Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.

  • 45 Vastauksia
  • 20003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #15 : 01.03.2012, 20:39:23 »
Millä tavalla porukka on todistanut vaadittuja asioita muutoskatsastuksessa moottoriin liittyvissä asioissa.
Mulla oli penkki lappu ja se volvon 61e lappu vielä kun niitä sai.

Niitä lappuja SAA edelleenki, mulle tuli tänään postiluukkuun.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #16 : 01.03.2012, 20:41:52 »
Juu...sitä 155hv + 20%. Tuo on inssikohtainen....tuota Volvon lappua ei ole pakko hyväksyä, mutta mahdollista on. Laki jättää näissä asioissa aika paljon inssin päätettäväksi. En viitsinyt tapella asiasta, kun aika lailla sama, että onko siellä se 180 vai 220 papereissa. Molemmathan riittää....kadulle  :pomo:

Vähän hölmöä, ettei tartte hyväksyä..ku sitähän varten se on. :D Mutta jos ajaa kolarin tai aiheuttaa toiselle autolle vahinkoa ja papereissa on 220hp ja katsuri on sen hyväksyny, niin onko se sitte lain mukaan laiton vai laillinen?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #17 : 01.03.2012, 20:42:09 »
Mulla on edelleen volvon lappu missä oli 110kw ainoa rajoittava tekiä, siksi juuri se lappu kun ei vaadi muutoksia ja tähän lappuun ei tuu vääntöä niinku tohon pitempään listaukseen.
nimimerkillä otteessa 105kw, ja muutoskatsastuspenkkilapussa vääntö 348Nm. Otteeseen merkattu paine 1.0bar.


Eli käytetyt todistee volvolappu + penkkilappu.

Ja kyllähän Trafi tuon tehon hyväksyy, jos maahantuojaki sen hyväksyy?
Ei pitäs hyväksyä, koska pykälissä lukee mallisarjan suurin teho +20%, Trafi tai Maahantuoja ei voi tätä ylittää.
Niitä lappuja SAA edelleenki, mulle tuli tänään postiluukkuun.
Tilasitko ton "Toni"-version vai millaisen? Kuset omalle lautaselle jos tilasit sellaisen missä lukee väännöt. ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #18 : 01.03.2012, 20:45:37 »
Mulla on edelleen volvon lappu missä oli 110kw ainoa rajoittava tekiä, siksi juuri se lappu kun ei vaadi muutoksia ja tähän lappuun ei tuu vääntöä niinku tohon pitempään listaukseen.
nimimerkillä otteessa 105kw, ja muutoskatsastuspenkkilapussa vääntö 348Nm. Otteeseen merkattu paine 1.0bar.


Eli käytetyt todistee volvolappu + penkkilappu.
 Ei pitäs hyväksyä, koska pykälissä lukee mallisarjan suurin teho +20%, Trafi tai Maahantuoja ei voi tätä ylittää.Tilasitko ton "Toni"-version vai millaisen? Kuset omalle lautaselle jos tilasit sellaisen missä lukee väännöt. ::)

No just sellasen missä on väännöt.. >:( Miks ne sellasia tekee?? Onko noi ainoat laput mitä nykyään saa sit? Vai onko sillä väliä paljonko sitä vääntöä on..? onko sitä 220/275 lukemia mahdollista saavuttaa dieselillä?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #19 : 01.03.2012, 20:48:41 »
No just sellasen missä on väännöt.. >:( Miks ne sellasia tekee?? Onko noi ainoat laput mitä nykyään saa sit? Vai onko sillä väliä paljonko sitä vääntöä on..? onko sitä 220/275 lukemia mahdollista saavuttaa dieselillä?
Tuskin ainakaan tuolla "moottorinohjauksella" tarvii olla meinaan syötöt aika pienellä alhaalla ja sitten 5krpm ylöspäin olla vetoja vielä ja soppaa että saa tollaset tehot ilman kunnon vääntöä.
Jos käytät maahantuojan lappua tehoihin vaadittavien muutosten todistamiseen, sama lappu myös samalla rajottaa maksimivääntöä, se on vähän sellainen 2teräinen miekka, siksi itse tilasin spessulapun niin eivät jaksaneet ees vääntöä kirjottaa  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #20 : 01.03.2012, 20:58:45 »
Tuskin ainakaan tuolla "moottorinohjauksella" tarvii olla meinaan syötöt aika pienellä alhaalla ja sitten 5krpm ylöspäin olla vetoja vielä ja soppaa että saa tollaset tehot ilman kunnon vääntöä.
Jos käytät maahantuojan lappua tehoihin vaadittavien muutosten todistamiseen, sama lappu myös samalla rajottaa maksimivääntöä, se on vähän sellainen 2teräinen miekka, siksi itse tilasin spessulapun niin eivät jaksaneet ees vääntöä kirjottaa  :pomo:

