Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mh82 - 27.06.2018, 09:27:21
-
Nyt se taas myrkyn lykkäsi. Ajoin työpaikan pihaan ja huomasin, että auton alta tankin kohdalta vuotaa polttoainetta, kuin saavista kaatamalla. Vuoto näyttää tulevan auton oikealta puolelta, kohdasta, jossa on musta polttoainesuodatin.
Mikähän nyt on taas vikana?
-
Nyt se taas myrkyn lykkäsi. Ajoin työpaikan pihaan ja huomasin, että auton alta tankin kohdalta vuotaa polttoainetta, kuin saavista kaatamalla. Vuoto näyttää tulevan auton oikealta puolelta, kohdasta, jossa on musta polttoainesuodatin.
Mikähän nyt on taas vikana?
Jos veikkauksia tehdään, niin polttoainesuodatimen kotelo tai jalka haljennut. Kannattaa varmaan käyttää näytillä.
-
Ei kannattas käynnistää enää ennen tutkimista.
-
Kannattaa olla tarkkana kun suodatinta vaihtaa. Eikä vetää liian tiukkaan. Kotelo on tiivis aika pienelläkin momentilla. Itse väänsin ihan vaan näpeillä kiinni
-
Auto lähti korjaamolle hinausauton kyydissä... Pitää ilmoitella, mikä autossa oli vikana. Käsittääkseni ainakin 2003-2005 mallisissa oli takaisinkutsukampanja polttoainepumpun vikojen takia, jotka aiheuttivat polttoainevuotoja.
Pakko oli käynnistää auto, jotta sai hinurin kyytiin, moottori käynnistyi ja toimi aivan normaalisti.
-
Polttoainesuodattimessa on lämmitysvastus(!!), joka on sulattanut reiän suodattimen kotelon kanteen :idiot2: . Uusi osa Volvolla 190€ ja tunti töitä päälle, eli ei onneksi kalliimpi vika ole. Korjausohjeiden mukaan tehdessä pitää tankki tiputtaa pois, mutta siihen on joku jippo, jolla saa tuntiin vaihdettua.
-
Polttoainesuodattimessa on lämmitysvastus(!!), joka on sulattanut reiän suodattimen kotelon kanteen :idiot2: . Uusi osa Volvolla 190€ ja tunti töitä päälle, eli ei onneksi kalliimpi vika ole. Korjausohjeiden mukaan tehdessä pitää tankki tiputtaa pois, mutta siihen on joku jippo, jolla saa tuntiin vaihdettua.
Joo, tuota sattuu. "Paransivat" vissiin jotain 2007 kun tuota riesaa on muillakin ollut siitä vuosimallista eteenpäin
-
Jostain olin lukevinani, että Volvolla on ohjelmistokorjaus asiaan. Ihmetyttää, miksi suodattimen lämmitys on päällä, jos ulkona on hellekeli? Ehkä tuota ovat softalla rajoittaneet?
-
Jostain olin lukevinani, että Volvolla on ohjelmistokorjaus asiaan. Ihmetyttää, miksi suodattimen lämmitys on päällä, jos ulkona on hellekeli? Ehkä tuota ovat softalla rajoittaneet?
Olisko kärventyny jo aiemmin ja nyt katkes kamelin selkä. Muovihan saattaa menettää elastisuuttaan jos kärventyy tietyllä tapaa.
-
Olisko kärventyny jo aiemmin ja nyt katkes kamelin selkä. Muovihan saattaa menettää elastisuuttaan jos kärventyy tietyllä tapaa.
Hyvin paljon mahdollista, autoa ostaessa tiputti dieseliä suodattimen luota, mutta kiristin sitä suodatinkotelon pohjassa olevaa osaa, niin loppui. Onhan se mahdollista, että on tosiaan pitempään jo vuotanut ja tämä voisi selittää ison kulutuseron ajotietokoneen ja todellisen kulutuksen välillä (n. 2-2.5L).
