Carcom Oy  Ateho

Veneilyä

  • 472 Vastauksia
  • 156998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #405 : 14.08.2019, 13:14:05 »
Kalastusveneen pilssinkin korjasin vaihtamalla vedentunnistimen (entinen TMC, uusi TMC kuulalla motonetista), ruorin herkistin mut ohjauskaapeli menis vaihtoon, sitäkin sain liikkeelle mutta herkistelyn yhteydessä myös moottorin pään tuubista sisemmät tuubit irti vaijerista, eli ohjaus toimii vain toiseen suuntaan kun vaijeri ei vedä tuubia kasaan. Enpäs saanut niitä sokkona pyörittämällä enää yhdistymään, jos jollain on kikkaa niin..

On se kyllä aika uudelle kaapelillekin(Biltema?) mut ei taida kaapelin pää mahtua sisään irroittamatta moottoria ainakin osittain, jollen tee reikää veneen kylkeen minkä vaimo kielsi. Vanhakin pitänee katkaista että saa ulos kokonaan. En ole ihan varma tykkäänkö Teleflexistä.

Hydrauliohjaus n. 500 €, kaapeli taitaa kustantaa yksistään 50 eskoa vaan koko uuden sarja saa alle 160 € esim. https://m.motonet.fi/fi/tuote/389370/Ultraflex-Ohjaussarja-Rumpu--ohjauspyora--kaapeli
« Viimeksi muokattu: 10.09.2019, 07:34:05 kirjoittanut v6omega »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Veneilyä
« Vastaus #406 : 14.08.2019, 13:20:23 »
Oli onneksi halvempi vaihjeriohjaus. Ostin biltemasta vaijerin jollain 70 egellä. Ruoria vielä uskon käyttökelpoiseksi. Ottaakseni vaijerin irti olis pitänyt tuo 40hp suzuki irroittaa niin testasin senkin ja kipinää ei tule millään, ehkä cdi-boksi. Trimmikin meni epäluotettavaksi ja pääsulake paloi. Pistin ton pukille viime viikolla projektiksi ja laitan 20hp marinerin joka sentään lähtee käyntiin kohta siihen veneen perään. Rupes kanssa houkuttamaan sisävesille venäläinen kumivene hiacesta laskettuna, mut toi moottori siihen kuintenkin vähän liian painava kantaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #407 : 18.08.2019, 00:35:17 »
Busterista kyselisin, liekö jo ketjussa ollut käsittelyssäkin jollain tapaa, mutta taustaa:
Olen pitkään etsiskellyt ehjää, tuollaista muinaista (-80 luvun) MiniBusteria ja mieluusti pulpetilla ja 15-20 Yammulla, joku muukin kone toki käy.
-tiedän jonkin verran noiden perusvioista ja ongelmista, mutta ne asiallisesti hoidettuna vene kai ihan jees
Miksi MiniBuster:
-minulla SunBuster R & 30 Evinrude uudesta lähtien, peltivene ja käytännössä huoltovapaa huonojen rantojen vehje, pikku kolhut ei aiheuta mitään ongelmaa
-nyt vaan alkaa vaan olla minulle & vaimolle aika rankka vehje operoida, kun mökkiranta sellainen, että valvomatta ei voi venettä jättää, vaan on aina vedettävä telakkaan
-onki-/tuulastusveneenä meillä siksi vanha Busterin edeltäjä Kello 12, joka ei peltiveneenä pikku kosketuksista ole moksiskaan ja ui tasapohjaisena lähes aamukasteessa  ;)

Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa em. kombinaatiosta ?
Mitäs sanoo raati, löytyykö vaihtoehtoa tarpeeseen ja/tai kenties konkreettista ratkaisua asiaan ?

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #408 : 11.09.2019, 12:59:04 »
Oli onneksi halvempi vaihjeriohjaus. Ostin biltemasta vaijerin jollain 70 egellä. Ruoria vielä uskon käyttökelpoiseksi. Ottaakseni vaijerin irti olis pitänyt tuo 40hp suzuki irroittaa niin testasin senkin ja kipinää ei tule millään, ehkä cdi-boksi. Trimmikin meni epäluotettavaksi ja pääsulake paloi. Pistin ton pukille viime viikolla projektiksi ja laitan 20hp marinerin joka sentään lähtee käyntiin kohta siihen veneen perään. Rupes kanssa houkuttamaan sisävesille venäläinen kumivene hiacesta laskettuna, mut toi moottori siihen kuintenkin vähän liian painava kantaa.