spessulapun? :D No jos tekeen nuo kaikki muutokset (3. pykälän) ja laittaa sillee, et vääntö on tuo 275Nm sillee et perussyöttö on niin alhaalla ku voi ja sitte ahdonalainensyötöns. täysille muokatulla karalla, niin paljonko veikkaat että on teho lapussa sen jälkee? esim. 12mm nestepäällä, T3/T4 turbo, cooleri ja ahtoja joku 1,2-1,5bar.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #21 : 01.03.2012, 21:09:14 »
Ja Timo R mainitsi tuossa, ettei hänellä ainakaan ollu väliä väännöllä vaikka se pykälissä lukeeki.. et 340nm oli lukemat. Et kuulemma lähinnä sen täytyy olla suhteellinen tehoon nähden. Jos vakiona on 82hp/140Nm niin sillonhan se on 60/40 toi suhde.. eli periaatteessa 180hp/300Nm lukemat ois suhteelliset..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #22 : 01.03.2012, 21:27:10 »
Ja Timo R mainitsi tuossa, ettei hänellä ainakaan ollu väliä väännöllä vaikka se pykälissä lukeeki.. et 340nm oli lukemat. Et kuulemma lähinnä sen täytyy olla suhteellinen tehoon nähden. Jos vakiona on 82hp/140Nm niin sillonhan se on 60/40 toi suhde.. eli periaatteessa 180hp/300Nm lukemat ois suhteelliset..

En usko, että tulis ongelmia vaikka olis 500nm. Konttori vaihtoon, jos näin tapahtuu :D
Tosin vinokoneella tuskin ihan helposti tulee 180hv / 500nm
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #23 : 01.03.2012, 21:31:25 »
En usko, että tulis ongelmia vaikka olis 500nm. Konttori vaihtoon, jos näin tapahtuu :D
Tosin vinokoneella tuskin ihan helposti tulee 180hv / 500nm

Mulla on diesel d24 johon laitan turbon ja coolerin sekä isomman nestepään ja ahdonalaisensyötönsäädön.
Niin ja eihän sitä vääntöä tuu rekisteriotteeseen? eli jos onnistuu saamaan sen 180hp/275Nm niin sitte voi kotona ruuvata perussyöttöä vähä lisää.

Oliko sulla sitte samanlainen lappu? 3. pykälää ja noi tehot ja väännöt? paljon sulla oli teholukemat sitte jos vääntö oli 340nm?
Oliko sulla 2. pykälän vai 3. pykälän muutokset tehtynä?

Kannattaisko kysyä tuolta tutulta katsurilta etukäteen tosta väännöstä vai mennäkkö vain pokkana laittaan leimalle oli vääntö mitä tahansa?
« Viimeksi muokattu: 01.03.2012, 21:33:22 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #24 : 01.03.2012, 21:34:26 »
Mulla on diesel d24 johon laitan turbon ja coolerin sekä isomman nestepään ja ahdonalaisensyötönsäädön.
Niin ja eihän sitä vääntöä tuu rekisteriotteeseen? eli jos onnistuu saamaan sen 180hp/275Nm niin sitte voi kotona ruuvata perussyöttöä vähä lisää.

Oliko sulla sitte samanlainen lappu? 3. pykälää ja noi tehot ja väännöt? paljon sulla oli teholukemat sitte jos vääntö oli 340nm?

Joku tommonen lappu oli mukana, mut inssi vilkas sitä ja sano et tolla ei tehdä mitään. Papereihin tuli merkintä 163hv A , 0.8bar ahdoilla. Vääntö oli sen 340nm.
Syy alhaiseen moottoritehoon verrattuna paineeseen oli vaparin sytkässä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #25 : 01.03.2012, 21:37:25 »
Joku tommonen lappu oli mukana, mut inssi vilkas sitä ja sano et tolla ei tehdä mitään. Papereihin tuli merkintä 163hv A , 0.8bar ahdoilla. Vääntö oli sen 340nm.
Syy alhaiseen moottoritehoon verrattuna paineeseen oli vaparin sytkässä.

