Elekma  Autoracing

LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti

  • 52 Vastauksia
  • 25636 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« : 09.11.2017, 20:01:50 »
Elikkä "Plug & Play" adapterin teko lh2.4 vakio moottoriohjauksen kampaan, kun ei jaksanu purkaa LH2.4 johtosarjaa pois kun lh:sta löytyy kaikki samat anturit mitä mega vaatii. :D

Tästä kaikki lähti eli etsittiin oikeat pinnit (anturit,maa,12v)




Sieltähän sitten löytyi maa ja jatkuva 12v ja heräte jonka jälkeen saatiin tunerstudio auki tämä helpottaa antureiden testausta kun pystyy kalibroimalla näkemään että menee johdotus oikein.





Päivittelen tänne kun "projekti" etenee jos jotain nyt kiinnostaa. ;D

Johtosarjakin saatiin muutaman päivän kuluessa valmiiksi ja se sujahti autoon kiinni. Vielä jää tehtäväksi VR anturin johdotus ja Sytkälle vetää omat johdot.





« Viimeksi muokattu: 09.11.2017, 20:25:43 kirjoittanut Wolfsten »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP"
« Vastaus #1 : 09.11.2017, 20:20:29 »
Päivittelen tänne kun "projekti" etenee jos jotain nyt kiinnostaa. ;D
FAQ ainesta jos teet hyvin  O0

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP"
« Vastaus #2 : 09.11.2017, 20:24:49 »
Pitää sitten tehdä kaavio puhtaaksi ja suomentaa se niin on muillekkin apua :D vähän kestäny tää tekeminen kun ettiny volvon antureista ja kaaviosta tietoa ruotsiksi ja englanniksi.


Tässä vielä "valmiista" johtosarjasta kuva johon lisätty kampuran asentotunnistin turhaan kun senkin saa Lh johtosarjasta kytkettyä mutta meneehän se noinkin boksille tieto.



« Viimeksi muokattu: 09.11.2017, 21:41:47 kirjoittanut Wolfsten »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #3 : 09.11.2017, 23:36:51 »
Tuossa jehuksen vanha pikaseen tehty epäselvä-Excel aiheesta, koko komeus 440 volvon siemenssin ecun sisuksissa ja tyhjän EZK boksin kautta kulki vakiopiuhoja pitkin sytty, asentotieto ja naku.
 Ainoastaan imuilma kulki omaa piuhaansa pitkin, kaasuläpässä piti laittaa johdot maan ja +5v refun välillä ristiin.
Virtalukolta tuli ohjausvirta releelle ja toisella releellä ohjasin orggis bensarelettä.

Luetaan: Ensin liittimet selitetty ja sitten johdotus megalta johtosarjaa kohti :buck2:
http://i11.aijaa.com/b/00817/14481786.jpg

Pari toteutusta, violetilla johdotettu orggis versio





« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 00:27:13 kirjoittanut Ari E »

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #4 : 10.11.2017, 14:25:51 »
Tuossa jehuksen vanha pikaseen tehty epäselvä-Excel aiheesta, koko komeus 440 volvon siemenssin ecun sisuksissa ja tyhjän EZK boksin kautta kulki vakiopiuhoja pitkin sytty, asentotieto ja naku.
 Ainoastaan imuilma kulki omaa piuhaansa pitkin, kaasuläpässä piti laittaa johdot maan ja +5v refun välillä ristiin.
Virtalukolta tuli ohjausvirta releelle ja toisella releellä ohjasin orggis bensarelettä.

Luetaan: Ensin liittimet selitetty ja sitten johdotus megalta johtosarjaa kohti :buck2:
http://i11.aijaa.com/b/00817/14481786.jpg

Pari toteutusta, violetilla johdotettu orggis versio



Mulla nyt ongelmana enää että pitäs saada kierrostieto megalle.. koitin lh:n kammasta ottaa sen mutta ei viisari värähdä tunerstudiossa.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #5 : 10.11.2017, 14:54:45 »
Kierrostieto tulee ezk:n kautta, helpoin ja varmin vetää erillinen suora ja suojattu piuha, niinkuin se tuossa näyttäs olevankin.
Jos kuitenkin haluat ezk:n liittimeltä ryöstää niin pinni 23 signaali +, 10 signaali -  ja 11 häiriönsuoja. 23, ja 10 saatto olla toisinkin  päin, en nyt tähän muista.
 
