Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Wolfsten - 09.11.2017, 20:01:50
-
Elikkä "Plug & Play" adapterin teko lh2.4 vakio moottoriohjauksen kampaan, kun ei jaksanu purkaa LH2.4 johtosarjaa pois kun lh:sta löytyy kaikki samat anturit mitä mega vaatii. :D
Tästä kaikki lähti eli etsittiin oikeat pinnit (anturit,maa,12v)
(https://thumb.ibb.co/dcnv2b/IMG_0869.jpg) (https://ibb.co/dcnv2b)
Sieltähän sitten löytyi maa ja jatkuva 12v ja heräte jonka jälkeen saatiin tunerstudio auki tämä helpottaa antureiden testausta kun pystyy kalibroimalla näkemään että menee johdotus oikein.
(https://thumb.ibb.co/m3yk2b/IMG_0874.jpg) (https://ibb.co/m3yk2b)
(https://thumb.ibb.co/mDvyNb/IMG_0877.jpg) (https://ibb.co/mDvyNb)
Päivittelen tänne kun "projekti" etenee jos jotain nyt kiinnostaa. ;D
Johtosarjakin saatiin muutaman päivän kuluessa valmiiksi ja se sujahti autoon kiinni. Vielä jää tehtäväksi VR anturin johdotus ja Sytkälle vetää omat johdot.
(https://thumb.ibb.co/caGDNb/IMG_0889.jpg) (https://ibb.co/caGDNb)
(https://thumb.ibb.co/dag2Fw/IMG_0890.jpg) (https://ibb.co/dag2Fw)
-
Päivittelen tänne kun "projekti" etenee jos jotain nyt kiinnostaa. ;D
FAQ ainesta jos teet hyvin O0
-
Pitää sitten tehdä kaavio puhtaaksi ja suomentaa se niin on muillekkin apua :D vähän kestäny tää tekeminen kun ettiny volvon antureista ja kaaviosta tietoa ruotsiksi ja englanniksi.
Tässä vielä "valmiista" johtosarjasta kuva johon lisätty kampuran asentotunnistin turhaan kun senkin saa Lh johtosarjasta kytkettyä mutta meneehän se noinkin boksille tieto.
(https://thumb.ibb.co/d7AhyG/IMG_0888.jpg) (https://ibb.co/d7AhyG)
-
Tuossa jehuksen vanha pikaseen tehty epäselvä-Excel aiheesta, koko komeus 440 volvon siemenssin ecun sisuksissa ja tyhjän EZK boksin kautta kulki vakiopiuhoja pitkin sytty, asentotieto ja naku.
Ainoastaan imuilma kulki omaa piuhaansa pitkin, kaasuläpässä piti laittaa johdot maan ja +5v refun välillä ristiin.
Virtalukolta tuli ohjausvirta releelle ja toisella releellä ohjasin orggis bensarelettä.
Luetaan: Ensin liittimet selitetty ja sitten johdotus megalta johtosarjaa kohti :buck2:
http://i11.aijaa.com/b/00817/14481786.jpg
Pari toteutusta, violetilla johdotettu orggis versio
(http://i3.aijaa.com/m/00953/14481791.jpg) (http://aijaa.com/EXUb0s)
(http://i10.aijaa.com/m/00009/14481792.jpg) (http://aijaa.com/zvqk8L)
-
Tuossa jehuksen vanha pikaseen tehty epäselvä-Excel aiheesta, koko komeus 440 volvon siemenssin ecun sisuksissa ja tyhjän EZK boksin kautta kulki vakiopiuhoja pitkin sytty, asentotieto ja naku.
Ainoastaan imuilma kulki omaa piuhaansa pitkin, kaasuläpässä piti laittaa johdot maan ja +5v refun välillä ristiin.
Virtalukolta tuli ohjausvirta releelle ja toisella releellä ohjasin orggis bensarelettä.
