Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Niksa - 01.10.2012, 16:49:14

Otsikko: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 01.10.2012, 16:49:14
laitetaan tämä omakin rottelo showroomiin näytille.

940 FT -97 otava kustannusyhtiön ensiomistuksesta lähtöisin mittarissa 338000km ja lisää tulee.

hommasin itselleni käyttöauton josta yllättäen sitten kääntyi lievä projekti...

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-06-26161257.jpg)
Auto nykyisessä asussaan.

Tekniikka remontin jälkeen leimalle mentäessä
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/Kuva0085.jpg)
tuossakin paikallaan peltisarja+19T ahdin

nykyään muita kulkupuolen parannuksia:
VX-nokka
alumiinicuuleri
S14 nissanin alumiinisyyläri
46mm erillinen hukkaportti
malpassin säädettävä bensapaineensäädin 1:1.4
580cc/min suuttimet
1.2bar ahdot
76mm pakoputki 2 läpivirtaavalla vaimentajalla ja 76mm "race"katilla
lastutettu moottorin ohjaus ja sytkäpuoli


Pakosarja näyttää tälläiseltä
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/Kuva0040.jpg)
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/Kuva0041-1.jpg)

Syyläriin ylänurkkaan tuli hitsattua yksi 17mm lähtö lisää
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-08-29203655.jpg)

Ulkopuolisia "ehostuksia"
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-09-28170753.jpg)

kabiinissa bensanpaine ja ahtopainemittarit
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/Kuva0116.jpg)

Suurin osa on omaa käsialaa kaikki on pyritty itse tekemään mikä vain suinkin mahdollista mm ahtoputket, pakosarja pakoputket huohotinkerääjäsäiliö ja etuvanteiden kääntö

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/Kuva0137.jpg)

Konehuoneesta kuvaa
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-02150623.jpg)

lisäilen kuvia kun niitä tulee otettua...

tulossa on kirkkaat vilkut
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: hukka - 01.10.2012, 16:54:28
Hieno ON!

Onko rekkari TIB?  ;)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 01.10.2012, 16:55:41
rekkari on TIB- alkuinen  8)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: hukka - 01.10.2012, 17:06:07
Jo kolmas TIB tällä foorumilla. Ainakin mun tietojen mukaan  :)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: ässäarpa - 01.10.2012, 17:13:59
Seurantaan meni :tykkää:
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: hukka - 01.10.2012, 17:14:59
Kenen tekemät lastut tässä on?
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: FenixOmena - 01.10.2012, 17:34:23
Dodii löytyhän tääki täältä! Pitää seurailla ja ihmetellä edistystä! :)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 01.10.2012, 17:39:47
Tonin tekemät lastut... ei jaksan pitää projektipäiväkirjaa nii laitetaan "melkeen" valmiina näytille 
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 03.10.2012, 16:58:32
Talvivanteet sai tänään kumit ylleen....

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-03163025.jpg)

ja konehuoneesta päivitetty kuva ekaan viestiin
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: pomo - 03.10.2012, 17:02:24
Oletko tarkistanu että sopivat edessä paikoilleen?
Muistelisin että ABS jarrullisissa ottaa kiinni satulaan.
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 03.10.2012, 18:53:25
no kävin sovittamassa ja näin tosiaan tekee ottaa satulaan kiinni  >:(..... mutta asian valoisa puoli on että nyt edelliset kulahtaneet vanteet on irrallaan ja saan ne huomenna kiikutettua hiekkapuhallukseen ja maalaukseen  ;D ja rengastyöt on puoli-ilmaisia joten ne ei haittaa...
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Pumpe - 03.10.2012, 20:16:05
Tekniikka kuullostaa hyvältä, mullekkin tulossa aikalailla samat setit. Miten hönkii ?  Sullakin vissiin etuvedon peltivanteesta levitetyt takavanteet ?  :)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 03.10.2012, 20:36:41
kyllä se melko ripeästi alkaa liikkumaan ei viitti ahnehtia noiden ahtopaineiden kanssa kun on vakio pahvi  ::) täytyy kysellä jos sais penkitettyä että varmuudella voisi tehot kertoa.

takavanteet taitaa alkujaan olla mondeosta en tiedä kun ostin ne valmiina etummaiset on käännetty itse takavedon peltivanteista, nyt koitan etsiä 17" pellit joista heittää keskiö ympäri  8)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: mirok - 03.10.2012, 21:28:05
Vakio kannentiiviste kestää kyllä jos ei nakuta vehkeet. :)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 06.10.2012, 19:40:41
eli torstaina sanoin vesipumpun ylätiiviste sopimuksen irti= nesteet pihalle, vaihoin uuden vesipumpun tiivisteineen päivineen ja nyt sitten uutta vikaa puskee  >:(

eli ahdot nousee ensin 1.2bar, hetken kuluttua puutuu ja ahdot tippuu nollan tietämille efekti on sama kun vetäisi keuhkot täytee ilmaa ja pidättäisi hengitystä ja kaasun kun laskee niin kuuluu bypässin tuhaus ja taas poljin lattiaa ja ahtaa hetken aikaa kunnes sama toistuu, korostuu etenkin 1 ja 2 vaihteella  :idiot2:
Otsikko: Re: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: jaippi - 06.10.2012, 20:59:19
Eihän vetäise imuletkua läjään?
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 07.10.2012, 13:07:04
juurikin tämä oli kyseessä käänsin imuletkua hieman ja alkoi pelaamaan.