VR-tyypin anturi tarttee tietty erillisen muuntimen, jälkiasenteinen hall menee suoraan.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 15:19:07 kirjoittanut Ari E »

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #6 : 10.11.2017, 15:17:29 »
Kierrostieto tulee ezk:n kautta, helpoin ja varmin vetää erillinen suora ja suojattu piuha, niinkuin se tuossa näyttäs olevankin.  VR-tyypin anturi tarttee erillisen muuntimen, jälkiasenteinen hall menee suoraan.
joo ezk kautta tulee mut tarkotus oli et mega hoitaa bensan ja ezk sytkän saako sitä ryöstettyä mitenkään sieltä

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #7 : 10.11.2017, 15:25:44 »
joo ezk kautta tulee mut tarkotus oli et mega hoitaa bensan ja ezk sytkän saako sitä ryöstettyä mitenkään sieltä
Muokkasin vähän tuohon ylös, jos haluat vielä vakiopuolaa ohjata niin ezk:n pinni 16 on syttykivelle, ohjaus ihan ledin takaa.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm#bosch22

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #8 : 10.11.2017, 16:14:50 »
Muokkasin vähän tuohon ylös, jos haluat vielä vakiopuolaa ohjata niin ezk:n pinni 16 on syttykivelle, ohjaus ihan ledin takaa.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm#bosch22
EZK liittimestä sininen ja pinkki on VR- ja VR+
« Viimeksi muokattu: 17.11.2017, 18:13:49 kirjoittanut Wolfsten »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #9 : 10.11.2017, 20:40:34 »
joo ezk kautta tulee mut tarkotus oli et mega hoitaa bensan ja ezk sytkän saako sitä ryöstettyä mitenkään sieltä
Miks näin? Mahtaako megalta saada oikeen sorttista kuormitustietoa ulos että se ezk osais säätää oikein
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #10 : 10.11.2017, 20:53:48 »
Miks näin? Mahtaako megalta saada oikeen sorttista kuormitustietoa ulos että se ezk osais säätää oikein
Ei se noin sitten toiminukkaan, pitihän sekin kantapään kautta kokeilla, seuraavaks pitää ezk poistaa ja laittaa mega hoitamaan ezk virkaa niin saadaan vehkeet rokkaamaan. Tämä nyt vaan piti ihan mielenkiinnosta kokeilla

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #11 : 16.11.2017, 17:59:04 »
Nyt on lastentaudeista päästy eroon ja saatu johtosarja valmiiksi. Saatiin myös yksi diodi poltettua megasta ja syyksi löytyi huono maa joka sen rikkoi.

Tässä vielä kuva lopullisesta johtosarjasta. Imuilman lämpö menee tuota yksinäistä "sukkaa" pitkin kaikki muut kivasti tuolla muoviputkessa


tässä kuva palaneen diodin väliaikasta korjaamista ei siis jäänyt tolleen pystyyn :D



Johtosarja/Adapteri



Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #12 : 20.11.2017, 15:52:16 »
Ymmärsinkö oikein, jos otan vr-anturilta suoraan kierrostiedon ja ohjaan megalla hukkakipinä puolaa niin saan tuolla ezk:n boksillakin heittää kuikkaa? Että keskusteleeko tuo EZK jonkun muunkin kanssa mikä pitäs huomioon ottaa??
« Viimeksi muokattu: 20.11.2017, 15:56:13 kirjoittanut A-T-N »

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #13 : 20.11.2017, 22:51:37 »
Ymmärsinkö oikein, jos otan vr-anturilta suoraan kierrostiedon ja ohjaan megalla hukkakipinä puolaa niin saan tuolla ezk:n boksillakin heittää kuikkaa? Että keskusteleeko tuo EZK jonkun muunkin kanssa mikä pitäs huomioon ottaa??
EZK ja Bensaboksi on naitettu yhteen eli ei toimi noin. Muutama johto lisää niin mega hoitaa bensan ja sytkän vakio johtosarjalla. Siinä vaiheessa voit immun ja ezk heittää kuikkaa ja antaa megan hoitaa kaikki

Poissa riivio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #14 : 21.11.2017, 06:31:50 »
itsellä tuollein. jää se megan rimpula liitin samalla pois.




 

Autodiagnoosi  Carcom Oy