Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886379 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1290 : 27.08.2013, 23:37:11 »
Tämä on panhard

(Kuva poistettu lainauksesta.)

7/900 se on toisinpäin tosin.

Eli madaltaessa akseli siirtyy oikeaan laitaan, tankoa lyhentämällä saadaan akseli takaisin keskelle.

Tässä yhdeltä foorumilaiselta lainattu kuva.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kuten näet tangon toisessa päässä on säätö jolla muutetaan tangon pitutta halutuksi, jotta akseli saadaan keskelle koria.  :)


Paremmin en osaa neuvoa.    ::)

Hyvin neuvottu  8)

Saako jostain halvemmalla?
http://www.ipdusa.com/products/5948/109976-adjustable-panhard-bar-700-900

http://www.ipdusa.com/products/4858/100994-anti-sway-bar-kit-700-900-wagon-models :P
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 23:40:35 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1291 : 28.08.2013, 09:00:02 »
Ai mitä eiks se o ihan perus homma et leimalle vaihdetaan

-turbohilut pois
-moottoriohjaus
-pakoputkisto
-etutolpat
-perä
-valot
-penkit
-ratti
-vanteet/renkaat

JNE  ;D

Siinähän ne kaikki melkein tulikin tiiviissä paketissa.

Ainoa lisättävä asia listaan on tummennuskalvojen pois repiminen.

Kaikki kiva kielletään.

Hyvin neuvottu  8)

Saako jostain halvemmalla?

http://www.ipdusa.com/products/5948/109976-adjustable-panhard-bar-700-900

http://www.ipdusa.com/products/4858/100994-anti-sway-bar-kit-700-900-wagon-models :P


Itse tekemällä tuloo halvin.

Hyvin yksinkertainenhan tuo on duunata, ja jossei omat motivatsuunit/ puitteet riitä, niin ainahan joku kaverinkaveri muutamallakympillä semmoisen loihtii töissä tai koulussa.  :)

Tietysti jos pelimerkkejä on niin helppohan se on jenkeistä valmis tilata.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2013, 09:02:30 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1292 : 28.08.2013, 10:49:08 »
saako 940`seen tuplavakaajat toteutettue keulille? ???
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1293 : 28.08.2013, 12:15:08 »
saako 940`seen tuplavakaajat toteutettue keulille? ???

tietenkin saa. korikiinnikkeen ja koiranluun muutoksella..

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1294 : 28.08.2013, 13:58:59 »
tietenkin saa. korikiinnikkeen ja koiranluun muutoksella..

Eli jatkaa koiranluuta ja tuplahelat päällekkäin?
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1295 : 28.08.2013, 15:01:36 »

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1296 : 28.08.2013, 15:51:52 »
Saattaa olla täällä jo jossain kysytty mutta en jaksa lukea koko topiccia läpi. Elikkäs, noi 740 volvoon sopivat -35 motonetin sarja. miksei sovi dieseliin? liian löysät? epäilen että ei ne vakioita löysemmät ole. ja onko kukaa käyttänyt noi tiisselissä? onko ne sitten niin löysät?
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1297 : 28.08.2013, 19:54:56 »
Saattaa olla täällä jo jossain kysytty mutta en jaksa lukea koko topiccia läpi. Elikkäs, noi 740 volvoon sopivat -35 motonetin sarja. miksei sovi dieseliin? liian löysät? epäilen että ei ne vakioita löysemmät ole. ja onko kukaa käyttänyt noi tiisselissä? onko ne sitten niin löysät?

Ei ole kokemusta, mutta melkein lyön vetoa että tuo madallusjousi on samanpaksuinen/ohuempi, kuin dieselin oma jousi.  Pyydä motonetin varaosatiskille molemmat jouset, ja tönäria lainaan.

Poissa 744s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1298 : 30.08.2013, 01:20:20 »
Hölmö pikainen kysymys!

940 farkkuun ois tarkotus hakea hiaman jäykkyyttä mutta pitää korkeus offroad -ajelun vuoksi.
Niin onko huomattavaa eroa jos heittäisi dieselin jouset joka nurkkaan?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1299 : 30.08.2013, 02:44:32 »
Joku nyt rakentamaan jousipenkkiä millä voi kokeilla miten jäykkä mikäkin jousi on.


Ja 774s laitat taakse kuormajouset ja eteen vaikka nyt ne d24 jouset kerta saman hintaset on.

Sitten vaan paksut/ tuplavakaajat ja uudet TRW iskarit niin hoplaa sulla on ralliraktori.  ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1300 : 30.08.2013, 13:23:50 »
Joku nyt rakentamaan jousipenkkiä millä voi kokeilla miten jäykkä mikäkin jousi on.


Ja 774s laitat taakse kuormajouset ja eteen vaikka nyt ne d24 jouset kerta saman hintaset on.

Sitten vaan paksut/ tuplavakaajat ja uudet TRW iskarit niin hoplaa sulla on ralliraktori.  ;)
tuplavakaajat ei vaan oo  offroad -ajelussa hyödyllisiä  :)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1301 : 30.08.2013, 20:07:42 »
tuplavakaajat ei vaan oo  offroad -ajelussa hyödyllisiä  :)

Volvo 945 ei ole offroad ajossa hyödyllinen, oli siinä vakaajat tai ei ja oli se miten korkea hyvänsä :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1302 : 30.08.2013, 22:37:43 »
Volvo 945 ei ole offroad ajossa hyödyllinen, oli siinä vakaajat tai ei ja oli se miten korkea hyvänsä :)
  ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1303 : 30.08.2013, 23:22:34 »
Mutta tässähän haettiin jäykkää ja korkeaa alustaa.  ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1304 : 01.09.2013, 13:52:36 »
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta enon mukaan seiskan (ja miksei myös ysin) peräpäästä tulee aika jäykkä ja korkeus säilyy,
kun sinne lyö kuormajouset ja korkeapainekaasuiskarit.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2013, 13:54:14 kirjoittanut Niko_S »

 

Carcom Oy  Ateho