Kulkukoira  Proturbo

V70 D5 AWD -07

  • 66 Vastauksia
  • 19584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #60 : 16.09.2017, 21:21:23 »
Tänään oli aika askarrella tuo cooleri kiinni autoon. Ei se nyt ihan bolt-on homma ollut.


Etupuskuri jo pois purettuna. Tässä vaiheessa ei ollut vielä edes kauaa mennyt.


Vanha cooleri jo poistettuna syylärin ja lauhduttimen välistä. Tähän asti olikin ihan lasten leikkiä.


Vanhan ja uuden vertailua. Ihan hyvässä kunnossa tuo alkuperäinen oli. Silmämääräisesti näyttivät samoilla mitoilla yms. olevan. Hieman kuitenkin jouduin matkustajan puolen alempaa kiinnitysreikää suurentamaan sekä coolereista että syyläristä.


Siellä se uusi lopulta on. Jouduin hakemaan Starkista pidemmät kiinnityspultit millä syyläri, cooleri ja lauhdutin tulevat nippuun. Eihän alkuperäiset riittäneet alkuunkaan. Otin haponkestäviä kun ei niille kummoista hintaa tullut.


Samoja haponkestäviä prikkoja otin myös. Niitä joutui väliin laittamaan etteivät puristu kennot rikki.

Ahtoletkujen kiinnityksissäkin oli oma hommansa. Piti hiomakoneella silotella syylärissä olevat rivotukset niiltä kohdin pois. Sitten sai tarpeeksi syvälle letkut ja klemmarit. Olisi cooleri saanut olla aavistuksen verran leveämpi niin olisi vältytty siltäkin ongelmalta. Ja yhdessä noista syyläri/cooleri/lauhdutin paketista tuli sen verran paksumpi että oikean puolen konepellin lukko ottaa kiinni  lauhduttimeen. Sain kuitenkin kaikki ruuvit takaisin kiinni ilman väkivaltaa niin saa olla.

Samalla vaihdoin myös jakopäähän uudet hilut. 257tkm nyt mittarissa. Edellisen kerran oli jakopää tehty 6v ja 80tkm sitten. Eli hammashihna, taittorulla, kiristinrulla ja apulaitehihna, OEM-osia tietenkin. Hieman jo vanhat rullat ääntivätkin niin eipä tullut turhaan vaihdettua.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2017, 21:41:26 kirjoittanut Viltzu »
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #61 : 17.09.2017, 08:17:30 »
Syylariin kannattaa porata pieni reikä ja tehdä siihen kierteet. Omassa M4 hapokas pultti prikalla. Tyhjennän pari kertaa vuodessa vesi/öljy lirut pois.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #62 : 17.09.2017, 08:51:09 »
Syylariin kannattaa porata pieni reikä ja tehdä siihen kierteet. Omassa M4 hapokas pultti prikalla. Tyhjennän pari kertaa vuodessa vesi/öljy lirut pois.

Meinaat varmaan cooleriin?  ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #63 : 17.09.2017, 17:05:40 »
Hups   :-[
Aamun ajatuskatkos.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #64 : 18.11.2017, 21:03:14 »
Pitkästä aikaa tuli taas touhuttua oman auton kimpussa. Jarrurempa oli aiheena ja etupää vuorossa. En ollutkaan tehnyt juuri mitään etujarruille tässä 4v aikana mitä auto on minulla ollut. Mitä nyt kerran aikaisemmin tuli yritettyä elvyttää jarrusatuloita kun niissä oli männät hiukan heikossa hapessa ja sen takia jumittivat mutta eipä ne juuri parantuneet.

Kävin viikko sitten hakemassa Motonetistä uudet jarrusatulat ja tässä viikon aikana maalasin ne pariin kertaan Mastonin Hammer-metallimaalilla, värinä musta. Tänään vaihdoin uudet satulat tilalle, samalla kun maalasin myös satulanpitimet mustiksi. Laitoin myös uudet levyt ja palat, alkuperäiset tietenkin. Rempassa ei ihmeempiä tapahtunut, ts. kaikki meni niin kuin Strömsössä. Kyllä jarrutusteho parani selvästi. Ei tarvitse painaa enää niin voimalla poljinta kuin ennen.

Samalla säädin etuiskareita ylöspäin. Mittasin ensin kaaren ja navan mitan molemmin puolin ja nyt ei enää ole eroa oikean ja vasemman kanssa kuin pari mm. Samalla huomasin että taisi alustan oudot natinaäänet johtua siitä että oli liian alhaalla. Tähän asti pitänyt säännöllisen epäsäännöllisesti ääntä etupäästä ja mitään vikaa en ole löytänyt. Motonetin kautta ajelin kotiin kun palautin vanhat jarrusatulat sinne niin en kyllä enää ääniä kuullut. Koitan saada jossain välissä vielä tuon parin mm eron pois ja tarkastan vielä sitten pyöränkulmat sen päälle.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #65 : 06.09.2018, 17:53:08 »
Pitkästä aikaa päivitystä. Kevät ja kesä mennyt ajellessa ilman mitään erikoisuuksia. Auto toimii kuten pitää eikä remonttia ole tarvinnut tehdä.

Viime perjantaina 31.8. vaihdoin autoon Vpartsilta tilaamani takaluukun kaasujouset ja seisontajarruihin säätöruuvit. Uusien kaasujousien kanssa oli pientä ongelmaa, meinasivat olla aavistuksen verran liian pitkät paikalleen. Joutui olla apumies pitämässä luukkua täysin yläasennossa ja itse painoin isoilla siirtoleukapihdeillä kaasujousien kuulapäät paikalleen. Nyt luukku ei enää tipu päähän. Tosin ainakin näin alkuun kaasujouset ovat liiankin ärhäkät: luukkua aukaistessa jos ei hieman pidä kädellä kiinni niin lyö aikas kovaa saranoiden rajottimia vasten kun aukeaa todella vauhdilla.

Seisontajarrujen säätöruuvit sen sijaan menivät heittämällä paikalleen eikä seisontajarrun säätämisessäkään ollut ongelmia. Nyt on kahva todella napakka.

Käynyt mielessä joko laittaisi vaihteistoon RVSn aineet. Omaan makuun vaihteisto luistattaa liikaakin ja välillä tuntuu arpovan että kummalla vaihteella ajaisi jotain tiettyä nopeutta. Voi olla että kokeilen ensiksi tehdä mukautusajon josko sillä olisi vaikutusta...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #66 : 02.09.2019, 21:46:05 »
Hiljaista ollut mutta päivitetään sen verran että auto meni vaihtoon viime lauantaina. Tuli hieman uudempaa peliä alle. Avataan sille uusi aiheensa...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron