Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Daiffi - 23.02.2015, 22:07:08

Otsikko: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
Kirjoitti: Daiffi - 23.02.2015, 22:07:08
Tulipas tämmöinen haettu toiselta puolelta suomea, pitkän kestäneen autokuumeen takia. Saatii avovaimolle tyyliä ja itselleni tehoa.  :D Vähän tietoa autosta: Ajettu 181tkm sekä 230hv ja vuodelta -98. Entisellä omistajalla ollut 5 vuotta ja huoltanut ja puunannut autoa hyvin. Auto uudelleen maalattu 2vuotta sitten samalla värillä ja vahattu kerran vuodessa sekä joka kuukausi pesty. (Katsoo jos itse pystyy pitämään kiinni samasta)  :) Ikäisekseen hyvässä kunnossa ulkoa niinkuin sisältä.  Varusteisiin kuuluu puolinahkajakkarat sähköllä 3 muistipaikan kera, automaattinen ilmastointi, penkinlämmittimet sekä vetoluistonesto. Xenonit loistaa keulilla ja takaikkunat tummenettu 15%.  8)

Auto ollut noin kuukauden ja tarpeeksi jo rahaa mennyt..  ;D Tähä pistän vähän listaa mitä tehty

-Jakopää remppa kaikki hilppeet
-Jäähytinnesteet vaihettu koko systeemistä
-Ilmamassa-anturi ja ilmaputsari
-Öljyt + suodatin
-käsijarrukengät sekä vaijerit
-Termostaatti ja sulakkeita.
-ABS poksi kolvattu
-Uusi nastarengas
-Jarrulevyt
-Jarrupalat
-Koiranluut


Sitte vähän kuvia. Kuvat ovat entisen omistajan ottamia viime kesältä ja auto on samanlaisessa kunnossa.
(http://s7.postimg.org/yqq0td31j/SAM_0415.jpg) (http://postimg.org/image/yqq0td31j/)
(http://s13.postimg.org/q1akuwao3/SAM_0416.jpg) (http://postimg.org/image/q1akuwao3/)
(http://s30.postimg.org/jajclqqdp/SAM_0418.jpg) (http://postimg.org/image/jajclqqdp/)
(http://s1.postimg.org/oc2n582zf/c70_kes.jpg) (http://postimg.org/image/oc2n582zf/)

Kesänakit ovat 225/40/18 ja talvinakit 205/55/17 volvon orkkis vanteilla.

Autoon tulossa/suunnitteilla on vähän kaikennäköstä

-Uudet umpiot
-Tummemmat sivuvilkut
-Hirvitarrat (Auto odottaa pesua ja tarrojen pistämistä 8) )
-Tummentaa takavalot (ehkä)
- Uutta soitinta + muuta hifiä
-Alustasarjaa

Tämmöstä tällä kertaa, päivittelen vähä uudempia kuvia ja muutoksia mitä autoo tehään ainakun saa aikaseks.  :D
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Spaprika - 24.02.2015, 04:56:59
Katselin tuota samaa pirssiä hetki sitten kun oli vielä myynnissä, ei vaan tullut aikaiseksi mennä katsomaan kun 2.4 kone veti puoleensa enemmän, mutta näköjään itsekkin päädyin tuohon koneeseen.
Showroomin voisin omasta tehdä pikkuhiljaa kun jaksan kuvia räpsiä.

Hienolta näyttää, ja itsekkin meinaan tummentaa hieman takaumpioita seuraavaksi niin saa nähdä millaista jälkeä tulee. :P
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Daiffi - 24.02.2015, 15:20:33
Katselin tuota samaa pirssiä hetki sitten kun oli vielä myynnissä, ei vaan tullut aikaiseksi mennä katsomaan kun 2.4 kone veti puoleensa enemmän, mutta näköjään itsekkin päädyin tuohon koneeseen.
Showroomin voisin omasta tehdä pikkuhiljaa kun jaksan kuvia räpsiä.

