Elekma  Autoracing

8-pätkän 855 R

  • 134 Vastauksia
  • 37197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
8-pätkän 855 R
« : 25.08.2014, 20:15:50 »
850 R-malli on ollut jonkinlainen heikko kohta jo pitemmän aikaa kardaanin puutteesta huolimatta ja nyt sellainen sitten tuli hankittua. Visiot olivat pään sisällä jyllänneet punaisen sedanin suuntaan, joten ei auttanut kuin ostaa harmaa farkku! :D Autoja vaihdeltiin siis nimimerkki Kiskon kanssa. :hello:
Muutamat kuvat näin alkuun:






-Ärrä kun on, niin luonnollisesti vuosimallia 1996.
-B5234T4-moottorilla kuten manuaalin kuuluukin, eli 16T ahdin ja valkoiset suuttimet. BSR-ohjelma, luvattua siis 300hp/435nm.
-Alkuperäinen lukollinen M59-vaihteisto ilmeisesti joskus porsinut ja tilalla tavallinen M56.
-Varusteina aikalailla "perus" ärrävarusteet, eli aut. ilmastointi jossa jotain vikaa (olisiko perinteisesti kuivaaja puhki?), sähköllä oikeastaan kaikki penkeistä kattoluukkuun ja SC-801 "premium sound system" soitin eli ilmeisesti joku parempi äänentoistojärjestelmä? CD-vaihtajakin löytyy.
-Penkeiksi vaihtunut jossain vaiheessa T-5R:n nahka-alcantaraversiot.
-H&R -35mm jouset.
-Alkuperäiset 17" Volansit 205/45 rengastuksella.
-Simonsin rosterinen cat-back kahdella ulostulolla.

Pieniä muutoksia on tarkoitus tehdä ja osittain on jo tehtykin. Kaupan mukana tulleet jenkkivilkut ja XC-maski tuli jo asennettua. Alustan kanssa arvon vielä että laitanko noiden jousien kaveriksi vain kunnon sportti-iskarit vai laittaisiko isolleen ja hommaisi coilover-alustan. Sen kanssa on vaan se riski että innostuu pian madaltamaa hyvän auton ihan pilalle. :D

Veljen purku-T-5:sta ostin MSD:n Blaster-puolan ja KL Racingin alucoolerin. Puolan jo vaihdoinkin, cooleri on varmaan ensi talven juttuja. Isompi downpipe ja katinkorvausputki himottaisi myös.

Kunnollinen pesu ympäriinsä, claybar-käsittely ja vahaus nyt olisi ainakin ensi tilassa tehtävä. Kuviakin pitää laitella lisää kunhan saan paikat kuvattavaan kuntoon. Spoilerin maalipinta on aika kauhtunut, sen joutuu maalaamaan uusiksi joten katsellaan jos samalla maalaisi sitten reiättömät listat valojen alle ja mahdollisesti jotain konehuoneen pisteosia.

Tällainen tällä kertaa, älkää nyt ihan täysin lynkatko mua kun siirryin etuvetoleiriin... :2funny:
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 20:55:23 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #1 : 25.08.2014, 21:06:28 »
älkää nyt ihan täysin lynkatko mua kun siirryin etuvetoleiriin... :2funny:

Ei siinä mitään hävettävää ole, ei kaikki osaa viedä takavetoisia
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #2 : 25.08.2014, 23:49:27 »
-Rosterinen cat-back putkisto kahdella ulostulolla, valmistaja tuntematon.
Simons

Mitäs sää niistä coilovereista sanoitkaan... :juhau:
Vai koskikos se vain itse tehtyjä :D
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #3 : 26.08.2014, 06:44:08 »
Mitäs sää niistä coilovereista sanoitkaan... :juhau:
Vai koskikos se vain itse tehtyjä :D
Ne itse kyhätyt on ainakin ihan saatanasta, sellaisia ei kiitos enää ikinä yhteenkään mun autoon.. :idiot2: Aikalailla samaa hintaluokkaa näyttäisi tähän olevan pelkät bilsteinit tai konit iskareiksi tai sitten esim D2 coiloverit. Kaverin autossa kyllä tosi hyviä kokemuksia D2:sta, mut pitää tuumailla. Ensi talven juttuja joka tapauksessa, ajellaan nyt nämä jäljellä olevat vähäiset ajokelit näin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #4 : 26.08.2014, 09:40:18 »
Dee kakkosista olen minäkin kuullut pelkkää hyvää.

Ei siinä mitään hävettävää ole, ei kaikki osaa viedä takavetoisia
;D O0

Ihan asiallisen oloinen kasipätkä, vaikken näistä ole oikeastaan ikinä välittänytkään

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #5 : 26.08.2014, 18:25:26 »
No onhan se siistin näköinen! Hyviä vehkeitä vaikka takapää veltto onkin.