edit ja tosiaan kellon tarkasti joka vaihteella 5000rpm kohdalla :D

Edit: Nyt täytyy ruveta haalimaan osia jotta saa IMM:n siirrettyä painepuolelle ennen kaasuläppää, 70mm -> 60mm pari silikonisupistajaa, tehtävä sovite turbon päähän 60mm->89mm ja siitä puruletkulla ilmanputsarille, mahdollisesti dumppi tulee myös ja jatkettava immun johtoja.
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 09.10.2012, 21:45:36
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-04115530.jpg)

tollasta kokeilin myös omassa kokoonpanossa eli 88,9 putkeen istutettu IMM, pelas hienosti jonkun aikaa kunnes sytytti lambda valon palamaan, orkkis paikallleen ja hyvin pelaa toi on vaan liian iso noiden 580cc/min suuttimien kanssa.
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: anone - 10.10.2012, 18:19:24
Hmm... eikös olekkin Kotkassa? Tulee aika usein vastaan kun sielläpäin ajelee  :P
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 10.10.2012, 18:31:33
jep kotkassa pyörii ja aika ahkerasti tulee ulkoilutettua pitäähän sitä harrastuksesta nauttiakin aina kun mahdollista  ;D
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: anone - 10.10.2012, 19:23:10
Kyllä kyllä... täytyy muistaa morjestaa, itsellä tummansininen 945 kiisseli, kilpi alkaa LXI-  :)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 10.10.2012, 20:38:10
täytyy itsekkin muistaa   :hello:

ja tänään hain vanteet maalauksesta nämä käyvät varmasti alle koska on edellisen talven alla pyörineet nyt vaan uudessa maalissa

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-10195218_zpsfaba3fb1.jpg)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 13.10.2012, 00:10:07
tänään heitin sitten FMI 1.4 kapeakaistan pusikkoon ja tilalle tuli PLX:n laajakaista lambda kosketusnäytöllisellä mittarilla...

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-12194933_zpsa1994c21.jpg)

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-12200213_zps802e87de.jpg)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Kaziganth - 13.10.2012, 00:17:30
Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä hyötyä kosketusnäytöstä on?  ???
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: pomo - 13.10.2012, 00:19:46
Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä hyötyä kosketusnäytöstä on?  ???
Onks pakko selittää kosketuksen merkitys??   :pomo:
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 13.10.2012, 00:29:16
mittarista pystyy (jos on anturit ja boksit kytkettynä) niin tarkastelemaan pakolämpöjä, ahtoja ym.

sekä mittari myös näyttää min ja max AFR:n

sekää piirtää reaaliajassa kuvaajan, sekä siihen pystyy valikosta asettamaan halutessaan myös hälytykset jos vaikka afr tippuu rajusti jne jne jne jne  ;D turhaa hifistelyä?
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Jamps - 13.10.2012, 03:35:19
upee peli kieltämättä :) ihmeteltii sillo vaa sun konehuonetta ku kävit noita talvirenkuleita vanteillee vääntämässä paikallisessa rengasliikkeessä :D äänistä päätellen puhtii kyllä löytyy :D muista moikata mulle kans, kasipuolikkaan rekkari CGC- alkunen :p
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 13.10.2012, 10:02:41
jep täytyy ajaa kohta toinen lapanen pystyssä koko ajan! :D

ainut nyt vielä vetelee sitä imuletkua luttuun että meno loppuu kun seinään.  >:(

ens keväänä jos sen kytkimen sais päivitettyä sachsin asetelmaan ja 6-lapaseen sintteriin.
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 15.10.2012, 15:20:51
Nyt ei enään imuletku painu kasaan...  8)

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/2012-10-15150749_zps7999fcca.jpg)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: 855_T5R - 16.10.2012, 15:23:11
Tätä pitää seurata :) komiaa!
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 16.10.2012, 21:57:00
kiitos kiitos....

Huomenna jos mielenkiintoa löytyy niin alkais jatkamaan noita IMM:n johtoja että yltää sitten painepuolelle kun sen aika koittaa mutta joutuu vielä muokkaamaan sitä varten ahtoputken ja mahdollisesti ennen välijäähdytintä tulee dumppi.

Tänään kävin hakemassa johtoa kutistesukkaa ja tinaa...
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: FenixOmena - 17.10.2012, 11:09:52
joks me kohta suunnitellaa sitä tekniikan vaihtoa tuosta tibistä siihe meikäläisen rotta 245:seen? ;) jos et muista ni oot vaa unohtanu ku sillo utin abc:llä lupasit  ::)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 17.10.2012, 15:28:16
tää on vähä liian mopo tekniikka siihen rottaan  ;) kyl sun täytyy sinne jotain 16v turbotekniikkaa suunitella vähintään, nii ja mullehan sä kauppasit sitä varaosakotteroakin  ;D
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: FenixOmena - 18.10.2012, 15:29:23
tää on vähä liian mopo tekniikka siihen rottaan  ;) kyl sun täytyy sinne jotain 16v turbotekniikkaa suunitella vähintään, nii ja mullehan sä kauppasit sitä varaosakotteroakin  ;D