Hienolta näyttää, ja itsekkin meinaan tummentaa hieman takaumpioita seuraavaksi niin saa nähdä millaista jälkeä tulee. :P

Kyllähän itsekki himoitsin tuota 2.4 konetta kanssa mutta tahto ne autot sitte olemaan kohtuuttoman hintasia/huono kuntosia verrattuna tähän. :) Odotan kuvia sinun ceestä !
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: kierikki - 25.02.2015, 22:03:22
Asiahan ei tietysti minulle kuulu muttaa... miksi himoitsitte 2.4 konetta?  :o Ite ku joitaki vuosia sitte omaani etsiskelin ni T5 oli ehdoton vaatimus. (2.3 tarkemmin sanottuna siis)  :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Spaprika - 27.02.2015, 04:05:08
Asiahan ei tietysti minulle kuulu muttaa... miksi himoitsitte 2.4 konetta?  :o Ite ku joitaki vuosia sitte omaani etsiskelin ni T5 oli ehdoton vaatimus. (2.3 tarkemmin sanottuna siis)  :)

Saa helpommin varaosia kuin tuohon 2.0 Italian T5 koneeseen.
Kestävyyserosta en tiedä mutta olettaisin että 2.4 aavistuksen verran parempi siinä.   :D

EDIT:
Ja niinkuin Daiffi muuten sanoi, taisi silloin olla ne vähän ajetut 2.3-2.5 koneet sen verran kalliita budjettiin nähden että se myös suuri tekijä.
Pakko se uusi auto oli saada niin sitten täytyy tyytyä siihen mitä on, ihan tyytyväinen olen ollut tähän mennessä. :P
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Daiffi - 27.02.2015, 11:28:33
Asiahan ei tietysti minulle kuulu muttaa... miksi himoitsitte 2.4 konetta?  :o Ite ku joitaki vuosia sitte omaani etsiskelin ni T5 oli ehdoton vaatimus. (2.3 tarkemmin sanottuna siis)  :)

Itselleni oli aika tuntematon kone tuo 2.0T enkä siitä hirveesti hyvää ollu kuulukkaan, huonoakaan ei silti paljoo näkyny. Ja niinkuin Spaprika sanoi että varaosat helpompia hommata.
Tiedä sitten että miksi juuri tuo 2.3-2.4 koneet oli niin kalliita verrattuna 2.0  :idiot2:
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: kierikki - 27.02.2015, 22:58:38
Eiku sillä vaan että eikös se 2.3 ole se tehokkain versio noista... sen takia ite sen halusin.  :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Daiffi - 28.02.2015, 00:19:23
Eiku sillä vaan että eikös se 2.3 ole se tehokkain versio noista... sen takia ite sen halusin.  :)

Jep kyllähän noissa 10hv on enemmän. :) Paljonkos tuommonen 2.3 kuluttaa maantiellä ? Itellä menee tuohon 7-7.5 litran tienoille, vaikuttaako kuinka paljon tuo 10heppaa ja 0.3 ? :D
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Spaprika - 28.02.2015, 16:04:21
Itsellä menee siihen 8 paikkeille maantiellä.
Jotakin tohon putkistoon on tehty ja vapaavirtaus-suodatinta vaihdettu. Vakiona sen 226hp mutta mututuntumalta voisin sanoa että vääntää paremmin, en tiedä onko tehty jotain enemmänkin.
En kyllä silti sanoisi että 2.0 ja 2.3 koneella huomaisi kulutuksessa eroa käytännössä yhtään. :D
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Daiffi - 28.02.2015, 17:53:31
Itsellä menee siihen 8 paikkeille maantiellä.
Jotakin tohon putkistoon on tehty ja vapaavirtaus-suodatinta vaihdettu. Vakiona sen 226hp mutta mututuntumalta voisin sanoa että vääntää paremmin, en tiedä onko tehty jotain enemmänkin.
En kyllä silti sanoisi että 2.0 ja 2.3 koneella huomaisi kulutuksessa eroa käytännössä yhtään. :D

Minkäslainen vapaavirtasuodatin sulla on ? Olen itsekki miettiny jos vaihtais semmoseen mutta toisaalta lukenu niin paljon huonoa niistä  :-\ Olisi mukava saada jotain ääntä koneesta muutakin kuin tuota kesyä murinaa kun tuo vakio pässiki on aivan äänetön.   :(
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Spaprika - 28.02.2015, 18:31:47
Minkäslainen vapaavirtasuodatin sulla on ? Olen itsekki miettiny jos vaihtais semmoseen mutta toisaalta lukenu niin paljon huonoa niistä  :-\ Olisi mukava saada jotain ääntä koneesta muutakin kuin tuota kesyä murinaa kun tuo vakio pässiki on aivan äänetön.   :(

Se on sellanen sininen laatta mikä on siis samanmallinen kun vakio mutta suodatinkuvio erilainen ja tehty metalliverkosta jossa jotain (vaahtomuovi?) tyyppistä suodatinta sisällä, suodatinöljyä ruiskutettu pintaan.
Kyllä varmaankin päästää ilmaa paremmin mutta suodattaa taas huonommin kun vakio.

