Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 AWD -07

  • 66 Vastauksia
  • 19658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #45 : 21.10.2016, 21:36:25 »
Keskiviikkona tuli puuhasteltua auton parissa.

Vaihdoin ohjaustehostimeen öljyt, huuhtelemalla, sellainen 2,5l meni öljyä. Sellainen pieni kankeus mielestäni oli ennen vaihtoa muttei enää. Öljynä tietysti Volvon omaa.

Tuli myös vaihdettua tuo alkuperäinen takakallistuksenvaimennin tuohon uuteen V70Rn vakaajaan. Hommana ei ollut kovinkaan kummoinen, vaihtamiseen ei kulunut aikaa varmaankaan 20min kauempaa. Kyllä siinä eroa huomasi vanhaan verrattuna kun nyt on tullut ajeltua vaihdon jälkeen jonkin verran.



Vaihdon yhteydessä huomasin että hieman oli toisen puolen niveltangossa väljää jo. Täytyy käydä Motonetistä hakemassa nuo Meyle HD tangot, sellaiset mulla onkin jo etupäässä. Paljon halvemmat kuin alkuperäiset ja takuu pidempi.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #46 : 11.11.2016, 21:02:33 »
Eilen Torstaina otin urakaksi vaihtaa nuo IPDn camberpuslat taakse. Kyllähän siinä jonkin verran työtä oli että ne sinne vanhojen tilalle vaihtuivat. Onneksi kun oli työhön tarkoitetut työkalut niin ei älyttömiä ongelmia esiintynyt.


Kuskin puolen vanha pusla pöydällä.


Uusi pusla paikallaan.


Molemmat vanhat puslat pöydällä.

Vasemman puolen pusla vaihtui yllättävän kivuttomasti mutta oikean puolen kanssa sai hiukan tapella. Lopulta sekin lähti liikkeelle ja irti. Tarkastin ja säädin pyöränkulmat heti siihen perään niin ei jääneet renkaat väärään asentoon pyörimään. Takacamberit ovat nyt ihan säätöarvoalueen rajalla. Luulisi kuitenkin kelpaavan katsastusmiehelle, sinne pitäisi auto joku päivä kiikuttaa...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #47 : 11.11.2016, 23:16:32 »
Tarvii tilata noi puslat itsellekkin tohon xc90:piin. Saa noi renkaat vähän edes sinnepäin kun madaltaa.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #48 : 10.01.2017, 17:23:26 »
Viime viikolla kävin hoitamassa katsastukset eli sekä määräaikais- että alustan muutoskatsastus. Ne hoituivat Espoon Kauklahdessa CityKatsastuksessa ilman ongelmia. Nyt on alusta otteessa eikä muutakaan huomautettavaa autosta löytynyt.

Viime viikolla tuli myös uusi vaihdekepin nuppi kun vahasta alkoi nappi reistailla. Tuli Sport-malli tilalle kun ero hinnassa oli niin olematon.



Kesävanteet vein eilen Maanantaina Tuusulaan Suomen Vannekorjaukseen laitettaviksi. Ne oikaistaan, kehät huolletaan, puhalletaan ja maalataan. Pari viikkoa sanoi niissä menevän...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Tumppi T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
  • Life is good
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #49 : 10.01.2017, 20:32:28 »

Kesävanteet vein eilen Maanantaina Tuusulaan Suomen Vannekorjaukseen laitettaviksi. Ne oikaistaan, kehät huolletaan, puhalletaan ja maalataan. Pari viikkoa sanoi niissä menevän...

Enpä tiennytkään että täältä omalta kylältä löytyy kyseinen firma. Minkälaista hinta-arviota antoivat ko projektista?

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #50 : 11.01.2017, 12:01:28 »
Enpä tiennytkään että täältä omalta kylältä löytyy kyseinen firma. Minkälaista hinta-arviota antoivat ko projektista?

Sanoi että 600€ on tiukka hinta. Kuitenkin kaikki vanteet oikaistava, kahdessa hieman enemmän heittoa vielä. Teettää työtunteja kuulema aika paljon. Mun mielestä ihan sopiva hinta.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #51 : 11.01.2017, 14:33:01 »
Mun pitäis viedä uudenmaan soodapuhallukseen noi mun azevin a:t. Siellä toi tuusulan firma käyttää kanssa.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #52 : 08.08.2017, 12:27:33 »
Talvi, kevät ja kesä ajeltu tähän asti ilman ihmeempiä oireita.

Viime vuodenvaihteen jälkeen asensin etualatukivarsiin polyuretaanipuslat. Ehkä aavistuksen rengasäänet kovenivat muttei häiritsevästi. Stereoita vaan kovemmalle ;) Mielestäni tarkkuutta ohjaukseen tuli lisää. Tarkastin ja säädin myös pyöränkulmat sen jälkeen.

Keväällä laitoin alle nuo fiksatut vanteet, Linglongin Greenmax-renkaat väänsin niille päälle 215/40-koossa. Eron kyllä huomasi kun nyt on vanteet oikaistu, ei täristä enää moottoritievauhdissa.