Luetaan: Ensin liittimet selitetty ja sitten johdotus megalta johtosarjaa kohti :buck2:
http://i11.aijaa.com/b/00817/14481786.jpg
Pari toteutusta, violetilla johdotettu orggis versio
(http://i3.aijaa.com/m/00953/14481791.jpg) (http://aijaa.com/EXUb0s)
(http://i10.aijaa.com/m/00009/14481792.jpg) (http://aijaa.com/zvqk8L)
Mulla nyt ongelmana enää että pitäs saada kierrostieto megalle.. koitin lh:n kammasta ottaa sen mutta ei viisari värähdä tunerstudiossa.
-
Kierrostieto tulee ezk:n kautta, helpoin ja varmin vetää erillinen suora ja suojattu piuha, niinkuin se tuossa näyttäs olevankin.
Jos kuitenkin haluat ezk:n liittimeltä ryöstää niin pinni 23 signaali +, 10 signaali - ja 11 häiriönsuoja. 23, ja 10 saatto olla toisinkin päin, en nyt tähän muista.
VR-tyypin anturi tarttee tietty erillisen muuntimen, jälkiasenteinen hall menee suoraan.
-
Kierrostieto tulee ezk:n kautta, helpoin ja varmin vetää erillinen suora ja suojattu piuha, niinkuin se tuossa näyttäs olevankin. VR-tyypin anturi tarttee erillisen muuntimen, jälkiasenteinen hall menee suoraan.
joo ezk kautta tulee mut tarkotus oli et mega hoitaa bensan ja ezk sytkän saako sitä ryöstettyä mitenkään sieltä
-
joo ezk kautta tulee mut tarkotus oli et mega hoitaa bensan ja ezk sytkän saako sitä ryöstettyä mitenkään sieltä
Muokkasin vähän tuohon ylös, jos haluat vielä vakiopuolaa ohjata niin ezk:n pinni 16 on syttykivelle, ohjaus ihan ledin takaa.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm#bosch22
-
Muokkasin vähän tuohon ylös, jos haluat vielä vakiopuolaa ohjata niin ezk:n pinni 16 on syttykivelle, ohjaus ihan ledin takaa.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm#bosch22
EZK liittimestä sininen ja pinkki on VR- ja VR+
-
joo ezk kautta tulee mut tarkotus oli et mega hoitaa bensan ja ezk sytkän saako sitä ryöstettyä mitenkään sieltä
Miks näin? Mahtaako megalta saada oikeen sorttista kuormitustietoa ulos että se ezk osais säätää oikein
-
Miks näin? Mahtaako megalta saada oikeen sorttista kuormitustietoa ulos että se ezk osais säätää oikein
Ei se noin sitten toiminukkaan, pitihän sekin kantapään kautta kokeilla, seuraavaks pitää ezk poistaa ja laittaa mega hoitamaan ezk virkaa niin saadaan vehkeet rokkaamaan. Tämä nyt vaan piti ihan mielenkiinnosta kokeilla
-
Nyt on lastentaudeista päästy eroon ja saatu johtosarja valmiiksi. Saatiin myös yksi diodi poltettua megasta ja syyksi löytyi huono maa joka sen rikkoi.
Tässä vielä kuva lopullisesta johtosarjasta. Imuilman lämpö menee tuota yksinäistä "sukkaa" pitkin kaikki muut kivasti tuolla muoviputkessa
tässä kuva palaneen diodin väliaikasta korjaamista ei siis jäänyt tolleen pystyyn :D
(https://thumb.ibb.co/mKMhOR/IMG_0943.jpg) (https://ibb.co/mKMhOR)
Johtosarja/Adapteri
(https://thumb.ibb.co/hny7q6/IMG_0945.jpg) (https://ibb.co/hny7q6)
-
Ymmärsinkö oikein, jos otan vr-anturilta suoraan kierrostiedon ja ohjaan megalla hukkakipinä puolaa niin saan tuolla ezk:n boksillakin heittää kuikkaa? Että keskusteleeko tuo EZK jonkun muunkin kanssa mikä pitäs huomioon ottaa??
-
Ymmärsinkö oikein, jos otan vr-anturilta suoraan kierrostiedon ja ohjaan megalla hukkakipinä puolaa niin saan tuolla ezk:n boksillakin heittää kuikkaa? Että keskusteleeko tuo EZK jonkun muunkin kanssa mikä pitäs huomioon ottaa??
