Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa

  • 40 Vastauksia
  • 13248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #30 : 05.05.2015, 23:52:21 »
Eiiku meinasin että siihen lisäks.  :D Et tulis olemaan jotain siihen vajaa 500Nm luokkaa ja 260Hv  :)

Kuulostaa kyllä aika paljolta jos noin paljon lisää vääntöä lupaavat.
Sitten kun lastun olet saanut sisään niin laitathan vähän kommenttia tänne niin tiedän sitten mitä siitä tuli. :)

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #31 : 06.05.2015, 00:03:58 »
ei nyt kuitenkaan iha 500nm 2litrasesta :D
semmone 400nm lähempänä max
« Viimeksi muokattu: 06.05.2015, 00:16:26 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #32 : 06.05.2015, 11:10:56 »
Kuulostaa kyllä aika paljolta jos noin paljon lisää vääntöä lupaavat.
Sitten kun lastun olet saanut sisään niin laitathan vähän kommenttia tänne niin tiedän sitten mitä siitä tuli. :)

Noh lupauksia nuo on mutta eiköhän se vähemmän ole. :) Ja kyllä pistän sitten omia kokemuksia. Ensin pitää vaihtaa pässin kalvo ja jousi, sekä TCV solenoidi.. Alkaa tympii ajaa näillä 0.4 paineilla :D

Rusakko saatat olla hyvinkin oikeassa. Noh mutta sen näkee sitte kuinka lähelle ne pääsee lupauksiaan. :)
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #33 : 19.05.2015, 01:02:59 »
Lissöö päivitystä tänne. Tsuippadui ahot hukassa näköjää ollut koko omistuksen ajan. :2funny: Kaupungilla pilistelemässä ku olin ja kaverin 131hv tdi 1.6 audi meinas pyyhältää ohi suoralla, aloin vähän kyllä epäilee että onko kaikki heposet tallessa.. Internetin ihmeellinen maailma kertoi että pitäisi olla 0.8 - 0.9 bar paineita. Omaa mittariin näyttää 0.4 - 0.5.  :-\ Noh epäilen tota TCV solenoidia taikka pässin kalvoa. Noh erinnäisistä syistä ei ole rahaa tullut melkein 3 kuukauteen (kiitos terveyskeskus) eikä ole pystynyt uusia osia tilaamaan.

Noh jotain positiivista, ahtopainemittari vaihdettu BSR ja kunnon ständi. Samlla halpahallista tuli haettua Wurtin puhdistus ainetta sisustaan. Jonkinnäkönen vaahto joka hinkataan vaan pois. Ja myös jotain liinoja joka tekee " mattapinnan" kojelautaan. Eipähän heijasta enää ikkunaan.  :P

Joops parit loppuun ja armottoman paskanen auto.  :(



Vielä johot odottaa pistämistä että saa valot tauluu.




« Viimeksi muokattu: 19.05.2015, 01:42:12 kirjoittanut Daiffi »
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
« Vastaus #34 : 19.05.2015, 12:31:36 »
Se vie jokunen tunti kun sen pässin kalvon avaa esiin ja laittaa uudestaan kasaan. eBaysta katselin joskus niin uusi kalvo muutaman kympin (ja jousi aika saman verran jos sen haluaa vaihtaa).
Ahtopaineen säädin about 80€ ameriikasta.

Miksi muuten epäilet juuri TCV solenoidia?  :o

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
« Vastaus #35 : 19.05.2015, 12:50:25 »
Se vie jokunen tunti kun sen pässin kalvon avaa esiin ja laittaa uudestaan kasaan. eBaysta katselin joskus niin uusi kalvo muutaman kympin (ja jousi aika saman verran jos sen haluaa vaihtaa).
Ahtopaineen säädin about 80€ ameriikasta.