No ois se parannusta jo nykyiseen ;D  mut pitää katsoa mitä talvi tuo tullessaan ;) tai kevät kun ei saa kyykkyyn mennä viel melkei kolmeen kuukauteen  :-\ jää vähän nuo autonlaitot. Pitäs siitä vararottelosta purkaa kaikki mitä itelleni tarviisin ni ei siinä kyllä korille papereineen montaa kymppiä tarviis hinnaks jättää ;D
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 18.10.2012, 21:36:23
houkuttelevaa mutta onneks ei oo tilaa säilöö ikuisuusprojektia vielä ainakaan :D

pitäis joskus penkoa tallia kun on noita 200 ja 700 sarjan kilkkeitä laatikollinen siel pitäis olla k-jetin kilkkeitä aina bensalinjoista 398-kanteen jos jollain on tarvetta moisille  :idiot2:
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 22.10.2012, 16:53:30
flunssa vaivannut mutta kuitenkii saanu jotain aikaiseksi!

tein tänään tuolle immulle putken painepuolelle

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-22_160605_zps38aa0f65.jpg)

Vielä kun sais johdotukset tehtyä niiin pääsis kokeilemaan mitä hyötyä vai onko mitään  :idiot2:
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 23.10.2012, 22:29:21
SUOSITTELEN! siirtämään immun lähelle kaasuläppää kyllä vastaa hieman toisella tavalla kaasuun  :o

ja kuvat on kivoja....

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-23203418_zpsa1dc238d.jpg)

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2012-10-23203429_zpsa7071904.jpg)

eikä kyllä tarvitse dumppia asentaa suhisee jo melkoisesti tuonne puruletkuun  8)
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 24.10.2012, 16:29:19
vaihdoin ahtopaineensäätimen tuolle ulkoiselle hukkikselle ihan perus paineensäädin ilmalle mitä paineilma linjoissa ym käytetään.

ahdot sitten vähän karkaili 1.5bar ennen säätelyä, nyt alkaa olee säädöissään siellä 1.25 tienoilla. 3 lähtee märällä vielä viemää repsikan kuvetta eteen  :nohnoh

bensapumppu lähtee seuraavaksi päivitykseen, mulla olis walbron 255l/h ulkoinen mutta taidan hommata sinne sen sisäisen kuitenkin ehkä.

jaksaako toi painepumppu imeä tavaraa tankista jos sen asentaa tankin päälle?
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: anone - 31.10.2012, 22:41:10
yritin äsken morotella siinä kotkan kirkkokadulla mutta sain takaisin vain hölmistyneen katseen  ;D
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 01.11.2012, 10:01:08
Joo mä jäin miettii et kuka prkl ja just morjestin ku katoit pois päin :D
Otsikko: Vs: 940 "käyttis" "TiBi"
Kirjoitti: Makru - 02.11.2012, 18:39:49
jaksaako toi painepumppu imeä tavaraa tankista jos sen asentaa tankin päälle?

Pitäis jaksaa
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 25.11.2012, 21:45:21
eli painepumppu lähti myyntiin ja ens viikolla sisäinen walbro tilaukseen ei tarvi alkaa kikkailemaan mitään...

MUTTA nyt on muitakin murheita  :(

alkanyt nykimään ja pätkimään välillä, eniten nykimistä esiintyy kolmosella pienilla kierroksilla ei ole tehnyt aiemmin moista, välillä kovassa kiihdytyksessä vaihdettaessa 2 -> 3 rötää hieman kaasu ylös ja uudelleen niin taas mennään...
kai se on sytkä puolelta lähettävä vikaa metsästään ja hieman nostin bensanpaineita niin helpotti hieman nykimistä mutta ei poistunut kokonaan, että onko vika sitten mahdollisesti bensansyötössä?  :facepalm:

ja tyhjäkäynti kierrokset on myös hieman pudonneet sekä seokset laihemmalla normaali ajossa  :idiot2:

täytyy varmaan kohta lopettaa tää harrastaminen menee rahat ja hermot  ;D kytkin päivityskin pitäis tehdä, blingfactoryltä vauhtipyörä M5 sre asetelma ja 6 lapanen sintteri niin varmaan riittää niin pitkälle kun tätä projektia viedään jos viedään....
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 26.11.2012, 19:56:39
noniiin eli tais nykimisen syyllinen löytyä.... ilmamäärämitari oli ilmeisesti ottanut itseensä kun ne suojaverkot etummainen oli poikittain immun sisällä ja jälkimmäinen pullistuneena ulospäin sekä poikkilanka venyneenä virtaussuuntaan.... 1.45bar oli sille liikaa ja immun kansi oli myös irronnut  :tickedoff:

no halpoja nää kokeilut uus immu tilaukseen ja katsotaan mitä tapahtuu laitan sen sinne turbon eteen omalle paikalleen.... ehkä 1 bar käytössä se vois kestääkin painepuolella.... :idiot2:
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: AnttiR - 26.11.2012, 22:53:30
Mulla lähti imupuolellakin verkko kävelemään ilmamassamittarista.....
Toimi hyvin ilman niitä verkkojakin.