EZK ja Bensaboksi on naitettu yhteen eli ei toimi noin. Muutama johto lisää niin mega hoitaa bensan ja sytkän vakio johtosarjalla. Siinä vaiheessa voit immun ja ezk heittää kuikkaa ja antaa megan hoitaa kaikki
-
itsellä tuollein. jää se megan rimpula liitin samalla pois.
(https://thumb.ibb.co/kk5qF6/megasquirt_asennus.jpg) (https://ibb.co/kk5qF6)
-
itsellä tuollein. jää se megan rimpula liitin samalla pois.
(https://thumb.ibb.co/kk5qF6/megasquirt_asennus.jpg) (https://ibb.co/kk5qF6)
Ootko mistä ottanu vr signaalin? Ja sytkälle menee johto mistä? Näyttää nimittäi hyvältä asennukselta ::)
-
EZK ja Bensaboksi on naitettu yhteen eli ei toimi noin. Muutama johto lisää niin mega hoitaa bensan ja sytkän vakio johtosarjalla. Siinä vaiheessa voit immun ja ezk heittää kuikkaa ja antaa megan hoitaa kaikki
Joo tottakai bensakin hoidetaan megalla, bensaboksin puoli oli vaan selkeempi itelle.
-
Joo tottakai bensakin hoidetaan megalla, bensaboksin puoli oli vaan selkeempi itelle.
Joo ezk kammasta saat megalle kierrostiedon ja myös voit ledin takaa ohjata sytkää jos haluat päätyjakajaa käyttää. Kannattaa käyttää tuota Ari E:n taulukkoa se helpottaa asiaa kummasti.
-
Megasquirt - LH2.4
Pin22 (TPS Signaali) Pin3
Pin23 (Lambda) Pin24
Pin26 (TPS 5v) Pin2
Pin28 (+12v Jännite) Pin18
Pin7,8,9,10,11,15 (Maadoitus)
Pin32,33 (Suuttimet) Pin18
Pin37 (BensaPumpun Rele) Pin20
Pin21 (Koneen Lämpö) Pin13
Pin30 (Tyhjäkäyntiventtiili) Pin33
Pin20 (Ilman lämpöanturi) vaatii uuden johdon vedon esim Pinnistä kymmenen tai suoraan megalta.
Sitten tarvii EZK liittimestä ottaa Pin23 VR+ ja Pin10 VR- ja vetää ne megalle Pin24(Vr+) ja Pin1(Vr-)
-
Nytpä on mielenkiintonen aihe saatu käyntiin, ja voisin kantaa omia korsia kekoon. Itse megahommissa olen täysin noviisi, joten saa toki huomauttaa jos huomaa jotain fuulaa tässä mun boksissa :)
Itellä eksy vuosia sitten hyllyyn "plugnplay" ms2v3.0 lh2.4 boksissa.
Ongelma oli, että en kytkiessä saanut mitään järkeä toiminnasta ja mielenkiinto projektiin oli melko alhaalla muutenkin.
kuulemma oli paikallaankin ollut ja käytetty ezk ohjatessa sytkää (nyt 2pv asiaa kunnolla tutkineena tainnut olla vain myyntipuheita :D)
Tämä tapaus on myös kasattu lh bensaboksiin, IMM johtoon on tehty jatkoa jossa IAT ja TPS. Lisäksi VR-anturille on oma kaapeli. Ja sytkälle lähtee yksi lattaliittimellä oleva piuha ulos.
Kytkentää jo tässä korjailin(ainakin TPS ja Tk venttiili väärin kytketty)
IAT ja TPS groundit yhistyy IMM liittimessä ja sieltä kautta menee maihin (lh johtosarja pin6 ym.)
