Samppasport  Futurez

TPPR: -91 Volvo 740 350cid V8 turbo yhteisbudjettiprokkis.

  • 61 Vastauksia
  • 30939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #30 : 25.10.2016, 12:27:01 »
Eikös 7 satkut saa kilpiinkin 350 llä. Lupahakemus tehtävä koska tilavuus ylittää rajan. Jos teho ja paino vain ok. Kannattaa kysyä konttorilta.

Itse kysyin aikoinaan ja silloin ei olisi ollut mikään ongelma.

Tsemppiä projektiin, ja valikoiva kuulo päälle niin ei tule paha mieli ;)
OT:
Kyllähän siihen poikkeuslupaa voi hakea vaikka suihkumoottorille. Se on vaan tuurista kiinni meneekö se läpi vai ei. Maksaa se täytyy jokatapauksessa.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #31 : 25.10.2016, 13:13:13 »
Eikös nää fhran kaverit auta juuri tässä asiassa. Kertovat onko mahdollista ja miten. Ja pykälätkin muuttunut suotuisimmiksi.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #32 : 25.10.2016, 13:21:49 »
Juu kyllähän tätä mietittiin isäukkoni kanssa jo vuosia, kun tämä 5.7 piti tulla siihen opel commodoreen.
Mut ei kiinnostaisi alkaa yhtään tappeleen trafin kanssa, muutenkin koko pytinki on pyllystä.

Onhan isäukkonikin ollut jo -80 luvun alusta lähtien fhra.n jäseniä ja hän tuntee muutamia jenkkiharrastajia jotka voisi mahdollisesti leiman kanssa auttaakki, mut jotenkin vain ei kiinnosta käydä mitään paperisotaa ja sit hävitä selvää rahaa siinä, kun eks se poikkeuslupa maksa loppujen lopuksi aika paljon  :idiot2:

Mut ratavehje tästä nyt on tulossa jolla leikitään silloin kun bensaan on varaa  :2funny:

Kilvetkin löytyy kyllä vielä, eikä ole aikomuskaan palauttaa niitä  ::) eli auto nyt "ikuisessa" seisontavakuutuksessa johon saa vaikka puuhakilvet päihin ja ajaa "korjaamolle"  S*  8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Kuningas Mammona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • -TPPR-
    • Team Pinsiön Paroni Racing
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #33 : 25.10.2016, 13:34:21 »
Ratavehkeen kun rakentaa, niin pysyy budjetti hanskassa, kun ei tarvi lakipykälien mukaan rakentaa. Ainoastaa käytännöllinen ja kestävä, lähinnä korin rakenne siis  ::)
Volvo 855 2.5 TDi
TPPR yhteisprojekti 740 V8
Ex: Corolla hatch '96
Instagram: KuningasMammona

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #34 : 25.10.2016, 14:17:23 »
Ainakaan viimeiseen 20 vuoteen ei ole saanut muutoskatsastettua Opel Commodoreen 5.7 iskutilavuudella olevaa moottoria. Poikkeuslupajuttuja se on ollut aina.

Se on vaan tuurista kiinni meneekö se läpi vai ei.
Tuurista se on kiinni, jos sen jättää tuurin varaan. Tekee vaadittavat laput kunnolla, niin ei siinä hirveästi jää tuurille sijaa. Tietysti jos dokumentaatio on tupakka-askin takakanteen kirjoitettu ja piirusteltu syherö, niin sitten sitä tuuria tarvitsee aika paljon.

eks se poikkeuslupa maksa loppujen lopuksi aika paljon
Olikohan se 350 vai 380 euroa eli käytännössä ei juuri mitään.
!