Kartiomalli varmaankin pahin vapaavirtausmalli, mutta kuuluu varmaan imuäänet myös, sillä omasta en ainakaan sisälle ole kuullut mitään. Johtuu varmaan siitä että suodatin on kopan sisällä eikä ulkopuolella kuten kartio taas on.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: TMOS - 28.02.2015, 18:37:07
Minkäslainen vapaavirtasuodatin sulla on ? Olen itsekki miettiny jos vaihtais semmoseen mutta toisaalta lukenu niin paljon huonoa niistä  :-\ Olisi mukava saada jotain ääntä koneesta muutakin kuin tuota kesyä murinaa kun tuo vakio pässiki on aivan äänetön.   :(

Pässin ääni ja turbon suhina tulee kyllä hyvin esille, kun vaihtaa kartiosuodattimen. Itselläkin oli joskus, mutta vaihdoin takaisin K&N paneeliin kun kyllästyin siihen jatkuvaan suhinaan.  :)

Blow-offiakin voisi toisaalta kokeilla....
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: kierikki - 28.02.2015, 18:49:14
Jep kyllähän noissa 10hv on enemmän. :) Paljonkos tuommonen 2.3 kuluttaa maantiellä ? Itellä menee tuohon 7-7.5 litran tienoille, vaikuttaako kuinka paljon tuo 10heppaa ja 0.3 ? :D

Jaa niissä ei sen enempää olekaan eroa. Katoin että 163 heppaa 2 litrasessa, mutta siitä on pirteämpiki versio. Maantiellä ei tule paljo ajettua ni ei ole tullut laskettua kulutusta, mutta keskikulutukseksi tietokone näyttää 11.8...  kuherruskuukausina se oli vielä enempi. ::)
Laitoin omaani bsr:n vapaavirtaussuodattimen ja putkiston katista taaksepäin, äänimaailma muuttui sillä vakiota mureammaksi.
Lastutusta miettinyt pitemmän aikaa mutta se on vielä harkinnassa.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Daiffi - 28.02.2015, 19:01:54
Aattelin jos tuommoisen BSR kartiosuodattimen lämpöpellin kera pistäis tuonne pellin alle. Vähä on suolainen hinta mutta näkyykö se laadussa yhtää sen kummemmin kuin halvemmissakaan ? Mitä virkaa tuo lämpöpelti pitää ? Estää isommat paskat ja mottoorin lämmön ympäriltä ?
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/4900701/ (http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/4900701/)
Saisko tolla vähä messevämmät äänet ?  8)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Spaprika - 28.02.2015, 19:15:17
Varmasti saa imuäänet esiin, pelti todennäköisesti pitää kartion vähän erossa kaikesta muusta, lämpö ja paska, sillä konepelti tulee aika lähelle sitä kun laitetaan kiinni. BSR:än tuntien rasvainen hinta, mutta hoitaa kyllä hommansa, tosin huonommin suodattaen kun pitää ilmaa kumminkin saada läpi enemmän. Plussat parempi kaasuvaste ja imuäänet esiin, miinusta suodatustehosta joka sitten haittaa pidemmän päälle tekniikkaa.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5
Kirjoitti: Daiffi - 14.03.2015, 00:05:58
Jepa jep vähä tännekki juttua pistää. Tuli ostettua uudet jarrulevyt sekä jarrupalat kun entiset levyt ovat niin kierot. Jos näillä uusilla sais tuon jarruttaessa syntyvän tärinän ja vispaamisen pois. ::) ABS poksi käytetty uusinta kolvauksessa ja pistetty kiinni. Alkoi ABS sekä Tracsiki toimimaan.. :D Tuli myös tilattua kangasmatot ja uudet kuoret keskuslukituksen kaukosäätimeen.

