Autoracing  KL-varaosat

Volvo 250TIC "ATA"

  • 89 Vastauksia
  • 57022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #30 : 19.12.2012, 18:49:09 »
Onnea leimasta! hienot lukemat oli rajoittamattomana! tää on hieno peli kaikinpuolin  ELK

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #31 : 19.12.2012, 20:21:45 »
Onnittelut! Seuraavaan miittiin sitten enemmän vaatetta päälle että tarkenee porista pitempään  ;)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #32 : 28.12.2012, 17:39:55 »
Tuli tuollaiset merkit tehtyä jouluna. Vanhemman malliseen merkkiin leikkelin itse uudet tarrat. Kun viitsisi vielä painattaa tuollaiset niin olisivat ehkä siistimpiä?

Sähkökeskukselle tein uuden kannen, kun edellisestä tuli kiero. Taka-akselissa olisi uudet jarruosat, vaijerit ym. paikoillaan ja kaasuvivustolle on ratkaisu mietittynä, kunhan keli vähän lauhtuu. En ole katsastuksen jälkeen raaskinut ajella, kun ei ole lohkolämmitintä ja pakkasta on ollut aika reilusti.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #33 : 28.12.2012, 17:44:20 »
Nättiä  O0 Noi merkit on ihan makee yksityiskohta. Moottorikonsepti on kyllä hyvä. Lukemien mukaan pitäis kirmata aika kivasti ja sen lisäks on varmaan vielä aika luotettava ja toimiva kesäauto. Ja ne vitkun äänet  S* Älä vaan pilaa tätä suomen talvessa vaan malta kesään..  ::)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #34 : 28.12.2012, 17:53:15 »
Älä vaan pilaa tätä suomen talvessa vaan malta kesään..  ::)
Eipä tässä ole talvirenkaita vuosiin ollutkaan ennenkuin nyt. Talvisin ajelen samanvärisellä 245 Turbolla. Täytyisi se tuosta pihasta vaan talliin ajaa lopputalveksi.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #35 : 29.12.2012, 14:49:49 »
komee on laite, viteota täälläkin odotellaan O0 :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #36 : 30.12.2012, 08:38:53 »
Tätä tuli miitissäkin ihmeteltyä ja varsinkin tuo konehuone on tosi siististi tehty, mikään ei hypi silmille ja kone istuu niinkuin olis tehtaalta ollut, O0
Eipä ole vitoskoneisia takavetoja liikaa suomen maassa... ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #37 : 15.04.2013, 19:00:10 »
ATA on viettänyt talvea kylmässä katoksessa niin ei ole tullut tehtyä sille juuri mitään. Eilen on auto ajettu talvisäilöstä pihakatokseen. Suomenvolvokerho kysyi autoa ja pienoismallia Tampereelle näyttelyosastolle, kiitokset että rojekti kiinnostaa ilmeisesti muitakin. Videota jotkut autosta toivoivat enkä sitä vieläkään pysty laittamaan(lue:omistan vain vanhan digikameran jonka videosta ei tahdo saada selvää) mutta 27.-28.4.2013 autoa voi tulla katsomaan Pirkkahalliin. Myös kerhon kokoontumisajoon kesäkuussa olisi tarkoitus osallistua.


Pohjapanssari on koesovituksessa. Huoltoluukkukin löytyy putsarin vaihtoa varten.

Öljynputsarin sijoituksen vuoksi piti tehdä sille suoja. Aine on 3mm alumiiniä. Taakse täytyy vielä tehdä kiinnikkeet ja puhkaista reikä öljyropun alle, kunhan saan auton nosturille.  Empä muistanutkaan miten hankala on rymytä auton alla pukin varassa. Vaikken muuta tehnyt kuin vaihdoin vaihteistoöljyt ja laitoin pohjapellin paikalleen niin tuli nosturia ikävä. Hattua nostan niille jotka rakentavat pelkän tunkin kanssa. Flektin olen muuttanut kaksinopeuksiseksi niin että hidas käynnistyy anturin mukaan ja 2-nopeus katkaisijalla tai boxin ohjaamana.