Edit: Kylläpä tuli luetttua tarkkaan  ;D Olihan siinä näköjään muutakin ongelmaa
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 27.11.2012, 12:44:25
juu eli tuo bilteman kopio Immu ei ainakaan kestä tuota 1,4bar painetta... en tiedä sitten ihan alkuperäisestä Boschilaisesta.  ;D

mutta kohta olis immun asennusputket painepuolelle tarjolla jos joku muu kokee haluavansa leikkiä? silikoni letkut joutuu hommaa ite kun ne menee muuhun käyttöön...

ens viikolla olis tarkoituksena sitten asentaa tuo walbro tankin sisälle. tosin nastakumit joutuu jo laittaa alle et joutuu ahtopaineet tiputtamaan alemmas muuten lähtee nastat takapyörästä kävelemään...  ::)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Sköge - 13.12.2012, 12:24:17
nätti peli kyllä ei voi muuta sanoa. Kuinka ootko tuon sisäisen hukkiksen pultannu kiinni vai vuotaako se molemmista porteista?
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 13.12.2012, 16:22:27
kiitos, ulkoa siisti sisältä ei niinkään enään mutta ehkä siihen ens kesänä saadaan muutos...

aluksi laski molempien porttien kautta mutta nyt ahtopaineensäädin on laitettu kiinni että vakio hukkikselle ei mene enää ohjauspainetta.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 12.02.2013, 12:34:49
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/ahto_zps4246d634.jpg)

Turpon ja välijäähdyttimen välinen putki, vielä vähän kiillotusta niin saa laitettua paikalleen....
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 11.04.2013, 11:45:05
kävin katsastus setää kattomassa ja laitto puslasulkeisiin :D ens viikol jos sais sitten leiman kotteroon ja saa taas ruuvailla hukkaportin takaisin paikalleen erona että nyt tulee sitten pakopaine mittaus lisäksi pakosarjaan.

sitten olen alkanut miettimäään tuota e85 ajelua että tilaan ruotsista vielä 3" immun ja multahan löytyy jo 580cc suuttimet bensanpaineet nousee 1:1.4 suhteessa ja moottorin ohjaus on lastutettu sekä sytty.
kesä tulee ja ahdot nousee taas sinne 1.45bar
mutta lukemani perusteella ilmeisesti kylmäkäynnistys ei pelaa normaalisti entä ennakot sytkäpuolella jotkut ilmeisesti niihinkin kajonneet jos pelkällä viinalla ajelee?
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 23.04.2013, 15:11:49
tuli sitten kokeiltua tuota e85 ja seokset painuu todella laihalle... pysytään nyt sitten vaan 98 tai v-powerissa.

Tuli ruotsista myös 80mm ilmamäärämittari nyt täytyy askarrella sille vielä putki turbolle ja ruuvailla hukkaportit ym reteet kiinni....

niin ja tietysti liimailla KL-racingin tarrat kiinni  :pomo:
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 04.05.2013, 18:41:25
Eli ongelmaa lisää... Laajakaista alko heittelehtimään laihalta rikkaalle, kaasun kun koskee nii saman tien näyttää seos laihaa... Pakosarjan ja turbpn välistä tiiviste paskana vaihdettu uusi mut oireet edelleen samat niin ja 3" immu paikallaan tosin oireet olivat jo vakio immullakin viat alkoivat e85 kokeilun jälkeen....
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 21.05.2013, 12:30:15
suuttimet aiheuttivat ongelman... nyt orkkikset tilalla ja hyvin pelaa... suuttimet täytyy paiskaa huoltoon jos ne sais vielä pelaamaan.

Walbro asennettu tankkiin
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2013-05-06183654_zpsedf2214c.jpg)


venakopan kun sais vielä vaihdettua
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/2013-04-18172426_zpsba7ef222.jpg)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Pumpe - 24.05.2013, 18:32:15
Siisti peli, mistä oot muuten hommannu ton spoilerin?  ;)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: jkjh940 - 24.05.2013, 18:56:51
Miten tuo Vx nokka pelittää manuaalissa?Koska veto alkaa'+
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 01.08.2013, 10:33:53
Spoileri löytyi tästä kyliltä...

veto alkaa siinä vähän 2000rpm jälkeen kun ahdinkin herää ja sit mennään hyvin kyllä punarajalle, liikkeelle lähtö tuntuu kyllä hirveen vaivalloiselta mutta ei paljon voi olla jenkaa valmiina kun pito loppuu  ???

KG2t nokka olis kyllä hankinta listalla, tai joku vastaava.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: jkjh940 - 02.08.2013, 23:25:22
Laita kokemuksia jos tuon nokan hankit ni tietää tarviiko tilailla itsellekkin. itsellä oli vähän aikaa tuo vx mutta sitten vaihtelin takaisin tuon T kun siinä parempi alakierros alue.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: anone - 29.09.2013, 10:32:30
Hirveesti rääkäsee tämä vehje, eilen ihan säikähin että mitä meni paskaksi omasta diiselirutkusta kun kiihytit vierellä siinä keskuskadulla. :D
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 29.09.2013, 17:44:32
jooo ulkoinen hukkis se vaan rävähti auki ihan normaalit käyttöäänet  :pomo:
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 15.11.2013, 09:54:44
voimansiirtoon hankittu osia -765 sre-asetelma ja t5-r kytkinlevy vielä olis teräsvauhtipyörä hommattava MUTTA! toissa aamuna töihin mennessä spinnasin risteyksessä 270astetta ja repsikan takarengas kopsahti sen verran ikävästi kanttariin että ei sitä enään lähdetä oikomaan, tänään olis tarkoitus mennä kartottamaan mitä vahinkoa on sattun taka-akseliin ja sen tuentaan vai onko mitään?...  :idiot2:

ruotsin maalta jo alustavasti katellut osia jos joutuu hankkimaan.