 Mutta niinhän se menee että yksi vika korjataan ja uusi tulee tilalle ja niin kävi myös tänään. Aloin kattelee noita valoja kun näytti niin korkealle. Autoohan on asennettu jotkin halpa kenonit ja vain toinen tottelee korkeudensäätö vempainta.. Aloin vääntelee ja kääntelee umpiota ja kattelemaan jonka seurauksena sitten toinen polttimoista otti itteensä, päätti hajota prkl.

Vähän hintoja;
-kangasmatot 20€ Motonet
-2x keskuslukituksen kaukosäätimet 9€ Ebay
-ABS korjaus 60€ Tmi Minimanni
-Jarrulevyt 300mm (Brembo) 140€ Autocenter
-Jarrupalat 20€ Autocenter

(http://s27.postimg.org/l6ym9zb1v/purku.jpg)
(http://s15.postimg.org/iq0dafa5n/Brembo.jpg)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 20.03.2015, 18:21:55
Juupa juu vähä tännekki juttua. Tuli tilattua uusi soitin ja piuhasarjat subbarille. Perus Pioneeri 1din soitin ja 20mm piuhaa 80 amppeerin sulakkeella. Jarrulevyt ja palat odottaa asennusta (ei ole omaa tallia tai muuta paikkaa) siitä sitten pistän vähä enemmän kuvaa myöhemmin. Tuli Biltemasta napattua mukaa Spaprikan innoittamana kartiosuodatin.  :2funny:

(http://s29.postimg.org/8kegr5b13/Kartio.jpg)
Kaikkea pitää kokeilla.  ::) Saattaa tulla video pätkää tänää asennettuna.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 27.03.2015, 13:18:14
Ja lisää tavaraa tulee  :D Postiin tuli pari päviää sitten pioneerin soitin ja piuha sarja. Kellarissa odottaa vanhasta volvosta otetut 800w SPL vaffari ja 12" hurricane rainbow suppari. Uuden soittimen myötä saa etukajaritki toimimaan. Vanha soitin oli jokin JVC ja oli kyllä aivan susi ei ollu paikkoja kaikille kaiuttimelle ja värin sai jopa vaihtaa näytöstä.  :2funny:

(http://s4.postimg.org/necxyvk4t/popit_ja_johot.jpg)

Niin paljon tavaraa odottaa asennusta.. On se hankalaa kun ei ole omaa paikkaa missä mitää pistää. :-\
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 13.04.2015, 23:06:51
Heipätihei ! Vähän päivitystä tännekki. :) Nyt on humppavehkeet asennettu ja kesänakit alla, oikastaan mitää sen kummempia ei ole tapahtunu. Ahtopainemittarikin löysi tiensä kojelautaa pienellä väliaikaisella ratkaisulla, tulee muuttumaan lähiaikoina.
(http://s15.postimg.org/t1ivpduef/Ahtopainemittari.jpg) (http://postimg.org/image/t1ivpduef/)
Vähän ruma tällä hetkellä ja ylimäärästä letkua löytyy. Parempi ständi odottaa takapenkillä.

(http://s21.postimg.org/n8d55956r/Johtoa.jpg) (http://postimg.org/image/n8d55956r/)

(http://s21.postimg.org/g6f7j21kz/johtoa_5.jpg) (http://postimg.org/image/g6f7j21kz/)

(http://s12.postimg.org/mab42su6x/Johtoa_2.jpg) (http://postimg.org/image/mab42su6x/)

(http://s12.postimg.org/edqmukiqh/johtoa_3.jpg) (http://postimg.org/image/edqmukiqh/)

(http://s12.postimg.org/mkimm58t5/johtoa_4.jpg) (http://postimg.org/image/mkimm58t5/)

(http://s12.postimg.org/q5ei5ddcp/Soitin_rca.jpg) (http://postimg.org/image/q5ei5ddcp/)

(http://s23.postimg.org/y2ymkrvsn/Soitin.jpg) (http://postimg.org/image/y2ymkrvsn/)

Vähän hassussa järjestyksessä. Mutta kaikki johot saatii listojen alta ja penkkien alta taiteltua konttiin.  Eli ei jäänyt mistään näkymään johtoa joten olen erittäin tyytyväinen.

