Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886358 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1530 : 27.04.2014, 20:34:55 »
Eli siis vakiojousista 1, 5 kierrosta edestä? Entäs takaa
Ihan oman maun mukaan, takana ei ole ongelmia katsastuksen suhteen, itellä ei ees nostaneet takaa ylös ja jos nostavat, niin lähes poikkeuksetta nostavat murikasta, joten jouset pysyy kupeissaan kyllä.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1531 : 27.04.2014, 21:15:18 »
En oikeen tiiä mist kysyy, mut nyt on melkonen ongelma oman multi-link systeemin kans...

Eli perä oli irti kokonaan ja purettuna kun murikka huolettiin samalla heitettiin nivot mäkeen ja Kaplhenke Racingin alusta tilalle. Nyt ongelma on siis se, että auton perä on ihan tajuttoman korkeella ja ei vaikuta vaiks coil overit löysäis ihan löysäks  :o :(

Mitä on tehty väärin ja mikä siel vois mättää ??

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1532 : 28.04.2014, 19:57:03 »
Mitäs porukka on tehny sisälokareiden kans edessä? Takaa otettu aikaa sitten pois. Alkaa olee melko ahdasta, 29cm navasta kaareen, tosin 195/65-15 pullat vielä alla. Voiko ne ottaa kokonaan pois ja mitä pitäis huomioida? Ilmanottohan menee lokarin sisään, pitäisko heittää vapariputsari konehuoneeseen vai vaihtaa sitten vaan putsaria useammin?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1533 : 28.04.2014, 19:59:03 »
En oikeen tiiä mist kysyy, mut nyt on melkonen ongelma oman multi-link systeemin kans...

Eli perä oli irti kokonaan ja purettuna kun murikka huolettiin samalla heitettiin nivot mäkeen ja Kaplhenke Racingin alusta tilalle. Nyt ongelma on siis se, että auton perä on ihan tajuttoman korkeella ja ei vaikuta vaiks coil overit löysäis ihan löysäks  :o :(

Mitä on tehty väärin ja mikä siel vois mättää ??
Ootko varma ettei sulla oo se malli missä on jäykempi lehtijousi, sillähän perä pysyy korkealla vaikka iskarit ottais pois?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1534 : 28.04.2014, 21:15:21 »
Ootko varma ettei sulla oo se malli missä on jäykempi lehtijousi, sillähän perä pysyy korkealla vaikka iskarit ottais pois?

Miten sen erottaa et on jäykempi lehtijousi? Ja mites siit ois voinu tulla yhtäkkii jäykempi ku nivoilla jos oli kauan seisomas nii tippus ihan lattiaan  :idiot2:
Nyt se siin on ihan älyttömän korkeella. Vanteen ylä reunast pyörän kaareen semoset rapiat 19 cm ( tosin 15 tuumanen vanne mut normi kumi 195/65r15) mutta kun nostaa toisen puolen pukeille ottaa renkaan pois ja rupee tunkkaa  sielt tukivarren alta niin menee  pohjaanlyönti kumi ihan Kahden kolmen sentin päähän siit vasta kupist enne ku rupee nousee pukil auto  :o

En ymmärrä...  :-\

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1535 : 28.04.2014, 21:58:07 »
Kuinkas paljon eroa on madallusjousissa turbo vs->vapari? Joillakin sivuilla lukee "ei turbot"
Ei ihan kauheasti vaikuta kun kierroksen laikkaa:
Ennen:

Jälkeen:
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1536 : 28.04.2014, 23:51:52 »
Miten sen erottaa et on jäykempi lehtijousi? Ja mites siit ois voinu tulla yhtäkkii jäykempi ku nivoilla jos oli kauan seisomas nii tippus ihan lattiaan  :idiot2:
Nyt se siin on ihan älyttömän korkeella. Vanteen ylä reunast pyörän kaareen semoset rapiat 19 cm ( tosin 15 tuumanen vanne mut normi kumi 195/65r15) mutta kun nostaa toisen puolen pukeille ottaa renkaan pois ja rupee tunkkaa  sielt tukivarren alta niin menee  pohjaanlyönti kumi ihan Kahden kolmen sentin päähän siit vasta kupist enne ku rupee nousee pukil auto  :o

En ymmärrä...  :-\

Mikä auto sulla on ja minkä ikänen?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1537 : 28.04.2014, 23:55:00 »
Mikä auto sulla on ja minkä ikänen?

Auton on siis: volvo 960 2,5 -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1538 : 29.04.2014, 00:07:23 »
Auton on siis: volvo 960 2,5 -95

Eli luultavammin 960 mk2 kyseessä eli siellä on poikittainen lehtijousi kannattelemassa sun perää.. Eipä se kauheasti auta jos koitat coilista säätää sitä korkeatta kun se lehti siellä kantaa.. Jämäkkyyttä varmaan on kun sulla on nyt siellä sitten lehtijousi ja coilien jouset?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1539 : 29.04.2014, 00:17:04 »
Eli luultavammin 960 mk2 kyseessä eli siellä on poikittainen lehtijousi kannattelemassa sun perää.. Eipä se kauheasti auta jos koitat coilista säätää sitä korkeatta kun se lehti siellä kantaa.. Jämäkkyyttä varmaan on kun sulla on nyt siellä sitten lehtijousi ja coilien jouset?