Kuvia laitan jossain välissä.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Pumpe - 18.11.2013, 15:10:51
Kaveri jysäytti kans kunnolla kanttariin niin perän pikkurattaat meni palasiksi ja panhard tanko vääntyi. 
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 19.11.2013, 17:03:54
Tälläistä sitten tapahtui:
panhard tanko oli melkein poikki, vetarin lautanen hieman väpättää ja takapyöränlaakerissa pieni pitkittäisvälys....

Panhard tanko vaihdettu nyt sitten jostain uusi vetari laakereineen.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 26.01.2014, 15:23:48
Vasemmalla ehjä ja oikealla se joka sai osuman

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20131117_145850_zpsf7b86005.jpg)

vanne ei ole enään oikaisukelpoinen:

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20131113_081629_zpsbed82608.jpg)

vetari löytyi foorumilta kiitos "Ruusuja" nopea toimitus ja marmoritiskiltä tuli laakeri sekä vaihtotyöt.

vetarista yksi pultti oli myöskatkennut ja lautanen vinossa...

nyt on mahdolliset kesävanteet hommattu enää teräsvauhtipyörä ja kl racingin nokka hommattava.

jos vaikka sais auton pysymään kunnossa siihen asti.  8)

Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 17.03.2014, 23:59:09
60mm hukkaportti, timos motorin nokka 12,2mm nosto 282astetta sekä 2mm lashcapit venttiilien päähän tippuivat viimeviikolla postiin.

tulevalla viikolla laitetaan auto leima kuntoon puslien vaihtoa ym nokka paikalleen ja leiman jälkeen ruuvataan loput palikat paikalleen....
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 07.04.2014, 20:37:55
3mm Lashcap
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/78084ae3-03a5-4bec-a575-104d348fe162_zps982ce760.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/volvo/78084ae3-03a5-4bec-a575-104d348fe162_zps982ce760.jpg.html)

vasemmalla normaali venttiilinpää ja oikealla lashcap paikallaan.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140319_143848_zpsd395fa8b.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/volvo/20140319_143848_zpsd395fa8b.jpg.html)

Yläpuolella alucuuleri ja alapuolella vakio joka vaadittiin leimaa varten paikalleen...
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140406_130313_zpsf80e5050.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/volvo/20140406_130313_zpsf80e5050.jpg.html)

ja kesävanteet 15x7 205/55R15 renkaat tulossa.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140407_203443_zps16998ab5.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/volvo/20140407_203443_zps16998ab5.jpg.html)

lisää kuvia kun saan osia paikalleen...
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: tomimikael - 07.04.2014, 21:22:52

Yläpuolella alucuuleri ja alapuolella vakio joka vaadittiin leimaa varten paikalleen...
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140406_130313_zpsf80e5050.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/volvo/20140406_130313_zpsf80e5050.jpg.html)



Mitä tapahtui? Huomasiko katsuri ton alukoolerin ja vaati vaihtamaan? 
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 08.04.2014, 11:12:04
juu näin pääsi käymään nyt jo auto leimattuna, toinen vaihtoehto oli kuulemma VTT  ;D
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 21.04.2014, 11:44:28
60mm Hukkaportti
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140417_143034_zpsfc9d8bec.jpg)

Hukkiksen pakoputki
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140417_143026_zps4679ae0b.jpg)


onko muilla ollut ongelmia V-bandien pitävyyden kanssa?

mulla piikkaa vielä ahdot 1,5bar josta laskeutuu 1,2bar, täytyy säätää orkkis portti aukeamaan kaveriksi tuolle ulkoiselle vaikka johonkin 1,3bar

teräsvauhtipyörä laitettava myös tilaukseen, -765 asetelma ja t-5 kytkinlevy löytyy jo täytyy vaan mittaa kytkin levyn paksuus ja sorvauttaa vauhtipyörä valmiiksi niin ei tarvitse shimmailla mitään...
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 27.04.2014, 19:54:39
kesärengasvaihtoehtoja:

BBS tyyliset hunajakennot 15 tuumaisena.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140427_134527_zps139edc9d.jpg)

7-puolaiset 17tuumaiset.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140427_134507_zps6304e1bb.jpg)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Chall - 21.05.2014, 12:02:44
kato prkl noi valkoset 17" on samanlaiset mitä omassa  :D itsellä mustana valkosessa autossa
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 12.06.2014, 21:12:48
multa vaan puuttuu nuo keskilätkät noista vanteista....

mutta saatu jotain aikaan, poikkitukea aloin tekemään...