(http://s23.postimg.org/n8h6iucon/Kes_vanteet_2.jpg) (http://postimg.org/image/n8h6iucon/)

Kesänakit tuli vaihettua. Yllättäen tallittoman ihmisen epäonni kohtasin viimeisen renkaan myötä ja vettä alkoi tulee ku saavista kaatamalla. ;D

Ensi torstaina luultavasti koiranluut ja jarrulevyt & palat löytävät tiensä autoon. Niistä lisää kuvia sitten. Mutta eipä täällä sen enempää, kertokaa toki ulkonäkö ehotuskia mitä voisi tehdä. :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: wäiski12 - 14.04.2015, 18:49:07
Matalammaks ja lievä tummennus etu laseihin ???
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 25.04.2015, 01:26:57
Matalammaks ja lievä tummennus etu laseihin ???

Hmh ei tiedä uskaltaako tätä madaltaa. Tiet on sen verran perunapeltoa tääläpäin että hirvittää.  :idiot2:

Ja vähän lisää juttua tännekki :P Tuli piiiitkän laiskottelun jälkee vaihdettua vaihdettua jarrulevyt sekä palat ja oikein koiranluutki vielä. Meni koiranluissa järki joten helpommalla pääsi ku rälläkällä veti poikki.  ;D Oli vanhaa jarrulevyy aiheuttanu aikamoisen pykälän... Oli entinen omistaja vetäny vähä rauta rautaa vasten nähtävästi.  :buck2: Johan loppu vispaaminen jarruttaessa ja kolinat etupäässä kun sai uudet hilppeet.

Ja pari kuvaa taas tässä vaiheessa.
(http://s18.postimg.org/ac3kv23hx/Purkua.jpg) (http://postimg.org/image/ac3kv23hx/)

(http://s22.postimg.org/r3qqcvah9/Levyt_palat_koiranluut.jpg) (http://postimg.org/image/r3qqcvah9/)

Löyty myös kuva tuosta suodattimesta.  :D

(http://s8.postimg.org/5duq0h4fl/Suodatin.jpg) (http://postimg.org/image/5duq0h4fl/)

Tuli varattua aika nyrkkipajalle että sais tuon moottorin ylätuen kuntoon. Puuttuu koko pusla välistä.  :o Ei tuotakaan tullu huomattua kun viikko kaks sitten... Eihän semmosta vanhassa 940 ollut niin en tiennyt mikä helvetti se vimpain oli moottorin päällä.  :facepalm: Noh jos se sais vähän tota ihmeellistä nykimistä ja täristämistä loppumaan mitä se varmasti tekeekin, voi ajella taas ilman stressiä.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: TMOS - 25.04.2015, 23:56:03
Teeppä tolle suodattimelle nyt edes jokin lämpöpelti ja vedä maskista putki sille. Nyt se saa vain kuumaa ilmaa konehuoneesta ja sehän vie tehoja.

Kun itsellä aikaisemmin oli kartiosuodatin, niin hain biltemasta/motonetistä palan alumiinilevyä ja taittelin tuollaisen (ei löytynyt parempaakaan kuvaa...):
http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20C70/DSC_4907m.jpg

Tämä on siis täältä lokarin päädystä täysin auki ja ympäriinsä (paitsi päältä) päällystetty lämmöltä suojaamiseksi. Sama suhina ja pöhinä kuului, ei vaikuttanut ääneen mitenkään.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 26.04.2015, 17:36:54
Teeppä tolle suodattimelle nyt edes jokin lämpöpelti ja vedä maskista putki sille. Nyt se saa vain kuumaa ilmaa konehuoneesta ja sehän vie tehoja.

Kun itsellä aikaisemmin oli kartiosuodatin, niin hain biltemasta/motonetistä palan alumiinilevyä ja taittelin tuollaisen (ei löytynyt parempaakaan kuvaa...):
http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20C70/DSC_4907m.jpg

Tämä on siis täältä lokarin päädystä täysin auki ja ympäriinsä (paitsi päältä) päällystetty lämmöltä suojaamiseksi. Sama suhina ja pöhinä kuului, ei vaikuttanut ääneen mitenkään.

