Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1485 : 03.04.2014, 18:26:10 »
Mites paljon nivomatti 780:sta saa camberia edessä ja takana?

Ei vaan taho leveitä vanteita sellaisella ET:llä, että pysyis kaaren tasalla. Varsinkin kun taka-akseli on sen verta leveä..

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1486 : 04.04.2014, 16:54:44 »
Mites paljon nivomatti 780:sta saa camberia edessä ja takana?

Ei vaan taho leveitä vanteita sellaisella ET:llä, että pysyis kaaren tasalla. Varsinkin kun taka-akseli on sen verta leveä..
Liekköhän 780:ssä samanlainen multlinkki mitä 760:ssa? Jos on, niin vakiopalikoilla taakse saa muistaakseni ainakin -4 ihan vaan epäkeskoo kääntämällä.
Itellä ne säätöhärdellit on kärsiny vähän, niin toisella puolella on tuolla madalluksella vähintään -3 astetta  :D

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1487 : 05.04.2014, 19:17:55 »
onkos eroja vm 91 ja 98 etutolpilla? tarkoitus olisi saada vähän jäykempää alustaa, ja tarjolla olisi 98 vuoden 945 volvosta tolpat..

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1488 : 05.04.2014, 19:25:28 »
onkos eroja vm 91 ja 98 etutolpilla? tarkoitus olisi saada vähän jäykempää alustaa, ja tarjolla olisi 98 vuoden 945 volvosta tolpat..
940 tolpat on periaatteessa samoja vuosimallista riippumatta, mutta ABS-jarrullisen tolppa eroaa ABSittomasta. Ainakin pyöränlaakeri on erilainen ja alapäässä anturin paikka. Samat iskarit ja jousethan niihin silti käy.
960 tolppa on sitten -95 vuodesta lähtien erilainen kuin muissa takavedoissa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1489 : 05.04.2014, 20:16:28 »
tämä tieto riittää mulle  :) kiitoksia.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1490 : 07.04.2014, 14:20:31 »
Liekköhän 780:ssä samanlainen multlinkki mitä 760:ssa? Jos on, niin vakiopalikoilla taakse saa muistaakseni ainakin -4 ihan vaan epäkeskoo kääntämällä.
Itellä ne säätöhärdellit on kärsiny vähän, niin toisella puolella on tuolla madalluksella vähintään -3 astetta  :D

Kiitän!

Samanlainen multilinkki siellä on. Tuo on tarpeeksi, että saa vanteet hierottua kivasti.

Mimmones alustasetti sulla on alla nyt? Kuvat.fi kansiotas vähä kurkkasin, niin tuo korkeus riittäs hyvin, aluksi..  :D

Poissa alfred_j_kwak

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1491 : 07.04.2014, 23:05:49 »
Onko porukalla mitään hajua mikä on 740 max rengas koko. Haaveilin seuraavasta sarjasta 8.5&10x17 et 35/20, ja päälle esim 225-235/45 ja 255/40??? onko mitään toivoa saada alle edes pienellä työllä?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1492 : 08.04.2014, 17:07:34 »
Kiitän!

Samanlainen multilinkki siellä on. Tuo on tarpeeksi, että saa vanteet hierottua kivasti.

Mimmones alustasetti sulla on alla nyt? Kuvat.fi kansiotas vähä kurkkasin, niin tuo korkeus riittäs hyvin, aluksi..  :D
sysipaska ainakin takana. Aivan liian löysä, jonku hiacen orkkisiskarit ja farkun laikatut kuormajouset. Iskarit sais olla paljo jäykemmät, tukivarret kolisee runkoon kiinni melko helposti jne... Nyt tosiaan tulevalle kesälle meinasin hommata sen bc-racingin sarjan. Keulassa mulla on orkkisjouset muistaakseni 3 kiekkaa laikattuna ja jotku tarvikeiskarit 5cm lyhennettynä. Keula kyllä on yllättävän hyvä laikka-alustaksi ainaki mun mielestä, jos johonkii JOMiin tms vertaa :D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1493 : 08.04.2014, 20:03:08 »
Onko porukalla mitään hajua mikä on 740 max rengas koko. Haaveilin seuraavasta sarjasta 8.5&10x17 et 35/20, ja päälle esim 225-235/45 ja 255/40??? onko mitään toivoa saada alle edes pienellä työllä?