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #35 : 25.10.2016, 14:50:20 »
Offtopic päättyy tähän. Kaasutin vs. ruisku, V8-moottorin oikeaoppinen virittäminen, commodoren poikkeuslupahakemukset ja muu leukojen länkytys jatkuu niille varatuissa osioissa jos sille oikeasti on tarvetta. Tämä on projektitopic ja mikäli projektiosion ohjeet eivät ole tutut niin ylläpito suosittelee vahvasti niihin tutustumista. Koskee muuten kaikkia.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #36 : 25.10.2016, 21:35:24 »
Jos meinaat kaasarin takaisin laitolla tuota terminaatoria, niin sen helppous on siinä että se käy tuhon paikoilleen suoraan ja on täysin säädettävissä ja muokattavissa.
No en oikeastaan, Terminator olis itelläkin pieni haave mutta on niin älyttömän hintanen että TPI-hardware ja megaruutta on korvaava riittävän hyvä ratkaisu. Puuttuis motivaatio korjailla johtosarja kuntoon ja muokata bensalinjaa.. Tekee muuten aivan villin eron lisätä sytkä säädettäväksi, mulla on normaali heihei-jakaja (uusi tarvike) 350 päällä, muutin ensin pelkistään bensapuolen megalle ja asiat ei muuttunut mitenkään järisyttävän paljon, kulutusta rauhoitti mutta käytös jäi kulmikkaaksi kun sytkän alipaine tuli aika terävästi ja ennakko muuttui kaasun asennon myötä terävästi. Myös sytkä ohjelmoitavaksi ja voi että tuli helppo ja miellyttävä ajaa, kaasuvasteesta sai todella paljon jouheamman ja tasaisemman koko alueelle. Suorituskykymittauksia ei pahus vieköön tullut tehtyä....

Tuo pata kyllä sopii hämmentävän kivasti tuonne, vaikkakin puuttuu vielä sarjat jne jne. Siihen muuten menee melko helpolla soveltamisella volvon laturi, ainakin jos laturin orggis sijainti on kuskinpuolella ylhäällä, saa sen delco remyn murheenkryynin suoraan romulavalle.

Onko aski/turbaani-kombinaatio mikä? Vakio 350, shiftkit ja joku 3krpm turbaani?

Oletan että omien kaasutin-ruisku-muutosten vertailukokemukset ei ole leukojen länkyttämistä? ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #37 : 26.10.2016, 08:32:40 »
Offtopic päättyy tähän. Koskee muuten kaikkia.

Kiitos Joonas.

No en oikeastaan, Terminator olis itelläkin pieni haave mutta on niin älyttömän hintanen että TPI-hardware ja megaruutta on korvaava riittävän hyvä ratkaisu. Puuttuis motivaatio korjailla johtosarja kuntoon ja muokata bensalinjaa.. Tekee muuten aivan villin eron lisätä sytkä säädettäväksi, mulla on normaali heihei-jakaja (uusi tarvike) 350 päällä, muutin ensin pelkistään bensapuolen megalle ja asiat ei muuttunut mitenkään järisyttävän paljon, kulutusta rauhoitti mutta käytös jäi kulmikkaaksi kun sytkän alipaine tuli aika terävästi ja ennakko muuttui kaasun asennon myötä terävästi. Myös sytkä ohjelmoitavaksi ja voi että tuli helppo ja miellyttävä ajaa, kaasuvasteesta sai todella paljon jouheamman ja tasaisemman koko alueelle. Suorituskykymittauksia ei pahus vieköön tullut tehtyä....

Juu lähinnä tuon takia ei alkuun ainakaan aleta tekemään mitään ylimääräistä, vaan auto toimimaan ja radalle.
Nämä ruiskutus asiat ja ahtamiset ovat sitten kun tilanne sitä vaatii, eli varmaan aika nopeasti  ;D
Ei tätä kannata kerralla kuntoon laittaa vaan ajelee ja lisää/paikkaa puutteita sitä mukaan kun niitä ilmestyy  8)

Tuo pata kyllä sopii hämmentävän kivasti tuonne, vaikkakin puuttuu vielä sarjat jne jne. Siihen muuten menee melko helpolla soveltamisella volvon laturi, ainakin jos laturin orggis sijainti on kuskinpuolella ylhäällä, saa sen delco remyn murheenkryynin suoraan romulavalle.

Onko aski/turbaani-kombinaatio mikä? Vakio 350, shiftkit ja joku 3krpm turbaani?


Juu pata sopi kyllä kirjaimellisesti heittämällä ja nuo koneen kannakkeet mitoitettiin/tehtiin todella nopeasti.

