Autoracing  KL-varaosat

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1335 : 02.10.2013, 16:50:59 »
Paljoko pitää 700sta madaltaa, että alkaa panhardi kääntään akselia takasi suoraan? Ku tuntuu että nykysillä jousilla on se panhardi aikalai suorassa ja kärsis vielä madaltaa lisääki  ???

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1336 : 02.10.2013, 19:05:55 »
Paljoko pitää 700sta madaltaa, että alkaa panhardi kääntään akselia takasi suoraan? Ku tuntuu että nykysillä jousilla on se panhardi aikalai suorassa ja kärsis vielä madaltaa lisääki  ???

Nimerkki Masulilla oli paljon madallettu seiska, niin äkkiseltään tuli mieleen, että hän varmaan osaisi vastata kysymykseen.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1337 : 03.10.2013, 07:52:12 »

 Ei muuten käyneet D24 jouset 945 -98 eteen!
 Pitää käyttää Vallilan Takomon uunissa ja supistaa yläpää oikeanlaiseksi.

 -Antza-

 Olivat laittamassa vanhanmallisia kierrejousia, joissa ei supistettua yläpäätä. Siinä selvitys.
 7.10. saadaan alle uudemman mallin eli oikeanlaiset kierrejouset pajan piikkiin.

 Selvisihän tämäkin.

 ps. perä pysyy hyvin oikealla korkeudella Vallillan Takomom duunaamilla takajousilla.
      painoa oli liki 400 kg plus painava peräkärri ja oli edelleen ylhäällä tuo BB:n perä  ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1338 : 07.10.2013, 17:04:28 »

 Tänään, 7.10. sain alle eteen ne D24 kierrejouset joista rälläköitiin kierros pois.
 Näyttää & tuntuu hyvältä. Ajelen noin nyt talven yli ja keväällä tsekataan, pitääkö "laikattaa" lisää.

 Liitteenä kuva, jossa takana Bilstein B8 + Vallilan takomon erikoisvahva ja edessä Bilstein B6 ja D24.
 Ja se kuva: http://aijaa.com/RxtuY5

 Syysterveisin  :hello:

 - Antza -
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1339 : 07.10.2013, 18:08:16 »
hyvä on korkeus ja oikeanlainen KENO

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1340 : 08.10.2013, 18:50:01 »
Tänään, 7.10. sain alle eteen ne D24 kierrejouset joista rälläköitiin kierros pois.
 Näyttää & tuntuu hyvältä. Ajelen noin nyt talven yli ja keväällä tsekataan, pitääkö "laikattaa" lisää.

 Liitteenä kuva, jossa takana Bilstein B8 + Vallilan takomon erikoisvahva ja edessä Bilstein B6 ja D24.
 Ja se kuva: http://aijaa.com/RxtuY5

 Syysterveisin  :hello:

 - Antza -

B8 taitaa olla aikalailla väärä iskari noin korkeeseen perään. Onko enää ulosjoustoa melkeinpä ollenkaan?
« Viimeksi muokattu: 08.10.2013, 19:19:21 kirjoittanut sekokupu »

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1341 : 08.10.2013, 21:14:35 »

 Hyvin se siellä vääntää ja tuntuu hyvältä. Varsinkin lastin kanssa  :hello:
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1342 : 09.10.2013, 07:23:46 »
Hyvin se siellä vääntää ja tuntuu hyvältä. Varsinkin lastin kanssa  :hello:

Mutta edelleen, aivan väärä iskari tuonne perään. B8 on lyhyemmällä varrella kuin orggis/B6, ja peräsi taitaa olla korkeampi kuin alkuperäinen. Joten ulosjoustoa ei paljoa jää.
Jopa itsekkin mietin että onkohan oma madallus tarpeeksi B8:lle, itelläni kuitenkin perä on noin metrin alempana :D

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1343 : 09.10.2013, 20:39:49 »

 Kyllä se on aivan oikea sinne!
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1344 : 09.10.2013, 20:53:53 »
Kyllä se on aivan oikea sinne!

Eijeijeijeijei!