Alumiinista tietysti ettei tuu liikaa painoa, ja ettei se olisi niin helppoa  ;D

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140612_180828_zps6de924b3.jpg)

Paikallaan
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140612_175815_zps631af7ac.jpg)

vaati vielä lisää tukea tolppien päihin ja tietty pinnan viimeistely.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: mavil - 13.06.2014, 16:03:17
Tee useampi ja pistä myyntiin menee varmasti kaupaksi jos on tukeva.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 13.06.2014, 18:16:45
Ei taida tuo muotti käydä kun tilaa on muuten nuukasti ja mulla on konepelti nostettu takareunasta ylös.

tuossa olis lopullisempi tulos, teen siihen vielä öljynerottimelle/huohotinsäiliölle paikan joskus loman jälkeen :D

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140613_175132_zpsdf211b19.jpg)

kuvassa näkyykin vanha säiliö mutta uudesta tulee pneumatiikka letku turbon imuputkeen jotta saisi alipainetta alakertaan.

oon vielä kahden vaiheilla, paineilmalle tarkoitettu öljynerotin vai tekiskö rosterisen pöntön  :idiot2:

Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Rapala - 13.06.2014, 18:25:13
nam nam! hunajakennot alle :3
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 03.08.2014, 21:33:46

Pihassa seisoo V70XC -98 ja tibi on laitettu seisomaan...

Tuollainen härveli hankittuna.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/xc_zpsfcac5e49.jpg)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Jakkefp - 03.08.2014, 22:10:12
Myyt tuon V70 hirvityksen nyt vaan pois ja jatkat ysin parissa..
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 03.08.2014, 22:42:07
Myyt tuon V70 hirvityksen nyt vaan pois ja jatkat ysin parissa..

Käyttis erikseen ja mulla olis vähän toisenlainen kiinostuksen kohde tuohon rakenteluun. v70 ei tehdä muutakun ajetaan  ;D
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 07.08.2014, 17:26:08
noniin joku inspiraatio iski, vanha ilmaan huohottava säiliö poistettu, 580cc suuttimet asennettu uus huohotin kerääjäpönttö asennettu.

3" kl racingin imm jonka vieressä huohotin josta menee letku turbon imuputkeen. toppclear-letku tuee huohottimelta ja menee säiliöön, säiliössä myös pinnan korkeudenosoitin sekä teräsvilla sisällä keräämässä öljyä.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140806_180504_zpsb857ada8.jpg)

bensan paineet säädetty tyhjäkäynnillä 1,5bar @ -0,5bar +(2bar x 1,4 kertovan säätimen takia)= 1,5bar ahdoilla bensanpaine 4,3 eli vielä olisi vara tiputtaa tyhjäkäynti painetta...
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: jepajee - 07.08.2014, 18:17:57
Mikä on tuo paineen säädin? mistä nuita saa?
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 07.08.2014, 21:11:09
Malpassin säädin esim http://www.moposport.fi/fi/paineensaatimet/8575/dg?openGroup=8575 (http://www.moposport.fi/fi/paineensaatimet/8575/dg?openGroup=8575) saa noita.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 11.08.2014, 17:38:52
Vauhtipyörä tilattuna 2-viikkoa toimitusaikaa olivat loppuneet....  :-\

FK penkit eteen kulahtaneiden orrkisten tilalle....

(http://files.kotisivukone.com/unelmatuning.tarjoaa.fi/kuvat/Sport_penkit/FK_Automotive/Chicago_black/FKRSE010081/fk_sportsitz_chicago_sw_fkrse010081.jpg)

Hommaa riittää, penkkien irroitus, öljynsuodattimen siirtojalan kiinnitys hukkiksen putken lyhennys, öljyt vaihtoon, hardykiekosta kankaat pihalla, pakkivalon piuhat poikki, ikkunoitten tummennus jne, pilareiden "dippaus" käynyt mös mielessä.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: vellu_volvo - 01.09.2014, 19:26:28
Ootko laittanu tuohon turbon imupuolelle tulevaan letkuun mitään sihtiä yms. joka estäs teräsvillan kulkeutumisen letkua pitkin ahtimelle?
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 02.09.2014, 11:18:01
eipä tullut moinen mieleen ollenkaan... täytyy varmaan kehittää joku sihti siihen varmuuden vuoksi.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 18.09.2014, 21:23:14
Kaikkea on tapahtunu.... tosiaan tiedoksi sitten jotka käyttävät 850turbon jousitettua levyä m90:ssä teräsvauhtipyörän kanssa että keskiön kiinnitysnastoille täytyy tehdä tilaa, jouduin siis lähettämään vauhtipyörän muokattavaksi uudestaan.

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140916_190200_zps48f2d6b4.jpg)
vauhtipyörän keskellä näkyy upotus.


penkkien kiskojen muokkaus hommia.

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140918_181159_zpsc9f0070a.jpg)
vasen heftattuna ja oikea hitsattuna.

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/volvo/20140916_185857_zps5a14d0c0.jpg)

mahdollisesti vkl laatikko paikoilleen ja penkkien sovittelua autoon.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 14.11.2014, 10:54:08
nyt on viileet kelit ulkona laittaa autoa ei tuu hiki!

penkit paikallaan, kytkimen ilmaus ja kokeilu tänään illalla ja toivon mukaan turbon öljynpaluun tiiviste saapuisi vielä tänään niin sais senkin kuntoon.

vauhtipyöräkin tuli oikeaan asentoon sillä moottori lähti tulille.