"Tee se itse rekarot."

Etupenkkejä korjailin/parantelin. Liimasin kontaktiliimalla kangasvahvikkeet varaosa-autojen etupenkeistä ottamiini ehjiin superlooneihin, sekä parin centin soirot reunoihin vanhoista penkeistä.  Verhoilukangas venyi just ja just paikalleen, eikä ulkonäkökään juuri muuttunut. Sopii hyvin muuhun teemaan, mutta tarjoaa huomattavasti paremmin sivuttaistukea. Jospa ei ensi kesänä tarvitsisi enää moottoritienrampeissa nojata oviverhoiluun.


Myös "puulistat" päällystin uudelleen pähkinäjäljitelmällä. Edelliseen teippiin oli jäänyt muutamia kurttuja, niin ovatpahan nekin nyt sitten siistit.



Jarrusatulat ovat olleet ennen zinkki-sprayllä maalatut, mutta ruoste tuppaa tulemaan alta parin vuoden välein. Nyt kokeilin muuta maalia ja väriä. Aluksi mietin keltaista taikka sinistä olisiko liian tuuningit ja päädyin sitten tuollaiseen kultaan, jollaisia vaihtosatulatkin nykyään usein ovat. Aika näyttää miten kauan nyt pysyy, hiekkapuhallushan ensin olisi se ainoa oikea ratkaisu tälläisiin osiin jos hyvät haluaa.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #38 : 15.04.2013, 19:13:52 »
Siisti ja eksoottinen peli. Merkit ja puutarrat on kyllä hienot :) Panssarin kanssa nähty vaivaa.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #39 : 15.04.2013, 19:27:34 »
Siisti ja eksoottinen peli. Merkit ja puutarrat on kyllä hienot :) Panssarin kanssa nähty vaivaa.

Kiitoksia vain. Panssarista saan kyllä kiittää erästä tuttavaa, joka teki sen piirrustuksieni mukaan. Hänellä on mahdollisuus käyttää kanttikonetta ja hitsata sivukappaleet kiinni. Myös muut alumiinihitsaukset ovat hänen tekemiään. Muuta ei moottorin lisäksi olekaan teetetty muualla.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #40 : 15.04.2013, 19:49:29 »
Tunkillaki pärjää, kunhan vain on eri mittaisia paksuja puupölkkyjä ja myös muutamia niitä kolmijalkaisia tukipaloja.. Mutta kyllä se hallinosturi ois kiva.. ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #41 : 19.04.2013, 22:02:28 »
Tänään sain nopeusmittarin vihdoin toimimaan. Sitä varten vaihdoin koko taka-akselin uudemmasta 240:stä jossa oli anturi ja kehä valmiina. Samalla vaihtuivat myös käsijarruhilppeet, vaijerit, letkut ja puslat uusiin. Samoin jouduin ruosteen takia vaihtamaan alemmat tukivarret ja jousien yläkupit parempiin, sekä bensan paluuputken tein kuparista uuden. Jousikupeista ei paljoa jäänyt, kun rupesin irtomassaa rapsuttelemaan... Taka-akselistoon en aiemmin ollut muuta vaihtanutkaan kuin iskarit ja jouset. Nytpähän tietää että auto on niiltäosinkin kunnossa.
Myös jarrunestesäiliön vaihdoin sellaiseen missä on lähtö kytkimelle, joten sain yhden säiliön pois konehuoneesta. Ens viikoksi auton voi ottaa liikennekäyttöön niin pääsee kesärenkailla kokeilemaan.  :)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #42 : 20.04.2013, 07:47:49 »
hieno laite,vielä teippaisin nuo lisämittareiden kehykset. :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #43 : 20.04.2013, 07:55:28 »
28.4 palokkaan?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #44 : 20.04.2013, 08:39:54 »
28.4 palokkaan?

Ollaan menossa Tampereelle Hod Rod ja Rock Show:n 27.-28.4.2013 eli voi olla ettei keretä siksi takaisin. Voisi tullessa käydä jos ehtii.

 

Autoracing  KL-varaosat