Kytkentä nyt siis:
Lh mega tehtävä
1-6 - Tyhjä
7 20 IAT sign
8 22 TPS sign
9 26 TPS 5V
10 25? Johto poikki, flektin ohj
11 29 Flektin ohj
12 - Tyhjä
13 21 CLT (moot.lämpö)
14-16 - Tyhjä
17 7 Ground
18 33 Suuttimet
19 - Tyhjä
20 37 B.pumppu
21-23 - Tyhjä
24 23 Lambda
25-32 - Tyhjä
33 30 Tk venttiili
34 - Tyhjä
35 28 +12v
Erillisenä johtona:
Mega Tehtävä
1 VR-
2 VR gnd
24 VR+
36 Ign1/sytkä
Itsellä ei nuo flektin ohjaukset ole käytössä kun ei mene karvoja johtosarjassa.
-
Nytpä on mielenkiintonen aihe saatu käyntiin, ja voisin kantaa omia korsia kekoon. Itse megahommissa olen täysin noviisi, joten saa toki huomauttaa jos huomaa jotain fuulaa tässä mun boksissa :)
Itellä eksy vuosia sitten hyllyyn "plugnplay" ms2v3.0 lh2.4 boksissa.
Ongelma oli, että en kytkiessä saanut mitään järkeä toiminnasta ja mielenkiinto projektiin oli melko alhaalla muutenkin.
kuulemma oli paikallaankin ollut ja käytetty ezk ohjatessa sytkää (nyt 2pv asiaa kunnolla tutkineena tainnut olla vain myyntipuheita :D)
Tämä tapaus on myös kasattu lh bensaboksiin, IMM johtoon on tehty jatkoa jossa IAT ja TPS. Lisäksi VR-anturille on oma kaapeli. Ja sytkälle lähtee yksi lattaliittimellä oleva piuha ulos.
Kytkentää jo tässä korjailin(ainakin TPS ja Tk venttiili väärin kytketty)
IAT ja TPS groundit yhistyy IMM liittimessä ja sieltä kautta menee maihin (lh johtosarja pin6 ym.)
Kytkentä nyt siis:
Lh mega tehtävä
1-6 - Tyhjä
7 20 IAT sign
8 22 TPS sign
9 26 TPS 5V
10 25? Johto poikki, flektin ohj
11 29 Flektin ohj
12 - Tyhjä
13 21 CLT (moot.lämpö)
14-16 - Tyhjä
17 7 Ground
18 33 Suuttimet
19 - Tyhjä
20 37 B.pumppu
21-23 - Tyhjä
24 23 Lambda
25-32 - Tyhjä
33 30 Tk venttiili
34 - Tyhjä
35 28 +12v
Erillisenä johtona:
Mega Tehtävä
1 VR-
2 VR gnd
24 VR+
36 Ign1/sytkä
Itsellä ei nuo flektin ohjaukset ole käytössä kun ei mene karvoja johtosarjassa.
Tuon megan Pin36 sytkän voi tehdä myös suoraan spark A lähdöstä ja vetää yksi johto EZK liittimeen pinniin16 jota pitkin mega antaa 5volttia ohjaavaa jännitettä. Näin hyödynnät vakio sytkäkiveä ja tulee vähemmän megan piiriin modeja. Jos taas haluat tuota Pin36 käyttää niin se vaatii vastuksen megan levylle ja muutaman sisäisen johdotuksen että toimii. Yllättävää että näinkin "moni" tehnyt megan vakiojohtosarjaan ja nyt niitä saatu hyvi esille :) eiköhän tästä topicista ole jatkossa muille aloitteleville jotain apua kun saa suuren määrän tietoa yhdestä paikkaa.
-
Tässä vastaavaa projektia itse suunnittelen, pitäis vain löytää jostain boksit mistä alkaa liittimet irroittamaan. Seuraan mielenkiinnolla aihetta.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Tässä vastaavaa projektia itse suunnittelen, pitäis vain löytää jostain boksit mistä alkaa liittimet irroittamaan. Seuraan mielenkiinnolla aihetta.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vähän ollut hiljasta tämän topicin suhteen, kun volvo levällään eikä motivaatiota löyty :D hyvä kuulla että porukka lähtenyt tekemään "PnP" tyylisiä variaatioita.
-
Se kuka on innokas niin rupee tekee valmiita sarjoja myynti puolelle.