öljynsuodattimen kiinnitys paremmin ja öljyt vaihtoon kardaani paikoilleen olettaen että toi kytkin nyt pelaa... operoin sinne kuulamutterin alle 3 aluslevyä siitä kytkinhaarukan reijästä.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 17.11.2014, 21:17:13
tuollaisella palikalla sain kytkimen rokkaamaan, 5mm korotus haarukan ja työsylinterin väliin.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20141117_170647_zps2b9f181c.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/20141117_170647_zps2b9f181c.jpg.html)

sekä kuulamutterin alle prikkoja
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20141117_170658_zpsf30cea38.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/20141117_170658_zpsf30cea38.jpg.html)

Pääsin onnistuneesti koe ajolle, voimaa oli ja kytkin piti hienosti.... mutta!

kun kytkin pitää niin joku muu paikka pettää....

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20141117_195830_zpsd97d7cd6.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/20141117_195830_zpsd97d7cd6.jpg.html)
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20141117_195851_zps041db994.jpg) (http://s93.photobucket.com/user/Waalsku/media/20141117_195851_zps041db994.jpg.html)

onkohan minkä vahvuinen pultti kyseessä?
meni nätisit poikki hiekka alustalla....
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Juusoo - 17.11.2014, 21:36:23
Niin tuttua... :D Itellä hajos kun pikku sutilähdössä kuivalla asfaltilla heitin ykköseltä kakkosen, ja pam ;D. Oli ihan ehjä pultti, ei edes ruosteessa. Samalla paukulla meni noi kaikki tuennat vaihtokuntoon. Pultin lujuudesta ei oo tietoo, nappasin purkuautosta osat ja taas mentiin.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 29.11.2014, 21:19:41
toi katkennut pultin jämä ei irtoa millään tuolta perän korvakkeesta.

on porattu oikea ja vasenkätisellä poranterällä... ruuvin ulosvedintappi katkes sinne myös.
on lämmitetty ja jäähdytetty, hitsattu mutteri siihen päähän ja kokeiltu kääntää ei vaan lähde....

alkaa konstit loppua
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 04.03.2015, 19:10:24
päivitetäänpäs tätäkin...

Eli syksystä jäi auto pahan motivaatio pulan takia seisomaan talveksi ulos, muutama viikko sitten kävin kaivamassa auton esiin putsasin n.30cm lunta katolta ja auto käymään sisälle 3kw hallipuhallin kuivattamaan.

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150209_190716_zpsifubfy5c.jpg)

hain toisen taka-akselin 1031, josta tehdään ysiin vaihtosarja täydellisenä eli perä iskarit jouset ym uusitaan ja vaihdetaan vanhan paketin tilalle.

Osa listaa:

Hankittuna:
1031-akseli
Spartan locker tilattu ei saapunut vielä
momenttivarsiin poly-uretaanipuslat
1031-laakerit uudet.
jarrukilvet
2x19mm takavakaajat

hankittavia:
jarruosat kaikki vaijerit palat levyt jne...
takapyörien laakerit
alustan osien puhallus/maalaus.
bilstein b6 iskarit taakse
kuormajouset.
perä-öljyt.
lisää poly-puslia.
säädettävä panhard tanko.

Perä hiekkapuhallettu ja purkaminen aloitettu oottelen spartanin saapumista että pääsis kunnolla perän kimppuun, teen muutamia spesiaalityökaluja odotellessa tuota operaatiota helpottamaan.

kevät tulee ja inspiraatio auton rassaamiseen sen mukana!  8)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 11.03.2015, 16:50:01
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150226_190246_zps1s5kt3sd.jpg)

Motordesign sweden tuli korjaussarja 1031:seen

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150311_163143_zpsyc8bs7ty.jpg)

tänään saapui spartan locker amerikan mantereelta

pinionista otettiin vanhat laakerit pois perä putsattu sisältä, pinionin laakereiden ulkokoolit pakastimessa odottamassa asennusta.

huomenna jos pääsis spartania sovittaa paikoilleen.

Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: QLITY - 11.03.2015, 19:52:18
Mahtavaa nähdä että tibin rakennus jatkuu!
Tätä on ilo katsella S*
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: anone - 11.03.2015, 20:40:16
huomenna jos pääsis spartania sovittaa paikoilleen.

Tervetuloa kolinaklubiin. ;)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 13.03.2015, 16:38:28
Mahtavaa nähdä että tibin rakennus jatkuu!
Tätä on ilo katsella S*

Kiitos

Tervetuloa kolinaklubiin. ;)

jep, jos joskus kesällä pääsis koeajolle, lukko shimmattu 3,8mm, pinionin isompi laakeri paikallaan sekä ulkokoolit perässä.

pyöränlaakerit ja stefat otettu pois.

kohta pääsee kattomaan miten poskellaan hammaskosketus on  ;D

osia jäähdytelty pakastimessa, sekä lämmitetty höyry tukin päällä.


Pitäisi vielä päättää millä värillä maalaa tukivarret, perän ym.... ehkäpä ruotsinlipun väreihin keltaista ja sinistä?  :P
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 03.06.2015, 09:09:04
Pitkästä aikaa taas...

Spartan paikallaan

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150527_142928_zpsetokf44i.jpg)

Hammaskosketus näyttäisi olevan kohdillaan, laakerit kaikki uusittu.

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150528_081740_zpscjfeemt7.jpg)

Väriä päälle

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150602_200042_zps42wwlkhc.jpg)

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150602_200102_zpsts4fg2q7.jpg)

jarruosat kasattuna, vaijerien kiinnitys, vanhan perän irroitus alustan osien maalautus jne jne vielä edessä.

tuplavakaajien tekoa aloiteltu.

pikkuhiljaa alkaa valmista tulemaan.