Volvon laturi ja ohjaustehostin on tarkoitus laittaa tuonne takaisin.
Aski on vielä vakio 350, mut siihen tosiaan hommataan tuo shiftkit käänteisellä kaaviolla, niin on nykiminen helpompaa  :) . Turbaanista en tiedä vielä mikä tulossa, mut nyt mennään sillä mikä on olemassa siittä sen enempää tietämättä, sen näkee si ku saadaan kippo liikkeelle  :)


Päivitystä: Eilen ei tullut tehtyä mitään... takavaloja yritin hioa ja lakkailla, mut kuskinpuolen takavalo oli aivan syöpynyt ja halkeillut, niin se lentää roskalavalle ja etsitään ehjä tilalle, repsikanpuolen valosta tuli nätti, kun siihen lopuksi suihkaisi punertavan lakan päällensä  8) (kyseessä uudemmanmalliset valot, ei tiilet)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #38 : 26.10.2016, 09:46:38 »
No en oikeastaan, Terminator olis itelläkin pieni haave mutta on niin älyttömän hintanen että TPI-hardware ja megaruutta on korvaava riittävän hyvä ratkaisu. Puuttuis motivaatio korjailla johtosarja kuntoon ja muokata bensalinjaa.. Tekee muuten aivan villin eron lisätä sytkä säädettäväksi, mulla on normaali heihei-jakaja (uusi tarvike) 350 päällä, muutin ensin pelkistään bensapuolen megalle ja asiat ei muuttunut mitenkään järisyttävän paljon, kulutusta rauhoitti mutta käytös jäi kulmikkaaksi kun sytkän alipaine tuli aika terävästi ja ennakko muuttui kaasun asennon myötä terävästi. Myös sytkä ohjelmoitavaksi ja voi että tuli helppo ja miellyttävä ajaa, kaasuvasteesta sai todella paljon jouheamman ja tasaisemman koko alueelle. Suorituskykymittauksia ei pahus vieköön tullut tehtyä....

Oletan että omien kaasutin-ruisku-muutosten vertailukokemukset ei ole leukojen länkyttämistä? ???
Aiemmin itsellä oli MSD säädettävä jakaja ja Holleyn 750 cfm. Kaasaria tuli säädettyä laajakaista lambda kanssa. Siitä huolimatta terminaatorilla kulutus tipahti 7L/100km(tiheä perä) ja vartin loppunopeus nousi 10km/h.

Ei minustakaan vaan hyvää tietoa tulevaisuutta varten.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #39 : 31.10.2016, 19:10:17 »
Kirjotellaas taas ajankuluksi vähän höpinöitä tännekkin.
Nyt prokkis edennyt vähän hitaammin kuin ekana 2 viikkona, mut edennyt kuitenkin.
 Tässä vähän tarkemmin kuvaa omatekeleestä koneen kannakkeesta:



Ja laatikon kannake palkissa kiinni:



Nyt tehty kaikenlaista pikku homma ja samalla vähän isompaakin. KAITSU_S80T alkoi tekemään keskitunnelia laatikon kohdalta:







Me taas Kuningas mammonan kanssa ollaan tehty samalla kaikkee pientä jotka edistää prokkista, mm mätä paikkojen tekoa:



Tässä autossa mätä hommia on todella vähän muutenkin.
Ostin tuossa vanhan 900 ratin josta sitten poistin keskiön:



Jota sitten vähän muokkaamalla saatiin tehtyä siittä adapteri meidän grantin ruorille:





Hommahan meni sillain aika kivuttomasti, 900 adapteriin 4 reikää rosteri pulteille ja samaan kohtaan sitten myös ruoriin ja ei muutakuin kiristys ja siinä se. Pitäisi kestää kovempaakin käsittelyä ja koko homma maksoi vajaa 10€ kun ratti löyty itseltä :)

Homma jatkuu ja kuvia tulee aina kun muistaa näppäillä. Nytkin jäänyt paljon kuvia ottamatta ja nämä tuli otettua puoli vahingossa.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 11:30:50 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #40 : 07.11.2016, 16:31:50 »
Kyllähän pitää v8 kanssa Grantti olla  :) Mites kun mulle on annettu ymmärtää (ruotsinpuolelta) että sbc & Th350 menis 74x heittämällä paikalle. Mutta ei ilmeisesti?
 Itse myös mallasin joskus niin todesin että, eihän tuo Th350 kytkinkoppa voi mahtua

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #41 : 09.11.2016, 20:06:10 »
Kyllähän pitää v8 kanssa Grantti olla  :) Mites kun mulle on annettu ymmärtää (ruotsinpuolelta) että sbc & Th350 menis 74x heittämällä paikalle. Mutta ei ilmeisesti?
 Itse myös mallasin joskus niin todesin että, eihän tuo Th350 kytkinkoppa voi mahtua

