Hei,
Oli pakko tulla kommentoimaan, kun huomasin että sinulla on ihan samanlaiset ongelmat kun mitä minulla oli toissa kesänä.
Itse laittelin omaa 164:sta silloin ajokuntoon ja avasin kaikki satulat ja vaihdoin niihin tiivisteet sekä vaihdoin kaikki jarruletkut.
Sitten alkoikin ne ongelmat ja pystyn hyvin samaistumaan näihin sinun ongelmiin.
Onhan takajarrusatulat oikean kätiset, eli nipat ylöspäin?
Eivät ilmaudu kunnolla jos nippa alaspäin, omassa autossa oli toinen takasatula väärän kätinen, joten ilmasin sen niin että otin satulan irti ja käänsin nippa ylöspäin.
Jossain vaiheessa testiajolla ristikkäiset pyörät meni lukkoon, mutta toiset ei, joten selvästi toisessa piirissä oli vielä ilmaa.
Itse ainakin viikon päivät ilmasin niitä ihan perinteisin menetelmin poljinta polkemalla päivittäin useamman tunnin ja meinasi jo usko loppua kun ei meinannut saada jarruja toimimaan mitenkään.. Ja tottakai ne pitää ilmata sitten jokaisesta nipasta etusatuloista.
En oikein osaa sanoa, mikä oikotie näiden ilmaamiseen olisi, aikani niitä vaan ilmasin jokaisesta nipasta vuorotellen ihan polkemalla ja myöskin sellaisella alipainepumpulla. Sitten lähdin testiajolle, poljin oli jotenkin vähän löysän olonen sillonkin, mutta kyllä ne jarrut vaan hiekalla meni hyvin lukkoon. Sitten ajoin konttorille ja jarrut toimi just niin kun pitää jarrudynossakin.
Itsekin olin jo varma että siellä pääsylkässä on joku vika, mutta kyllä se sillä nyt on jo toista vuotta pelannut kun ne jarrut sillon kertaalleen sai ilmattua..
Tästä minun sepostuksesta ei varmaan juuri hyötyä ollut, mutta tarkoitus oli sanoa että todella haastavat ne on ilmata.