Kumman päin tuo ET? Jos vakiotolpat, niin edessä taitaa ET20 jo ottaa tolppaan kiinni. Mulla oli 8x18 ET20 ja oli ihan siinä ja siinä. Ehkä milli-pari taisi jäädä rakoa. Tuo rengaskoko pitäisi kyllä eteen mennä, jos ET on kohdillaan.
Takapäässä sopii olemaan suurempi ET, joten sekin varmaan on sovitettavissa sopivalla ET:llä. Ja riippuu tietysti siitäkin kuinka korkealle pyöräkoteloon ne nakit istuu, eli alustan korkeudesta.
Mulla oli tosiaan joka nurkassa 8x18, ET20 ja 225/40r18 vakiokaarilla. Sisälokareista lähti vähän siivua madallettuna, mutta muuten ei ongelmia.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1494 : 08.04.2014, 22:05:32 »
Sedaniseiskassa oli takana 10" leveät et20 ja kiinni ottaa sisäpuolelle. 3mm spacereilla pystyi jotenkin ajamaan mutta ahdasta oli..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1495 : 08.04.2014, 22:10:57 »
sysipaska ainakin takana. Aivan liian löysä, jonku hiacen orkkisiskarit ja farkun laikatut kuormajouset. Iskarit sais olla paljo jäykemmät, tukivarret kolisee runkoon kiinni melko helposti jne... Nyt tosiaan tulevalle kesälle meinasin hommata sen bc-racingin sarjan. Keulassa mulla on orkkisjouset muistaakseni 3 kiekkaa laikattuna ja jotku tarvikeiskarit 5cm lyhennettynä. Keula kyllä on yllättävän hyvä laikka-alustaksi ainaki mun mielestä, jos johonkii JOMiin tms vertaa :D

Jees jees, pitänee kattella jos saa hyvän tarjouksen BC:eestä tai sitten väkerrän coilit itse.
Kiitoksia vinkeistä! :hg:

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1496 : 09.04.2014, 11:36:39 »
Jees jees, pitänee kattella jos saa hyvän tarjouksen BC:eestä tai sitten väkerrän coilit itse.
Kiitoksia vinkeistä! :hg:
BC:ssä vaan se ongelma ettei takapäästä saa korkeussäädettävää niillä osilla mitä siinä setissä tulee.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1497 : 10.04.2014, 15:38:07 »
Mistä pikkubudjetin lyhemmät iskarit 940 farkkuun? Jouset ei pysy edessä kupeissaan joten eihän se leimastakaan läpi mennyt... Jotkut laittaneet 240 iskareita, onko lyhemmät? Taakse ei niin pakollinen mutta eteen nyt alkuun ainakin kun pitäis leima saada. Navoista kaariin siihen 30cm pintaan. Pystyyköhän vakioiskareihin sorvaamaan lisää kierrettä?.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2014, 16:40:00 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1498 : 10.04.2014, 20:04:28 »
Jotkut laittaneet 240 iskareita, onko lyhemmät?
Runko on lyhyempi 240 vs. 7/9, eli holkin joutuu yläpäähän tekemään. Oliskohan ollut jonkun 30mm mitä lyhenee ulosjousto tuolla setillä olettaen että molemmat iskarit ovat vakiomittaisia.
Pystyyköhän vakioiskareihin sorvaamaan lisää kierrettä?.
Pystyy.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1499 : 10.04.2014, 20:37:11 »
Runko on lyhyempi 240 vs. 7/9, eli holkin joutuu yläpäähän tekemään.

Lyhennetyt 240 iskarit, lyhennettyyn 7/9 tolppaan niin ei tarvii holkkeja ja tuloo helkkarin hyvä, eikä rakenne pohjaa niin herkästi.
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Samppasport  Futurez