 Kyllä mk2 on ja lehti jousi takana ja paikalla. Mutta en ymmärrä miten se perä vois laskeen ihan alas nivo iskareiden kans ja noil ei mihinkään. Ja noin on kaplhenkel tehty oikeen lehti jousen kans toimiviks.( kysin heiltä) Eli jousi on ihan olematon... Saa painettua käsin jo melkolailla kasaan  ( ei nyt tietty ihan läjään mut pitäis kantaa saman verran kun nivo iskari)

http://www.kaplhenke.com/collections/700-900-volvo-parts/products/95-960-coilovers

Tuolt se rear kit steel body

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1540 : 29.04.2014, 00:25:21 »
Kyllä mk2 on ja lehti jousi takana ja paikalla. Mutta en ymmärrä miten se perä vois laskeen ihan alas nivo iskareiden kans ja noil ei mihinkään. Ja noin on kaplhenkel tehty oikeen lehti jousen kans toimiviks.( kysin heiltä) Eli jousi on ihan olematon... Saa painettua käsin jo melkolailla kasaan  ( ei nyt tietty ihan läjään mut pitäis kantaa saman verran kun nivo iskari)

http://www.kaplhenke.com/collections/700-900-volvo-parts/products/95-960-coilovers

Tuolt se rear kit steel body

Okei. En ollukkaan tommosesta sarjasta ennen kuullu. Nii, kyllähän se pitäis sit kaiken järjen mukaan tipahtaa.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1541 : 29.04.2014, 00:29:30 »
Okei. En ollukkaan tommosesta sarjasta ennen kuullu. Nii, kyllähän se pitäis sit kaiken järjen mukaan tipahtaa.

Niin munkin mielestä, mut ei vaan putoo...
Voisko puslat pistää niin kovin vastaan ku koko häsäkkä kasattu uusiks??  Mul loppuu noi ideat kesken ton kans  :-[ ja kaliiks tulee kokeilu jos ei saa wörkii

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1542 : 29.04.2014, 08:40:45 »
Niin munkin mielestä, mut ei vaan putoo...
Voisko puslat pistää niin kovin vastaan ku koko häsäkkä kasattu uusiks??  Mul loppuu noi ideat kesken ton kans  :-[ ja kaliiks tulee kokeilu jos ei saa wörkii
Ei tuu mieleen muutakuin että jotenkin väärin kasattu tai kiristetty... Joustaako se edes mihinkään? Jos nivot ollu alunperin niin sen pitäis kyllä laskea ihan maahan kun ne ottaa pois.

 
Mitäs porukka on tehny sisälokareiden kans edessä? Takaa otettu aikaa sitten pois. Alkaa olee melko ahdasta, 29cm navasta kaareen, tosin 195/65-15 pullat vielä alla. Voiko ne ottaa kokonaan pois ja mitä pitäis huomioida? Ilmanottohan menee lokarin sisään, pitäisko heittää vapariputsari konehuoneeseen vai vaihtaa sitten vaan putsaria useammin?
?
« Viimeksi muokattu: 29.04.2014, 08:43:54 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1543 : 29.04.2014, 11:42:12 »
Voisko puslat pistää niin kovin vastaan ku koko häsäkkä kasattu uusiks??

Siis tottahan toki sulla on siellä puslat tiukattu ajoasentoon?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1544 : 29.04.2014, 14:49:31 »
Eli luultavammin 960 mk2 kyseessä eli siellä on poikittainen lehtijousi kannattelemassa sun perää.. Eipä se kauheasti auta jos koitat coilista säätää sitä korkeatta kun se lehti siellä kantaa.. Jämäkkyyttä varmaan on kun sulla on nyt siellä sitten lehtijousi ja coilien jouset?

Itellä on vähän sama tilanne, jäykempi lehtijousi ja normi-iskarit. Sen perän saa putoamaan kun vaihtaa sen vakio jousen, joka on löysä, ja sitten laittaa siihen coilit kaveriks ja niistä säätää korkeuden. Itte en oo vielä autoa madaltanut, mutta tuolla periaatteella tulaan menemään kunhan saan vähän rahaa hankittua.
Soitin Rallyracelle ja ne sano, että tuolla tavoin niitä on madallettu onnistuneesti. 470€ maksaa pari coilovereita (GAZ) taakse 960:iin, täysin bolt-on. Löysempi jousikin on jo metsästetty, täytyy käydä hakemassa kunhan kesäloma alkaa.  8)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron