Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Jamppa101 - 08.10.2015, 22:47:15

Otsikko: Volvo V40 Satunnainen nykiminen ja öljyongelma
Kirjoitti: Jamppa101 - 08.10.2015, 22:47:15
Heipä hei
 kesällä tuli hommattua Volvo V40 T4 vm-97, sellaista ongelmaa on tässä alkanut ilmenemään että auto nykii satunnaisesti, tehot häviävät ja saa vähän aikaa pumppailla kaasua jotta auto virkoaa.
Öljyongelma on sellainen että tuntuu aika runsaasti hävittävän öljyä, ei kuitenkaan mene jäähdyttimen kanssa puurot sekaisin, turbon öljyn paluu letku huohottaa jonkun verran mutta ei mitenkään hirveästi, toinen öljyn uittama alue löytyy moottorin suojan alta , keskimmäisten tulppien kupit öljyssä ja muutenkin koko koppa hieman öljyinen.

Pahoittelen jos on vähän epäselvästi ja hätäisesti selitetty, tarvitsisin kuitenkin jonkun paremmin volvoista tietävän mielipidettä noihin ongelmiin  ::)


Otsikko: Vs: Volvo V40 Satunnainen nykiminen ja öljyongelma
Kirjoitti: Ristus - 09.10.2015, 09:27:26
Polttoaineen paineet voi heitellä satunnaisessa nykimisessä tai ilmamassa mittari temppuilee. Itsellä vähäinen nykiminen muuttui isoksi nykimiseksi... nyt odottelen polttoainepumppua saapuvaksi että tietää onko siinä vika vai sitten kiskolla...
Otsikko: Vs: Volvo V40 Satunnainen nykiminen ja öljyongelma
Kirjoitti: Akssuu_ - 09.10.2015, 19:28:51
Nykiminen voi johtua: Sytytystulpat, sytytystulpanjohdot, puolat.

Polttoaineen paineet vaikuttavat myös kiihdytyksessä olennaisesti, jos paine matala polttoaine ei riitä. Mittaa suutintukin päästä paineet. Paineiden ollessa alhaalla syynä voi olla: polttoainevuoto, polttoaineen syöttövika (bensapumppu, suuttimet jne.)

Ilmansaanti, onko suodatin puhdas ja saako se sitä kunnolla? IMM vika? Usein IMM vika viittaa kasvaneeseen polttoaineen kulutukseen ja uupuviin tehoihin, auto käy varakartalla. Toi syitä voi olla muitakin.

Öljyn kanssa voi kokeilla hieman paksumpi viskositeettistä. Kulunut moottori syö luonnostaan öljyä.

Tulppien rei'issä oleva öljy johtuu vuotavasta venttiilinkopan tiivisteestä. Jos tuuri on käynyt,  öljyn vaihdossa on vain kipattu öljyä ohi korkin, joka valunut kolosiin.