-
Polttoainesuodattimessa on lämmitysvastus(!!), joka on sulattanut reiän suodattimen kotelon kanteen :idiot2: . Uusi osa Volvolla 190€ ja tunti töitä päälle, eli ei onneksi kalliimpi vika ole. Korjausohjeiden mukaan tehdessä pitää tankki tiputtaa pois, mutta siihen on joku jippo, jolla saa tuntiin vaihdettua.
Tankkia löysälle niin käsi sopii vaihtamaan letkun tankin päälle. Ja toi on kyllä todella ranskalainen ratkaisu, muovinen suodatinkotelo johon on valettu lämpövastus... V70 piti vaihtaa johtosarjakin, tuli uuden suodatinjalan mukana.
Ja ei kai nuo sula, mutta murenee juurikin tuon vastuksen kohdalta.
-
Vanhemmissa malleissa kai kestää hyvin. Ainakin kaikki mistä olen lukenut/kuullut on olleet loppupään malleja (2007->). Itsellä oli 2006 V70 eikä ollut ongelmia
-
Tankkia löysälle niin käsi sopii vaihtamaan letkun tankin päälle. Ja toi on kyllä todella ranskalainen ratkaisu, muovinen suodatinkotelo johon on valettu lämpövastus... V70 piti vaihtaa johtosarjakin, tuli uuden suodatinjalan mukana.
Ja ei kai nuo sula, mutta murenee juurikin tuon vastuksen kohdalta.
Kyllä siihen vaan oli reikä sulanut, sellainen noin 1cm halkaisijaltaan oleva pyöreä reikä! Ja ranskalainen ratkaisu tosiaan, kun on Valeon valmistama tekele. Valeo ei taida valmistaa muuta kun sekundaa, mm. mersujen automaattilaatikoiden öljynjäähdyttimet, joista vuotaa tiivisteet glycolia laatikkoöljyjen sekaan. Ja ainakin 405 pösöjen automaattinen lämmönsäätö, joka on kyllä kummallinen kampe sekin, nimimerkillä meni rikki kesähelteillä ja kajuutassa varmasti 60 astetta lämmintä!
-
Bemareissa on esiintynyt myös tuota Valeon hienoa lämmönsäätöä...
Aika outo kuitenkin jos on tosiaan sulanut reikä, melkein jotain vialla sitten ohjauspuolellakin koska ei se vastus pitäisi kesälämmöissä olla edes päällä. Pyöreä reikä oli omassakin mutta reunoista näki että muovi oli murentunut pikemmin kuin sulanut.
-
Bemareissa on esiintynyt myös tuota Valeon hienoa lämmönsäätöä...
Aika outo kuitenkin jos on tosiaan sulanut reikä, melkein jotain vialla sitten ohjauspuolellakin koska ei se vastus pitäisi kesälämmöissä olla edes päällä. Pyöreä reikä oli omassakin mutta reunoista näki että muovi oli murentunut pikemmin kuin sulanut.
Itse asiassa löysin kuvan sinun suodatinkotelosta foorumilta ;D:
(http://i.imgur.com/G7nvcqr.jpg?1)
Juuri samannäköinen omanikin oli...
-
Vanha aihe, mutta kai näitä joku lukee ja googlaa, vaikka Facebookia kun seuraa, niin ei ainakaan nykynuori taida tietää mikä Google on... Mutta asiaan
Omassa S60 -08, ilmestyi polttoainevuoto yhtäkkiä suodattimelta. No tänään laskin tankkia ja ähräsin ne pari suodatinjalan kiinnitysruuvia auki.. on perin kiusalliset avata. Ne korvasin kuusikulmakannalla olevilla ruuveilla. Nyt on helppo irrottaa ensi kerralla. Lämmitysvastus oli polttanut myöskin reijän. En suinkaan lähtenyt ostamaan yli kahdensadan euron muovikoteloa, joka on mielestäni reilusti ylihintainen pätö muovikotelosta.
Korjauksen voi suorittaa myös muovihitsaamalla, eli kolvilla sulatin uutta muovia ja näin ollen sen sai taas tiiviiksi. Vastuksen johdon jätin myös irti. Uskon että suomalainen talvilaatu pysyy riittävän juoksevana myös kovilla pakkasilla