Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 240 Turbo -83 B19ETIC+M46

  • 67 Vastauksia
  • 28387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Kaiuttimet ja soitin asentui viime viikonloppuna, täytyy joskus askarrella soittimelle jonkunlainen kehys, kun tuo orkkispaikka on korkeussuunnassa puolet korkeampi kuin soitin. Mittailin myös kulutusta ja 10,75l/100km näyttää menevän. Yllättävän pienellä menee, kun varsinkaan näin talviaikaan tule ajettua kovin rauhallisesti.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Täytyy pitkästä aikaa kirjoitellä tännekin jotain. Kesällä maalailin kylkiä uudestaan, tosin ensi kesänä saa tehdä saman homman uudestaan kun lopputulos ei omaa silmää miellytä  :buck2: Kesällä ei tullut ajettua juuri ollenkaan, mutta viikko takaperin tuli otettua auto taas käyttöön. Alkusyksystä vaihdoin imusarjantiivisteen ja herkistelin käsijarrua. Maanantaina otin päästöt koululla ja arvot oli seuraavat: CO 0.42, HC 290, CO2 11,68 ja O2 4,59. Ilmeisestikin aika laihalla käy, mikä olisi ns. hyvä CO arvo? Koululla saan auton kyllä päästötesteriin kiinni, joten siellä saan säädettyä seosta paremmaksi. Geminitkin heitin alle ja pari huonoa kuvaa niiden kanssa:





Alkaa noita muita projekteja olemaan sen verran, että museointihomma lykkääntyy ainakin muutaman vuoden  ::)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET, museorekisteriin 201X?
« Vastaus #47 : 25.10.2012, 12:10:27 »
CO ohjearvo 2. Pakoputki vuotaa, kun happi noin korkea.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET, museorekisteriin 201X?
« Vastaus #48 : 25.10.2012, 12:15:34 »
CO ohjearvo 2. Pakoputki vuotaa, kun happi noin korkea.

Kiitos  :) Ja pakoputken vuotaminen ei ole mikään ihme, kun joskus kesällä katselin miten sitä on joskus aikoinaan paikkailtu. Vieläkös näihin Turboihin saa uusia putkistoja jostain, motonetin varastosaldot näyttivän nollaa..

Edit. Modet voi siirtää tän Showroomin puolelle  :)
« Viimeksi muokattu: 25.10.2012, 12:20:22 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET, museorekisteriin 201X?
« Vastaus #49 : 25.10.2012, 21:22:19 »
Mulla vois olla jemmassa yksi uusi taka-akselin alituspala 240 Turboon.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET, museorekisteriin 201X?
« Vastaus #50 : 25.10.2012, 21:29:05 »
Kiitos  :) Ja pakoputken vuotaminen ei ole mikään ihme, kun joskus kesällä katselin miten sitä on joskus aikoinaan paikkailtu. Vieläkös näihin Turboihin saa uusia putkistoja jostain, motonetin varastosaldot näyttivän nollaa..

Edit. Modet voi siirtää tän Showroomin puolelle  :)
pariviikkoa sitten tilasin motonettiin turbon putken osia ja ne tuli seuraavana päivänä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET, museorekisteriin 201X?
« Vastaus #51 : 26.10.2012, 13:00:38 »
Eilen illasta säätelin autoa testerillä, ja sain CO:n asettumaan aika hyvin 2 kieppeille. Laitappa Juha yv:llä hintaa niin aletaan hieroa kauppoja  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET, museorekisteriin 201X?
« Vastaus #52 : 07.11.2012, 13:53:36 »
Muutaman kuvan kävin ottamassa, yllättävän hyviä kuvia saa uudella Samsungin älypuhelimella. Kyljet on kyllä niin kamalan näköiset, että täytyy varmaan testailla noita soodapuhallusvermeitä vielä kun on kelejä. Paljonkohan kylkien maalaus listoista alaspäin maksaisi automaalaamossa?