Joo, ei tuo hydrauliohjauskaan mikään halpa ole edes huoltaa :- )

Sylinterin vuodon korjaus maksoi  130 € =  uudet hydraulisylinterin päädyt  ja 20 € öljystä = 150 €
eli läjässä pysyi 15 v ennen huoltoa :- )

« Viimeksi muokattu: 11.09.2019, 15:01:11 kirjoittanut v6omega »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Veneilyä
« Vastaus #409 : 11.09.2019, 13:20:36 »
Vene on kasassa ja kaikki toimii, bilteman ohjauslaitteet on kyllä pehmyttä metallia verrattuna aiempaan. Hirveästi ei jaksa maksaa osista 45v vanhaan armeijan veneeseen ;)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Veneilyä
« Vastaus #410 : 27.09.2019, 15:11:38 »
Kesän ensimmäiset "ajelut" isommalla veneellä ja myös viimeiset. Eli mönkkärin perässä pihaan pestäväksi ja takaisin telakalle. Eihän tuo edellisenäkään kesänä veteen päässy, Kala-Paltalla sentään on tullut ajeltua joka viikko.


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Veneilyä
« Vastaus #411 : 27.09.2019, 21:50:32 »
Hieman huolestuttavasti kieltämättä ilmat viilenee O0
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #412 : 28.09.2019, 05:25:38 »
Hieman huolestuttavasti kieltämättä ilmat viilenee O0

Päinvastoin, vuoden paras veneilyaika eli jalokalajahti on ovella! 
Volvoton

Paikalla merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Veneilyä
« Vastaus #413 : 28.09.2019, 09:28:05 »
Talvi on parasta aikaa veneillä. ;) Muu liikenne ja meteli on olematonta, ja se on mukavaa. Pääsee luonnon kanssa sinuiksi heti satamasta lähtiessä.


Sent from my iPad using Tapatalk

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #414 : 28.09.2019, 10:04:53 »


...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Paikalla merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Veneilyä
« Vastaus #415 : 28.09.2019, 11:10:59 »
Välillä pääsee veneilemään avoveneellä pitkälle talvea, kun meri pysyy lämpimänä. Joinaim vuosina ei jäädy ollenkaan.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Veneilyä
« Vastaus #416 : 28.09.2019, 13:13:25 »
Pitääkö busterille tehdä talviveneilyssä jotain muutakin huoltoa kuin pitää moottori vedessä?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Veneilyä
« Vastaus #417 : 28.09.2019, 13:33:34 »
Mä oon tehny perushuollon syksyisin, eli vaihtanu polttoaineesuodattimen, öljyt moottoriin ja vaihteeseen, sekä sit parin vuoden välein impelleriä ym. Niin ja tarkastanut sinkit jne.

Suzukille ainakin saa kätevän huoltokitin, missä kaikki tarvittava osat tulee kerrallaja nettikaupasta hinta n. 100€. Siinä on impelleri, tulpat, sinkkejä ja suodattimia ym.

Moottori tietenkin kannattaa laskea alas jos jättää veneen parkkiin ja traikulle nostaessa alas, että vedet valuu pois jäätymästä. Pakkasella kaikki vesi jäätyy nopeasti. Eipä tuossa muuten oikeen ole muuta muistettavaa. Akku on sekin tietty hyvä pitää latingissa ja köydet sisällä sulassa ja kuivumassa. Eivät ole sitten kankeat ja koppuraiset kun pitäisi käyttää.


Sent from my iPad using Tapatalk

Paikalla merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Veneilyä
« Vastaus #418 : 28.09.2019, 13:35:22 »
Tarkoitin että moottori alas noston jälkeen, ei tietenkään trailerille nostettaessa. :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #419 : 28.09.2019, 23:27:17 »
Busterista kyselisin, liekö jo ketjussa ollut käsittelyssäkin jollain tapaa, mutta taustaa:
Olen pitkään etsiskellyt ehjää, tuollaista muinaista (-80 luvun) MiniBusteria ja mieluusti pulpetilla ja 15-20 Yammulla, joku muukin kone toki käy.
-tiedän jonkin verran noiden perusvioista ja ongelmista, mutta ne asiallisesti hoidettuna vene kai ihan jees
Miksi MiniBuster:
-minulla SunBuster R & 30 Evinrude uudesta lähtien, peltivene ja käytännössä huoltovapaa huonojen rantojen vehje, pikku kolhut ei aiheuta mitään ongelmaa
-nyt vaan alkaa vaan olla minulle & vaimolle aika rankka vehje operoida, kun mökkiranta sellainen, että valvomatta ei voi venettä jättää, vaan on aina vedettävä telakkaan
-onki-/tuulastusveneenä meillä siksi vanha Busterin edeltäjä Kello 12, joka ei peltiveneenä pikku kosketuksista ole moksiskaan ja ui tasapohjaisena lähes aamukasteessa  ;)

Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa em. kombinaatiosta ?
Mitäs sanoo raati, löytyykö vaihtoehtoa tarpeeseen ja/tai kenties konkreettista ratkaisua asiaan ?
kumivene jotain suzumar viamare saaristomerellä pärjää ei haittaa jos reikä lattiassa jos saappaat jalassa
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

 

Autoracing  KL-varaosat