Jep se olisi seuraava homma yrittäny tässä miettiä vähä erinlaisia ratkasuja. Tuntunukki vähä laiskemmalta tuo auto niin epäilin juurikin tota lämpöpellin puuttuvuutta.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 04.05.2015, 10:21:26
Missäs meinasit lastuttaa? Vai löysitkö jostain valmis-softan?
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 04.05.2015, 14:55:49
Missäs meinasit lastuttaa? Vai löysitkö jostain valmis-softan?

Käyn lastuttaa Lappajärvellä http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php (http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php) Kaveri kiikuttaa sen jenkki lava-autoa tuola yhtenään huollossa ja kerto että tuola on kyllä asiansa osaavat miehet. Kyselin jo lastun hintaa ja kenen. Karalan lastu ja hintaa 400euroa, parin tunnin homma ku ne sen pistää. Itse kun asun täälä ihan rannikolla pohjanmaalla niin meinaa olla vähä kortilla nuo paikat.. Tuota seuraava paikka olis ollu sitten Tampereella.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: miihei - 04.05.2015, 15:25:17
Kävin oman c70 sen ohjelmoimassa Kirkkonummella tommosessa paikassa kuin itsfun.fi suosittelen ja monen tahon puolesta! :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 04.05.2015, 19:01:03
Käyn lastuttaa Lappajärvellä http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php (http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php) Kaveri kiikuttaa sen jenkki lava-autoa tuola yhtenään huollossa ja kerto että tuola on kyllä asiansa osaavat miehet. Kyselin jo lastun hintaa ja kenen. Karalan lastu ja hintaa 400euroa, parin tunnin homma ku ne sen pistää. Itse kun asun täälä ihan rannikolla pohjanmaalla niin meinaa olla vähä kortilla nuo paikat.. Tuota seuraava paikka olis ollu sitten Tampereella.

Mikäs paikka Tampereella olisi laittanut lastun tähän koneeseen? Kiinnostaisi kun lähempänä omaa sijaintia, etelämmästä kun ollaan.
Mitä tehoja ja vääntöjä tuosta on luvattu siellä Lappajärvellä?
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 04.05.2015, 23:36:43
Tampereella olis ollu vissii karala ihan itse. En paikan nimeä muista ku kuulin vaan että sinne jossei muuta. Lappajärvellä luvattiin "260-270hv ja rutkasti lisää vääntöä "  :D Muistelisin että ainaki joku lastu anto 150 - 200 nyyttonia vääntöä et varmaa samoihin luokkii.
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Kenonit - 05.05.2015, 17:58:06
Muistelisin että ainaki joku lastu anto 150 - 200 nyyttonia vääntöä et varmaa samoihin luokkii.

Kai sieltä nyt vähän enemmän kun vakionakin tais olla jo jotain 300Nm luokkaa ::)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 05.05.2015, 21:22:29
Eiiku meinasin että siihen lisäks.  :D Et tulis olemaan jotain siihen vajaa 500Nm luokkaa ja 260Hv  :)

Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 05.05.2015, 23:52:21
Eiiku meinasin että siihen lisäks.  :D Et tulis olemaan jotain siihen vajaa 500Nm luokkaa ja 260Hv  :)

Kuulostaa kyllä aika paljolta jos noin paljon lisää vääntöä lupaavat.
Sitten kun lastun olet saanut sisään niin laitathan vähän kommenttia tänne niin tiedän sitten mitä siitä tuli. :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Rusakko - 06.05.2015, 00:03:58
ei nyt kuitenkaan iha 500nm 2litrasesta :D
semmone 400nm lähempänä max
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 06.05.2015, 11:10:56
Kuulostaa kyllä aika paljolta jos noin paljon lisää vääntöä lupaavat.
Sitten kun lastun olet saanut sisään niin laitathan vähän kommenttia tänne niin tiedän sitten mitä siitä tuli. :)

Noh lupauksia nuo on mutta eiköhän se vähemmän ole. :) Ja kyllä pistän sitten omia kokemuksia. Ensin pitää vaihtaa pässin kalvo ja jousi, sekä TCV solenoidi.. Alkaa tympii ajaa näillä 0.4 paineilla :D