-
Se kuka on innokas niin rupee tekee valmiita sarjoja myynti puolelle.
Jenkkilässä noita on ollutkin jo myynnissä.
-
Se kuka on innokas niin rupee tekee valmiita sarjoja myynti puolelle.
Täältä löytys yks tekiä jos tarpeeks kysyntää on.
-
Tuon megan Pin36 sytkän voi tehdä myös suoraan spark A lähdöstä ja vetää yksi johto EZK liittimeen pinniin16 jota pitkin mega antaa 5volttia ohjaavaa jännitettä. Näin hyödynnät vakio sytkäkiveä ja tulee vähemmän megan piiriin modeja. Jos taas haluat tuota Pin36 käyttää niin se vaatii vastuksen megan levylle ja muutaman sisäisen johdotuksen että toimii. Yllättävää että näinkin "moni" tehnyt megan vakiojohtosarjaan ja nyt niitä saatu hyvi esille :) eiköhän tästä topicista ole jatkossa muille aloitteleville jotain apua kun saa suuren määrän tietoa yhdestä paikkaa.
Saanut taas aikaa harrastella, kaivelin purkkia ja näyttää levylle kootun tuon msextran jakajalle suunnatun mukainen asennus (http://www.msextra.com/doc/general/sparkout-v30.html).
Ja jos oikein ymmärsin, voi tuon pin36 roikkuvan karvan tökätä vain suoraan puolalle? ???
-
Jos sielä levyllä on BIP373 tai vastaava nii kyllä.
-
Kellään ideaa miten porukka laittanut 850 tps b230f imusarjaan kiinni?
-
Kellään ideaa miten porukka laittanut 850 tps b230f imusarjaan kiinni?
Valmiilla adapterilla ;) KL-Racing myy ainakin
-
Valmiilla adapterilla ;) KL-Racing myy ainakin
tai tekee itse, mulla on tehty lattaraudasta adapteri.
-
Itsellä on sama rojekti kesken, mutta arduinoon perustuva speeduino megan tilalla.
-
Itsellä on sama rojekti kesken, mutta arduinoon perustuva speeduino megan tilalla.
Ite oon seurannu tota speeduinon kehitystä ja sen pohjalta piirrellyt Teensyn pohjalle moottorinohjauksen. Levyt tulossa myyntiin valmiiksi kasattuna 55€ ja pelkkä levy 5€. Kokoa levyllä on 5x7
-
Ite oon seurannu tota speeduinon kehitystä ja sen pohjalta piirrellyt Teensyn pohjalle moottorinohjauksen. Levyt tulossa myyntiin valmiiksi kasattuna 55€ ja pelkkä levy 5€. Kokoa levyllä on 5x7
Oho, mennyt kokonaan ohi toi, täytyy varmaan muutama ostaa hyllylle varastoon, kunhan tulee saataviksi.
-
Oho, mennyt kokonaan ohi toi, täytyy varmaan muutama ostaa hyllylle varastoon, kunhan tulee saataviksi.
tällä hetkellä 30 levyä odottamassa komponentteja. Vielä pitää saada testattua että kaikki toimii jne. Laita yv voidaan katsoa jos kiinnostaa niin komponenttien hinnalla sulle yksi testi ecu. Helpompi korjata ongelma kohtia kun saa enempi testaajien mielipiteitä.
-
Ite oon seurannu tota speeduinon kehitystä ja sen pohjalta piirrellyt Teensyn pohjalle moottorinohjauksen. Levyt tulossa myyntiin valmiiksi kasattuna 55€ ja pelkkä levy 5€. Kokoa levyllä on 5x7
Tuota speeduinoakin kanssa väijynyt, mielenkiintonen projekti kyllä. Täytyy kyllä itekkin jossain vaiheessa koeponnistaa minkälainen on moottorinohjauksena.