2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET, museorekisteriin 201X?
« Vastaus #53 : 29.11.2012, 00:55:05 »
Viikonloppuna laitoin taakse 144:seen aikoinaan ostamani kuormajouset (eli farkun vakiojouset) aavistuksen pätkäistynä ja samaan autoon tarkoitetut uudet iskarit. Tosin iskarit menee vielä uudestaan vaihtoon kunhan on varaa ostaa kaasuiskarit, sillä noissa öljyiskareissa ei riitä vaimennusteho noille jousille. Etupään asennolle täytyy tulevaisuudessa vielä jotain tehdä. Tästä se alamäki alkaa  :facepalm:

Pistetään vielä loppuun kuva uusi vs vanha jousi

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET+M46
« Vastaus #54 : 30.12.2012, 10:37:24 »
Tapaninpäivänä aloittelin katsastusremppaa eli hitsailin apukuskin helman takaosan kasaan ja pikkasen pääsi rälläkkä lipsahtamaan etujousiinkin. Helmat maalasin ja käsijarrun herkistelin. Perjantaina kävin leimalla ja eteen täytyy jarruletkut vielä laitella, muuten ei katsuri löytänyt autosta huomautettavaa, vaikka tarkkaan auton kävikin läpi.


2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET+M46
« Vastaus #55 : 05.01.2013, 13:13:08 »
Suksiboksi tuli heitettyä katolle ja etuvanteisiin ruiskin maalia. Pesulla täytyis vielä tänään käydä. Kirkkaita vilkkuja oon miettinyt, mutta toisaalta nuo porkkanat sopii harmaaseen autoon yllättävän hyvin.



Keväällä keulaa lähemmäs maata  ::)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET+M46
« Vastaus #56 : 13.01.2013, 23:57:29 »
Jarruletkut tuli viikonloppuna laitettua, ja uudet putketkin vedin etujarruille. Konttorilla kävin näyttämässä ja nyt on loppuvuosi ajoaikaa.

Takaisin Helsinkiin tullessa syttyi kaikki varoitusvalot, eli laturi ilmeisesti meni pimeeksi tai sieltä on joku liitos päässyt löystymään? Ei hirveästi viitsinyt tienpäällä tuota tutkia, kun laturi on fiksusti sijoitettu pakosarjan alle  :facepalm: Täytyy huomenna päivänvalolla mennä ropaamaan.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET+M46
« Vastaus #57 : 09.12.2013, 23:49:44 »
Eipä oo tännekään tullut pitkään aikaan mitään kirjoiteltua. Edelliseen viestiin liittyen, jännitteensäädin sieltä oli pimeänä. Alkuun hain motonetin halvimman säätimen, joka toimi päivän ja vahingosta viisastuneena hain Boschin säätimen tilalle.

Huhtikuun loppupuolelle asti tuli autolla ajeltua, jonka jälkeen auto seisoi hallissa toimettomana syksyyn asti. Kuukausi sitten otin auton taas ajoon, ja kokeilin koululla mittailla päästöt katsastusta varten. Pakoputki vuotaa sen verran rankasti, että jäi lappu tulostamatta.

Viime viikonloppuna vaihdoin takapöntön uuteen ja hitsailin muuten putkistoa kuntoon. Käsijarruvaijerit ja -kengät tuli uusittua, ja muutenkin takajarruja herkisteltyä. Huomenna hakemaan päästölappua ja mahdollisesti leimaakin. Laitetaan kuvia kun kelit lauhtuu ja pääsee pesemään auton.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET+M46
« Vastaus #58 : 02.04.2014, 23:00:21 »
Viime päivityksestä muutama kuukausi aikaa. Leimalla käytin ennen joulua ja kohtuu pienellä vikalistalla selvittiin. Raidetangon päärepsikan puolelle, takaiskarit ja toisessa takakaaressa pieni reikä. Uusien kaasuiskareiden kanssa heitin kuormajouset myös alle, ja nyt on perä ryhdissään.

Edellis talvena alla pyörineiden peltivanteiden päälle pyöräytin tänään kesäkumit ja vaihdoin ne alle. Kaverilta ostin edullisesti suht hyväkuntoisia käytettyjä kesärenkaita. Eteen tuli 205/55/16 ja taakse 215/55/16, ja nyt on perä entistä korkeammalla.



Pakko kyllä vaihtaa nuo ovet ja etulokasuojat parempiin kesällä, samanväriset on jo tiedossa kaverilta.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 Turbo -83 B19ET+M46
« Vastaus #59 : 03.07.2017, 23:09:04 »
Ovet ja lokasuojat vihdoin vaihdettu, päivän homman aloittamiseen meni vain kolme vuotta  :2funny:

« Viimeksi muokattu: 14.07.2017, 16:43:51 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Autoracing  KL-varaosat