Onnea tästäkin hankinnasta :)

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #6 : 26.08.2014, 20:30:44 »
Tänään vaihtui akuksi keltakantinen Optima niin sai käyttikseen tästä tuon hyvän Volvolaisen. Saa nyt nähdä tuleeko tähän mitään kovin rajuja hifejä mutta onpahan nyt siellä. Claybarin ja vähän muutakin autonhoitotuotetta tuli myös tilailtua niin pääsee viikonloppuna puunaamaan. Tuulilasi vuotaa ikävästi hieman yläreunastaan vaikka melko tuoreeltaan onkin vaihdettu. Tämä otetaan perjantaina työn alle niin saisi pysymään vedenkin auton ulkopuolella.

Käännönrajoittimet täytyy kyllä tehdä matalammat, ilmeisesti otteessa olevien 19" vanteiden kaveriksi laitettu nuo nykyiset PAKSUT ja ei taivu yhtään mihinkään varsinkaan kun on tottunut takavetoon. Monta kertaa saanut nolata itsensä parkkipaikalla kun menee ihan vekslailuksi kun ei vaan käänny. Jokuhan voisi tietysti olla sitä mieltä että etuvetoisesta autosta nouseminen julkisella paikalla ja varsinkin tällä naamalla on jo jonkinlainen nöyryytys... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #7 : 26.08.2014, 21:13:05 »
Pitikö vaihtaa koko auto että sai oikean kokoiset kumit alle? :D Tuleeko tähän scooppi ja subbari? Saisko Janne yhdisteltä muutamasta T-nokasta sulle tuohon sopivan nokan/nokat!

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #8 : 26.08.2014, 21:33:06 »
Saisko Janne yhdisteltä muutamasta T-nokasta sulle tuohon sopivan nokan/nokat!
No kyllähän minä jo niitä vähän kyselin, M ois toinen vaihtoehto. Onneks tällä ei tarvii ajaa talvella niin ei ole noita pito-ongelmia.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #9 : 27.08.2014, 18:53:29 »
Onko tämä nyt kesä/harraste auto?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #10 : 27.08.2014, 19:58:12 »
Onko tämä nyt kesä/harraste auto?
No mietis nyt Veksi ittekkin. Vaihdat takavetoisen ja ruutia omaavan auton etuvetoiseen ruutia omaavaan autoon.

Tämän jälkeen soppaan lisätään sana "lumi" ja kuski masentuu...? :D


Mielenkiinnolla odotellaan, tuleeko tähän kottaraishotelleja?

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #11 : 27.08.2014, 20:28:53 »
Vaihdat takavetoisen ja ruutia omaavan auton etuvetoiseen ruutia omaavaan autoon.

Tämän jälkeen soppaan lisätään sana "lumi" ja kuski masentuu...? :D


Mielenkiinnolla odotellaan, tuleeko tähän kottaraishotelleja?

Talviaikaankin on tällä hetkellä tultava toimeen etuvedolla ja vielä dieselillä. Aika tyhjä arpa? Palveleehan tuo TDI työmatkaa ajellessa tälläkin hetkellä, siksi sen alun alkaen hommasinkin. Ärrään ei ole edes talvirenkaita, eikä siihen sellaisia tule. Ei ollut siis aikomusta uittaa suolassa eli voitaneen puhua kesäautosta, ehkä jopa jonkinasteisesta harrasteautosta? :D

Kottaraishotelleja ei tähän aleta kyllä tekemään. Hifipuolelle tulee kyllä päivitystä talven aikana mutta jää nähtäväksi että miten suuressa mittakaavassa. Toisaalta himottaisi rakennella vakiopaikoille 3-tie aktiivietupää ja konttiin vaikka pieni subikin kaveriksi mutta toisaalta taas tekisi mieli mennä kevyemmällä linjalla ilman mitään ylimääräisiä vahvistimia ja johtojen vetoja. Aika näyttää.

Alustan päivitys on talvella myös ajankohtainen ja aika vahvaksi vaihtoehdoksi alkaa nousta että hommaan vain kunnon iskarit noiden nykyisten H&R:ien kaveriksi. Konin Sport, FSD tai Bilsteinin B6 ollut vahvimmin mielessä. Ainakin Swedespeed-foorumilla joku ylisti noita FSD:tä aika vuolaasti vastaavassa farkkuärrässä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #12 : 31.08.2014, 14:38:21 »
Pikku puunaus suoritettu. Kunnon pesu, pahimmat paikat claybarin kanssa läpi ja päälle tietysti vahaus.






Sisältäkin tuli myös siivoiltua enimmät kurat pois. Orkkismatot on kyllä valitettavasti sen verran kulahtaneet että voi ostattaa BSR:n matot tilalle. Kuskin matto kantapään kohdalta puhki ja varsinkin etumatot haalistuneet aika pahasti. Mutta onpahan nyt jotain yritetty tehdä auton eteen, mulle tullessaan ei ollut tainnut vahaa nähdäkään ainakaan maalipinnasta päätellen.  :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #13 : 31.08.2014, 15:15:27 »
Komea pitkäkatto  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #14 : 31.08.2014, 15:28:56 »
Oikein komea on.  O0

Mahtaako pysyä akvaariona vai tulisiko vähän tummennusta?  :)

 

Samppasport  Futurez