-
Tuota speeduinoakin kanssa väijynyt, mielenkiintonen projekti kyllä. Täytyy kyllä itekkin jossain vaiheessa koeponnistaa minkälainen on moottorinohjauksena.
yllättävän hyvä hintaansa nähden, ittee tökki vaan toi mega2560 pohjalle tehty vähän kömpelön oloinen omasta mielestä. Sen takia piirtelin teensyn pohjalla ja sai levyn kokoa pienemmäksi.
-
tällä hetkellä 30 levyä odottamassa komponentteja. Vielä pitää saada testattua että kaikki toimii jne. Laita yv voidaan katsoa jos kiinnostaa niin komponenttien hinnalla sulle yksi testi ecu. Helpompi korjata ongelma kohtia kun saa enempi testaajien mielipiteitä.
Onkos projekti edistynyt mitenkään?
-
Kellään ideaa miten porukka laittanut 850 tps b230f imusarjaan kiinni?
Mistäs 850 moottorista löytyy sopiva tps?
Käykö T5?
-
Mistäs 850 moottorista löytyy sopiva tps?
Käykö T5?
Kaikissa kasipätkissä tietääkseni sama läppä. monesti tehdään ainakin vinokoneen vakioläpän tapauksessa sopiva levy tai palikka riippuen halutaanko läpän akselia lyhentää vai ei ja palikkaan reiät vakiolle läpälle joilla pultataan adapteri läppään kiinni ja adapteriin sitten sopivaan kulmaan 850 anturille toiset reiät. 850 liittimen asento nolla/lepoasennossa on hieman eri kuin vinokoneen kytkimessä.
-
Mistäs 850 moottorista löytyy sopiva tps?
Käykö T5?
Kaikissa 850, vaijeriläpällisessä x70I ja 960:ssa on sama.
-
Onkos projekti edistynyt mitenkään?
testit suoritettu ja kaikki toimis tähän asti niinkuin kuuluu. Seuraavaksi koteloa vääntämään.
-
Nytpä on mielenkiintonen aihe saatu käyntiin, ja voisin kantaa omia korsia kekoon. Itse megahommissa olen täysin noviisi, joten saa toki huomauttaa jos huomaa jotain fuulaa tässä mun boksissa :)
Itellä eksy vuosia sitten hyllyyn "plugnplay" ms2v3.0 lh2.4 boksissa.
Ongelma oli, että en kytkiessä saanut mitään järkeä toiminnasta ja mielenkiinto projektiin oli melko alhaalla muutenkin.
kuulemma oli paikallaankin ollut ja käytetty ezk ohjatessa sytkää (nyt 2pv asiaa kunnolla tutkineena tainnut olla vain myyntipuheita :D)
Tämä tapaus on myös kasattu lh bensaboksiin, IMM johtoon on tehty jatkoa jossa IAT ja TPS. Lisäksi VR-anturille on oma kaapeli. Ja sytkälle lähtee yksi lattaliittimellä oleva piuha ulos.
Kytkentää jo tässä korjailin(ainakin TPS ja Tk venttiili väärin kytketty)
IAT ja TPS groundit yhistyy IMM liittimessä ja sieltä kautta menee maihin (lh johtosarja pin6 ym.)
Kytkentä nyt siis:
Lh mega tehtävä
1-6 - Tyhjä
7 20 IAT sign
8 22 TPS sign
9 26 TPS 5V
10 25? Johto poikki, flektin ohj
11 29 Flektin ohj
12 - Tyhjä
13 21 CLT (moot.lämpö)
14-16 - Tyhjä
17 7 Ground
18 33 Suuttimet
19 - Tyhjä
20 37 B.pumppu
21-23 - Tyhjä
24 23 Lambda
25-32 - Tyhjä
33 30 Tk venttiili
34 - Tyhjä
35 28 +12v
Erillisenä johtona:
Mega Tehtävä
1 VR-
2 VR gnd
24 VR+
36 Ign1/sytkä
Itsellä ei nuo flektin ohjaukset ole käytössä kun ei mene karvoja johtosarjassa.
pitkästä aikaa oli motivaatiota ja aikaa värkkäillä ja tuli väännettyä TPS adapteri ja nyt testaillut toimintaa, kipinää tulee ja kaikki näyttää siltäosin pelaavan, mutta bensapumput ei ääntele mitään.
auton kytkis syynäykseen ja sieltähän selvis, että tarvitsee vakio releellä maadoittaa lh pinnit 20 JA 21. Ylläolevassa vain 20 maissa eikä ihmeitä siis tapahtunut. Noh, kytkin sitten jompilla tuon 21 samaan 20 kanssa ja uusi yritys... ei vieläkään mitään. sitten katkaisin 20 lähtevän, megan 37-pinniin menevän karvan ja hypytin sen suoraan maihin. nyt pumput surisi mukavasti.