Viikko sitten eli 1.8. Tiistaina piti sen verran korjauksiin ryhtyä kun alkoi aina oikealle käännyttäessä vilkuttamaan luistoneston valoa. Auto nosturille ja niinkuin epäilinkin, oli vasemmalta puolelta edestä abs:n hammaskehä poikki. Uusi kehä samoin tein paikalleen ja vika poistui.

Alustaa pitäisi vielä hiukan tiputtaa kun ei ole vielä tarpeeksi matala. Ja levikepaloja jostain suunnitella kun vanteet istuvat hiukan liian sisällä...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #53 : 19.08.2017, 20:59:50 »
Tänään puuhastelin auton parissa. Alustan säätöä oli tarkoitus tehdä.
Etupäästä säädinkin tolpan kierteestä mitattuna n. 8mm alaspäin. Vieläkin voisi tiputtaa lisää mutta hiukan paremmalta näyttää kuitenkin. Takapäästä säädin iskarin pituuden tappiin eli enempää sitä ei voi lyhentää. 1cm verran suurin piirtein lyheni jousen säädön pysyessä samassa mutta silmämääräisesti ei juurikaan mitta muuttunut renkaan ja lokarinkaaren välillä. Tai sitten en sitä huomaa. Ainoa mahdollisuus saada alemmaksi olisi säätää jousen alapäätä mutta sitten taas menee jousitus pehmeämmäksikin. Täytyy miettiä mitä teen sen kanssa.

20mm levikepaloja kokeilin takapäähän. Hieman liian ulos vanteet tulivat joten en kelpuuttanut niitä. Kävin ne saman tien vaihtamassa 16mm paloihin mutten niitä enää jaksanut lähteä sovittamaan joten jääköön se ensi viikkoon.

Täytyy yrittää ottaa jossain välissä muutama kuva auton nykytilasta...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #54 : 24.08.2017, 21:01:09 »
Tänään laitoin takapäähän alle nuo 16mm levikepalat. Nyt istuvat pyörät huomattavasti paremmin pyöräkoteloihin. Kuvia en viitsinyt likaisesta autosta ottaa...

Vaihdoin samalla uuden xenon-asentoanturin välitangon. Vanha tanko oli jo yhtä puuta nivelien osalta niin parempi laittaa uusi ettei vahingoita itse anturia.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #55 : 28.08.2017, 17:18:57 »
Tänään kävin hakemassa Matkahuollosta Tori.fi ostamani XC-kangasmatot ja laitoin ne paikoilleen. Käytetyt mutta erittäin siistikuntoiset. Ja hintakin oli alle puolet uusien hinnasta. Tekevät mielestäni yllättävän paljon ilmettä matkustamoon kun ankeisiin kumimattoihin vertaa.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #56 : 05.09.2017, 18:14:12 »
Oli alkanut alusta pitämään nitinää etupäästä viimeisimmän säädön jälkeen. Eilen Maanantaina tarkastin etupään ja eipä siellä mitään erikoista näkynyt. Tukivarsien uretaanipuslat puhdistin ensin ja voitelin ne sitten Wurthin erikois sprayvaselinilla. Samalla säädin etujousien esijännityksenkin n.5mm kun ne olivat olleet huomattavasti enemmän. Äänet lakkasivat heti tämän jälkeen. Epäilen että ääni tuli puslista, sen verran "kuminen" natina/nitinä oli. Takapää vielä pitäisi säätää alemmas että renkaat istuisivat suht lähellä kaaria...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #57 : 05.09.2017, 18:52:00 »
4-5 aikuista kyytiin niin on jo kaarien sisällä.  ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #58 : 05.09.2017, 19:04:14 »
4-5 aikuista kyytiin niin on jo kaarien sisällä.  ;D
Ainakaan mulla ei tätä ongelmaa ilmennyt BC:n kanssa. KW oli perästä vähän pirun vetelä heti kun heitti muutaman kymmenen kiloa duunikamoja konttiin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V70 D5 AWD -07
« Vastaus #59 : 08.09.2017, 18:42:16 »
Etupään ääni tuli takaisin parin päivän jälkeen. Tutkittiin parin duunikaverin kanssa ja paikannettiin ääni uniball-yläpäihin. Kun ne puhdistaa ja voitelee lukkoöljyllä, ääni häviää heti joksikin aikaa. Mitään välystä ei ole missään ja mikään ei ole löysällä. Laitoinkin saman tien Mamasanille viestiä ja lupasivat heti uudet yläpäät takuuseen. Hienoa palvelua, ei voi muuta todeta.

Eipä toi nyt ajoon vaikuta, laittaa vaan stereoita kovemmalle niin ei kuulu ääni :D

Eilen kävin myös Matkahuollosta noutamassa paketin. Siellähän oli KL-Racingin mallikohtainen cooleri. Katsotaan milloin ehtii asentamaan paikalleen...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

 

Carcom Oy  Ateho