Vertaappa tuosta orggis vs B8:


Tuossa orggis ei ole ihan edes täydessä mitassaan. Lyhyemmän iskarin kun työnnät noin korkeeseen autoon, se ei ole enää toiminta-alueella sekä siinä ja siinä onko tuossa enää ulosjoustoakaan. Itelläkään ei tarvitse koria nostaa ihan kauheasti ennenkuin rengas irtoo maasta, mites käy noin korkean auton kanssa?
Eli edelleen, B6 olisi ollut se oikea iskari tuonne, ei siitä lyhyempää versiota. Huh.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1345 : 10.10.2013, 07:23:24 »
Kyllähän se vaan sekokuuppa on niin että oikeessa ollaan...vaikka tiesinkin sen jo alusta asti kun näitten kanssa jonkun verran pelannu jo työnki puolesta.

Tässä yhteenveto.

B8-Sprint

Lyhennetty iskunvaimennin madalletulle alustalle. BILSTEIN B8® Sprint On erittäin suorituskykyinen lyhennetty yksiputkivaimennin. Se on suunniteltu erityisesti madallettuihin urheiluautoihin. Tämä iskunvaimennin on ehdoton käytettäessä madallusjousia. Näin jousi pysyy esijännitettynä kaikissa ajotilanteissa ja takaa korkeatasoisen ajosuorituksen yhdessä BILSTEIN B8 yksiputki teknologian kanssa.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1346 : 10.10.2013, 14:23:30 »
Kyllä juu. B6 ja B8 on samoja iskareita mutta B8 on lyhyempi. Tarkoitettu lähinnä 40-80mm madallettuihin. Noin korkeassa ja jäykässä perässä tuo iskari toimii aika vahvasti ulosjouston rajottajana. Varsinkin ilman kuormaa ei käytännössä varmaan ole ulosjoustoa. Jos alkaa korista tunkkaamaan takaa niin ei varmaan montaa senttiä tarvitse nostaa tosiaan että fillari ilmassa? Vähän huono siinä mielessä että jos ajaa jostain töyssystä/kuopasta niin on aika herkästi peräpää ilmassa.. Ja varsinkin mutkassa tuo em. tilanne ei kovin suotavaa.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1347 : 10.10.2013, 19:05:17 »

 Nyt kannattaa muistaa tässä mun tapauksessa että iskarit on oikein!
 Autohan ei ole vielä valmis vaan nuo eo. kommentit ovat kuvan mukaan, jossa kierrejousia
 ei ole vielä katkottu oikean mittaiseksi.

 Siksi takana mulla on B8 sekä edsessä B6 kuten olin suunnitellutkin. Ja ne ovat aivan oikein
 lopputulokseen nähden, jonka mielestäni olen jossain täällä kirjoittanutkin.

 Thänx,  8)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1348 : 10.10.2013, 19:48:31 »
Nyt kannattaa muistaa tässä mun tapauksessa että iskarit on oikein!
 Autohan ei ole vielä valmis vaan nuo eo. kommentit ovat kuvan mukaan, jossa kierrejousia
 ei ole vielä katkottu oikean mittaiseksi.

 Siksi takana mulla on B8 sekä edsessä B6 kuten olin suunnitellutkin. Ja ne ovat aivan oikein
 lopputulokseen nähden, jonka mielestäni olen jossain täällä kirjoittanutkin.

 Thänx,  8)

No sitten en ymmärrä vieläkään, jos siellä on vallilan takomon jouset takana, niin sitten lähteä niitä vielä pätkimään. Mutta nykyseen tilanteeseen melkein jo hengenvaaralliset nuo iskarit. Tosin sitten jos kovasti madallat, niin B6:t on taas väärät eteen. Vai meinasitko pistää perän tonttiin ja keulan ilmaan?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1349 : 10.10.2013, 20:19:51 »
Ittellä B8 takana ja B6 edessä. Edessä orkkisjouset katkastuna n. kierros ja takana kuormajouset n. 1 kierros pois.

Toimii loistavasti eikä tipu jouset takaata pois, kun nostaa korista ylös.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KL-varaosat  Race.fi