Eli levyllä taitaa olla vielä jotain perseestä, kun ei maadoita tuota pinniä 37, pikaisella googlaamisella ms1 kanssa ollut joillakin ongelmia D7 ja Q3 kanssa ja vaihtamalla selvinnyt.
Täytyy kaivaa levy esiin ja testailla nuo kunhan saa yleismittariin uudet kaapelit, vanhat oli ns. loppuun kuluneet ;D
-
testit suoritettu ja kaikki toimis tähän asti niinkuin kuuluu. Seuraavaksi koteloa vääntämään.
mitäs tälle projektille kuuluu?
-
mitäs tälle projektille kuuluu?
tässä nyt pikku hiljaa piirrelty uutta versiota jolla saa kustannukset alaspäin. Samoin levyn koko pienenee huomattavasti.
-
Vieläkö voimissaan?
-
Noniin nostellaas tätä henkiin taas. Projekti edennyt hiljalleen ja kohta ollaan siinä vaiheessa että saadaan tilattua tehtaalta piirikortit testiin asti. Tulossa "megan" piirilevyt sovitettuna lh kuoriin eli kokonaan käsityönä tehty alusta loppuun. Päivitän lisää kunhan levyt saapuu niin päästään etsimään testi autot jostain päin suomea.
- Wolfsten
-
Hienoa! Oliskohan tuota mahdollista muokata LH2.2 sopivaksi? Olisi jenkeissä paljon kysyntää jos tuollasen boksin tekisi lh2.2 sopivaksi. Itsellä on jenkkintuonti ja kiinnostaisi tuollanen auton omaan johtosarjaan kytkettävä moottorinohjaus. Onko tulossa myös sytytyksenohjaus samaan purkkiin?
-
Hienoa! Oliskohan tuota mahdollista muokata LH2.2 sopivaksi? Olisi jenkeissä paljon kysyntää jos tuollasen boksin tekisi lh2.2 sopivaksi. Itsellä on jenkkintuonti ja kiinnostaisi tuollanen auton omaan johtosarjaan kytkettävä moottorinohjaus. Onko tulossa myös sytytyksenohjaus samaan purkkiin?
samaan purkkiin tulee sytytyksenohjaus. Kyllähän se on mahdollista muokata lh2.2 sopivaksi itsellä ei vaan ole hyllyssä yhtään ohjainlaitetta mistä saisi mitat otettua.
- Wolfsten
-
Nyt on ruvettu piirtämään versio 2 levyä jolla saadaan kustannukset pienemmäksi. Arvio valmiin levyn hinta on noin 80€ pintaan töineen. Päivitellään lisää kuhan saadaan valmista tuotetta käsiin
-
Missäs vaiheessa projekti etenee, oma auto tarvis uutta sytytysjärjestelmää vakion tilalle
-
Mites tämä projekti? Täälläkin vois olla kiinnostusta moiselle! 8)
-
Miten ootte tehny tuon suutin- ja bensapumpun releen ohjauksen megalla? Vedin LH-liittimestä pin 20 ja 21 megan bp releen ohjauksen piuhaan ja ei toimi oikein. Pumput lähtee välittömästi pyörimään kun megan lyö johtosarjan kiinni vaikka autossa ei ole virtoja käännetty vielä päälle.
Muokataan tätä nyt sen verran että vika selvis. Sehän johtuu siitä, että lh suutin/bp releelle tulee jatkuva virta. Korvaan tuon valkosen releen ihan normaaleilla releillä joihin otan ohjauksen virtalukolta.