Tarttiko sun muuten todistaa sitä vastaavuutta vai riittiikö tuo sit sen puolesta? Väännöllä ei ollu väliä ja tehoraja oli 186hp ?

Mikä tuo merkintä A on ?
« Viimeksi muokattu: 01.03.2012, 21:44:13 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #26 : 01.03.2012, 21:44:36 »
Tarttiko sun muuten todistaa sitä vastaavuutta vai riittiikö tuo sit sen puolesta? Väännöllä ei ollu väliä ja tehoraja oli 186hp ?

Mulla oli mukana konttorilla:
- 200-sarjan käyttöohjekirja, mistä löytyi turbomallin tehot, ja myös sen moottorin tehot joka oli auton alkuperäinen moottori.
- Teholappu
- Kopio varaosakirjasta, jolla todistetaan että kaikissa malleissa on samat jarrut (jäähdytetyt)
- Madallusjousien TuV-todistus, joilla osoitettiin, että jouset käyvät kaikkiin malleihin.
- Kopio vadiksesta, jossa maininta noista vakaajien paksuuksista.

Kaikista näistä taidettiin liittää kopio sen aikasen AKE:n liitteisiin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #27 : 01.03.2012, 21:55:28 »
Mulla oli mukana konttorilla:
- 200-sarjan käyttöohjekirja, mistä löytyi turbomallin tehot, ja myös sen moottorin tehot joka oli auton alkuperäinen moottori.
- Teholappu
- Kopio varaosakirjasta, jolla todistetaan että kaikissa malleissa on samat jarrut (jäähdytetyt)
- Madallusjousien TuV-todistus, joilla osoitettiin, että jouset käyvät kaikkiin malleihin.
- Kopio vadiksesta, jossa maininta noista vakaajien paksuuksista.

Kaikista näistä taidettiin liittää kopio sen aikasen AKE:n liitteisiin.

Mistä ton varaosakirjan kopion hommasti? Varaosaliikkeestä vai Volvon huollosta?
Mistäs tuon "vadiksen"? Jännä ku siitä ei oo ees mainintaa missää, et se pitäs olla.

Oliko sulla ne iskarit ja jarrut, mitkä siinä volvolapussa oli määrätty? Jäähdytettyihin etulaikkoja ei tarvi ees olla jos on alle 147kW..? ainaki ton lapun mukaan. Eli 186hp asti ei periaatteessa tarttis ollenkaa..

Mä taidan soittaa katsurille ja kysyä suoraan, et mitä se vaatii ja mitä ei. Vois siitä väännöstäki kysyä.

Ja sitte semmosen huhun kuulin naapuri konttorilta, että hukkaportissa pitäs olla joku sinetti sit ku on penkitetty..?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #28 : 01.03.2012, 22:01:43 »
Mistä ton varaosakirjan kopion hommasti? Varaosaliikkeestä vai Volvon huollosta?
Mistäs tuon "vadiksen"? Jännä ku siitä ei oo ees mainintaa missää, et se pitäs olla.

Oliko sulla ne iskarit ja jarrut, mitkä siinä volvolapussa oli määrätty? Jäähdytettyihin etulaikkoja ei tarvi ees olla jos on alle 147kW..? ainaki ton lapun mukaan. Eli 186hp asti ei periaatteessa tarttis ollenkaa..

Mä taidan soittaa katsurille ja kysyä suoraan, et mitä se vaatii ja mitä ei. Vois siitä väännöstäki kysyä.

Ja sitte semmosen huhun kuulin naapuri konttorilta, että hukkaportissa pitäs olla joku sinetti sit ku on penkitetty..?

Varaosaliikkeestä.
Vadis on volvon varaosaohjelma. Löytynee netistäkin piraattina
Mullekin annettiin metri sinettilankaa, ja sanottiin että lain mukaan tämmönen pitää antaa...tee sillä mitäs tykkäät  :D
Varmimmin tosiaan selviää kun marssit omalle konttorille. Näistä on yhtä monta versiota, kun on autojakin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastuksessa käytetyt todisteet.
« Vastaus #29 : 01.03.2012, 22:04:36 »
Oukei... :D

Joo, soitan huomenna konttorille. Asustelen ite Helsingissä, mutta auto on Keski-Pohjanmaalla ja siellä sen katsastanki. Niin soitan sinne. Tuntuu tyhmältä, että nuo iskaritki pitää olla just jotku..ku motonetistäki saa korkeatasoiset kaasuiskarit halvemmalla mitä nuo "mitkä lie pitäs laittaa".
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

KL-varaosat  Race.fi