Englannista laitettava PU-puslia tilaukseen ja säädettävä panhard-tanko.

Pahoittelen kuvien laatua, (Puhelin)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 14.06.2015, 11:24:55
tukivarsien puslat tilattu sekä panhard tanko.

hiekkapuhalluksesta tuli alustan kikkareita...

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150612_145947_zpsg1wjfrb8.jpeg)

Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Chall - 14.06.2015, 12:20:19
Oliko pahan hintaset laakerit volvolta? Ois sama juttu edessä, välityksen vaihto ja g80 heitetään vesilintua..
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 14.06.2015, 12:38:05
enpäs käynyt edes volvolta kysymässä vaan tilasin omani ruotsista suoraan http://www.shopmotordesign.se/final-gear-bearing-p-146.html?cPath=4_34_42 (http://www.shopmotordesign.se/final-gear-bearing-p-146.html?cPath=4_34_42)

volvon pusseissa tuli en sitten tiedä olisiko ollut halvemmat sinisellä  :idiot2:
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Chall - 14.06.2015, 13:59:04
Tasauspyörästön laakeri (1030 ja 1031)   35 €
Pienen vetopyörän laakeri, etummainen (1030 ja 1031)   74 €
Pienen vetopyörän laakeri, takimmainen (1030)   43 €
Pienen vetopyörän laakeri, takimmainen (1031)   59 €
Perän laakerit ovat hyvää länsimaista laatua! Koyo, Timken...
Stefa (1030 ja 1031)   18 €
Takakannen paperitiiviste (1030 ja 1031)   10 €

Tollaset hinnat lautamäkimotorsport:illa. Pitääkin laskeskella mitähän noista tulis jos tuolta ruottista tilais
E: 274€ ilman pultteja+ toimitukset vielä... taitaapi olla halvempi tilata ruotsista
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 14.06.2015, 18:44:11
230-240e tais olla tuo FINAL GEAR BEARING KIT sarja missä pultit tiivisteet laakerit ym. mukana toimitettuna.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Chall - 14.06.2015, 18:53:51
245€ lukee sivuilla tilauksen lopussa :)
. Pitäis varmaa joko opetella kirjottamaan tai edes lukemaan miten kirjottaa ;D
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 14.06.2015, 19:06:00
 :D nonii
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Voresss - 14.06.2015, 22:48:47
Millainen toi spartan lockeri on nyt oikeasti ajella kadulla?  :)

Kuullut niin paljon eri mielipiteitä siitä  :juhau:
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 15.06.2015, 08:01:13
mä voin kertoa joskus kun pääsee sinne asti perä on vielä irrallaan  ;D
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 26.06.2015, 15:19:30
kelit antanu myöten jotta pääsee puuhastelemaan.

taka-akseli irroitettu.

Iskarit Bilstein B6 on matkalla, en tilannut nyt kuin taakse, etummaiset saa jäädä johonkin tulevaisuuteen...

tukivarsien puslista ja panhard tangosta toivon mukaan ensi viikolla tulee lähetystunnukset  kun tuo 14 työpäivää on tullut täyteen jonka aikana/jälkeen tavaroiden piti lähteä tulemaan tänneppäin...

vein takakelkan maalattavaksi, sama sininen väri tulee kuin muissakin alustan osissa...

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150622_181518_zpsq8olcree.jpg)

puslat irroitettu momenttivarsista, 6t pullotunkki on ollut muutenkin hyvä apu noissa laakeriasennuksissa.

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150625_145405_zps85muzol0.jpg)

ja uudet paikallaan.

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150626_130529_zps7vaijxva.jpg)

paikallisessa korjaamossa kävin kysymässä puslien vaihtoa arvio oli noin 140€ (irrallisille osille) joten tein itse ja säästin.  8)

viikon päästä alkaisi loma joten ehkä sitä saa autolle jotain tehtyä, kelivarauksella tosin kun on tuo taivas kattona  ;D
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 04.07.2015, 15:17:09
jotain krääsää on taas posti tuonut...

(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150704_123452_zpsjdxcebhb.jpg)

alustan osat on vielä maalauksessa, siniseltä tilasin pultteja ja akselin kiinnitys palikat.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 09.07.2015, 13:29:40
Alustan osat ja pultit on saapunut, noi akselin kiinnitys kupit maalautin turhaan koska niihin ei saa irtopultteja vaan ne tulee pakettina joten ostin uudet.

takajouset ja peräöljy pitäisi vielä hakea niin sitten olisi kaikki tarvittava,

tuossa vielä kuva saastetta takakelkasta.
(http://i93.photobucket.com/albums/l68/Waalsku/20150709_121110_zpskqhqvxcx.jpg)
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: siipiveikko - 09.07.2015, 15:56:34
Olisi kannattanut vahvistaa tuo takahäkki samalla, ei oo kovin vahvaa tekoa vakiona.
Otsikko: Vs: 940 "TiBi"
Kirjoitti: Niksa - 09.07.2015, 20:02:43
mietin sitä kyllä mutta jätin tällä kertaa tekemättä. tehdään seuraavasta sitten kestävämpi kun tuo kääntyy solmuun.