Juu ei mahtunu ei, ei edes lähellekkään. Jos en hirveesti suututa tiimiläisiäni ja sano, että kyllä sitä n.10cm koko säteeltä levitettiin  ;) . Voi olla, et meni sentti tai kaks liikaa/liian vähän..  ;D
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #42 : 09.11.2016, 20:49:25 »
Volvoa ollaan taas saatu edistymään jonkin verran ja niistä kuvat saa kertoa enemmän kuin minä  ;D

Takakontinlattia kun silvottiin ja munapussit saivat lähteä ja samoinkun vararengaskotelokin (kuvia ekalla sivulla).
Nyt ollaan vihdosta viimein saatu kontin lattiaan edistystä:



Tuohon sitten tehtiin 1,5mm pellistä lattia ja lattia pellistä kuvaa:



Ja sitten pelti paikoillaan:



Sitten tuo keskitunneli ei sopinut sitten pätkääkään th350 lodjulle, niin sitähän piti laajentaa sitten oikein urakalla (tekovaiheen kuvia aikasemmilla sivuilla).

Tässä kuvaa keskitunnelista ennen ja jälkeen:




Mutta tässä lähes valmis aikaansaannos paikoillaan, tarvitsee vielä hivenen hitsauslankaa ja rälläkkää:



Tänään 9.11 aloitettiin sitten syylärin kannakkeiden teko kun saatiin vihdosta viimein siihen tarvittavat kumit, kiitos amerikan inssille  ;)

Tässä kuvatuksia sen teosta. Ensin neliskulmainen putki halki ja tulevat kumit vieressä:



Sitten mitoitus oikeaan mittaansa ja halkiot taivutusten kohdalle ja taivutellaan muotoonsa:



Kolme kannaketta melkein valmiina:



Sit mitoitettiin alatukirauta ja hitsattiin kiinnikkeet siihen ja sitten sovitus, (kuva alhaalta):



Ja yläkannakointia. Repsikanpuolen kannakepaikka oli samassa kohtaa kuin volvossa alunperin, joten kannakeesen hitsaamalla meidän kupit saatiin lopputloksesta hyvä, kuskinpuolelle täytyi tehdä vähän enemmän työtä:





Prokkis jatkuu ja kuvaa tulee, jos muistetaan näppäillä...  ;)



« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 11:31:48 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #43 : 15.11.2016, 16:56:31 »
Prokkis jatkuu ja kuvaa tulee, jos muistetaan näppäillä...  ;)
ihan kiva prokkis ja kiva lukea kun on tasaseen tahtiin kuvia eli jatka kuvatusten näppäilyä ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #44 : 18.11.2016, 08:46:07 »
ihan kiva prokkis ja kiva lukea kun on tasaseen tahtiin kuvia eli jatka kuvatusten näppäilyä ;)

Kiitoksia  ;)

Nyt on vähän taas edistynyt ja noita perkuleen kuvia kun ei muista aina näppäillä.
Mutta laitetaan ne muutama kuvaa jakoon kun nehän kertoo jo enemmän kuin tuhat sanaa.

Tehtiin tuossa vähän jarrupoljin modifiointia ja siirrettiin pedaalin lättyä keskeltä vasemmalla, jotta kaasukengälle jäis enemmän tilaa. Tehtiin myös kengälle uniikki thyyyyning liukueste  ;D



Aloiteltiin myös sähköflektin asentaminen.
P80 sarjan volvoja kun on pihassa ollut ja on jonkin verran, niin tallin vintiltä löytyi ehjä 850 flekti, tämä päätettiin asentaa tähän.
Tässä kuvassa on vasta flektin alakannakkeet tehty, yläkannakkeet ilmesty tuohon kuvan ottamisen jälkeen ja tottakai tällähetkellä ei siittä kuvaa löydy.


Flektin alakannakointi on tehty silleen, että kun yläkannakoinnin irroittaa niin tuo vaan nostetaan ylös tuolta, tarkempia kuvia laitan sitten kun se on valmis.
Tuon flektin ja koneen väliin jää n.3 senttiä tilaa, eli ihan tarpeeksi  ::)

Kojelautaakin sovittelin autoon ja modasin ratavehkeelle sopivaksi tuota kojelaudan alla olevaa ilmanvaihto putkistoa silleen että, lasille puhaltaa eniten ja sivusuullakkeista tulee myös vähän hönkää. Tähänhän tulee yksinkertainen ilmanvaihto järjestelmä: On/off, thats it ;)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 11:32:26 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

 

Autoracing  KL-varaosat