vai otitko niin paljon kuin mahdollista?
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2482 : 02.12.2017, 23:03:29 »
Kai niissä varaa ois, mutta korkeus on hyvä noin. Iskarien pituudet vaihtelee, eri valmistajien välillä on nähty 30mm eroja "vakioiskareissa", ja mulla on nyt viä leiman yli kii nuo gazit. Voin ihmetellä mitä käy, kun laitan nuo 15v vanhat kybin kaasut takasin että toi pomppulinna rauhottuu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2483 : 03.12.2017, 22:37:02 »
Kai niissä varaa ois, mutta korkeus on hyvä noin. Iskarien pituudet vaihtelee, eri valmistajien välillä on nähty 30mm eroja "vakioiskareissa", ja mulla on nyt viä leiman yli kii nuo gazit. Voin ihmetellä mitä käy, kun laitan nuo 15v vanhat kybin kaasut takasin että toi pomppulinna rauhottuu.



Minkälaiset säädöt sulla on iskareissa kun pomppii? Ettei vaan olis sama homma, kun mulla, että olin säätänyt liian jäykäsi niin ainoa joustava  komponentti takana olivat renkaat. Jousen voima ei riittänyt työntämään iskaria ylös vaan aina montussa painui syvemmälle.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2484 : 04.12.2017, 22:00:49 »


Minkälaiset säädöt sulla on iskareissa kun pomppii? Ettei vaan olis sama homma, kun mulla, että olin säätänyt liian jäykäsi niin ainoa joustava  komponentti takana olivat renkaat. Jousen voima ei riittänyt työntämään iskaria ylös vaan aina montussa painui syvemmälle.
3 napsua, tuollain se on mitenkuten siedettävä, vaikkakin velloo heitoissa kun jenkkilulla. Toimii radalla ihan ok noin 8 napsun asetuksella, mutta kadulla sillain ei yli kilometriä kestä ajaa kun tulee merisairaaks siitä pomppimisesta. Neljällä pompottaa jo niin paljon että on kivempi matkustaa bussilla, kolmellakin tuo on mun neljästä ajokuntosesta 7/9 ylivoimasesti kamalin jousitusmukavuudeltaan, pelkästään noiden takaiskarien takia. Etuiskareita en edes alkanut kokeilemaan kun totesin että tuossa ym kuvan korkeudessa ulosjoustoa oli jäljellä maks 10mm, vaihdoin toisen, ajoin pihan ympäri ja totesin jokaisessa töyssyssä iskarin pohjaavan ja vaihdoin vanhan iskarin takasin. Oi jos pääsis takasin siihen hetkeen kun keksin tilata nuo gazit, ja tilaisin suosiolla sen bc racing kitin. Nyt tulee tosi kallis bc racingi kun ensin pistää 500e iskareihin jotka ei sovellu edes verkonpainoks.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2485 : 09.12.2017, 14:56:55 »
Onko kenelläkään bc-racing alustalla sellaista joka kävisi farmarin kanssa akselimassojen suhteen.

Olin muutoskatsastamassa 940:seeni kyseistä alustaa mutta tuv lapussa akselimassa merkitty 1200/1090 Auton omissa papereissa 940/1160 eli taka-akselin massat liian matalat tuossa minun lapussani. Jos jollain kyseistä tuv lappua olisi jossa akselimassa taka-akselilla suurempi niin olisi kiva saada.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2486 : 09.12.2017, 15:35:20 »
Oman farkkuni leimasin ihan vastaavalla paperilla  :(
Eivät konttorilla kyselleet tästä mitään...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2487 : 09.12.2017, 19:53:46 »
Onko kenelläkään bc-racing alustalla sellaista joka kävisi farmarin kanssa akselimassojen suhteen.

Olin muutoskatsastamassa 940:seeni kyseistä alustaa mutta tuv lapussa akselimassa merkitty 1200/1090 Auton omissa papereissa 940/1160 eli taka-akselin massat liian matalat tuossa minun lapussani. Jos jollain kyseistä tuv lappua olisi jossa akselimassa taka-akselilla suurempi niin olisi kiva saada.

Älä vie sitä Tüv lappua mukana kun sitä ei vaadita, vain todistus että sopii kyseiseen malliin vaaditaan enään. Ja tietenkin pyörän kulmista paperit

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2488 : 13.12.2017, 19:09:10 »
Mistähän saisi kyseisen todistuslapun alustalle? :idiot2:

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2489 : 14.12.2017, 04:10:58 »

 

Samppasport  Futurez