Miksi muuten epäilet juuri TCV solenoidia?  :o

Ajattelin tilata tuolta ameerikasta IPD: ltä  jäykemmän jousen ja toisenlaisen TCV solenoidin kun lastuttamaanki pitäisi mennä. Ja hyvä juttu ettei ton isompi homma ole.  :)

Tuosta solenoidista niin kuulemma aika yleinen vika. Samalaista kulutustavaraa kuin muutkin osat. Näin ainakin isot pojat jenkkilästä kertoo. Sehän on vissiin joku volvon oma systeemi joka estää liikaa ahtaamisen päästämällä läpi paineet. (korjatkaa jos olen väärässä)

http://www.ipdusa.com/products/4898/114437-heavy-duty-compressor-bypass-valve
http://www.ipdusa.com/products/8901/120152-ipd-heavy-duty-turbo-control-valve-hd-tcv-850-s70-v70-c70

Tommoset ois tarkotus tässä lähi aikoina tilata ja iskeä kiinni.  :)
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
« Vastaus #36 : 19.05.2015, 14:16:25 »
Laita merkillinen maski, parantuu keula kummasti :)
a car you can believe in

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #37 : 22.05.2015, 23:31:31 »
Käyn lastuttaa Lappajärvellä http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php Kaveri kiikuttaa sen jenkki lava-autoa tuola yhtenään huollossa ja kerto että tuola on kyllä asiansa osaavat miehet. Kyselin jo lastun hintaa ja kenen. Karalan lastu ja hintaa 400euroa, parin tunnin homma ku ne sen pistää. Itse kun asun täälä ihan rannikolla pohjanmaalla niin meinaa olla vähä kortilla nuo paikat.. Tuota seuraava paikka olis ollu sitten Tampereella.

Ai jaa että nyt Juttuniemellä on tietoa Volvon lastuttamisesta? Pari vuotta sitten kyselin 850 T5.seen ohjelmaa niin puhelimessa oli kaveri aivan -ööö, ei olla kyllä bensaan...
Oletko käynyt? Kokemuksia?
S80 Executive D5 AWD

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
« Vastaus #38 : 23.05.2015, 17:43:15 »
Joo kyllähän niillä nykyään on tietoa tuommosesta. En ole vielä käynyt sielä, mutta yhteyttä olen pitänyt ja kysellyt. Hyvin tuntuivat tietävän volsseenin lastutuksista. Kirjotan tänne lisää kokemuksesta sitten kun olen käynyt sielä. :)

Laita merkillinen maski, parantuu keula kummasti :)

Pistetään nyt tärkeimmät ensin ja sitten voi miettiä josko semmoisen hankkisi.  ;)
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
« Vastaus #39 : 26.05.2015, 21:47:25 »
Tulipa tehtyä pieni kesäsiivous volsseenille. Oli kyllä niin paljon kaikkea paskaa taas kertyny takapenkeille ja lokeroihin että oikein hirvitti.  :( Hieman voisi syyttää tuota parempaa puoliskoa.  ::) Penkit ja katto tuli putsattua ihan vaan Wurthin puhdistusvaahdolla. Lähti enimmät paskat pois sillä ihan hyvin, hankasin ihan perus "teollisuus" paperilla pois. Pinnat tuli pyyhittyä liinoilla joka jättää matta pinnan. Mikä oli yllättävän hyvä, aurinko ei heijasta yhtä pahasti enään kojelaudasta.  ;D

Ja vähän kuvia jotka ovat taattua Samsung Galaxy S3 laatua.. Näyttää vähän erikoiselle jotkin kuvat mutta menkööt.

Ihanaa ku nää cupeet on niin tilavia ja oviaki on ihan liikaa siivoomiseen.  :buck2:








Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
« Vastaus #40 : 10.07.2015, 17:55:01 »
Joops tännekki vähän kirjotella taas vaihteeks. Mitään suurta ei ole päässyt tapahtumaan. Ens viikolla pitäs lähtee uusia kesänakkeja metsästää kun alkaa mennä jo sliksien puolelle. :( Suosituksia ? 225/55/18 kokoista kumea tarvis eikä viittis ihan niitä halvimpia kiinakumeja lätkästä.  :D

Jenkeistäki saapui kauan odotettu paketti. Sisältäen pässinkalvo ja 2 eri jousta sekä uuden TCV solenoidin. Jospa sais ne ahot takaisin nämä vaihtamalla.  ::) :3/4 jättää sen:






Tulipa tommonen alumiinipallo heitettyä vaihekeppii kun oli entinnen jo niin risanen. Vähä sporttisuutta.  ;D

Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

 

Carcom Oy  Ateho