Kulkukoira  Proturbo

aw71 -> m47 kokemuksia

  • 21 Vastauksia
  • 8940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #15 : 25.01.2015, 11:35:08 »
AW on paska, hukkaa ainakin 70% tehoista ja pykältää aina justiin väärään aikaan.
Saattaahan se pykältää vähä eriaikaan ku haluaa mutta siks on pakkovaihteet  :pomo:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #16 : 25.01.2015, 13:17:48 »
Saattaahan se pykältää vähä eriaikaan ku haluaa mutta siks on pakkovaihteet  :pomo:
Ei kun täysin väärään aikaan, aivan taatusti rupee venyttämään isompaa tupaan justiin kun pitäs olla kunnolla vetoja ja pienemmällekin rykäsee sillon kun ei tarttis >:( Pakkovaihteetkaan paljon tilannetta paranna. Pitäs muuttaa manuaalikoneistolle jos tuommosella haluaa "urheilla".
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #17 : 25.01.2015, 13:31:52 »
Mul on vähän löysätty kikdown vaijeria niin se ei puutu ihan heti kaasua painaessa peliin... Pakko vaihteilla tosiaan saa vedettyä niin pitkälle kun koneessa vaan paukkuja piisaa  ::)

Mutta makuasioitahan nää on...  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #18 : 26.01.2015, 17:32:35 »
Mul on vähän löysätty kikdown vaijeria niin se ei puutu ihan heti kaasua painaessa peliin...
Mutta makuasioitahan nää on...  :)

Kickdownvaijerin säädössä olisin kyllä erittäin varovainen, voi olla lyhytikäinen laatikko jos liikaa löysää. ::) Enkä sano tätä nyt siksi että haluaisin aukoa päätä vaan siksi ettei kukaan ihan suinpäin hyökkää löysäämään sitä vaijeria "parempien" vaihtojen toivossa.

Sen vaijerin säätö kannattaa muutenkin tarkistaa jos vaihdot tuntuvat epämääräisiltä. Ohjeet löytynee googlettamalla.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #19 : 26.01.2015, 18:37:32 »
Kickdownvaijerin säädössä olisin kyllä erittäin varovainen, voi olla lyhytikäinen laatikko jos liikaa löysää. ::) Enkä sano tätä nyt siksi että haluaisin aukoa päätä vaan siksi ettei kukaan ihan suinpäin hyökkää löysäämään sitä vaijeria "parempien" vaihtojen toivossa.

Sen vaijerin säätö kannattaa muutenkin tarkistaa jos vaihdot tuntuvat epämääräisiltä. Ohjeet löytynee googlettamalla.
Monessa yksilössä olen myös havainnut, että homma ei futaa aivan täysin toivotusti niiden millimitalla löysää-ohjeiden mukaisesti, parhaaksi tavaksi hakea säätö kohdilleen olen havainnut tavan kääntää kaasurulla täydelle kaasulle, ja kokeilla paljonko vaijeriin jää tällöin varaa kiskoa lootasta ulospäin. Tälle kohtaa kun jättää millin verran löysää vaijeriin niin se on sitten se kun se on, ainakin tuossa emännän käyttiksessä tuollakin säädöllä aski saisi vaihtaa herkemmin pienemmälle, mutta toisaalta kiihdytystilanteissa taas ei tarttisi venyttää ihan noin pitkälle vaihtoja ylöspäin. Ollaan siis aika lähellä "vähiten huono"-kompromissia. Tuollein säätäen osaan jää tosi paljon löysää ja osaan ei just yhtään, mutta nähdäkseni ainakaan yhtään kiristysvaraa ei ole jos aletaan olla pisteessä että KD-vaijeri rajoittaa kaasurullan liikkeen eikä se topparitappi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #20 : 26.01.2015, 19:23:13 »
Onko se näissä aw lootissa, ihan mielenkiinnosta, kickdown vaijeri vai throttle valve vaijeri? Jälkimmäinen on käsittääkseni tarkempi säädöstään...

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #21 : 26.01.2015, 21:55:20 »
Onko se näissä aw lootissa, ihan mielenkiinnosta, kickdown vaijeri vai throttle valve vaijeri? Jälkimmäinen on käsittääkseni tarkempi säädöstään...
Täysin 100% mutuilua ja pikasen googlettelun tuloksena AW7x-laatikoissa kickdown ja ainoo minkä google osas kertoo että AW4x-laatikoissa olis tuo throttle valve vaijeri. Löytyy vissiin jostain Jeepeistä tota kyseistä laatikkoo.

 

Ateho  Elekma