Rusakko saatat olla hyvinkin oikeassa. Noh mutta sen näkee sitte kuinka lähelle ne pääsee lupauksiaan. :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 19.05.2015, 01:02:59
Lissöö päivitystä tänne. Tsuippadui ahot hukassa näköjää ollut koko omistuksen ajan. :2funny: Kaupungilla pilistelemässä ku olin ja kaverin 131hv tdi 1.6 audi meinas pyyhältää ohi suoralla, aloin vähän kyllä epäilee että onko kaikki heposet tallessa.. Internetin ihmeellinen maailma kertoi että pitäisi olla 0.8 - 0.9 bar paineita. Omaa mittariin näyttää 0.4 - 0.5.  :-\ Noh epäilen tota TCV solenoidia taikka pässin kalvoa. Noh erinnäisistä syistä ei ole rahaa tullut melkein 3 kuukauteen (kiitos terveyskeskus) eikä ole pystynyt uusia osia tilaamaan.

Noh jotain positiivista, ahtopainemittari vaihdettu BSR ja kunnon ständi. Samlla halpahallista tuli haettua Wurtin puhdistus ainetta sisustaan. Jonkinnäkönen vaahto joka hinkataan vaan pois. Ja myös jotain liinoja joka tekee " mattapinnan" kojelautaan. Eipähän heijasta enää ikkunaan.  :P

Joops parit loppuun ja armottoman paskanen auto.  :(


(http://s18.postimg.org/40scqsiv9/Ahtopainemittari_bsr.jpg) (http://postimg.org/image/40scqsiv9/)
Vielä johot odottaa pistämistä että saa valot tauluu.

(http://s27.postimg.org/q9hz2hvv3/Keula.jpg) (http://postimg.org/image/q9hz2hvv3/)

(http://s10.postimg.org/r7akxik51/Kylki.jpg) (http://postimg.org/image/r7akxik51/)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
Kirjoitti: Spaprika - 19.05.2015, 12:31:36
Se vie jokunen tunti kun sen pässin kalvon avaa esiin ja laittaa uudestaan kasaan. eBaysta katselin joskus niin uusi kalvo muutaman kympin (ja jousi aika saman verran jos sen haluaa vaihtaa).
Ahtopaineen säädin about 80€ ameriikasta.

Miksi muuten epäilet juuri TCV solenoidia?  :o
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
Kirjoitti: Daiffi - 19.05.2015, 12:50:25
Se vie jokunen tunti kun sen pässin kalvon avaa esiin ja laittaa uudestaan kasaan. eBaysta katselin joskus niin uusi kalvo muutaman kympin (ja jousi aika saman verran jos sen haluaa vaihtaa).
Ahtopaineen säädin about 80€ ameriikasta.

Miksi muuten epäilet juuri TCV solenoidia?  :o

Ajattelin tilata tuolta ameerikasta IPD: ltä  jäykemmän jousen ja toisenlaisen TCV solenoidin kun lastuttamaanki pitäisi mennä. Ja hyvä juttu ettei ton isompi homma ole.  :)

Tuosta solenoidista niin kuulemma aika yleinen vika. Samalaista kulutustavaraa kuin muutkin osat. Näin ainakin isot pojat jenkkilästä kertoo. Sehän on vissiin joku volvon oma systeemi joka estää liikaa ahtaamisen päästämällä läpi paineet. (korjatkaa jos olen väärässä)

http://www.ipdusa.com/products/4898/114437-heavy-duty-compressor-bypass-valve (http://www.ipdusa.com/products/4898/114437-heavy-duty-compressor-bypass-valve)
http://www.ipdusa.com/products/8901/120152-ipd-heavy-duty-turbo-control-valve-hd-tcv-850-s70-v70-c70 (http://www.ipdusa.com/products/8901/120152-ipd-heavy-duty-turbo-control-valve-hd-tcv-850-s70-v70-c70)

Tommoset ois tarkotus tässä lähi aikoina tilata ja iskeä kiinni.  :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
Kirjoitti: Dave - 19.05.2015, 14:16:25
Laita merkillinen maski, parantuu keula kummasti :)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
Kirjoitti: JanMac - 22.05.2015, 23:31:31
Käyn lastuttaa Lappajärvellä http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php (http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php) Kaveri kiikuttaa sen jenkki lava-autoa tuola yhtenään huollossa ja kerto että tuola on kyllä asiansa osaavat miehet. Kyselin jo lastun hintaa ja kenen. Karalan lastu ja hintaa 400euroa, parin tunnin homma ku ne sen pistää. Itse kun asun täälä ihan rannikolla pohjanmaalla niin meinaa olla vähä kortilla nuo paikat.. Tuota seuraava paikka olis ollu sitten Tampereella.

Ai jaa että nyt Juttuniemellä on tietoa Volvon lastuttamisesta? Pari vuotta sitten kyselin 850 T5.seen ohjelmaa niin puhelimessa oli kaveri aivan -ööö, ei olla kyllä bensaan...
Oletko käynyt? Kokemuksia?
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
Kirjoitti: Daiffi - 23.05.2015, 17:43:15
Joo kyllähän niillä nykyään on tietoa tuommosesta. En ole vielä käynyt sielä, mutta yhteyttä olen pitänyt ja kysellyt. Hyvin tuntuivat tietävän volsseenin lastutuksista. Kirjotan tänne lisää kokemuksesta sitten kun olen käynyt sielä. :)

Laita merkillinen maski, parantuu keula kummasti :)

Pistetään nyt tärkeimmät ensin ja sitten voi miettiä josko semmoisen hankkisi.  ;)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
Kirjoitti: Daiffi - 26.05.2015, 21:47:25
Tulipa tehtyä pieni kesäsiivous volsseenille. Oli kyllä niin paljon kaikkea paskaa taas kertyny takapenkeille ja lokeroihin että oikein hirvitti.  :( Hieman voisi syyttää tuota parempaa puoliskoa.  ::) Penkit ja katto tuli putsattua ihan vaan Wurthin puhdistusvaahdolla. Lähti enimmät paskat pois sillä ihan hyvin, hankasin ihan perus "teollisuus" paperilla pois. Pinnat tuli pyyhittyä liinoilla joka jättää matta pinnan. Mikä oli yllättävän hyvä, aurinko ei heijasta yhtä pahasti enään kojelaudasta.  ;D

Ja vähän kuvia jotka ovat taattua Samsung Galaxy S3 laatua.. Näyttää vähän erikoiselle jotkin kuvat mutta menkööt.

Ihanaa ku nää cupeet on niin tilavia ja oviaki on ihan liikaa siivoomiseen.  :buck2:

(http://s30.postimg.org/oeipo5pul/Kuskinpaikka.jpg) (http://postimg.org/image/oeipo5pul/)

(http://s16.postimg.org/5s8d2f041/Etupenkki.jpg) (http://postimg.org/image/5s8d2f041/)

(http://s14.postimg.org/uvono1ar1/Takapenkit.jpg) (http://postimg.org/image/uvono1ar1/)

(http://s13.postimg.org/3wg7fgyzn/Takapenkit_2.jpg) (http://postimg.org/image/3wg7fgyzn/)
Otsikko: Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
Kirjoitti: Daiffi - 10.07.2015, 17:55:01
Joops tännekki vähän kirjotella taas vaihteeks. Mitään suurta ei ole päässyt tapahtumaan. Ens viikolla pitäs lähtee uusia kesänakkeja metsästää kun alkaa mennä jo sliksien puolelle. :( Suosituksia ? 225/55/18 kokoista kumea tarvis eikä viittis ihan niitä halvimpia kiinakumeja lätkästä.  :D

Jenkeistäki saapui kauan odotettu paketti. Sisältäen pässinkalvo ja 2 eri jousta sekä uuden TCV solenoidin. Jospa sais ne ahot takaisin nämä vaihtamalla.  ::) :3/4 jättää sen:


(http://s30.postimg.org/6a14obpwd/Turbo_osat.jpg) (http://postimg.org/image/6a14obpwd/)

(http://s4.postimg.org/er3ax3mdl/Pallokeppi.jpg) (http://postimg.org/image/er3ax3mdl/)

Tulipa tommonen alumiinipallo heitettyä vaihekeppii kun oli entinnen jo niin risanen. Vähä sporttisuutta.  ;D
(http://s21.postimg.org/7obtvhxoz/Ohjeitaa.jpg) (http://postimg.org/image/7obtvhxoz/)